Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    Originally posted by Heguli View Post
    Vikaa voi testailla kun kytkee rest toiminnon päälle, pitäisi pumpun pörähtää käyntiin.
    Pumpun pitää pyöriä aina kun on virrat päällä
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      Originally posted by mailman View Post
      19 ultrasonic sensor rear middle right (tämä lienee PDC anturi?)
      Error frequency : 50
      Open circuit
      oscillationending error
      Error present
      Kyllä.

      Originally posted by mailman View Post
      1 signal error (ulkolämpötila-anturi??)
      Error frequency : 7
      Outside temperature 0.00 degrees C
      Error not present
      Tilapäinen mittaus katkos.

      Originally posted by mailman View Post
      9 not an ASC2-message
      Error frequency : 0
      Sporadic error

      7 speed signal pulse FL (vasenetu ABS-anturi??)
      Error frequency : 0
      Speed 20.00 km/h
      Battery Voltage 0.00 Volt
      status standardisation 0.00 1=on / 0=off
      status error memory concept 0.00 1=disable / 0=enable
      status error reaction 0.00 1=disable / 0=enable
      plantmode 0.00 1=yes / 0=no
      system active 1.00 1=yes / 0=no
      blind phase 1.00 1=yes / 0=no
      error sporadic
      Jep. Repsikanpuoleinen etu anturi antanut jossain vaiheessa vikakoodin.
      Nollaa pois kummittelemasta
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        Tattis "suomentajille", eli ei näyttänyt mitään "vakavia" ongelmia olevan
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • MMM525
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 117
          • Pirkanmaa

          LEW – Steering angle sensor antaa vikakoodin 0001 (hex). Onko muilla ollut vastaavaa?

          Netistä ei löydy mitään infoa tolle, mutta olisko pyörien suuntauksen paikka? Tai ensin nollaus ja jos tulee uudelleen niin sitten pajalle?

          p.s. tuli tilattua eBaysta kiinalaisten BMW scanneri
          BMW F11 530dA touring -11 Havanna
          BMW E39 525dA touring -02 Toledo

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Originally posted by MMM525 View Post
            ensin nollaus ja jos tulee uudelleen niin sitten pajalle
            Näin Eikä tuolla ole mitään tekemistä pyöriensuuntauksen kanssa. DSC tarvitsee ohjauskulma tietoa
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • ArcDucK
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 97
              • espoo, kivenlahti

              Vikaa voi testailla kun kytkee rest toiminnon päälle, pitäisi pumpun pörähtää käyntiin.[/quote]


              siis mites tuon restin sai päälle.? muistaakseni joskus olen sen saanutkin mutta nyt kun painaa nappia niin ei tapahdu mitään.?

              missä mahtaa tuo kiertovesipumppu olla.? ei kai se nyt sama ole kun auton vesipumppu.? entäs missä on nuo kuuluisat vesiventiilit.?

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                Originally posted by ArcDucK View Post
                Vikaa voi testailla kun kytkee rest toiminnon päälle, pitäisi pumpun pörähtää käyntiin.
                Et sä tarvitse mitään restiä päälle laittaa...

                Originally posted by Dunky View Post
                Pumpun pitää pyöriä aina kun on virrat päällä
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • ArcDucK
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 97
                  • espoo, kivenlahti

                  missähän tilanteissa tuo sitten toimii.? muistan sen joskus kytkeneeni päälle joska napissa REST paloi vihreä valo, nyt en sitä saa päälle missään avaimen asennossa.?!

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4617
                    • Tampere

                    Originally posted by Dunky View Post
                    Näin Eikä tuolla ole mitään tekemistä pyöriensuuntauksen kanssa. DSC tarvitsee ohjauskulma tietoa
                    Ei pidä paikaansa.. Esim e46:ssa hajallinen takatukivarren etummainen pusla täräytti dsc ja abs:n valon kytemään -> vikakoodina nimenomaan tuo tunnistin.. ja jostain syystä tuo useammansadan tunnistimen vaihto ei kiinnostanut, joten annoin asian olla kunnes huomastin tuon rikkinäisen puslan... Ratti oli tuolloin hiukan vinossa kun auto kulki "kylki" edellä..

                    Puslan vaihto ja siinä samassa sammui ylimääräiset valotkin mittaristosta..

                    Tietysti riippuu minkä virheen tuo tunnistin antaa.. Se itse möttihän on väylässä ja siellä omat koodit..
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • ptikkala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1571

                      Nonniin alkaa tuolta konttorilta päin lähestyä, että olisi aika käydä kiesi näyttämässä. Mitä osaa ja kuinka kallista jne jne infoa jos joku osaisi kertoa. Auto on -96 535i e39 ja en ainakaan ole huomannut mitään nykimisiä tms ongelmia (tosin eipä ole ennen tullut ajettua V8 bmwllä), ainut niin siili piti vaihtaa, että ilmastointi alkoi taas pelaamaan (kiitokset edelleen forumin autotohtoreille). Tämmöstä tuleepi moottorin purkilta (inpa):

                      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                      -------------------------------------
                      Date: 08/19/09 19:34:10
                      ECU: DM528DS0
                      JobStatus: OKAY
                      Variant: DM528DS0
                      -------------------------------------------------------------
                      RESULT: 3 errors in error memory !
                      -------------------------------------------------------------


                      13 Lambda probe heating before CAT OBDII Error !!
                      Error frequency : 1
                      Logistic counter: 40
                      Battery Voltage 13.60 V
                      Engine temperature 105.75 degrees C
                      Engine speed 2040.00 rpm
                      Fehler aufgetreten vor 13.30 h Hexcode=0D525240FF43012888CD33BA08FEFEFE 0.00 [HEX]
                      min value fall below
                      axhaust relevant Error (after checkup MIL on)
                      Error present
                      Static error
                      -------------------------------------------------------------

                      5 Lambda probe heating Bank 2 behind CAT OBDII Fehler !!
                      Error frequency : 1
                      Logistic counter: 40
                      Battery Voltage 13.60 V
                      Engine temperature 105.75 degrees C
                      Engine speed 2040.00 rpm
                      Fehler aufgetreten vor 13.30 h Hexcode=05525240FF43012888CD33BA08FEFEFE 0.00 [HEX]
                      min value fall below
                      axhaust relevant Error (after checkup MIL on)
                      Error present
                      Static error
                      -------------------------------------------------------------
                      18 Lambda probe Bank 2 before CAT OBDII Error !!
                      Error frequency : 117
                      Logistic counter: 40
                      Engine speed 1480.00 rpm
                      Engine temperature 108.75 degrees C
                      Probe voltage before CAT 0.52 V
                      Fehler aufgetreten vor 13.10 h Hexcode=12D4D410FF43752825D19BBC0829D19C 0.00 [HEX]
                      Signal incorrect
                      axhaust relevant Error (after checkup MIL on)
                      Error present
                      Sporadic error

                      Sitten LCM purkilta,

                      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                      -------------------------------------
                      Date: 08/19/09 19:37:57
                      ECU: LCM_II JobStatus: OKAY
                      Variant: LCM_II
                      -------------------------------------------------------------
                      RESULT: 1 errors in error memory !
                      -------------------------------------------------------------
                      40 thermal sensor for oillevel defect
                      Error frequency : 4
                      Error present

                      ja sitten ABS mulikalta:

                      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                      -------------------------------------
                      Date: 08/19/09 19:40:44
                      ECU: ASC5
                      JobStatus: OKAY
                      Variant: ASC5
                      -------------------------------------------------------------
                      RESULT: 1 errors in error memory !
                      -------------------------------------------------------------
                      74 CAN MD_IND signalerror
                      Error frequency : 1
                      Vehicle speed 2.75 km/h
                      ASC passive
                      ABS-control passive stop light switch off
                      ASC-control passive


                      Jos on väärin postattu tänne nuo infot tms häikkää niin joku joka noista osaapi sanoa voi nappasta privaa ja heivaan vaikka maililla nuo listat. Kiitän jo etukäteen...

                      Comment

                      • -jacko-
                        BTCF Member
                        • Sep 2006
                        • 207
                        • Tampere

                        tuli E39 530D touring tällaiset vikakoodit.
                        0480 elektro ventilator
                        1260 delivery pump control system.

                        toi jälkimmäinen meinais että siirtopumpun olevan hajalla. mutta en ny vielä jaksais vielä niellä sitä kun viime tammikuussa sen vaihdoin ja autolla sen jälkeen kilsoja 6tkm. niin mitä tämä ensimmäinen koodi tarkoittaa jos sen vika aiheuttaisi vikakoodin siirtopumpulle vielä lisäksi.
                        luulisi nyt pumpun kestävän pitempään kun ensiasennus pumppuki sentään pyöriny sen pauttiarallaa 10v ja 240tkm
                        E28 528i -82 m30b34
                        E46 330CI
                        Chevrolet K3500 6.5TD

                        Comment

                        • MMM525
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 117
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Ei pidä paikaansa.. Esim e46:ssa hajallinen takatukivarren etummainen pusla täräytti dsc ja abs:n valon kytemään -> vikakoodina nimenomaan tuo tunnistin.. ja jostain syystä tuo useammansadan tunnistimen vaihto ei kiinnostanut, joten annoin asian olla kunnes huomastin tuon rikkinäisen puslan... Ratti oli tuolloin hiukan vinossa kun auto kulki "kylki" edellä..

                          Puslan vaihto ja siinä samassa sammui ylimääräiset valotkin mittaristosta..

                          Tietysti riippuu minkä virheen tuo tunnistin antaa.. Se itse möttihän on väylässä ja siellä omat koodit..
                          Voisinhan noi pulsat katsoa. Kun auto on lähes paikoillaan, esim. liikennevaloissa, niin ohjaus vetää oikealle. Ajattelin että vika johtui kuluneista renkaista, mutta uusilla renkailla on myös samaa havaittavissa, joskaan ei yhtä selvästi.

                          No kuittaan tänään nuo koodit kuitenkin pois ja katsotaan jos se tulee uudelleen.

                          Siis saanko tuosta laitteesta (LEW) ulos jotain muutakin koodia? Scanneri jo antoi sieltä vika koodin 1 (0001 hexana). Pitäisi vaan saada selville mitä noi koodit tarkoittaa. Luin jostain että BMW on vielä sotkenut noita koodeja eri automallien ja vuosikertojen välillä? Vaikka luulisi että joku olisi tuon tiedon jo vuotanut julki. Netistä löytyy joidenkin yksittäisten laitteiden vikakoodien selityksiä tietyille malleille.
                          BMW F11 530dA touring -11 Havanna
                          BMW E39 525dA touring -02 Toledo

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            Originally posted by ptikkala View Post
                            Jos on väärin postattu tänne nuo infot tms häikkää niin joku joka noista osaapi sanoa voi nappasta privaa ja heivaan vaikka maililla nuo listat. Kiitän jo etukäteen...
                            Poista kaikki ja katso pienen ajolenkin jälkeen et mitkä tuli takaisin, aletaan sitten tutkimaan paremmin
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • MMM525
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 117
                              • Pirkanmaa

                              Vielä vähän ihmettelyä tuon BMW Scannerin kanssa. Auton mittarilukema tallentuu ainakin EWS (Electronics car immobilisation system), IKE (instrument cluster electronics) ja LCM (Light check modules) laitteisiin.

                              Tuo IKE lukema on sama mitä on mittarissa. Miksiköhän EWS ilmoittaa 3km vähemmän? Ilmeisesti tuon takia IKE puskee virhettä ulos (dec:191 hex:00BF param: 72/48).

                              EWS -> 6.905.668 hw: 03 sw: 08 ODO: 168988 km
                              IKE -> 6.914.882 hw: 19 sw: 15 ODO: 168991 km
                              LCM -> 6.915.919 hw: 02 sw: 43 ODO: 168900 km
                              BMW F11 530dA touring -11 Havanna
                              BMW E39 525dA touring -02 Toledo

                              Comment

                              • -jacko-
                                BTCF Member
                                • Sep 2006
                                • 207
                                • Tampere

                                Originally posted by -jacko- View Post
                                tuli E39 530D touring tällaiset vikakoodit.
                                0480 elektro ventilator
                                1260 delivery pump control system.

                                toi jälkimmäinen meinais että siirtopumpun olevan hajalla. mutta en ny vielä jaksais vielä niellä sitä kun viime tammikuussa sen vaihdoin ja autolla sen jälkeen kilsoja 6tkm. niin mitä tämä ensimmäinen koodi tarkoittaa jos sen vika aiheuttaisi vikakoodin siirtopumpulle vielä lisäksi.
                                luulisi nyt pumpun kestävän pitempään kun ensiasennus pumppuki sentään pyöriny sen pauttiarallaa 10v ja 240tkm
                                osaisko kukaan valaista tätä koodia 0480 elektro ventilator.
                                jonkun tiedon jyvän löysin että liittyis muka jäähdytysjärjestelmään.
                                jos vapaasti suomennan mitenkä tuon ymmärrän niiin sähkömagneetti venttiili ?
                                mutta missä ? kiittelen kovasti jos joku osais mua valaista tästä .
                                E28 528i -82 m30b34
                                E46 330CI
                                Chevrolet K3500 6.5TD

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎