Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ripattila
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 389
    • Wonderland

    Originally posted by Cell View Post
    Nopeammin saat kuntoon kun korjaat ne imuvuodot, M54 imuvuodoista on ihan oman topicinsakin jonka ekassa postissa on hyviä vuotopaikkoja.
    Täytyy paneutua niihin imuvuotojen etsintöihin.
    E39 523iA Touring
    E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

    Comment

    • Ripattila
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 389
      • Wonderland

      Originally posted by Supa View Post
      Lambdakorjauksen korjausrajat ei enää riitä. Imuvuotoa ja reilusti jossain.
      Auto meni tänään kuitenki moitteetta katsastuksesta läpi, eikä arvoissakaan ollut mitään poikkeavaa, kun katsurilta kyselin. Eikös tuollasen reippaamman imuvuodon pitäs jo katsastuksessaki näkyä?

      Taas liikutaan minulle aivan vierailla vesillä
      Last edited by Ripattila; 03-10-2011, 12:02.
      E39 523iA Touring
      E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

      Comment

      • bemu-freak
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 277
        • Kerava

        E60 Transmission Fault

        Tuollainen Transmission Fail tuli iDrive näyttöön BMW 530DA E60 vm.2003.

        Noin 3 viikkoa sitten vaihdoin öljyt laatikkoon ja samalla vaihdoin sen laatikon johtosarjan läpiviennin. Sen virheen kyllä tein, että akkua en irrottanut operaation ajaksi.

        Noin 2 viikon ja 600 km jälkeen viesti tuli ekan kerran. Seuraava tuli taas noin 600 km jälkeen, jonka jälkeen sitten useammin noin 100km välein.

        Mikä sieltä voi hajota? Viime vkl otin akun navan irti noin 15 min ajaksi, mutta taas se virheilmoitus tuli noin 100km ajon jälkeen.

        No minä sitten INPA:lla lukemaan ja seuraavaa löytyi. Olisko vinkkejä mikä sieltä nyt meni?

        Moottorin koodit:
        RESULT: 3 error in error memory
        1.
        4BE3 4BE3 data (GEARBX_DATA, 0xBA)
        Umweltsatz Mileage 187856 km
        2.
        4BE8 4BE8 data (GEARBX_DATA2, 0x1A2)
        Umweltsatz Mileage 187856 km
        3.
        4DF3 4DF3 data (TORQUE_GEARBX, 0xB5)
        Umweltsatz Mileage 187856 km

        Vaihteiston koodit:
        RESULT: 2 error in error memory
        1.
        CF07 Communication Errorr:PT-CAN
        Mileage 187848 km
        2.
        5142 Message from the KOMBI is missing
        Mileage 187848 km

        Body moduulin koodit:
        RESULT: 1 error in error memory
        A43E AL_PIN72_ERROR
        Error counter: 6
        Umweltsatz Mileage 187704 km

        DSC moduulin koodit:
        RESULT: 1 error in error memory
        D358 CAN-Error: message GEARBOX DATA (ID 0x0BA) missed !
        Error counter: 2 Logistic counter: 36
        Mileage 187792 km
        BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
        ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by bemu-freak View Post
          Olisko vinkkejä mikä sieltä nyt meni?
          Pinnit solmussa liittimestä tai huonosti paikallaan? Powertrain CAN sieltä näyttäis tiltanneen. Lueppa lootan modulilta suoraan koodit niin saa vähän pidemmän selityksen tod näk, kun sinne näyttäis yhteyden saavan.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • bemu-freak
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 277
            • Kerava

            Pitää tutkia toi liitin viikonloppuna. Toivottavasti olisi siinä ja vielä niin, että vika olisi johtojen päässä eikä laatikon.

            Onko siellä joku muu boxi?

            Luin koodit moottorista, vaihteistosta, body module ja DSC:stä, joissa kaikissa siis edellisessä viestissä lukevat viat.

            En laittanut koko error sivuja vaan mielestäni oleelliset.
            BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
            ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

            Comment

            • hemppa83
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 32
              • seinäjoki

              laatikon vikakoodi?

              kertokaa joku mitä meinaa laatikolta tullut vikakoodi:
              153 CAN DME load signal..??

              tollainen pirulainen tuli esille kun luin vikakoodit autosta jossa hepoja karkuteillä.. auto siis 730ia e38 vm. 94...
              Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
              EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
              ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60

              Comment

              • bemu-freak
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 277
                • Kerava

                Laitoin autoon virrat päälle ja ronkotin liitintä ja vika ilmoitus tuli. No sitten vaan auton alle tutkimaan. Joku asentaja (lue minä itse) oli laittanut sealing sleeven huolimattomasti (sekin nähtävästi onnistuu) ja se oli noin 5mm liian ulkona laatikosta. Hyvä että edes jotain kontaktia on ollut.

                Nyt tuli sitten harjoiteltua tuo öljyn ja sealing sleeve vaihto uudestaan. Nyt meni enää 3h.
                BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by hemppa83 View Post
                  kertokaa joku mitä meinaa laatikolta tullut vikakoodi:
                  153 CAN DME load signal..??

                  tollainen pirulainen tuli esille kun luin vikakoodit autosta jossa hepoja karkuteillä.. auto siis 730ia e38 vm. 94...
                  Tulisikohan tuo jos maffi on ollut irti...

                  Comment

                  • hemppa83
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 32
                    • seinäjoki

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Tulisikohan tuo jos maffi on ollut irti...
                    nii.. olis(kohan?) pitäny koittaa uudestaan lukia nollauksen jälkeen näyttääkö samaa vikaa viälä...
                    Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
                    EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
                    ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Camshaft control

                      Lukasimpa autosta (e39 540 -99) vikakoodit ja seuraavia löytyi:

                      141 Output Engine fan
                      Error frequency : 1
                      Logistic counter: 38

                      Engine speed 120.00 /min
                      Engine temperature 47.25 Grd C
                      Supply voltage 10.55 V
                      taml 93.34 %
                      Error currently available

                      Signal-/Path discontinuity current, -- Signal-/Path discontinuity Initial,

                      -------------------------------------------------------------


                      33 Camshaft control
                      Error frequency : 1
                      Logistic counter: 39
                      Engine speed 720.00 /min
                      Engine temperature 47.25 Grd C
                      wnwi1_u -1.00 Grad KW
                      tanwrhf_0_A 65.50 % TV

                      Error currently available

                      Adaptation value impact not plausible current,
                      Adaptation value impact not plausible Initial,
                      E-Flag debounce
                      CARB debounce
                      SCATT-active

                      -------------------------------------------------------------

                      34 Camshaft control Bank 2
                      Error frequency : 1
                      Logistic counter: 39
                      Engine speed 720.00 /min
                      Engine temperature 47.25 Grd C
                      wnwi2_u -1.00 Grad KW
                      tanwrhf_1_A 57.26 % TV

                      Error currently available

                      Adaptation value impact not plausible current
                      Adaptation value impact not plausible Initial,

                      E-Flag debounce
                      CARB debounce
                      SCATT-active

                      Ensimmäinen on käsittääkseni ilmastoinnin lauhduttimen tuuletin? Mutta mites nuo kaksi muuta? Nokka-akselin asentoanturit?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Lukasimpa autosta (e39 540 -99) vikakoodit ja seuraavia löytyi:

                        141 Output Engine fan
                        Error frequency : 1
                        Logistic counter: 38

                        Engine speed 120.00 /min
                        Engine temperature 47.25 Grd C
                        Supply voltage 10.55 V
                        taml 93.34 %
                        Error currently available

                        Signal-/Path discontinuity current, -- Signal-/Path discontinuity Initial,

                        -------------------------------------------------------------


                        33 Camshaft control
                        Error frequency : 1
                        Logistic counter: 39
                        Engine speed 720.00 /min
                        Engine temperature 47.25 Grd C
                        wnwi1_u -1.00 Grad KW
                        tanwrhf_0_A 65.50 % TV

                        Error currently available

                        Adaptation value impact not plausible current,
                        Adaptation value impact not plausible Initial,
                        E-Flag debounce
                        CARB debounce
                        SCATT-active

                        -------------------------------------------------------------

                        34 Camshaft control Bank 2
                        Error frequency : 1
                        Logistic counter: 39
                        Engine speed 720.00 /min
                        Engine temperature 47.25 Grd C
                        wnwi2_u -1.00 Grad KW
                        tanwrhf_1_A 57.26 % TV

                        Error currently available

                        Adaptation value impact not plausible current
                        Adaptation value impact not plausible Initial,

                        E-Flag debounce
                        CARB debounce
                        SCATT-active

                        Ensimmäinen on käsittääkseni ilmastoinnin lauhduttimen tuuletin? Mutta mites nuo kaksi muuta? Nokka-akselin asentoanturit?
                        Todennäköisesti ajotuksessa tai vanoksen adaptaatioissa jotain vikaa.
                        Missä tilanteessa nuo on tullut? Onko tehty remppoja tai pitääkö kone mitään ylimääräisiä ääniä jakopäästä (pl. vanoksen normaali rallatus)?
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by Supa View Post
                          Todennäköisesti ajotuksessa tai vanoksen adaptaatioissa jotain vikaa.
                          Missä tilanteessa nuo on tullut? Onko tehty remppoja tai pitääkö kone mitään ylimääräisiä ääniä jakopäästä (pl. vanoksen normaali rallatus)?

                          No auto ollut omistuksessa vasta noin kuukauden ja edellinen omistaja ei ainakaan sanonut, että mitään sellaista remppaa olisi tehty, jossa ajotusta olisi sorkittu.. Ylimääräisiä ääniä en kyllä ole havainnut.. Tosin ensimmäinen 540 mulla, joten ei ole oikein mihin verrata.

                          Ajattelin nyt vaan tarkistella, onko mitään vikakoodeja päällä.. Onnistuuko INPA:lla tuon ajotuksen tarkistus? Tai tuon vian tarkentaminen, vai pitäisikö jollain muulla softalla koittaa? Näköjään autoa ei pitäisi ostaa ilman, että lukee siitä vikakoodit ensin.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            No auto ollut omistuksessa vasta noin kuukauden ja edellinen omistaja ei ainakaan sanonut, että mitään sellaista remppaa olisi tehty, jossa ajotusta olisi sorkittu.. Ylimääräisiä ääniä en kyllä ole havainnut.. Tosin ensimmäinen 540 mulla, joten ei ole oikein mihin verrata.

                            Ajattelin nyt vaan tarkistella, onko mitään vikakoodeja päällä.. Onnistuuko INPA:lla tuon ajotuksen tarkistus? Tai tuon vian tarkentaminen, vai pitäisikö jollain muulla softalla koittaa? Näköjään autoa ei pitäisi ostaa ilman, että lukee siitä vikakoodit ensin.
                            Nollaat pois ja katsot jonkun ajan päästä uudestaan
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Dunky View Post
                              Nollaat pois ja katsot jonkun ajan päästä uudestaan

                              No eilen nuo lukasin ja nollasin.. Kävin ajamassa vähän ja tänään katoin nuo koodit ja samat siellä oli..

                              Edit: Nollasin vielä uudestaan ja heti käynnistyksen jälkeen katoin uudestaan niin kaikki kolme sieltä heti löytyy. Eli nuo viat on kokoajan päällä. Kattelin samalla hieman livedataa niin Camsaft position bank 1 vaihteli aika reilusti ( ~-8 - !-11). Bank 2 ei näin suurta vaihtelua ollut. Hieman ihmetytti myös tuo huutomerkki tuossa arvon (-11) edessä. Tuossa alla nähtävissä kuvat noista vaihteluista:

                              Last edited by HTK12; 08-10-2011, 15:18. Reason: Hieman lisäystä
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Lisää ongelmia..

                                Elikkä tänään sitten kun meinasin lähteä autolla ajamaan niin heti käynnistyksen jälkeen kone "rytkyttää" ja tyhjäkäynti seilaa.. Vikakoodeja löytyy jo viisi.. Nämä kaksi tuli edellisten jatkoksi:

                                136 Test emergency air position

                                Error frequency : 1
                                Logistic counter: 40
                                wdknlp 15.69 %
                                Setpoint DK-angle at NLP-position 15.68 % DK
                                Error tested

                                Test emergency air position faulty current,
                                Test emergency air position faulty Initial,
                                E-Flag debounce
                                CARB debounce

                                -------------------------------------------------------------

                                134 Test lower at stop

                                Error frequency : 1
                                Logistic counter: 40

                                voltage DK-Potentiometer 1 0.53 V
                                udkp1a_u 0.04 V
                                Error tested
                                Test lower at stop faulty current,
                                Test lower at stop faulty Initial,
                                E-Flag debounce
                                CARB debounce


                                Menikö sieltä nyt se huohotinventtiilin kalvo? Seuraavalla kerralla koko kiesi varmaan räjähtää kun sen käynnistää..

                                Tapi:lla oli ilmeisesti sillä nuo kaksi vikakoodia ja huono tyhjäkäynti korjaantunut.. Sain kyllä auton nyt taas käymään normaalisti kun nollasin nuo koodit ja käynnistyksen jälkeen polkasin kaasua.. Kannattanee kuitenkin varmaan lähiaikoina tuo vaihtaa?:think
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎