Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eekuusyks
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 164
    • Pohjois-Pohjanmaa

    Kilometrit webaston vikakoodeista

    E R R O R M E M O R Y
    ---------------------------------------
    Date: 16.03.2010 09:52:29
    ECU: SHZH_E65
    JobStatus: OKAY
    Variant: SHZH_E65
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 error in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    9B35 Plausibility error
    1. Umweltsatz
    Mileage 78968 km

    2. Umweltsatz
    Mileage 111376 km

    3. Umweltsatz
    Mileage 335944 km

    No matching error symptom
    Test conditions fulfilled
    Error not present now, but already stored
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Error code: 9B 35 20 26 8F 36 62 A4 09



    Näkeekö inpalla auton todelliset kilometrit mistään?
    Autolla on ajettu tuo 78968 ,mitähän nuo kaks muuta lukemaa meinaa?
    Ettei vaan ois saksanpoika koijannu apinaa ...

    Comment

    • Jaanek
      Newbiemmer
      • Dec 2008
      • 4

      -----
      Last edited by Jaanek; 21-08-2011, 21:54.

      Comment

      • pwd83
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1004
        • Espoo

        E34 525tdsa. antaa koodin 29 poljin testillä. mikä tämä speed sensor mahtaa olla josta se herjaa? voikohan kyseinen speed sensor vaikuttaa siihen että kiekka mittari näyttää ihan omia? ja mitäköhän muuta haittaa tosta mahtaa olla? kulutukset on kyllä aika korkeet. mahtaakohan vaikuttaa siihen?

        Comment

        • pwd83
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1004
          • Espoo

          speed sensor. mikä mokkula mahtaa olla kyseessä?

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by pwd83 View Post
            speed sensor. mikä mokkula mahtaa olla kyseessä?
            Joko kampiakselin asentoanturi taikka yhdessä suuttimessa oleva tunnistin.
            Mutta yleensä jos tuo kampuran anturi menee niin pumppu toimii varaoohjelmalla ja tyhjäkäynti on jossain lähemmäs 2000rpm.
            Tuo anturi sijaitsee aivan lohkon takaosassa imupuolella, lukee vetolevyssä olevia tappeja. Kannattaa ainakin mitata tuleeko käynnissä järkevää pulssia.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • DerPastor
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 145
              • Tku

              Kohde: E61 530dA 2005
              Oire: Tehot hukassa, ei kierrä yli 3500 rpm ajaessa. Antaa seuraavan vikakoodin:

              4020 Pakok.lämpötunn.hiukkassuod.edessä
              Katkos/oikosulku (plus)

              Lisäksi herjat kolmesta hehkutulpasta (4212, 4222, 4252). Oletan ettei niillä ole vaikutusta itse vikaan.

              Täytynee tarkastaa sensorin johdot ja liittimet ensimmäiseksi kun pääsee auton alle. Onkohan noissa itse lämpötila-sensoreissa ollut useinkin vikoja vai onko todennäisempää että syy löytyy muualta?

              Sensorin osanumero 13 62 7 809 152, löytyy DPF:n etupuolelta. Hinta marmorilla noin 90 eur. Alemmassa kuvassa (alempi) numero 1.


              Last edited by DerPastor; 24-03-2010, 20:34.

              Comment

              • laine
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1504
                • Helsinki

                Auto: E39 530d Touring -01 M-Sport
                Lukija: B100 ja manual/kooditaulukko
                Oire: Auto starttaa kovasti, mutta ei käynnisty
                Koodit: 53, 35, 05, 1E ja 25

                Vika ilmaantui kuukausi sitten suurinpiirtein ja silloin sain käymään kuskinpenkin alla olevaa pumppua koputellen. Pumppu uusittiin.
                Eilen ajelin himaan ja heitin tavarat ylös ja takas autolle tullessa kauhea starttailu mutta ei käynnisty. Luin ja nollasin koodit välissä ja yrittelin varmaan 30min käyntiin lähtöä, mutta ei.
                Koputtelu ei auttanut, enkä myöskään kuullut pumpun surisevan ollenkaan. Yön yli auton levänneen lähti se aamulla taas kuin tyhjästä käyntiin.

                En tuota taulukkoa osannut oikein tulkita noiden koodien suhteen, eli apuja tarttis?

                Voiko olla joku rele? Tai kenties ajonesto, joka jollain tapaa sulkisi pumpun tms?
                Last edited by laine; 23-03-2010, 06:41.

                Comment

                • whiic
                  Newbiemmer
                  • Apr 2008
                  • 23

                  Pari käytännön kysymystä:
                  - akunkengän irrottaminen yön yli, nollaako DME 3.1 vikamuistia? Onko muuta nollaamiskonstia, joka ei vaadi mitään oikosulkulankaa kummallisempaa hardwarea. Nollaisin ihan sen takia, että kun sitten käytän jollakulla, jolla on testeri, niin ei anna vuoden vanhoja vikakoodeja ajalta ennen lambdan vaihtamista uuteen. Niin vanhoista vikakoodeista ei ole kuin haittaa diagnoosille.
                  - aiheuttaako DME-vikakoodi E34:n kojetaulussa vikavalon syttymistä vai voiko oireettoman oloisella olla vikakoodeja silti moottorinohjausboksissa?
                  - Tampereen seutu: onko monella harrastajalla testeriä? Voi pistää privaan viestiä koska löytyisi aikaa, paljonko haluaa vaivannäöstä ja millä paikkakunnalla.

                  Comment

                  • tigu
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 947
                    • Oulu

                    e39 530d -00/4
                    Bägin valo syttyi palamaan erinäisten esineitten johdosta vänkärin penkin alla.Antoi koodia vänkärin turvavyönkiristimelle..ja koodin sainkin deletoitua.
                    Mutta samalla oli antanut koodin 01 driver airbag,airbag control unit.Nollauksen jälkeen vika pysyy poissa n.päivän jolloin valo syttyy jälleen.
                    Joten onko nyt vikaa ohjainyksikössä vai ratin pussissa?
                    Katsatus painaa päälle joten tietoa otetaan vastaan
                    Ja carsoft:illa luettu..
                    -e21 m50-

                    Comment

                    • V-Power
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1333
                      • Varsinais-Suomi

                      Koodit luettu useita kertoja ja kuittailtu pois, mutta yksi koodi ilmestyy aina uudestaan. "Motorized throttle valve (MDK) feedback plausibility"
                      Käsittääkseni kaasuläpän asentotunnistinta herjaa ja jotain muuta siihen liittyen, mitä? Autona e46 320Ci m52 mosalla.
                      E36 95 316i Sedan
                      E39 97 540i Touring
                      E46 99 320Ci Coupe
                      E53 01 X5 4,4 V8
                      E65 05 730d
                      F10 11 523i Sedan
                      F90 08 320i Sedan

                      Comment

                      • bmw e34
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2002
                        • 633
                        • raahe

                        Originally posted by V-Power View Post
                        Koodit luettu useita kertoja ja kuittailtu pois, mutta yksi koodi ilmestyy aina uudestaan. "Motorized throttle valve (MDK) feedback plausibility"
                        Käsittääkseni kaasuläpän asentotunnistinta herjaa ja jotain muuta siihen liittyen, mitä? Autona e46 320Ci m52 mosalla.
                        MDK = motor drosselklappen / sähköinen kaasuläppä

                        M52BXX TU-moottorissahan on vakionopeussäädin + ASC/DSC + normikaasu samassa kamppeessa eli juurikin tuossa MDK-mokkulassa jonka takaisinkytkentä signaalin epäjohdonmukaisuudesta tulee tuo koodi, käytä töpseli irti ja tarkista / puhdista liitinpinnat.

                        Comment

                        • V-Power
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1333
                          • Varsinais-Suomi

                          Originally posted by bmw e34 View Post
                          MDK = motor drosselklappen / sähköinen kaasuläppä

                          M52BXX TU-moottorissahan on vakionopeussäädin + ASC/DSC + normikaasu samassa kamppeessa eli juurikin tuossa MDK-mokkulassa jonka takaisinkytkentä signaalin epäjohdonmukaisuudesta tulee tuo koodi, käytä töpseli irti ja tarkista / puhdista liitinpinnat.
                          Kiitos ja kumarrus, näin teen!
                          E36 95 316i Sedan
                          E39 97 540i Touring
                          E46 99 320Ci Coupe
                          E53 01 X5 4,4 V8
                          E65 05 730d
                          F10 11 523i Sedan
                          F90 08 320i Sedan

                          Comment

                          • JugiK
                            Newbiemmer
                            • Feb 2010
                            • 19
                            • Suomi

                            Originally posted by tigu View Post
                            e39 530d -00/4
                            Bägin valo syttyi palamaan erinäisten esineitten johdosta vänkärin penkin alla.Antoi koodia vänkärin turvavyönkiristimelle..ja koodin sainkin deletoitua.
                            Olikohan kyseessä sama, mikä itsellä pamahti päälle viime kesänä Laakkosen huollossa. Tänään vasta nollattiin se kaverin kanssa (katsastus ylihuomenna) ja antoi koko ajan koodia SRS 6/0006 - 66/42 joka nettiä selaamalla väittäisi olevan Belt lock unit in the passenger seat disconnected?

                            Heiluteltiin pelkääjän penkin alta johtoja ja softa suostui sen jälkeen nollaamaan virheen, eli toistaiseksi taas toimii. Tuskin kauaa. Jos kestäisi edes katsastuksen yli.

                            Comment

                            • humala
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 739
                              • Kemi

                              Tälläinen mielenkiintoa herättävä koodi löytyi omasta pommista.

                              7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator

                              Error frequency : 2
                              Logistic counter: 25

                              Error occured 1. times at:

                              Engine speed 1948.05 1/min
                              Coolant temperature 84.59 Grad C
                              Einspritzmenge 31.75 mm^3
                              Boost pressure 1328.00 mbar
                              Fehler aufgetreten bei 244280.00 km


                              Error occured 2. times at:
                              Engine speed 1998.00 1/min
                              Coolant temperature 83.91 Grad C
                              Einspritzmenge 30.72 mm^3
                              Boost pressure 1328.00 mbar
                              Fehler aufgetreten bei 245070.00 km


                              Error not present
                              Sporadic error
                              pos. deviation / Boost pressure to low
                              -------------------------------------------------------------

                              Elikkäs jokos tuossa on turbo menossa lopullisesti vai onko tuo jotain ahtoilman ohjaukseen liittyvää?
                              E70 X5 3.0d -07
                              E39 530da touring -99
                              ex: E36 325i sedan -93

                              Comment

                              • Beme
                                Newbiemmer
                                • Jul 2009
                                • 15
                                • Loviisa

                                Abs/asc

                                Noniin elikkä mulla on yks e34 535i 1991 vuosmallinen ja siinä vilkkuu ASC valo kun ajaa vähän epätasaisemmalla alueellaa elikkä se luulee että auto sutii koko ajan vaikka se ei sitä tee lähellekkään.
                                Luin noi ABS/ASC vikakoodit pitämälla jarrua ja ASC nappia pohjassa kun sähkön laittaa päälle.
                                ASC valo vilkkuu 9 kertaa kun se näyttää vikakoodit elikkä kysymyksenä on että mikä vikakoodi se on??
                                Apua tarvitaan foorumilaisilta.

                                Kiitos Jo Etukäteen!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎