missähän tilanteissa tuo sitten toimii.? muistan sen joskus kytkeneeni päälle joska napissa REST paloi vihreä valo, nyt en sitä saa päälle missään avaimen asennossa.?!
Näin Eikä tuolla ole mitään tekemistä pyöriensuuntauksen kanssa. DSC tarvitsee ohjauskulma tietoa
Ei pidä paikaansa.. Esim e46:ssa hajallinen takatukivarren etummainen pusla täräytti dsc ja abs:n valon kytemään -> vikakoodina nimenomaan tuo tunnistin.. ja jostain syystä tuo useammansadan tunnistimen vaihto ei kiinnostanut, joten annoin asian olla kunnes huomastin tuon rikkinäisen puslan... Ratti oli tuolloin hiukan vinossa kun auto kulki "kylki" edellä..
Puslan vaihto ja siinä samassa sammui ylimääräiset valotkin mittaristosta..
Tietysti riippuu minkä virheen tuo tunnistin antaa.. Se itse möttihän on väylässä ja siellä omat koodit..
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Nonniin alkaa tuolta konttorilta päin lähestyä, että olisi aika käydä kiesi näyttämässä. Mitä osaa ja kuinka kallista jne jne infoa jos joku osaisi kertoa. Auto on -96 535i e39 ja en ainakaan ole huomannut mitään nykimisiä tms ongelmia (tosin eipä ole ennen tullut ajettua V8 bmwllä), ainut niin siili piti vaihtaa, että ilmastointi alkoi taas pelaamaan (kiitokset edelleen forumin autotohtoreille). Tämmöstä tuleepi moottorin purkilta (inpa):
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 08/19/09 19:34:10
ECU: DM528DS0
JobStatus: OKAY
Variant: DM528DS0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
13 Lambda probe heating before CAT OBDII Error !!
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Battery Voltage 13.60 V
Engine temperature 105.75 degrees C
Engine speed 2040.00 rpm
Fehler aufgetreten vor 13.30 h Hexcode=0D525240FF43012888CD33BA08FEFEFE 0.00 [HEX]
min value fall below
axhaust relevant Error (after checkup MIL on)
Error present
Static error
-------------------------------------------------------------
5 Lambda probe heating Bank 2 behind CAT OBDII Fehler !!
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Battery Voltage 13.60 V
Engine temperature 105.75 degrees C
Engine speed 2040.00 rpm
Fehler aufgetreten vor 13.30 h Hexcode=05525240FF43012888CD33BA08FEFEFE 0.00 [HEX]
min value fall below
axhaust relevant Error (after checkup MIL on)
Error present
Static error
-------------------------------------------------------------
18 Lambda probe Bank 2 before CAT OBDII Error !!
Error frequency : 117
Logistic counter: 40
Engine speed 1480.00 rpm
Engine temperature 108.75 degrees C
Probe voltage before CAT 0.52 V
Fehler aufgetreten vor 13.10 h Hexcode=12D4D410FF43752825D19BBC0829D19C 0.00 [HEX]
Signal incorrect
axhaust relevant Error (after checkup MIL on)
Error present
Sporadic error
Sitten LCM purkilta,
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 08/19/09 19:37:57
ECU: LCM_II JobStatus: OKAY
Variant: LCM_II
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
40 thermal sensor for oillevel defect
Error frequency : 4
Error present
ja sitten ABS mulikalta:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 08/19/09 19:40:44
ECU: ASC5
JobStatus: OKAY
Variant: ASC5
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
74 CAN MD_IND signalerror
Error frequency : 1
Vehicle speed 2.75 km/h
ASC passive
ABS-control passive stop light switch off
ASC-control passive
Jos on väärin postattu tänne nuo infot tms häikkää niin joku joka noista osaapi sanoa voi nappasta privaa ja heivaan vaikka maililla nuo listat. Kiitän jo etukäteen...
tuli E39 530D touring tällaiset vikakoodit.
0480 elektro ventilator
1260 delivery pump control system.
toi jälkimmäinen meinais että siirtopumpun olevan hajalla. mutta en ny vielä jaksais vielä niellä sitä kun viime tammikuussa sen vaihdoin ja autolla sen jälkeen kilsoja 6tkm. niin mitä tämä ensimmäinen koodi tarkoittaa jos sen vika aiheuttaisi vikakoodin siirtopumpulle vielä lisäksi.
luulisi nyt pumpun kestävän pitempään kun ensiasennus pumppuki sentään pyöriny sen pauttiarallaa 10v ja 240tkm
E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Ei pidä paikaansa.. Esim e46:ssa hajallinen takatukivarren etummainen pusla täräytti dsc ja abs:n valon kytemään -> vikakoodina nimenomaan tuo tunnistin.. ja jostain syystä tuo useammansadan tunnistimen vaihto ei kiinnostanut, joten annoin asian olla kunnes huomastin tuon rikkinäisen puslan... Ratti oli tuolloin hiukan vinossa kun auto kulki "kylki" edellä..
Puslan vaihto ja siinä samassa sammui ylimääräiset valotkin mittaristosta..
Tietysti riippuu minkä virheen tuo tunnistin antaa.. Se itse möttihän on väylässä ja siellä omat koodit..
Voisinhan noi pulsat katsoa. Kun auto on lähes paikoillaan, esim. liikennevaloissa, niin ohjaus vetää oikealle. Ajattelin että vika johtui kuluneista renkaista, mutta uusilla renkailla on myös samaa havaittavissa, joskaan ei yhtä selvästi.
No kuittaan tänään nuo koodit kuitenkin pois ja katsotaan jos se tulee uudelleen.
Siis saanko tuosta laitteesta (LEW) ulos jotain muutakin koodia? Scanneri jo antoi sieltä vika koodin 1 (0001 hexana). Pitäisi vaan saada selville mitä noi koodit tarkoittaa. Luin jostain että BMW on vielä sotkenut noita koodeja eri automallien ja vuosikertojen välillä? Vaikka luulisi että joku olisi tuon tiedon jo vuotanut julki. Netistä löytyy joidenkin yksittäisten laitteiden vikakoodien selityksiä tietyille malleille.
BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Jos on väärin postattu tänne nuo infot tms häikkää niin joku joka noista osaapi sanoa voi nappasta privaa ja heivaan vaikka maililla nuo listat. Kiitän jo etukäteen...
Poista kaikki ja katso pienen ajolenkin jälkeen et mitkä tuli takaisin, aletaan sitten tutkimaan paremmin
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Vielä vähän ihmettelyä tuon BMW Scannerin kanssa. Auton mittarilukema tallentuu ainakin EWS (Electronics car immobilisation system), IKE (instrument cluster electronics) ja LCM (Light check modules) laitteisiin.
Tuo IKE lukema on sama mitä on mittarissa. Miksiköhän EWS ilmoittaa 3km vähemmän? Ilmeisesti tuon takia IKE puskee virhettä ulos (dec:191 hex:00BF param: 72/48).
EWS -> 6.905.668 hw: 03 sw: 08 ODO: 168988 km
IKE -> 6.914.882 hw: 19 sw: 15 ODO: 168991 km
LCM -> 6.915.919 hw: 02 sw: 43 ODO: 168900 km
BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
tuli E39 530D touring tällaiset vikakoodit.
0480 elektro ventilator
1260 delivery pump control system.
toi jälkimmäinen meinais että siirtopumpun olevan hajalla. mutta en ny vielä jaksais vielä niellä sitä kun viime tammikuussa sen vaihdoin ja autolla sen jälkeen kilsoja 6tkm. niin mitä tämä ensimmäinen koodi tarkoittaa jos sen vika aiheuttaisi vikakoodin siirtopumpulle vielä lisäksi.
luulisi nyt pumpun kestävän pitempään kun ensiasennus pumppuki sentään pyöriny sen pauttiarallaa 10v ja 240tkm
osaisko kukaan valaista tätä koodia 0480 elektro ventilator.
jonkun tiedon jyvän löysin että liittyis muka jäähdytysjärjestelmään.
jos vapaasti suomennan mitenkä tuon ymmärrän niiin sähkömagneetti venttiili ?
mutta missä ? kiittelen kovasti jos joku osais mua valaista tästä .
E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment