Ei varsinaisesti vikakoodia mutta INPA a rvojen tulkintaa. Jos tulee väärään paikkaan niin saa tulla lyömään, yhteystiedot privalla.
Ongelma seuraavanlainen ja kyseessä -99 530dAt
Ongelmat
- Vedot hieman hukassa (esim. 80-120kmh kickdownilla noin 7,5sec)
- Kulutus mielestäni aavistuksen ylhäällä (matka-ajossa 200km suht tasaista tietä vakkarilla 100kmh ~8.5l/100km
- Isommista (+100kmh) vauhdeista kiihdytettäessä vaihtaa pienemmälle muttei oikein kimpoa.
Havainnot
- Paikaltaan kevyesti kiihdytettäessä kulutusmittari pomppaa samantien tappiin.
- Vakkarilla 100kmh vauhdissa alamäkeen kulutusmittari näyttää noin 6l/100km.
- Vakkarilla 100kmh tasaisella tiellä kulutusmittari näyttää ~8-10l/km.
Tehtyä
- Kaikki mahdolliset antureiden liittimet tarkastettu ja puhdistettu
- Ahtimen luota alipaineletkut ja liitokset tarkastettu
- Ahtopaineanturi käytetty irti ja puhallettu puhtaaksi
- EGR:n letku irroitettu ja venttiili tulpattu
- Maffi yritetty puhdistaa tarkoituksen mukaisella aineella.
- Ahtovuodot tutkittu, eikä vuotoja havaittu.
- Ilmaputsari vaihdettu
Ja sitten niitä inpan arvoja ja havaintoja.
Omassa autossa, täyskaasukiihdytyksessä, noin 20kmh-> tasaisella tiellä.
Act charge air pressure
"piikittää" ~2084mbar ja tasaantuu ~2025mbar
Soll charge air pressure
2121->2100
Ist air mass
"piikittää" 899 ja tasaantuu 870
Soll air mass
890 pääasiassa kokoajan
Tämän perusteella maffiarvo hieman alhainen (vrt. VAG:n dieselit) ja pyydetty ahto ei toteudu? Am i Right?
Vastaava auto samalla koneella, samoissa olosuhteissa tosin lastulla
Ist air mass
"piikittää" 1100
Soll air mass
jämähtää noin 1000
Omaan autoon testattu kaverin maffia ja arvot seuraavat
Act charge air pressure
"piikittää" ~2400mbar nykäsee ja tippuu ~1400mbar ja tämän jälkeen vetää sen mukaisesti. (yks kolmoset skada feliciat painaa kahta puolta ohi)
Ist air mass
piikittää 699
Soll air mass
890 pääasiassa kokoajan
Tämä taas ei mielestäni viittaa maf ongelmaan koska toinen auto omalla maffillaan toimii hienosti ja mun auto toisella maffilla toimii ja etenkin vetää hetken hienosti kunnes ahdot karkaa.
Ja varsinkin kun mun maffin heittää toiseen autoon niin ei mitään vaikutusta eli toimii ihan täysin normaalisti.
Mukaitumat nollattu ja vikakoodit nollailtu aina välissä.
Ei muita vikakoodeja kun egr:n liittyvät 3 mainitaa.
APUA?
- Ahtopaineensäätösolenoidi? Pitääkö paikkansa että tämän tilalle voi testata egr:n solenoidia?
- Kuitenkin sitten maf? Miksi heittää ahdot noin korkeelle toimivalla maffilla?
- Joku muu, mikä?
Ongelma seuraavanlainen ja kyseessä -99 530dAt
Ongelmat
- Vedot hieman hukassa (esim. 80-120kmh kickdownilla noin 7,5sec)
- Kulutus mielestäni aavistuksen ylhäällä (matka-ajossa 200km suht tasaista tietä vakkarilla 100kmh ~8.5l/100km
- Isommista (+100kmh) vauhdeista kiihdytettäessä vaihtaa pienemmälle muttei oikein kimpoa.
Havainnot
- Paikaltaan kevyesti kiihdytettäessä kulutusmittari pomppaa samantien tappiin.
- Vakkarilla 100kmh vauhdissa alamäkeen kulutusmittari näyttää noin 6l/100km.
- Vakkarilla 100kmh tasaisella tiellä kulutusmittari näyttää ~8-10l/km.
Tehtyä
- Kaikki mahdolliset antureiden liittimet tarkastettu ja puhdistettu
- Ahtimen luota alipaineletkut ja liitokset tarkastettu
- Ahtopaineanturi käytetty irti ja puhallettu puhtaaksi
- EGR:n letku irroitettu ja venttiili tulpattu
- Maffi yritetty puhdistaa tarkoituksen mukaisella aineella.
- Ahtovuodot tutkittu, eikä vuotoja havaittu.
- Ilmaputsari vaihdettu
Ja sitten niitä inpan arvoja ja havaintoja.
Omassa autossa, täyskaasukiihdytyksessä, noin 20kmh-> tasaisella tiellä.
Act charge air pressure
"piikittää" ~2084mbar ja tasaantuu ~2025mbar
Soll charge air pressure
2121->2100
Ist air mass
"piikittää" 899 ja tasaantuu 870
Soll air mass
890 pääasiassa kokoajan
Tämän perusteella maffiarvo hieman alhainen (vrt. VAG:n dieselit) ja pyydetty ahto ei toteudu? Am i Right?
Vastaava auto samalla koneella, samoissa olosuhteissa tosin lastulla
Ist air mass
"piikittää" 1100
Soll air mass
jämähtää noin 1000
Omaan autoon testattu kaverin maffia ja arvot seuraavat
Act charge air pressure
"piikittää" ~2400mbar nykäsee ja tippuu ~1400mbar ja tämän jälkeen vetää sen mukaisesti. (yks kolmoset skada feliciat painaa kahta puolta ohi)
Ist air mass
piikittää 699
Soll air mass
890 pääasiassa kokoajan
Tämä taas ei mielestäni viittaa maf ongelmaan koska toinen auto omalla maffillaan toimii hienosti ja mun auto toisella maffilla toimii ja etenkin vetää hetken hienosti kunnes ahdot karkaa.
Ja varsinkin kun mun maffin heittää toiseen autoon niin ei mitään vaikutusta eli toimii ihan täysin normaalisti.
Mukaitumat nollattu ja vikakoodit nollailtu aina välissä.
Ei muita vikakoodeja kun egr:n liittyvät 3 mainitaa.
APUA?
- Ahtopaineensäätösolenoidi? Pitääkö paikkansa että tämän tilalle voi testata egr:n solenoidia?
- Kuitenkin sitten maf? Miksi heittää ahdot noin korkeelle toimivalla maffilla?
- Joku muu, mikä?
Comment