Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    Originally posted by ruokve View Post
    Mikäköhän autoa vaivaa?. Antaa vikakoodia 123, avtivate gold-controlled cooling. Onko tolla jokin vaikutus auton toimintaan ?

    Kyseessähän on 328i Touring vm. 1999
    Kuullostaa sille, että vikakoodimasiina kertoo pitämään rahapussia otsalla.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • ruokve
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 12
      • Iisalmi

      Kirjotin ite eka ylös ton vikakoodin, että activate cold-controlled cooling. Mutta tarkistuksen jälkeen huomasin että on se avtivate ja gold. Ne mahtaa olla hieman väärin, mutta kai toi koodi jotain tarkottaa siltikin.
      BMW 523I E39 Touring
      EX: BMW 328i E46 Touring. Ex: BMW 328i E46 Sedan
      Ex: BMW 518i E28 Sedan. Ex: Liuta hondia ja toyotia

      Comment

      • Administrator
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 76
        • Tre

        Originally posted by ruokve View Post
        Mikäköhän autoa vaivaa?. Antaa vikakoodia 123, avtivate gold-controlled cooling. Onko tolla jokin vaikutus auton toimintaan ?

        Kyseessähän on 328i Touring vm. 1999
        Pahoittelen, että en pysty antamaa 100% varmaa vastausta mutta muistelisin tuon vikakoodin viittaavan sähköisen termostaatin toimintaan. Minkälaisella laitteistolla luit vikakoodeja? Mikäli käytössäsi on Carsoft ohjelma suosittelen suhtautumaan varauksella sen antamiin tuloksiin.

        Comment

        • ruokve
          Newbiemmer
          • Oct 2009
          • 12
          • Iisalmi

          En tiiä softaa. Käytin bemua tutun koneessa kiinni. Itelläkin arvailuja tohon sähkösen termarin suuntaan. Mutta mikäs on ton sähkösen termarin tehtävä? Auto nostaa lämmöt normaalisti ja myös pitää ne. Ei kait tolla mitään perstuntumalla tunnu merkitystä olevan.
          BMW 523I E39 Touring
          EX: BMW 328i E46 Touring. Ex: BMW 328i E46 Sedan
          Ex: BMW 518i E28 Sedan. Ex: Liuta hondia ja toyotia

          Comment

          • aripaa
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 520
            • Kuhmo

            Mistä kannattaisi alkaa etsimään vikaa!

            Katselin inpalla 9/98 ml-143tkm e39 540ia:n aivoja, kaikkin muihin lokeroihin pääsin mutta abs,dsc ym.. joiden nimeä en nyt muista ei pääse, ilmoittaa vain identification error.

            Tarkoitukseni on selvittää miksi auto vaihtaa pykälältä toiselle polkaistessa kaasu pohjaan, vaihtaa alaspäin 1. pykälän ja heti ylös. Toiminta ei ole normaalia verrattuna edelliseen autoon ( sama kone ja loota 7/98 ) vika koodeja laatikosta ei löytynyt, jotenkin tuntuu että dsc ei reagoi samoin kuin aiemmassa autossa, tämä olisi kuulunut ongelmat alueelle ennemminkin.
            Ext. bmw:t
            e28 518i -87
            e34 518i -92
            e39 540ia sedan 7/98
            e39 540ia sedan 9/98
            e39 540ia tour. 12/98
            E34 525i Touring 7/92

            Vikakoodien lukua/nollausta.

            e39 540 ia sedan 7/96

            Comment

            • aripaa
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 520
              • Kuhmo

              Inpa antaa seuraavanlaisen errorin, vaikka poistaa tulee uudelleen.

              E R R O R M E M O R Y R E P O R T
              -------------------------------------
              Date: 11/03/09 11:56:28
              ECU: ME72KWP1
              JobStatus: OKAY
              Variant: ME72KWP1
              -------------------------------------------------------------
              RESULT: 2 errors in error memory !
              -------------------------------------------------------------
              26 LR-Adaption multipl. Area1
              Error frequency : 23
              Logistic counter: 40
              Error occured 1. times at:
              Engine speed 1240.00 /min
              relative air charged (rl) 22.50 %
              Intake air temperature 35.25 Grd C
              gas level 64.00 l
              Error occured 2. times at:
              Engine speed 1640.00 /min
              relative air charged (rl) 37.50 %
              Intake air temperature 15.00 Grd C
              gas level 62.00 l
              Error occured 3. times at:
              Engine speed 1720.00 /min
              relative air charged (rl) 46.50 %
              Intake air temperature 3.00 Grd C
              gas level 23.00 l
              --
              --
              Limit at rich range reached current,
              --
              --
              --
              Limit at rich range reached Initial,
              --
              --
              --
              --
              CARB debounce
              SCATT-active
              --
              --
              Fault sporadic
              --
              --
              -------------------------------------------------------------
              27 LR-Adaption multipl. Area1 (Bank2)
              Error frequency : 1
              Logistic counter: 36
              Engine speed 1520.00 /min
              relative air charged (rl) 27.75 %
              Intake air temperature 32.25 Grd C
              gas level 64.00 l
              --

              --
              Limit at rich range reached current,
              --
              --
              --
              Limit at rich range reached Initial,



              Akun johto on irroitettu, pitää huomenna taas tutkia inpalla josko pääsisi abs,dsc boxiin sisään.
              Ext. bmw:t
              e28 518i -87
              e34 518i -92
              e39 540ia sedan 7/98
              e39 540ia sedan 9/98
              e39 540ia tour. 12/98
              E34 525i Touring 7/92

              Vikakoodien lukua/nollausta.

              e39 540 ia sedan 7/96

              Comment

              • JiiP
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1734
                • Tampere

                Mixture disturbtion, bank 2, cyl. 4-6.
                T: E39 530iAT
                Official member of BTCF-Sauna Team
                E46 316i -03
                Ex:
                E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                Comment

                • aripaa
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 520
                  • Kuhmo

                  Moro!

                  Inpalla ei edelleenkään pääse ABS/DSC boxiin, sytyttää vain mittaristoon abs ja käsijarrun merkkivalon, akun johtokin oli yön yli irti, onko hydrauliikka/ohjaus yksiköt mennyt abs/dsc järjestelmistä.
                  Pitänee viedä hartikaiselle kajaaniin.

                  Kai jollakin teistä on ollut samoja ongelmia, auto on 540ia 9/98 tekniikalla, otettu käyttöön 12/98

                  Kiitollisena odotellen informaatiota.
                  Ext. bmw:t
                  e28 518i -87
                  e34 518i -92
                  e39 540ia sedan 7/98
                  e39 540ia sedan 9/98
                  e39 540ia tour. 12/98
                  E34 525i Touring 7/92

                  Vikakoodien lukua/nollausta.

                  e39 540 ia sedan 7/96

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6463
                    • Tuusula

                    Originally posted by aripaa View Post
                    Inpa antaa seuraavanlaisen errorin, vaikka poistaa tulee uudelleen.

                    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                    -------------------------------------
                    Date: 11/03/09 11:56:28
                    ECU: ME72KWP1
                    JobStatus: OKAY
                    Variant: ME72KWP1
                    -------------------------------------------------------------
                    RESULT: 2 errors in error memory !
                    -------------------------------------------------------------
                    26 LR-Adaption multipl. Area1
                    Error frequency : 23
                    Logistic counter: 40
                    Error occured 1. times at:
                    Engine speed 1240.00 /min
                    relative air charged (rl) 22.50 %
                    Intake air temperature 35.25 Grd C
                    gas level 64.00 l
                    Error occured 2. times at:
                    Engine speed 1640.00 /min
                    relative air charged (rl) 37.50 %
                    Intake air temperature 15.00 Grd C
                    gas level 62.00 l
                    Error occured 3. times at:
                    Engine speed 1720.00 /min
                    relative air charged (rl) 46.50 %
                    Intake air temperature 3.00 Grd C
                    gas level 23.00 l
                    --
                    --
                    Limit at rich range reached current,
                    --
                    --
                    --
                    Limit at rich range reached Initial,
                    --
                    --
                    --
                    --
                    CARB debounce
                    SCATT-active
                    --
                    --
                    Fault sporadic
                    --
                    --
                    -------------------------------------------------------------
                    27 LR-Adaption multipl. Area1 (Bank2)
                    Error frequency : 1
                    Logistic counter: 36
                    Engine speed 1520.00 /min
                    relative air charged (rl) 27.75 %
                    Intake air temperature 32.25 Grd C
                    gas level 64.00 l
                    --

                    --
                    Limit at rich range reached current,
                    --
                    --
                    --
                    Limit at rich range reached Initial,



                    Akun johto on irroitettu, pitää huomenna taas tutkia inpalla josko pääsisi abs,dsc boxiin sisään.
                    taitaa olla kaasuläppä kaput..
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • Metsämies
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 87

                      Vikakoodit:

                      Inlet VANOS, bank 2 retard valve

                      Inlet VANOS, bank 2 advance valve

                      Function, inlet VANOS, bank 2

                      Tuntuu käyvän hyvin suurilla kierroksilla, mutta pienillä kierroksilla nykii, eikä käy kaikilla pytyillä. Vanos solenoidin tiivisteet vaihdettu kummallekkin puolelle. Vika ollut muutaman kerran poissa, mutta palannut.

                      Comment

                      • PeteS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 2766
                        • Ylivieska

                        Oiskohan tämä oikea topicci tälle ongelmalle.
                        Eli ongelma on seuraavanlainen, nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodi ei suostu lähtemään pois.
                        Ensimmäisellä uudella tarvikeanturilla käynti meni huonommaksi kuin alkuperäisellä anturilla ja tilalle vaihdoin uuden Meylen valmistaman anturin.Ensin uudella anturilla ei tahtonut pysyä käynnissä vaan kun normaali käyntilämpötila lähestyi auto sammui eikä lähtenyt käyntiin ennen kuin oli jäähtynyt.Käynti normalisoitui runsaiden starttailujen jälkeen ja kaikki näytti hyvältä. Vikakoodin luvussa kuitenkin vika edelleen näkyy ja lähtee nollaamalla pois mutta tulee samantien takaisin kun autoa käyttää.
                        Toukka toimii muuten nyt hyvin ja pelaa normaalisti pientä pupeltamista lukuunottamatta tyhjäkäynnillä, kierroksilla käy normaalisti. Kuulostaa lähinnä siltä että tupsauttas hieman putkeen silloin tällöin.
                        Toivottavasti edes joku ottaa jotain tolkkua tästä selostuksesta. Auto on siis ennen 9/98 valmistettu 528iA. Ja koodit on luettu bmw scanner 1.40:lla.
                        Originally posted by EGoman
                        on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                        Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                        E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                        Comment

                        • aripaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 520
                          • Kuhmo

                          Originally posted by Rahu View Post
                          taitaa olla kaasuläppä kaput..
                          Kiitos tiedosta!

                          Vaikuttaako tuo siihen että ei pääse tutkimaan ABS/DSC Boxia eikö signaali kuljekin mittariston kautta?, tosin nyt laatikko vaihtaa normaalisti kun potkaisee kaasun pohjaan, myyjä sanoi että pitäisi vaihtaa laatikko öljyt kun kiihtyvyys oli nykivää tyyliin vaihtaako alaspäin vai ei, no pitää huomenna katsella inpalla uudelleen, olisiko vikakoodit poistuneet lopullisesti, tämä päivä meni mittariston pixelien kanssa saas nähdä korjautuiko ne vai pitääkö laittaa asiantuntijoille, juttu meni vähän ohi aiheen.
                          Ext. bmw:t
                          e28 518i -87
                          e34 518i -92
                          e39 540ia sedan 7/98
                          e39 540ia sedan 9/98
                          e39 540ia tour. 12/98
                          E34 525i Touring 7/92

                          Vikakoodien lukua/nollausta.

                          e39 540 ia sedan 7/96

                          Comment

                          • Stroop
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 284
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by aripaa View Post
                            Inpa antaa seuraavanlaisen errorin, vaikka poistaa tulee uudelleen.

                            E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                            -------------------------------------
                            Date: 11/03/09 11:56:28
                            ECU: ME72KWP1
                            JobStatus: OKAY
                            Variant: ME72KWP1
                            -------------------------------------------------------------
                            RESULT: 2 errors in error memory !
                            -------------------------------------------------------------
                            26 LR-Adaption multipl. Area1
                            Error frequency : 23
                            Logistic counter: 40
                            Error occured 1. times at:
                            Engine speed 1240.00 /min
                            relative air charged (rl) 22.50 %
                            Intake air temperature 35.25 Grd C
                            gas level 64.00 l
                            Error occured 2. times at:
                            Engine speed 1640.00 /min
                            relative air charged (rl) 37.50 %
                            Intake air temperature 15.00 Grd C
                            gas level 62.00 l
                            Error occured 3. times at:
                            Engine speed 1720.00 /min
                            relative air charged (rl) 46.50 %
                            Intake air temperature 3.00 Grd C
                            gas level 23.00 l
                            --
                            --
                            Limit at rich range reached current,
                            --
                            --
                            --
                            Limit at rich range reached Initial,
                            --
                            --
                            --
                            --
                            CARB debounce
                            SCATT-active
                            --
                            --
                            Fault sporadic
                            --
                            --
                            -------------------------------------------------------------
                            27 LR-Adaption multipl. Area1 (Bank2)
                            Error frequency : 1
                            Logistic counter: 36
                            Engine speed 1520.00 /min
                            relative air charged (rl) 27.75 %
                            Intake air temperature 32.25 Grd C
                            gas level 64.00 l
                            --

                            --
                            Limit at rich range reached current,
                            --
                            --
                            --
                            Limit at rich range reached Initial,



                            Akun johto on irroitettu, pitää huomenna taas tutkia inpalla josko pääsisi abs,dsc boxiin sisään.

                            Oletko ottanut koodit ulos kun moottori on kunnolla lämmin? Mulla tulee noiden lisäksi herja sähköisestä termostaatista, mutta vasta kun kone on ajettu (nollauksen jälkeen) kuumaksi. Olen selaillut topiceja ja löytyi myös yksi termostaattiongelmainen jolle oli koitunut todella pahoja käyntihäiriöitä ja vaihteisto-ongelmia. Oli asettunut termostaatin vaihdolla. Kone siis M62B44. Tuo vika ilmeisesti vaikuttaa seoksiin aikalailla. Itsellä masiina käy kylmänä kauniisti mutta lämmettyään alkaa ronklottamaan. Asentoanturit ja maffi ok.

                            Tuolta http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e38new/ löytyi paljon lisätietoja termarin toiminnasta ja vaikutuksesta eri asioihin. Kovinkaan paljon ei ole tällä forumillakaan ole ollut juttua tuosta. Liekö sitten vielä vähän harvinaisempi vika kun näitä "uudempia" kaseja taitaa olla sen verran vähemmän enemmän ajettuina liikentessä ettei noita ongelmia ole vielä paljon ollut?
                            Last edited by Stroop; 07-11-2009, 19:07.

                            Comment

                            • PeteS
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 2766
                              • Ylivieska

                              Originally posted by PeteS View Post
                              Oiskohan tämä oikea topicci tälle ongelmalle.
                              Eli ongelma on seuraavanlainen, nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodi ei suostu lähtemään pois.
                              Ensimmäisellä uudella tarvikeanturilla käynti meni huonommaksi kuin alkuperäisellä anturilla ja tilalle vaihdoin uuden Meylen valmistaman anturin.Ensin uudella anturilla ei tahtonut pysyä käynnissä vaan kun normaali käyntilämpötila lähestyi auto sammui eikä lähtenyt käyntiin ennen kuin oli jäähtynyt.Käynti normalisoitui runsaiden starttailujen jälkeen ja kaikki näytti hyvältä. Vikakoodin luvussa kuitenkin vika edelleen näkyy ja lähtee nollaamalla pois mutta tulee samantien takaisin kun autoa käyttää.
                              Toukka toimii muuten nyt hyvin ja pelaa normaalisti pientä pupeltamista lukuunottamatta tyhjäkäynnillä, kierroksilla käy normaalisti. Kuulostaa lähinnä siltä että tupsauttas hieman putkeen silloin tällöin.
                              Toivottavasti edes joku ottaa jotain tolkkua tästä selostuksesta. Auto on siis ennen 9/98 valmistettu 528iA. Ja koodit on luettu bmw scanner 1.40:lla.
                              Ja jatkoa seuraa. Eipä se näytä pelaavan vieläkään kunnolla vaan sammua tupsahti kaks kertaa eilen. Sammuminen on täysin yhtäkkinen kuin virrat vääntäis pois. Onkohan tässä nyt vaan jo huonoa tuuria ja tuo uusi anturi olisi taas viallinen vai onko vika jossain syvemmällä.:think
                              Originally posted by EGoman
                              on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                              Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                              E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                              Comment

                              • Rocker
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 1023
                                • Suburb of SUUR-Oulu

                                2002 E39 530dA Touring:
                                "Clamp 30 not connected / not responding"
                                Mikähän leuka siellä ei ole kytkettynä / vastailemassa...
                                Penkinlämmittimet ei pelitä, voisiko liittyä siihen?
                                --Tero
                                2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                                Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                                EX: 524Tda, 324TdicT
                                Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                                ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎