Semmoinen huomattiin että yli -20c pakkasessa e28:ssa piti laittaa lisärikastussuuttimen tms johto paikoilleen, taas lähtee kuin palmun alta
On osoittautunut todella hyväksi talviautoksi.
Tänään aamulla pakkasta -26. E60 520dA päätti sitten parin kilometrin ajon jälkeen sammua motarilla. Parin minuutin ihmettelyn jälkeen lähti käyntiin ja sen jälkeen ei ongelmia. Ja koko pakkaskauden ajan herjaa pari kertaa viikossa, että oikea takasumuvalo palanut. Em. teksti häviää kuitenkin aina pikaisesti itsestään.
* Kun pakkasta on tarpeeksi (jossain -20:n tuolla puolen) kone on kylmänä niin jähmeä, että startti ei jaksa käynnistää uudellakaan akulla, ainakaan jos akku on seissyt pari vuorokautta samaisessa pakkasessa. Toinen auto avuksi vain.
* Kylmänä kuuluu aluksi pientä kitinää ja vonkunaa -- jarruista, konepellin alta vai mistä, en tiedä. Loppuu kun kone lämpenee.
* Ikkunat (etenkin kuskin sivuikkuna) jäätyvät kiinni. Sulavat parkkihallissa, jäätyvät taas jne.
* Matka-ajossa ikkunat (etenkin kuskin sivuikkuna) vetävät jäähän sisäpuolelta. Hankala taajamaan tullessa, kun pitäisi ajoittain nähdä myös vasemmalle.
Kerran esiintyneitä, paha sanoa johtuvatko pakkasesta:
* Keskuslukitus temppuilee, kuskin ovi ei lukkiinnu.
* Valot jäävät palamaan, vaikka ne on kytkimestä väännetty pois. (Autossa ei ole valomuistia.) Ei myöskään kuulu valojen varoitusääntä, kun oven avaa. Vähänkö kerran hämmästyin, kun sammutin koneen, väänsin valot pois, panin auton lukkoon ja vilkaisin nokkaan päin: ne penteleet paloivat yhä. Sammuivat kyllä, kun väänsin kytkimen päälle ja taas pois.
* Takavalo ilmoittaa palaneesta polttimosta, mutta ilmoitus poistuu (korjaantuu?) itsestään.
m52 ruvennut nakuttamaan ärsyttävästi nyt pakkasten aikaan. Ääni ei kierrosriippuvainen mutta katoaa kuitenkin kokonaan ~2500rpm jälkeen. Ei kuulu nostimista eikä suuttimista, paikallistuu jonnekin ohjaustehostimen öljysäiliön alle/tienoille. Auto toimii kuitenkin moitteettomasti. Osaako joku arvailla syypäätä?
m52 ruvennut nakuttamaan ärsyttävästi nyt pakkasten aikaan. Ääni ei kierrosriippuvainen mutta katoaa kuitenkin kokonaan ~2500rpm jälkeen. Ei kuulu nostimista eikä suuttimista, paikallistuu jonnekin ohjaustehostimen öljysäiliön alle/tienoille. Auto toimii kuitenkin moitteettomasti. Osaako joku arvailla syypäätä?
Veikkaan että se on se joku saastejuttuihin liittyvä sähköinen venttiili siinä lokasuojan kyljessä. Sen kiinnityksessä on kumi jonka pitäisi vaimentaa ettei sen pöntön tikityksen ääni siirry runkoon mutta näillä keleillä elastisuus on koetuksella Se on jossain vaiheessa muutettu niin että se on kiinni koneessa eikä rungossa ja TIS sisältää tuon muutoksen ohjeetkin. Tuossa yksi linkki: http://jackassofalltrades.com/ticker.html
Last edited by kooma; 25-02-2011, 01:18.
Reason: linkki lisätty
Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Eli E92:sse kello nollaantuu, antaa polttoaineensyötön varoitus valoa, päiväysnollaantuu... Näitä kaikkia kovalla pakkasella. Salavalikon kautta akku näyttää 11.5V ennen starttia. Autolla ollut vaan lyhyttä ajoa, joten varaus kait vähissä. Johtuneeko muutkin "oireet" samasta syystä?
Eli E92:sse kello nollaantuu, antaa polttoaineensyötön varoitus valoa, päiväysnollaantuu... Näitä kaikkia kovalla pakkasella. Salavalikon kautta akku näyttää 11.5V ennen starttia. Autolla ollut vaan lyhyttä ajoa, joten varaus kait vähissä. Johtuneeko muutkin "oireet" samasta syystä?
Akku on vaihtokunnossa.
Oireet johtuu akusta.
E70 X5 3,0 dA -07
EX- E53 X5 3,0 dA -04 facelift 300++hv/650Nm
EX- E53 X5 3,0 dA -03
EX- Jeep Grand Cherokee 2,7 GRD -02 220 Hv/560Nm
Ex- E39 530 dA Touring -01
Ex- E46 320 dA Touring -00 170 Hv/370 Nm
Ex- Chevy Van 6.2d -89
Ex- A4 Avant 2.4 -99
Ex- E39 528iA -96
ym..
Eli E92:sse kello nollaantuu, antaa polttoaineensyötön varoitus valoa, päiväysnollaantuu... Näitä kaikkia kovalla pakkasella. Salavalikon kautta akku näyttää 11.5V ennen starttia. Autolla ollut vaan lyhyttä ajoa, joten varaus kait vähissä. Johtuneeko muutkin "oireet" samasta syystä?
Heh, jos auto olisi dieseli, se ei olisi lähtenyt enään piiiiiiitkiin aikoihin käyntiin.
Jännitteet käy tosi alhaalla startissa, siitä nuo johtuu. Vikakoodin luvulla voi tulla vielä lisää outoja ilmoituksia.
CD-vaihtaja tyhjää akun. En tiä liittyykö pakkaseen, koska nyt vasta äskettäin olin vajaan viikon ajamatta autolla ja eipä enää lähtenytkään käyntiin. Vaihtajan sulakkeen ku nyppäs irti, niin lakkas kuluttamasta. Vaihtajan johdot kun käytti irti, niin ongelma katos. Silti ongelma ei poistunut, kun akkukaapeli oli irti. Saa nähdä tuleeko vika takaisin aikaa myöten. Ilmeisesti jo jonkun aikaa ollut vika, koska edellinen omistaja oli ostanut 3 uutta akkua 5 vuoden aikana.
ostin E60 530d bemarin ja vm04 ongelmana adaptive lights eli "kurvivalot" joista kuskin puolimmainen osoittaa minne sattuu, toinen toimii. Onko näissä mitään käsisäätöä jotta saa kohdalleen
voiko kurvivalo olla rikki vaikka tietokone ei sitä herjaakkaan?
Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Kattoluukku aukes vahingossa ku apukuski koitti valoja päälle. 10min ronkkimisen jälkeen suostu meneen vasta takas kiinni. Onkohan muilla ollu tämmösiä onkelmia? auto siis 535d
Comment