Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1422

    Originally posted by JTP View Post
    Erillisiä akkulämmittimiä ei kannata ruveta suunnittelemaan, sillä markkinoilla on jo myynnissä akkuja joissa on sisäänrakennettu lämmitin valmiina!
    iQ Power -Cold akku... http://www.aam.fi/fi/?ID=1567
    Ei taida olla ihan sama asia, esilämmitin pitää akun lämpimänä jatkuvasti kun vaan töpseli on seinässä, kun taas tämä:

    "COLD-akussa on ektronisesti ohjattu lämmitin, joka lämmittää akun nopeasti. Tämä edesauttaa sen nopeaa uudelleen latautumista."

    Mutta hyvä idea jos toimii kuten mainostetaan.
    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
    Ioniq5 AWD -22
    Leaf 40kwh -18

    Comment

    • JTP
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 506
      • Hpj

      Originally posted by 205/65-15H View Post
      Ei taida olla ihan sama asia, esilämmitin pitää akun lämpimänä jatkuvasti kun vaan töpseli on seinässä, kun taas tämä:

      "COLD-akussa on ektronisesti ohjattu lämmitin, joka lämmittää akun nopeasti. Tämä edesauttaa sen nopeaa uudelleen latautumista."

      Mutta hyvä idea jos toimii kuten mainostetaan.
      Niin... tuossahan onkin ideana, että akkua lämmitetään ajon aikana, jolloin se varautuu nopeammin kuin kylmä akku. Ja täydessä varauksessa olevan akun jännite ei "kyykkää" samalla tavalla käynnistyksen aikana kuin vajaassa varauksessa olevan akun.
      Näin tuollaisen iQ Power -akun ihan "livenä" paikallisen autotarvikeliikkeen hyllyssä, mutta päädyin kuitenkin ostamaan Boschin Agm -akun, vaikka tuon lämmitettävän akun olisin saanut n.50€ halvemmalla...
      e90 330i lci -09
      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

      Comment

      • dieseljussi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 592
        • Suomi

        Originally posted by JTP View Post
        Niin... tuossahan onkin ideana, että akkua lämmitetään ajon aikana, jolloin se varautuu nopeammin kuin kylmä akku. Ja täydessä varauksessa olevan akun jännite ei "kyykkää" samalla tavalla käynnistyksen aikana kuin vajaassa varauksessa olevan akun.
        Näin tuollaisen iQ Power -akun ihan "livenä" paikallisen autotarvikeliikkeen hyllyssä, mutta päädyin kuitenkin ostamaan Boschin Agm -akun, vaikka tuon lämmitettävän akun olisin saanut n.50€ halvemmalla...
        Myös tarvikkeena näyttää olevan lämmittimiä, esim:



        Varmasti helpottavat tilannetta normaaliajossa, mutta jos auto seisoo muutaman päivän, ei noista ole apua. Mielestäni noiden ongelmien kampittamiseen olisi parempi lohkolämmittimeen kytketty malli, jolloin akkua lämmitettäisiin juuri ennen kriittistä tilannetta, eli kylmäkäynnistystä. Tietysti sähkökin on vielä toistaiseksi halvempaa töpselistä otettuna, kuin auton laturista.

        Comment

        • JTP
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 506
          • Hpj

          Originally posted by dieseljussi View Post
          Myös tarvikkeena näyttää olevan lämmittimiä, esim:



          Varmasti helpottavat tilannetta normaaliajossa, mutta jos auto seisoo muutaman päivän, ei noista ole apua. Mielestäni noiden ongelmien kampittamiseen olisi parempi lohkolämmittimeen kytketty malli, jolloin akkua lämmitettäisiin juuri ennen kriittistä tilannetta, eli kylmäkäynnistystä. Tietysti sähkökin on vielä toistaiseksi halvempaa töpselistä otettuna, kuin auton laturista.
          Tuo Motonetin lämmitinhän näyttäs maksavan melkein saman verran kuin lämmittimellä varustettu uusi akku! Tuon iQ Powerin 100Ah:n akun hinta kun on n.170€...
          e90 330i lci -09
          Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
          Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

          Comment

          • dieseljussi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 592
            • Suomi

            Originally posted by JTP View Post
            Tuo Motonetin lämmitinhän näyttäs maksavan melkein saman verran kuin lämmittimellä varustettu uusi akku! Tuon iQ Powerin 100Ah:n akun hinta kun on n.170€...
            Akkulämmittimen hinta on kyllä pahasti yläkanttiin; laitoin vain esimerkkinä minkälainen härveli on kyseessä. Verkkovirralla toimivan lämpömaton saisi muutamalla kympillä ja varmasti toimisi bemarin takakontissa hyvin.

            Comment

            • Spiddu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 3564
              • Nla

              Yöllä -33 tänään ei coupe lähde käyntiin
              BMW F30 330e 2017

              Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
              e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

              Comment

              • Tiguan
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 135
                • Tampere

                Originally posted by JTP View Post
                Tuo Motonetin lämmitinhän näyttäs maksavan melkein saman verran kuin lämmittimellä varustettu uusi akku! Tuon iQ Powerin 100Ah:n akun hinta kun on n.170€...
                Alkoi tuo akku kiinostamaan enemmänkin. Missäs sitä oli myynnissä?
                ex:BMW E46 320i Touring M-Sport II

                Entinen Bemaristi,

                Comment

                • JTP
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 506
                  • Hpj

                  Originally posted by Tiguan View Post
                  Alkoi tuo akku kiinostamaan enemmänkin. Missäs sitä oli myynnissä?
                  Paikallisen Vianorin hyllyssä minä sellaisen näin. Atoy näyttää olevan maahantuoja, joten varmaankin lähes kaikista autotarvikeliikkeistä sitä luulisi tilaamalla saavan.
                  e90 330i lci -09
                  Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                  Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    E34 525i m50b25 ei tykänny -30 asteen pakkasesta. Autossa ei lohkari toimi. Yritin startata ja lupaili ja sammu. Starttailin uudelleen, startti veteli välillä tyhjää ja alko herjaamaan oil pressure sensoria. En tiiä onko vakavaa vai ei . "heti" kymmenes startti tuotti tulosta ja auto käynnistyi ja kierrokset 1700rpm. Hyvin kuitenkin toimi. Lasit taitaa olla jäähdytinneste huuruissa, eli kenno vissiin vuotaa. Lämmintä menoa ei ainakaan ollut. Haaleaa ilmaa vaan. Auto sentään toimii... toistaiseksi


                    Tuli viikko sitten tosiaan vielä uusittua puhaltimenmoottori. Piti rutinaa ja seuraavana päivänä sano sopimuksen irti. Kaikki puolatkin meni vaihtoon tuossa kuukausi takaperin. Eli pientä huoltoa on tehty. Mitähän seuraavaksi ?
                    Last edited by majgul; 05-02-2012, 20:03.

                    Comment

                    • Touniks
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 6684
                      • Muurame

                      e46:n kuskin ovi ei suostunut aukeamaan joten sisälle apparin puolelta,muuten on kyllä toiminut loistavasti nää pakkaset
                      E30 cabriolet -92 M-Tech II
                      E46 sedan -01
                      Corolla

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        Originally posted by Touniks View Post
                        e46:n kuskin ovi ei suostunut aukeamaan joten sisälle apparin puolelta,muuten on kyllä toiminut loistavasti nää pakkaset
                        ite kävin eilen pesemässä auton eikä ovien kanssa mitään ongelmaa. samaa ei tosin voi sanoa ikkunoista, yksikään ei aukea

                        täytyy ajaa se huomenna töissä halliin sisälle sulamaan nii eiköhän se siitä.

                        se ruton lämppäri vikisee, alkaa raastamaan hermoja se ääni
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • Touniks
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 6684
                          • Muurame

                          Originally posted by väiski525 View Post
                          ite kävin eilen pesemässä auton eikä ovien kanssa mitään ongelmaa. samaa ei tosin voi sanoa ikkunoista, yksikään ei aukea

                          täytyy ajaa se huomenna töissä halliin sisälle sulamaan nii eiköhän se siitä.

                          se ruton lämppäri vikisee, alkaa raastamaan hermoja se ääni
                          Joo mullakin on ovet auennut ja mennyt kiinnikkin ihan normaalisti,eilen vein tunniks auton parkkihalliin ja sen jälkeen meni jumiin,nuppi ei nouse. Ikkunoita en ole uskaltanut ees kokeilla,täytyy sulattaa kunnolla ennen ku uskaltaa painaa nappia
                          E30 cabriolet -92 M-Tech II
                          E46 sedan -01
                          Corolla

                          Comment

                          • Tomuzki
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 75
                            • Finland

                            Muovi sedanista sanoi kytkimen työsylinteri itsensä irti. Paljonkohan on vettä nesteessä ollut

                            Comment

                            • Warjo
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2002
                              • 585
                              • Fuengirola

                              pikkasen rapia -25 viime viikolla... noin 5v. seissy 750 alko saamaan oireita:

                              bensapumppu kyykkäs... koputtelulla eloon... seuraavana päivänä paluuletku vuotaa, paikattu, kone käy enää kuudella, jännä... seuraavana päivänä 2 paluuletkun pätkää vuotaa eri kohdista, paikattu, käy vieläkin kuudella, tutkimista, seuraava päivä, PALUULETKU VUOTAA! neljännestä kohdasta taitaa olla aika haperoa letkut noin seisonnan jälkeen... samalla huomasin myös et toinen kaasuläppä jäässä, siksi ilm. ei käy ku kuudella..

                              nooh, lämmitellää ny sisällä vähä läppää ja toivotaan et herää viel eloon, uusi kun on sen verta kallis ettei jaksas lähtee ostaan ku muutenki alkaa olla aika hyvin rahaa menny tohon nyt lähipäivinä
                              Porsche Cayenne Turbo '03
                              Nissan Skyline R32 GT-R '91 "Street fighter"
                              http://warjo.kuvat.fi

                              EX-list:
                              BMW e38 750 '95, KE25 Corolla '74 ja '73, BMW e32 750iL '91, BMW e39 523 '97, BMW e32 750i '88, BMW 316 rotta

                              Comment

                              • muuris
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 3501
                                • Jyväskylä

                                E32 mittaristossa pikselishow aina kun lämpötila -20ast tai alle. Kun on vähän lämmennyt kabiini ja virrat käyttää pois niin toimii normaalisti.
                                E30 325iX '86
                                Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎