Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
325i vm.2002 seuraavat vikakoodit, osaisko joku selventää mitä vois olla varsinkin noi viimeiset.
E4 -polttoaineen säätöryhmä 2, sallittu alue ylitetty
E3 -polttoaineen säätöryhmä 1, sallittu alue ylitetty
F2 -sytytyshäiriö syl. 5
5E43 -ohjauskulmatunnistin, sisäinen
5E19 -CAN: ei tiedonsiirtoa moottorinohjainyksikön kanssa
Toisella ohjelmalla ilmoitti kahdesta lambda-anturista...
Leave a comment:
-
-
118d -06 M47
Auto toimii normaalisti, kun en paremmasta tiedäAutocomin testeri antoi kuitenkin seuraavat vikakoodit:
CED408 - Unknown fault code (EKPS-polttoainepumpun ohjaus)
449A - Ahtopaineen säätöventtiili
3F77 - Ahtoipaineventtiili, aktivointi
Onko kenelläkään hajua mistä koodit johtuvat? Testeri antoi samat koodit jo pari kk sitten, jonka jälkeen ne nollattiin.
Voiko esimerkiksi imusarjan päässä oleva painesensori olla viallinen (RealOEM osa 12) ? Jostain luin myös, että nokka-akselin asentotunnistimen vika saattaa aiheuttaa epäloogisia vikakoodeja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jaki View PostTämä selvä tapaus. Kylmänä arvo pysyy paikallaan, tai no, pientä heittoa. Kun lämpenee, heiluu samassa tahdissa pre-lambdan kanssa. Katsoin ebay:stä, alta satasen tarvikekatti. Sellainen pitää tilata.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostKatin jälkeisen PITÄÄ pysyä tasaisessa arvossa, muuten katti rikki.
Edit: eipä tuollainen peruskatti heittämällä paikalleen menekään. Orggiksessahan sisääntulo on katin reunassa, jolloin tuollaiselle tarvikepötkölle joutuisi tekemään lisäpätkän ja muutenkin sovitusta & hitsaamista. Eli merkkikohtainen pitää ostaa. Naurattaa vain, kun varaosahaussa pyydetään 150 tkm ajetusta huomattavasti enemmän kuin Saksasta saa tarvikemerkkikohtaisen uuden.Last edited by jaki; 13-11-2012, 10:53.
Leave a comment:
-
-
Kiitos avusta, eiköhän näillä pärjätä. Lähtee tuo Boschin Lambda tilaukseen
Leave a comment:
-
-
Ok eli tulipellin puoleinen pakosarja tuo Bank 2.
Oliko se niin että nämä katin jälkeiset lambdat olivat aika hankala ruuvata lenkillä pois, vai muistinko nyt ihan väärin mutta ahdasta taitaa olla?
Onko se sitten fiksua vaihtaa pareittain?
Tossa olis jotain Boschin tekeleitä: Lambdasonde BOSCH 0258005109 BMW 3 (E46) 330i 170KW M54 306 S3; M54 B30
Leave a comment:
-
-
4,5,6 on bank 2. Kato inpalla obd testi, jos siinä näkyy ni näkee myös katsastusmies. Läheskään kaikki koodit mitä inpalla saa moottoriohjauksesta, ei näy obd testissä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostNiin pitäisikin, lämmitykset on osateholla aluksi ja kun lambda alkaa heräämään ne lyödään täysille. Pidentää lambdan elinikää.
Originally posted by suppari View PostMuistaakseni lambdan lämmitys ei kuulu obd testiin, en muista.
Inssi kun löytää vikakoodin liittyen lambdaan niin varmasti tulee hylsy, oon niin satavarma asiasta.
Sit kerron niille että se on vaan yhden lambdan esilämmitys joka on rikki, arvatkaa vaan meneekö selittely läpi vaikka totta puhuisinkin
Onko tuo Bank 2 nyt sitten kummassa pakosarjassa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostTarkoittaa, että kakkospankin katin jälkeisen lambdan lämmityspiiri on poikki. Sitä ei käytetä säätöön eikä lämmityksen toimimattomuus poista koko lambdaa pelistä, mutta hidastaa sen syttymistä reilusti. Katsastuksen OBD-testi taitaa olla ainoa jota varten tuo yhden lambdan lämmitys pitäisi selvittää.
Niin pitäisikin, lämmitykset on osateholla aluksi ja kun lambda alkaa heräämään ne lyödään täysille. Pidentää lambdan elinikää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dani View PostEli tarkoittaako tämä sitä, että Lambda/t pitää vaihtaa?
- INPA vikakoodi näyttää viaksi Lambda probe heating after cat. Bank 2.
- Livedata taas näyttää että TV probe heating before kat Bank 1 ja 2 + TV probe heating after kat Bank 1 ja 2 ovat 99.31/100.
Leave a comment:
-
Leave a comment: