Originally posted by Cell
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Supa View PostLambdakorjauksen korjausrajat ei enää riitä. Imuvuotoa ja reilusti jossain.
Taas liikutaan minulle aivan vierailla vesilläLast edited by Ripattila; 03-10-2011, 12:02.E39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
-
E60 Transmission Fault
Tuollainen Transmission Fail tuli iDrive näyttöön BMW 530DA E60 vm.2003.
Noin 3 viikkoa sitten vaihdoin öljyt laatikkoon ja samalla vaihdoin sen laatikon johtosarjan läpiviennin. Sen virheen kyllä tein, että akkua en irrottanut operaation ajaksi.
Noin 2 viikon ja 600 km jälkeen viesti tuli ekan kerran. Seuraava tuli taas noin 600 km jälkeen, jonka jälkeen sitten useammin noin 100km välein.
Mikä sieltä voi hajota? Viime vkl otin akun navan irti noin 15 min ajaksi, mutta taas se virheilmoitus tuli noin 100km ajon jälkeen.
No minä sitten INPA:lla lukemaan ja seuraavaa löytyi. Olisko vinkkejä mikä sieltä nyt meni?
Moottorin koodit:
RESULT: 3 error in error memory
1.
4BE3 4BE3 data (GEARBX_DATA, 0xBA)
Umweltsatz Mileage 187856 km
2.
4BE8 4BE8 data (GEARBX_DATA2, 0x1A2)
Umweltsatz Mileage 187856 km
3.
4DF3 4DF3 data (TORQUE_GEARBX, 0xB5)
Umweltsatz Mileage 187856 km
Vaihteiston koodit:
RESULT: 2 error in error memory
1.
CF07 Communication Errorr:PT-CAN
Mileage 187848 km
2.
5142 Message from the KOMBI is missing
Mileage 187848 km
Body moduulin koodit:
RESULT: 1 error in error memory
A43E AL_PIN72_ERROR
Error counter: 6
Umweltsatz Mileage 187704 km
DSC moduulin koodit:
RESULT: 1 error in error memory
D358 CAN-Error: message GEARBOX DATA (ID 0x0BA) missed !
Error counter: 2 Logistic counter: 36
Mileage 187792 kmBMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
-
Originally posted by bemu-freak View PostOlisko vinkkejä mikä sieltä nyt meni?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Pitää tutkia toi liitin viikonloppuna. Toivottavasti olisi siinä ja vielä niin, että vika olisi johtojen päässä eikä laatikon.
Onko siellä joku muu boxi?
Luin koodit moottorista, vaihteistosta, body module ja DSC:stä, joissa kaikissa siis edellisessä viestissä lukevat viat.
En laittanut koko error sivuja vaan mielestäni oleelliset.BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
-
laatikon vikakoodi?
kertokaa joku mitä meinaa laatikolta tullut vikakoodi:
153 CAN DME load signal..??
tollainen pirulainen tuli esille kun luin vikakoodit autosta jossa hepoja karkuteillä.. auto siis 730ia e38 vm. 94...Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60
Comment
-
-
Laitoin autoon virrat päälle ja ronkotin liitintä ja vika ilmoitus tuli. No sitten vaan auton alle tutkimaan. Joku asentaja (lue minä itse) oli laittanut sealing sleeven huolimattomasti (sekin nähtävästi onnistuu) ja se oli noin 5mm liian ulkona laatikosta. Hyvä että edes jotain kontaktia on ollut.
Nyt tuli sitten harjoiteltua tuo öljyn ja sealing sleeve vaihto uudestaan. Nyt meni enää 3h.BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTulisikohan tuo jos maffi on ollut irti...Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60
Comment
-
-
Camshaft control
Lukasimpa autosta (e39 540 -99) vikakoodit ja seuraavia löytyi:
141 Output Engine fan
Error frequency : 1
Logistic counter: 38
Engine speed 120.00 /min
Engine temperature 47.25 Grd C
Supply voltage 10.55 V
taml 93.34 %
Error currently available
Signal-/Path discontinuity current, -- Signal-/Path discontinuity Initial,
-------------------------------------------------------------
33 Camshaft control
Error frequency : 1
Logistic counter: 39
Engine speed 720.00 /min
Engine temperature 47.25 Grd C
wnwi1_u -1.00 Grad KW
tanwrhf_0_A 65.50 % TV
Error currently available
Adaptation value impact not plausible current,
Adaptation value impact not plausible Initial,
E-Flag debounce
CARB debounce
SCATT-active
-------------------------------------------------------------
34 Camshaft control Bank 2
Error frequency : 1
Logistic counter: 39
Engine speed 720.00 /min
Engine temperature 47.25 Grd C
wnwi2_u -1.00 Grad KW
tanwrhf_1_A 57.26 % TV
Error currently available
Adaptation value impact not plausible current
Adaptation value impact not plausible Initial,
E-Flag debounce
CARB debounce
SCATT-active
Ensimmäinen on käsittääkseni ilmastoinnin lauhduttimen tuuletin? Mutta mites nuo kaksi muuta? Nokka-akselin asentoanturit?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostLukasimpa autosta (e39 540 -99) vikakoodit ja seuraavia löytyi:
141 Output Engine fan
Error frequency : 1
Logistic counter: 38
Engine speed 120.00 /min
Engine temperature 47.25 Grd C
Supply voltage 10.55 V
taml 93.34 %
Error currently available
Signal-/Path discontinuity current, -- Signal-/Path discontinuity Initial,
-------------------------------------------------------------
33 Camshaft control
Error frequency : 1
Logistic counter: 39
Engine speed 720.00 /min
Engine temperature 47.25 Grd C
wnwi1_u -1.00 Grad KW
tanwrhf_0_A 65.50 % TV
Error currently available
Adaptation value impact not plausible current,
Adaptation value impact not plausible Initial,
E-Flag debounce
CARB debounce
SCATT-active
-------------------------------------------------------------
34 Camshaft control Bank 2
Error frequency : 1
Logistic counter: 39
Engine speed 720.00 /min
Engine temperature 47.25 Grd C
wnwi2_u -1.00 Grad KW
tanwrhf_1_A 57.26 % TV
Error currently available
Adaptation value impact not plausible current
Adaptation value impact not plausible Initial,
E-Flag debounce
CARB debounce
SCATT-active
Ensimmäinen on käsittääkseni ilmastoinnin lauhduttimen tuuletin? Mutta mites nuo kaksi muuta? Nokka-akselin asentoanturit?
Missä tilanteessa nuo on tullut? Onko tehty remppoja tai pitääkö kone mitään ylimääräisiä ääniä jakopäästä (pl. vanoksen normaali rallatus)?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostTodennäköisesti ajotuksessa tai vanoksen adaptaatioissa jotain vikaa.
Missä tilanteessa nuo on tullut? Onko tehty remppoja tai pitääkö kone mitään ylimääräisiä ääniä jakopäästä (pl. vanoksen normaali rallatus)?
No auto ollut omistuksessa vasta noin kuukauden ja edellinen omistaja ei ainakaan sanonut, että mitään sellaista remppaa olisi tehty, jossa ajotusta olisi sorkittu.. Ylimääräisiä ääniä en kyllä ole havainnut.. Tosin ensimmäinen 540 mulla, joten ei ole oikein mihin verrata.
Ajattelin nyt vaan tarkistella, onko mitään vikakoodeja päällä.. Onnistuuko INPA:lla tuon ajotuksen tarkistus? Tai tuon vian tarkentaminen, vai pitäisikö jollain muulla softalla koittaa? Näköjään autoa ei pitäisi ostaa ilman, että lukee siitä vikakoodit ensin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo auto ollut omistuksessa vasta noin kuukauden ja edellinen omistaja ei ainakaan sanonut, että mitään sellaista remppaa olisi tehty, jossa ajotusta olisi sorkittu.. Ylimääräisiä ääniä en kyllä ole havainnut.. Tosin ensimmäinen 540 mulla, joten ei ole oikein mihin verrata.
Ajattelin nyt vaan tarkistella, onko mitään vikakoodeja päällä.. Onnistuuko INPA:lla tuon ajotuksen tarkistus? Tai tuon vian tarkentaminen, vai pitäisikö jollain muulla softalla koittaa? Näköjään autoa ei pitäisi ostaa ilman, että lukee siitä vikakoodit ensin.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostNollaat pois ja katsot jonkun ajan päästä uudestaan
No eilen nuo lukasin ja nollasin.. Kävin ajamassa vähän ja tänään katoin nuo koodit ja samat siellä oli..
Edit: Nollasin vielä uudestaan ja heti käynnistyksen jälkeen katoin uudestaan niin kaikki kolme sieltä heti löytyy. Eli nuo viat on kokoajan päällä. Kattelin samalla hieman livedataa niin Camsaft position bank 1 vaihteli aika reilusti ( ~-8 - !-11). Bank 2 ei näin suurta vaihtelua ollut. Hieman ihmetytti myös tuo huutomerkki tuossa arvon (-11) edessä. Tuossa alla nähtävissä kuvat noista vaihteluista:
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Lisää ongelmia..
Elikkä tänään sitten kun meinasin lähteä autolla ajamaan niin heti käynnistyksen jälkeen kone "rytkyttää" ja tyhjäkäynti seilaa.. Vikakoodeja löytyy jo viisi.. Nämä kaksi tuli edellisten jatkoksi:
136 Test emergency air position
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
wdknlp 15.69 %
Setpoint DK-angle at NLP-position 15.68 % DK
Error tested
Test emergency air position faulty current,
Test emergency air position faulty Initial,
E-Flag debounce
CARB debounce
-------------------------------------------------------------
134 Test lower at stop
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
voltage DK-Potentiometer 1 0.53 V
udkp1a_u 0.04 V
Error tested
Test lower at stop faulty current,
Test lower at stop faulty Initial,
E-Flag debounce
CARB debounce
Menikö sieltä nyt se huohotinventtiilin kalvo? Seuraavalla kerralla koko kiesi varmaan räjähtää kun sen käynnistää..
Tapi:lla oli ilmeisesti sillä nuo kaksi vikakoodia ja huono tyhjäkäynti korjaantunut.. Sain kyllä auton nyt taas käymään normaalisti kun nollasin nuo koodit ja käynnistyksen jälkeen polkasin kaasua.. Kannattanee kuitenkin varmaan lähiaikoina tuo vaihtaa?:thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment