Ex 540:ssä petti 2007 huohottajan kalvo, keskellä kesää tosin, ja imaisi öljyä imusarjaan, savutti rankasti kiihdytyksissä ja kävi vain seitsemällä. Pelkäsin eka männänrenkaita tms kun olin kuulevinani myös kilinää, mutta kaveri laittoi 400e:lla kuntoon. Liikkeessä olisi maksanut varmaan 1000e kun olisivat etsineet vikaa V8:ssa sijainti oli koneen takana eli kutosessa päässee vähemmällä purkamisella.
Kiitos vielä Markolle Lpr:aan!
Pettipä omassa juuri eilen kyseinen kalvo, muuten toiminut hyvin pakkasilla Nyt pitäisi kiireellä saada uusi kalvo jostain:think
E39. Eipä oikeastaan muita oireita kuin, että yli -20 pakkasilla radio kuulostaa kuin ääni tulisi peltipurkeista :think Paranee siitä sitten kun koppi lämpiää. No vielä on se tyypillinen E39:n oire, että etupäässä kolisee kovilla pakkasilla melkoisesti, lämpimällä kelillä ei.
E39. Eipä oikeastaan muita oireita kuin, että yli -20 pakkasilla radio kuulostaa kuin ääni tulisi peltipurkeista :think Paranee siitä sitten kun koppi lämpiää. No vielä on se tyypillinen E39:n oire, että etupäässä kolisee kovilla pakkasilla melkoisesti, lämpimällä kelillä ei.
Kolinakin helpottaa kun vaihtaa kaikki nivelet keulaan. Kolmeen autoon sen olen tehnyt ja taas olisi sama edessä
ebay.de ja tukivarsipaketti tilaukseen. Älä unohda raidetankoja täydellisinä.
-03 e46 330d aamulla jo kerran lupasi, mutta ensimmäisellä starttauksella akku jo tyhjenikin siihen pisteeseen, että ei enää lähtenyt edes pyörittämään. Yöllä oli pakkasta taas kolmenkympin tienoilla. Lataustaso oli tuon ensimmäisen starttikerran jälkeen enää 11.2, joten lienee akun vaihto edessä. Pari päivää, kun oli alle kolmenkympin pakkaset, auto toimi hyvin. Sitä ennen 17-18.2 yönä, kun pakkasta oli mittarin mukaan korkeimmillaan ollut -33.5, ei suostunut auto yhteistyöhön aamulla, vaan jäi viettämään vapaapäivää. Paljonko muuten tuon lataustason pitäisi olla? Edellinen auto ei juuri edes pyöritellyt enää 12.4:n kohdilla?
Nyt on siis vikaa ilmeisesti tuossa dieselin saannissa ja akussa. Parasta aamussa oli, kun piti virtaa ottaa emännän Audista, se pullautteli öljyt pihaan. Talviautoilun iloja?
On niitä siä.
"Opinions given here are mine... if you don't like them, I have others"
eipä se marmorilla maksa kuin alta 50,- muistaakseni tai KL- varaosista voi ehkä saada hieman edukkaammin
Sitten sormet ja varpaat ristiin että vaihto onnistuu ilman imusarjan irrotusta ! Omaani vaihtelin tossa ihan varmuuden vuoksi, ja olihan siellä jonkun saksansepän jäljiltä alimmista pulteista kannat soirona -> imusarja irti. Tosin empä ihmettele jos korkkaa, on ne orkkispultit sen verran onnettomat. No tulipahan samalla pestyä imusarja ja vaihdettua tiivisteet siihenkin
Nyt kun tässä kirjoittelee, niin kysästäämpä samalla.
Vaihtelin tossa eilen ajankuluksi Z3 kepin tohon toukkaan kun se on nyt vuoden verran pyöriny hanskiksessa. Vanhassa kepissä oli siellä juuressa nylon prikat, mutta tän uuden kepin kanssa ne prikat ei enää mahtuneet paikoilleen, eli kepin alapään kiinnitys oli prikkojen verran leveämpi. Ilman prikkoja meni paikalleen, ja sovitus jämpti.
Onko ollut muilla vastaavia kokemuksia ?
540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Pitääköhän autolle ilmoittaa akun vaihto, jos vaihtaa normaalista 90Ah:n akusta AGM 90Ah:n? Motonetissä melko suolaiseen 209€:n hintaan sais tuon Boschin AGM:n, mutta meneekö ihan päittäin. Taitaa olla auton alkuperäinen akku vielä kontissa ja kooksi mittailin 34 x 19 x 18. Isompi vaatisi kai jo lisähommia mahtumisen kanssa?
On niitä siä.
"Opinions given here are mine... if you don't like them, I have others"
Pitääköhän autolle ilmoittaa akun vaihto, jos vaihtaa normaalista 90Ah:n akusta AGM 90Ah:n? Motonetissä melko suolaiseen 209€:n hintaan sais tuon Boschin AGM:n, mutta meneekö ihan päittäin. Taitaa olla auton alkuperäinen akku vielä kontissa ja kooksi mittailin 34 x 19 x 18. Isompi vaatisi kai jo lisähommia mahtumisen kanssa?
Maksaako todella Motonetissa noin paljon? Itse hain Sipoon Akkukellarista Exiden 90Ah:n AGM-akun ja maksoi asennettuna 215€.
Ja autolle pitää ohjelmoida akkutyypin vaihto.
eipä se marmorilla maksa kuin alta 50,- muistaakseni tai KL- varaosista voi ehkä saada hieman edukkaammin
Marmorilta tilasin äsken uuden kalvon(47€) sekä neljä muuta pikkunippeliä mitä sen kanssa tarvitsee(?), oli pari tulppaa sekä alipaineletku, ja luonnollisesti tiiviste.
Pitää tosiaan toivoa että vaihto onnistuu ilman imusarjan irroitusta
Onneksi taitaa olla ihan alkuperäinen kalvo paikallaan, yllättävän kauan kestänyt (245tkm).
tuossa parinviikon pakkasten jälkeen starttasin vankkurin käyntiin niin moitteettahan se lähti, mutta abs valo paloi ja luistonesto ei toiminut... jonkin ajan ajelun jälkeen nekin lähti ja kaikki pelaa moitteetta. onko muilla ollut vastaavaa? auto e39 535i.
tuossa parinviikon pakkasten jälkeen starttasin vankkurin käyntiin niin moitteettahan se lähti, mutta abs valo paloi ja luistonesto ei toiminut... jonkin ajan ajelun jälkeen nekin lähti ja kaikki pelaa moitteetta. onko muilla ollut vastaavaa? auto e39 535i.
On, E61:ssä viimetalvana, kun oli niin nihkeät vanteet että edessä oli satulan ja vanteen välissä parin millin rako -> eturenkaat jääty välillä.
Pari kertaa rupes herjaamaan aspeista ja espeistä, vaikka renkaat jo pyöri. Ts. kun auto liikkui hivenen ja eturenkaat raahas vähän matkaa ennenkuin rupes pyörimään (siis joku kymmentä senttiä) niin luuli että on anturivikaa...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Pitääköhän autolle ilmoittaa akun vaihto, jos vaihtaa normaalista 90Ah:n akusta AGM 90Ah:n? Motonetissä melko suolaiseen 209€:n hintaan sais tuon Boschin AGM:n, mutta meneekö ihan päittäin. Taitaa olla auton alkuperäinen akku vielä kontissa ja kooksi mittailin 34 x 19 x 18. Isompi vaatisi kai jo lisähommia mahtumisen kanssa?
Maksaako todella Motonetissa noin paljon? Itse hain Sipoon Akkukellarista Exiden 90Ah:n AGM-akun ja maksoi asennettuna 215€.
Ja autolle pitää ohjelmoida akkutyypin vaihto.
samainen boschi maksoi muutama vuosi sitten mätänetissä 199e.. itse päädyin vastaavankokoseen Sznajder AGM-akun 140 euroon ja hyvin on pelannut (joskus päässyt tyhjäksi mutta onneksi AGM kestää paremmin syväpurkausta)
eli auto e65 735i -02
kun kurvasin työpaikan pihaan tuli herja dynamicdrive inactive,
en tiennyt että autossa on edes moinen pakkasta 27,5.
no eipä kotiin lähtiessä enään herjannut onneksi
ps mistä moisen varusteen tuntee/tietää että autossa on moinen:think
eli auto e65 735i -02
kun kurvasin työpaikan pihaan tuli herja dynamicdrive inactive,
en tiennyt että autossa on edes moinen pakkasta 27,5.
no eipä kotiin lähtiessä enään herjannut onneksi
ps mistä moisen varusteen tuntee/tietää että autossa on moinen:think
Comment