Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NewUser
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 1
    • Finland

    Originally posted by mchammeri View Post
    Laitetaas tänne viesti josko vaikka saisi apua tai mielenrauhaa... Auto joka murheet taas aiheuttaa on E90 330i. Eilen lähdettyäni ajelemaan autolla iski ainakin kolme erilaista virheilmoitusta tauluun, joista yksi oli mm. vakionopeussäätimen häiriö (jota autossa ei siis ole ). Sitä näin kyllä viime talvenakin, joten kovin huolestunut en siitä ollut. Mutta: laittoi sitten moottorin johonkin vikamoodiin, eli tehot leikattiin kokonaan pois. Hyvä kun pääsi ylämäet ylös.

    Yritin ajella hetkisen autoa lämpimäksi, mutta kun ongelma ei poistunut, ajoin sen parkkihalliin lämpiämään päivän ajaksi. Illalla sen sieltä hakiessani kaikki taas toimikin kuten normaalisti. Mutta tietenkin se keltainen moottorivalo jäi päälle, oletettavasti sen takia että vikamuistiin jäi joku jälki tästä episodista.

    Onko tietoa sammuuko se valo siitä itsekseen jonkin ajan kuluessa jos vika ei uusiudu? Vai pitääkö se käydä nollauttamassa jossain? Ei viitsisi oikein Laakkoselle ainakaan viedä, tuollaisen operaation varmaan pystyy tekemään melko alkeellisillakin vehkeillä, jos varsinaista vikaa ei ole, ja pitää vaan nollata vikakoodimuisti? Melkein voisi harkita vikakoodinlukijan ostamistakin, mutta jotenkin veikkaan että tämä auto on menossa kohta vaihtoon joten jos jokaiseen tarvitsee erilaisen vehkeen, ei oikein houkuta... Jos jollain on hyviä ja halpoja vinkkejä, niitä otetaan vastaan.
    Piti ihan rekisteröityä ja tulla kertomaan että sama vika iski (eikä ole vakionopeussäädintä). Sunnuntaina illalla ekan kerran, muutaman kerran kun sammutti auton ja käynnisti niin alkoi toimimaan ongelmitta.

    Nyt viime yönä töistä lähtiessä vika iski uudelleen eikä kadonnut vaikka vähän väliä sammutin auton ja käynnistin uudelleen (siis ajelin rauhallisesti kuitenkin kotiin). Aamulla kävin käynnistämässä eikä viasta tietoakaan.
    Moottorivalo toki syttyi mutta se katoaa siitä aikanaan.

    Autona 330i 2005.

    Vikakoodeja olen lukenut tällä: http://www.dealextreme.com/p/elm327-...ner-tool-28528

    Ohjelmasta riippuen tosin näyttää joissain tilanteissa hieman eri koodeja? Tätä nykyistä tilannetta en ole vielä lukenut. Pitäisiköhän käydä kurkkaamassa mitä on jäänyt muistiin.

    Tässähän ne koodit nyt on (kuvissa). Exhaust Temperature ilmoitukset on vanhoja, meinaa tulla useamminkin näillä pakkasilla.
    Attached Files
    Last edited by NewUser; 16-02-2011, 13:56.

    Comment

    • KuPa
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 282
      • suomi

      Originally posted by Thuppu View Post
      Sznajderit vaikuttavat saaneen kehuja. Tommosen Sznajder 95Ah AGM akun vois itellekin hommata kokeeksi. Exidea en ainakaan suosittele.
      Sunnuntaina heitin just tollasen Sznajderin kiinni, ku vanha zippas täysin. Latasin eka sen ctekillä täyteen..ainakin pari päivää on nyt kestäny, ilman öisiä latauksia ja webastoakin on tullu hurruteltuu. No aika näyttää millanen on!

      Pakkanen tuonut tullessaan..Kovaa savuttamista käynnistessä ja epämääräisiä ääniä ympäri autoa ja tänään jälleen uusi ilmoitus valoista taisi olla tällä kertaa jarruvalo (nyt siellä on liuta valoja takapäästä "rikki")..paitsi KAIKKI kylläkin toimii!
      "530da touring -00"

      Comment

      • Prison
        BTCF Member
        • Feb 2006
        • 633
        • Kankaanpää

        Noni, ensimmäisiä kunnon pakkasen aiheuttamia. Käynnisty hyvin mut ajamaanko lähdin niin kierrosten noustessa 2000-3000 hyyty totaalisesti. N. 10 min matkan jälkeen sammu aina kun kytkimen painoi pohjaan (ei vaihdetta vaihtaessa) vaan esim pysähdystilanteessa ja kesken matkaa jos anto olla pidempään pohjassa. Muutaman kymmenen kilometrin nilkuttelun jälkeen alkoi pysyä käynnissä mut vauhtia ei oikee yli 60km/h meinannu saada. Lopulta alkoi toimia normaalisti. Pitäsköhä tuosta huolestua vai meneekö pakkasen piikkii? Niin ja M20B20.
        Tätä päivää enne toiminu ku junan vessa. Mitä nyt pari kertaa akun saanu tyhjennettyä

        Pari bemaria

        Comment

        • nahkis
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 217
          • Helsinki (Kontula)

          eipä hörähtäny oman muovin m50 käymää kerran vouvas ja yskäs putkee nii päätin et saa odotella leudompia kelejä... Veteraani E30 lähtee kelillä kun kelillä käymää mut jumalaton metakka lähtee m10b18 ku on keinut pikkasen kaukana ja öljyt on nähny parhaat päivät (varmaankin 3 vanhat).. Mutta ei menoa haittaa

          Comment

          • Purtsi123
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1011
            • Kuopio

            Ja lisää oireita. Kiekka ja nopeusmittari ei noussu kuin muutaman millin aamulla. Abs myös pimeenä. Seuraavan starttauksen jälkeen taas pelitti.

            Myös melko joustamatonta kyytiä muutama eka kilometri. Risteysten kynnyksissä kuulostaa välillä kuin koko auto katkeis keskeltä kahtia.
            E61 525xda -08

            Comment

            • Rankka Ankka
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 157
              • MYRSKYLÄ

              e46 Takakontin avausmekanismi jumittaa luultavasti pakkasen takia ku aina välillä pelittää ja hetken päästä taas ei. Taitaa olla joku nippeli antautumassa sieltä nappulan takaa mutta ku tietäis mikä :think
              Ku tallissa avaa ni yleensä on toiminu.
              sigpic

              Comment

              • släjä
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 290
                • kanala

                Originally posted by TJJ View Post
                No mitä ne vikakoodit sanoi?
                ei ollu päälläolevia vikoja, eikä niitä saatu luettua kun ei inpa tunnistanut koria saati edes moottoria.. :think
                F22 M235
                ex. F10 535iA, E87 130i M-Sport
                E46 328iA, E39 535iA

                Comment

                • Olsberg
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 349
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Rankka Ankka View Post
                  e46 Takakontin avausmekanismi jumittaa luultavasti pakkasen takia ku aina välillä pelittää ja hetken päästä taas ei. Taitaa olla joku nippeli antautumassa sieltä nappulan takaa mutta ku tietäis mikä :think
                  Ku tallissa avaa ni yleensä on toiminu.
                  Itellä tekee samaa hommaa. Kovilla pakkasilla ei aina aukea kontti, kuin avaimen napista, tai lukosta kääntämällä. Puhallin pitää myös alle -15 asteessa vittumaista vinkunaa tietyillä puhallusnopeuksilla.
                  Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                  Comment

                  • Kaivo
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 866
                    • Helsinki/Nurmijärvi

                    Tänään aamulla levisi coupen akku.
                    E39 530iA 2001

                    Comment

                    • KondomDuck
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2008
                      • 1007
                      • Kirkkonummi

                      Ei mittää ongelmaa e30:sen kanssa vieläkään, -29 aamulla ja laakista käyntiin ilman tolppaa.

                      Comment

                      • biglimited
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1518
                        • Turku

                        Mankan paneeli jäätyy eli toimii vasta kun kabiini lämpiää Puhallin vinkuu myös ilosesti tuskaansa! Noh, ensi viikolla helpottaa

                        Käyttismondeo ei valita vaan toimii kuin kello
                        Deutchland uber alles!

                        Comment

                        • mixxis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2009
                          • 1877
                          • Jyväskylä / Uurainen

                          -36 eikä mittään sanomista vieläkää... lämmötkin puolivälissä jo 13km ajon jälkeen

                          Töissä pari kaveria taas myöhässä ku ei V-koppanen kolffi lähteny käyntii edes parin tunnin letkulämmityksen perästä...
                          ___________________________________
                          __________________________________________________
                          At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                          [ Focus stw ]
                          [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                          Comment

                          • ockelbo4500
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 926
                            • Sotkamo--Oulu

                            Itse en reilun -30 asteen pakkasessa menisi edes käynnistämään nykydieseleitä, mikäli ei oo arktista laatua tankissa.

                            ei oo halpaa huvia se ajaminen, kun korkeapainepumppu imaisee ilmoja ja pyörii kuivillaan. Ei se heti siihen leviä, mutta lyhentää sen pumpun elinikää tehokkaasti
                            BMW E84 X1 18dXdrive -14

                            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                            Ex, E46 320 d Touring -01
                            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                            Comment

                            • mixxis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2009
                              • 1877
                              • Jyväskylä / Uurainen

                              Originally posted by ockelbo4500 View Post
                              Itse en reilun -30 asteen pakkasessa menisi edes käynnistämään nykydieseleitä, mikäli ei oo arktista laatua tankissa.
                              tällä hetkellä tankissa:

                              Samepiste ’C EN 23015 max -29
                              Suodatettavuus ’C EN 116; 1997 max - 34




                              ..ja mitä pitäis olla:

                              Samepiste -40 astetta
                              Suodatettavuus -44 astetta
                              ___________________________________
                              __________________________________________________
                              At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                              [ Focus stw ]
                              [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                              Comment

                              • Meizzel1
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2009
                                • 247
                                • JKL

                                M54B22 sylki öljyt pihalle 20km ajon jälkeen Pakosarjan päälle tiputteli ja tuoksu oli sisällä hyvä. Ajelin sitten paikalliselle huoltamolle ja ei vuotanut enää mistään. Joku corolla ja postiauto tehnyt saman:think Lisäilin öljyä ja nyt taas kulkee eikä vuoda enää. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Mikähän tuossa nyt petti ja pitäisikö huolestua? Korjaamolle onneksi maanantaille aika.
                                Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
                                E91 320i Alpinweiss III

                                EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
                                E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
                                E36 320i Taxi Schwarz joku?
                                E36 318i Touring Hellrot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎