Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied


    Löytäiskö noihin vikakoodeihin täältä tulkinta apua?

    Kuva ei ole minun autosta, mutta samat koodit pyörii autossani:think
    Last edited by janke; 28-05-2015, 21:31.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Imuvuoto ja kääntökulmantunnistin kadottanu raja-arvonsa?

    Leave a comment:


  • brenna
    replied
    325i vm.2002 seuraavat vikakoodit, osaisko joku selventää mitä vois olla varsinkin noi viimeiset.

    E4 -polttoaineen säätöryhmä 2, sallittu alue ylitetty
    E3 -polttoaineen säätöryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    F2 -sytytyshäiriö syl. 5

    5E43 -ohjauskulmatunnistin, sisäinen
    5E19 -CAN: ei tiedonsiirtoa moottorinohjainyksikön kanssa

    Toisella ohjelmalla ilmoitti kahdesta lambda-anturista...

    Leave a comment:


  • thaifly
    replied
    118d -06 M47

    Auto toimii normaalisti, kun en paremmasta tiedä Autocomin testeri antoi kuitenkin seuraavat vikakoodit:

    CED408 - Unknown fault code (EKPS-polttoainepumpun ohjaus)
    449A - Ahtopaineen säätöventtiili
    3F77 - Ahtoipaineventtiili, aktivointi

    Onko kenelläkään hajua mistä koodit johtuvat? Testeri antoi samat koodit jo pari kk sitten, jonka jälkeen ne nollattiin.

    Voiko esimerkiksi imusarjan päässä oleva painesensori olla viallinen (RealOEM osa 12) ? Jostain luin myös, että nokka-akselin asentotunnistimen vika saattaa aiheuttaa epäloogisia vikakoodeja.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Tämä selvä tapaus. Kylmänä arvo pysyy paikallaan, tai no, pientä heittoa. Kun lämpenee, heiluu samassa tahdissa pre-lambdan kanssa. Katsoin ebay:stä, alta satasen tarvikekatti. Sellainen pitää tilata.
    Täällä tasan samat oireet. Voe helevata. nooh katti vaan listan jatkoksi. Tänään jos vaihtelis tulpat, paisarin korkin ja nesteet (taas)

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Katin jälkeisen PITÄÄ pysyä tasaisessa arvossa, muuten katti rikki.
    Tämä selvä tapaus. Kylmänä arvo pysyy paikallaan, tai no, pientä heittoa. Kun lämpenee, heiluu samassa tahdissa pre-lambdan kanssa. Katsoin ebay:stä, alta satasen tarvikekatti. Sellainen pitää tilata.

    Edit: eipä tuollainen peruskatti heittämällä paikalleen menekään. Orggiksessahan sisääntulo on katin reunassa, jolloin tuollaiselle tarvikepötkölle joutuisi tekemään lisäpätkän ja muutenkin sovitusta & hitsaamista. Eli merkkikohtainen pitää ostaa. Naurattaa vain, kun varaosahaussa pyydetään 150 tkm ajetusta huomattavasti enemmän kuin Saksasta saa tarvikemerkkikohtaisen uuden.
    Last edited by jaki; 13-11-2012, 10:53.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Kiitos avusta, eiköhän näillä pärjätä. Lähtee tuo Boschin Lambda tilaukseen

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by IIIolut View Post
    Mistäs valikosta / tai miten ODB testin saa tehtyä?
    Olikohan special tests taikka sitten ihan dme valikosta jostain? Kaikissa ei ole tuota mahdollisuutta.

    Turha vaihtaa pareittain noita. Tai yleensäkään ehjiä osia

    Leave a comment:


  • IIIolut
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    4,5,6 on bank 2. Kato inpalla obd testi, jos siinä näkyy ni näkee myös katsastusmies. Läheskään kaikki koodit mitä inpalla saa moottoriohjauksesta, ei näy obd testissä.
    Mistäs valikosta / tai miten ODB testin saa tehtyä?

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Ok eli tulipellin puoleinen pakosarja tuo Bank 2.
    Oliko se niin että nämä katin jälkeiset lambdat olivat aika hankala ruuvata lenkillä pois, vai muistinko nyt ihan väärin mutta ahdasta taitaa olla?

    Onko se sitten fiksua vaihtaa pareittain?

    Tossa olis jotain Boschin tekeleitä: Lambdasonde BOSCH 0258005109 BMW 3 (E46) 330i 170KW M54 306 S3; M54 B30

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    4,5,6 on bank 2. Kato inpalla obd testi, jos siinä näkyy ni näkee myös katsastusmies. Läheskään kaikki koodit mitä inpalla saa moottoriohjauksesta, ei näy obd testissä.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Niin pitäisikin, lämmitykset on osateholla aluksi ja kun lambda alkaa heräämään ne lyödään täysille. Pidentää lambdan elinikää.
    Ok kiitos tästä, eli nuo arvot lienee sitten ok.

    Originally posted by suppari View Post
    Muistaakseni lambdan lämmitys ei kuulu obd testiin, en muista.
    Tätä pitikin kysyä, koska katsastukseen pitäis pian mennä.
    Inssi kun löytää vikakoodin liittyen lambdaan niin varmasti tulee hylsy, oon niin satavarma asiasta.
    Sit kerron niille että se on vaan yhden lambdan esilämmitys joka on rikki, arvatkaa vaan meneekö selittely läpi vaikka totta puhuisinkin

    Onko tuo Bank 2 nyt sitten kummassa pakosarjassa?

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Tarkoittaa, että kakkospankin katin jälkeisen lambdan lämmityspiiri on poikki. Sitä ei käytetä säätöön eikä lämmityksen toimimattomuus poista koko lambdaa pelistä, mutta hidastaa sen syttymistä reilusti. Katsastuksen OBD-testi taitaa olla ainoa jota varten tuo yhden lambdan lämmitys pitäisi selvittää.



    Niin pitäisikin, lämmitykset on osateholla aluksi ja kun lambda alkaa heräämään ne lyödään täysille. Pidentää lambdan elinikää.
    Muistaakseni lambdan lämmitys ei kuulu obd testiin, en muista.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Eli tarkoittaako tämä sitä, että Lambda/t pitää vaihtaa?
    - INPA vikakoodi näyttää viaksi Lambda probe heating after cat. Bank 2.
    Tarkoittaa, että kakkospankin katin jälkeisen lambdan lämmityspiiri on poikki. Sitä ei käytetä säätöön eikä lämmityksen toimimattomuus poista koko lambdaa pelistä, mutta hidastaa sen syttymistä reilusti. Katsastuksen OBD-testi taitaa olla ainoa jota varten tuo yhden lambdan lämmitys pitäisi selvittää.

    - Livedata taas näyttää että TV probe heating before kat Bank 1 ja 2 + TV probe heating after kat Bank 1 ja 2 ovat 99.31/100.
    Niin pitäisikin, lämmitykset on osateholla aluksi ja kun lambda alkaa heräämään ne lyödään täysille. Pidentää lambdan elinikää.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Mikähän noissa on ns normaalin sisällä, bensakoneissa?








    ..bongaat varmaan kuvan jossa yksi puola oli pimeenä

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎