Mitä toi carsoftin 83 vikakoodi nyt meinaa, mulla tulee ne saksankielisenä ja antaisi ymmärtää, että nokan asentoanturissa on jotain mutta siihen kuulemma liittyy joku rpm sensor koodi myös. Jossain taasen luki, että toi 83 on kampiakselin vikakoodi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by peltone View Posthttp://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=103508
Tuon mukaan: Vehicle Speed (Meter) Circuit Malfunction. :thinkOriginally posted by Dunky View PostVaivaako autoa oikeasti jokin vai löytyikö tuo muistista?
Löytyi muistista, vaikka se on pariinkin otteeseen nollattu. Lievää tärinää D:llä paikallaan ollessa, liittyykö toisiinsa?
Comment
-
-
Vikakoodeja, auto 530DaT vm. 2000. Ilmeisesti kuskin puolen ABS-anturi hajalla, mutta mikähän tuo 1152 electric fan on? Kuten jännitelukemasta nähdään, joku tuntuu vievän virtaa kun autossa on virrat päällä. Hehkuttaisiko tuo turhaan vai..?
33 wheel sensor front left
Error frequency : 255
Vehicle speed 2.75 km/h
ASC passive
ABS-control passive
stop light switch off
ASC-control passive
-------------------------------------------------------------
67 eletromagnetic field susceptibility
Error frequency : 254
Vehicle speed 2.75 km/h
ASC passive
ABS-control passive
stop light switch off
ASC-control passive
-------------------------------------------------------------
1152 Electric fan
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 0.00 1/min
Coolant temperature 16.32 Grad C
Supply voltage 11.34 V
duty factor 4.73 %
Fehler aufgetreten bei 344790.00 km
Error present
Controll circuit or short circuit to positive B-
Errorcode: 04 80 28 01 74 08 00 54 62 0C 86 AF 00 00 00 00
00 00 00 00 00 00 00 00 00
================================================== ===========
BTW. Kiitokset Jartsalle piuhasta. Hyvin pelaa!Last edited by jokke78; 14-07-2009, 16:32.BMW 530DaT 2000
Comment
-
-
tälläisiä irtosi ajolenkin jälkeen. uusi katti alla, ja ei se muuten parantunut kun että hiljeni.. tosin ei tuo katti käy tuohon.. ainakin tällähetkellä tulee 3000+ kierrosta jälkeen niin sellanen terävänpistävä pakoääni ettei sitä kuuntele erkkikään.!
kuitenkin tässä kuvat koodeista.. en kyl oikein osaa näitä noista listoista etsiä.! olisi super jees jos noiden tarkoitus selviäisi.. saisi ehkä jos rikkinäistä osaa niin vaihdettua ja ei tarttis uutta kattia heti ostaa rikkoutuneen tilalle.!
Comment
-
-
Originally posted by antteri View PostKysymys INPA:n livedatasta:
Mitä tarkoittaa "engine roughness"? Näyttää lukemat jokaiselle sylinterille.. näytti vaan ykkösen, kolmosen ja nelosen lukemat vaihtelevan ja muut näytti nollaa. Minimi arvo -8000 ja max 8000.
Lisäkysymyksiä, toivottavasti joku osaa vastata:
- Mitä INPAssa ovat Adaptation value add 1 & 2?
- Löytyisköhän noille INPA:n livedata arvoille yleensäkin selitykset jostain?
- Onko normaalia, että auto parkissa tyhjäkäynnillä imuilman lämpötila on +50C kun ulkona +14C? Eli voiko kone lämmittää imuilmaa noin paljon? Ensimmäistä kertaa startatessa kuitenkin näytti +16C.
Tuo imuilman lämpötila on vaivannut minuakin, omassa koslassa se laskee vain kiihdytettäessä ulkoilman tasolle, muuten on noin +33 koko ajan.
Mistä tuo lukema tulee, Maffista vaiko imusarjan keskellä olevasta tunnistimesta?Maffia en ole edelleenkään uusinut, täysin mykkä se ei kuitenkaan ole koska cruise toimii (ei toimi jos johti irti) ja käynti muuttuu jos johdon irroittaa auton käydessä.
Eli miten ihmeessä selvittää mikä autoa vaivaa saako se liikaa bensaa vaiko ei tarpeeksi, lämpimänä toimii täysin mutta kylmänä kone konkkaa.Vikakoodeja ei edelleenkään tule muita kuin nuo (Burning Failit 3 ja 6 sylinterit).Olen ajanut autolla jo 40tkm ja vika pysynyt täysin samana koko ajan.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by Toni 325i View PostKysytääs nyt täältäkin jos jollain olisi tietoa.. Tollaset vikakoodit antaa -> 5 Throttle valve signal, accelerator pedal position. Oireena on että auto nykii maantievauhdilla ajaessa.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Tälläisiä vikakoodeja oli tullut luettaessa.
7680 CAN protokolla ei viestiä mittaristolta.
7669 Käynnistyksenesto ei koodia hallussa.
13589 Ilmastointikompressorin poiskytkentä katkos
13573 Hehkutusajan ohjaus Hehkutuksen ohjauslaite viallinen
7717 Nokka-akselin asentotunnistin toimintahäiriö
Oireena on käynnistyminen. Jos starttaa "huolimattomasti" / nopeasti niin että startti vain pyörästää hetken niin auto ei starttaa. Ja jos starttaa heti perään kunnolla niin ei lähde käymään. Joutuu odottelemaan noin vartin jolloin auto lähtee normaalisti käymään.
Mittariston keskellä palaa keltainen ympyränmuotoinenvalo ja virtoja kytkettäessä mittariston oikeassa nurkassa huutomerkki on ensin punainen jonka jälkeen muuttuu keltaiseksi ja sammuu kokonaan pois startattaessa.
Onko tuo hehkutuksen ohajuslaite rele vai mikä ja mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?Born to be wild paitsi himassa
Comment
-
-
Tämmöistä pukkaa. auto on e39 540 -98
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 08/08/09 11:55:29
ECU: DM528DS3
JobStatus: OKAY
Variant: DM528DS3
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
139 Endstufe Kennfeldkuehlung
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 560.00 /min
Motortemperatur 71.25 Gr C
Geschwindigkeit 0.00 km/h
Fehler aufgetreten vor 54.00 h
Signal fehlerhaft
Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
Fehler momentan vorhanden
statischer Fehler
-------------------------------------------------------------
21 Lambdasondenalterung Periodendauer Bank 2
Error frequency : 253
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 2040.00 /min
Lastsignal 1.65 ms
Batteriespannung 14.00 V
Fehler aufgetreten vor 26.90 h
Maximalwert ueberschritten
Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
Fehler momentan vorhanden
sporadischer Fehler
================================================== ===========
Onko se vasemman puoleinen, ja etummainen vai takimmainenExt. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Liittyykö tämä edelliseen, vai on nämä inpan (bugeja) tästä on ollut juttua aiemminkin. Kone käy hyvin, vetää hyvin ja kulkee vähällä bensalla Kuhmo-Varkaus reissu n.670 km keskikulutus 8,4 litraa, ajettu rajoitusten mukaan. Tuo HLM arvo.Last edited by aripaa; 19-06-2011, 10:17.Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
voi poistaa
Last edited by Pikku bimmeristi; 11-08-2009, 14:57.Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..
Comment
-
Comment