Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    Originally posted by Muurahainen View Post
    En nyt ihan varmaksi muista mitä noissa arvoissa on mutta muistelisin että voi olla kaksi numeroisiakin lukuja.

    Jos kaikki on hyvin kone käy hyvin eikä päästöissä ole sanomista niin en tekisi tuolle yhtään mitään.
    Saako muuten noita moottorinohjauksen (M60) adaptaatioita nollattua suoraan lennosta INPA:sta ?
    Last edited by pheno; 02-04-2012, 14:12.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by pheno View Post
      Saako muuten noita moottorinohjauksen (M60) adaptaatioita nollattua suoraan lennosta INPA:sta ?
      Ainakin M62 E38:ssa onnistuu.

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Originally posted by pheno View Post
        Ei ole vikakoodia mutta tutkailin pitkästä aikaa livedataa INPAlla:

        multiplicative1 : 3
        multipliclative2 : 4

        ja

        adaptation value additiv 1 : 6
        adaptation value additiv 2 : -5

        Ilmeisesti sallitun rajoissa, kun ei ole vikakoodeja. Mutta onko nyt niin että bank2 eli kuskin puolen ruiskutusta on säädetty pienemmäs (-5 onko nää prosentteja ?) ja vastaavasti bank1:stä lisätty 6%.

        Mitkä on ns. normaali arvot ?



        Tyhjäkäyntiä kone käy kyllä suloisesti ja värisemättä.

        Jos nuo pahenee (varsinkin silleen että toinen korjaa miinukselle ja toinen plussan puolelle) ja jossain vaiheessa rupeaa vikavaloa sytyttämään niin eka imuvuotojen tsekkaus, jos ok, niin MAF vaihtoon. Mulla paheni hiljalleen E39 M62B35TÜ:ssä nuo kokoajan. Kone kävi aina nätisti, mutta pientä puutuneisuutta oli havaittavissa. Imuvuotoja etsiskeltiin kissojen ja koirien kanssa mutta mitään ei löytynyt. Adaptioarvojen nollauksen jälkeen haki samat korjausarvot takaisin viikon sisällä. Loppupeleissä MAFfin vaihto+adaptioarvojen nollaus, niin alkoi vetoja pikkuhiljaa löytymään, ja korjausarvot rupes näyttää ihan eri lukemia, eikä vikavalosta ollut tietoakaan.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • adr-jouni
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 103
          • Near uleåborg

          Originally posted by adr-jouni View Post
          7728-joku säätöpoikkeama..... Mikä lie tääki

          4704-Esisiirtopaineen valvonta alle käyttöpaineen ???? Tarkoittaako tää että siirtopumpunpaine liian matala ?? Elikkä siirtopumpun vaihto edessä. Suodattimet vaihdettu vuosi sitten..

          2550--Tuntematon vika... Mikä lie
          Vastaan itte..... Kuseva suutin vei paineet eikä lähtennä enää pakkasesta käyntiin riittämättömän kommaripaineen vuoksi...

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            Originally posted by adr-jouni View Post
            Vastaan itte..... Kuseva suutin vei paineet eikä lähtennä enää pakkasesta käyntiin riittämättömän kommaripaineen vuoksi...
            Missäs huollatit suuttimen, vai :think
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1985
              • Tampere

              Originally posted by Supra^ View Post
              Jos nuo pahenee (varsinkin silleen että toinen korjaa miinukselle ja toinen plussan puolelle) ja jossain vaiheessa rupeaa vikavaloa sytyttämään niin eka imuvuotojen tsekkaus, jos ok, niin MAF vaihtoon. Mulla paheni hiljalleen E39 M62B35TÜ:ssä nuo kokoajan. Kone kävi aina nätisti, mutta pientä puutuneisuutta oli havaittavissa. Imuvuotoja etsiskeltiin kissojen ja koirien kanssa mutta mitään ei löytynyt. Adaptioarvojen nollauksen jälkeen haki samat korjausarvot takaisin viikon sisällä. Loppupeleissä MAFfin vaihto+adaptioarvojen nollaus, niin alkoi vetoja pikkuhiljaa löytymään, ja korjausarvot rupes näyttää ihan eri lukemia, eikä vikavalosta ollut tietoakaan.
              Kiitti vastauksesta! MAF voisi kyllä olla yksi syyllinen tuohon, kun normi imuvuotokohteet on aikaisemmin jo tukittu. Ja MAFfi voi hyvinkin olla vieläpä alkuperäinen. Tosiaan mielestäni vetää hyvin eikä anna vikakoodia.

              Edit: satutko muistamaan mitkä oli arvot kun tuli koodi päälle ?
              Last edited by pheno; 03-04-2012, 09:30.

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                Originally posted by Muurahainen View Post
                En nyt ihan varmaksi muista mitä noissa arvoissa on mutta muistelisin että voi olla kaksi numeroisiakin lukuja.

                Jos kaikki on hyvin kone käy hyvin eikä päästöissä ole sanomista niin en tekisi tuolle yhtään mitään.
                Jep, katellaan ensi katsastuksessa mitä päästöt sanoo. Bensa ei haise yhtään putkessa.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Ihan ok adaptaatiot nuo on, ei aiheuta toimenpiteitä.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • slickwill
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 39
                    • vantaa

                    apuja kaivataan muutamien koodien kanssa, haku ei löytänyt ja ei jaksa koko threadia selata läpi, X5 '05 ja koodeja oli

                    D35C can-message/VG-Error: clutch gerabox - message DXC1 (ID 0x192) absent (rcv) (received from DSC-contorl unit)

                    53FF Kl15Plausibility

                    55C4 Can_message_DSC1

                    4x4 valo palaa ja abs-valo palaa, sammuvat kun laittaa vaihteiston activatesta clutch activaten päälle

                    kiitos jo etukäteen, ja lisää hyviä kysymyksiä seuraa kun saan toisen koneen auki
                    Kehonsiirtovälineitä: Dodge Ram 2500, '06 busa ja vääräuskoisten iloksi Taunus turboprokkis
                    Vikakoodinlukua Vantaan suunnalla, myös pienet korjaukset onnistuu.

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      Originally posted by pheno View Post
                      Kiitti vastauksesta! MAF voisi kyllä olla yksi syyllinen tuohon, kun normi imuvuotokohteet on aikaisemmin jo tukittu. Ja MAFfi voi hyvinkin olla vieläpä alkuperäinen. Tosiaan mielestäni vetää hyvin eikä anna vikakoodia.

                      Edit: satutko muistamaan mitkä oli arvot kun tuli koodi päälle ?
                      M60:ssä noi adaptaatiot voi mennä ~50 luokkaan ilman ongelmia, uudemmissa koneissa on sitten vähän eri asteikot. Ja nollattua ei saa kuin akun irrotuksella.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1985
                        • Tampere

                        Originally posted by Morkai View Post
                        M60:ssä noi adaptaatiot voi mennä ~50 luokkaan ilman ongelmia, uudemmissa koneissa on sitten vähän eri asteikot. Ja nollattua ei saa kuin akun irrotuksella.
                        Kiitti tiedosta, hyvä tietää. 50 kuulostaa kyllä tosi isolta. No, hyvä tietää jatkoa ajatellen.

                        Tein ohjelman, millä voi kattella noita lambdaintegraattorin arvoja livenä. Käyttää samaa rajapintaa kuin INPA. Näkee kyllä hyvin koska vetää laihalle tai rikkaalle, tai niin hyvin mitä kapeakaistalambdalla nyt voi nähdä. Huomasin pari pientä imuvuotoa imusarjassa tällä keinoin. Etu INPA:aan on, että päivitysnopeus on nopeampi, kun ohjelma lukee vaan yhtä tai kahta arvoa. Vaikkei sekään nyt mikään järisyttävä ole, esim. lambdaintegraattorin arvoja päivittää n. 5 kertaa sekunnissa omalla autolla.

                        Alkutekijöissään vielä mutta siihen voi periaatteessa laittaa lukemaan mitä tahansa arvoa, pitää tool32:n puolelta vaan katsoa etukäteen .prg filen nimi ja 'job'. Ennakoitakin oli kiva seurata ajon aikana. Seuraavaksi varmaan koodailen datan loggauksen tiedostoon. Etenkin maf:n antama kg/h arvo kiinnostaa.

                        Comment

                        • joneee
                          Newbiemmer
                          • Apr 2012
                          • 1
                          • Suomi

                          E39 BMW 523i vm 96

                          vikakoodeja antoi 202, 203, 83, 65 ja 12. Itse tutkiskelin ja ainakin kampiakselin asentoanturi näyttäis olevan tuo 83. Oireilee niin, että tyhjäkäynnillä anturin "tiltatessa" auto sammuu ja käynnistyksen jälkeen siitä on veto pois. Auto sammuksissa ~10min, sen jälkeen homma toimii taas kunnes tilttaa uudestaan. Mitä noi muut koodit voisi tarkoittaa, ja millä niistä pääsisi eroon? Myös airbagin valo palaa taulussa, eikä lähtenyt nollaamalla pois (viimeksi vuosi sitten sama ja nollaus auttoi).

                          Comment

                          • Doni
                            Moderator
                            • Sep 2004
                            • 2842
                            • Kyrsälä

                            E46 Compact 316i N42-moottorilla sytyttää välillä vaikavalon. Vuosi sitten nollasin adaptaatiot puola- ja imuvuotovian jälkeen.

                            DIS vikakoodi:
                            2738 Catalytic converter conversion, bank 1
                            Catalytic-converter effiency below threshold
                            Fault currently present
                            Fault would cause a warning lamp to light up

                            Kattiinhan se viittaa, mutta enemmän epäilen lambdoja. Päästöt on mittattu ja ovat täysin normaalit.

                            Autossa on neljä lambdaa.

                            Tässä hieman arvoja jotka otin DIS:stä ajatuksena että joku osaa järkeillä:
                            Multiplicative lambda adaptation bank 1: 1.02
                            Multiplicative lambda adaptation bank 2: 1.00
                            Additive lambda adaptation, bank 1: -0.70
                            Additive lambda adaptation, bank 2: 0.37
                            Lamda value, bank 1: 1.00
                            Lamda value, bank 2: 1.00
                            Engine speed: 699
                            Mass air flow: 7.5 kg/h
                            Vacuum pressure, intake manifold: 49.2 mbar
                            Load signal: 11.6 %

                            INPASTA:
                            Lamdasensor before cat bank 1: 1.50
                            Lamdasensor before cat bank 2: 1.52
                            Lamdasensor after cat bank 1: 0.20
                            Lamdasensor after cat bank 2: 0.46
                            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                            Comment

                            • walde
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2008
                              • 947
                              • Melkein Espoo

                              Originally posted by Doni View Post
                              E46 Compact 316i N42-moottorilla sytyttää välillä vaikavalon. Vuosi sitten nollasin adaptaatiot puola- ja imuvuotovian jälkeen.

                              DIS vikakoodi:
                              2738 Catalytic converter conversion, bank 1
                              Catalytic-converter effiency below threshold
                              Fault currently present
                              Fault would cause a warning lamp to light up

                              Kattiinhan se viittaa, mutta enemmän epäilen lambdoja. Päästöt on mittattu ja ovat täysin normaalit.

                              Autossa on neljä lambdaa.

                              Tässä hieman arvoja jotka otin DIS:stä ajatuksena että joku osaa järkeillä:
                              Multiplicative lambda adaptation bank 1: 1.02
                              Multiplicative lambda adaptation bank 2: 1.00
                              Additive lambda adaptation, bank 1: -0.70
                              Additive lambda adaptation, bank 2: 0.37
                              Lamda value, bank 1: 1.00
                              Lamda value, bank 2: 1.00
                              Engine speed: 699
                              Mass air flow: 7.5 kg/h
                              Vacuum pressure, intake manifold: 49.2 mbar
                              Load signal: 11.6 %

                              INPASTA:
                              Lamdasensor before cat bank 1: 1.50
                              Lamdasensor before cat bank 2: 1.52
                              Lamdasensor after cat bank 1: 0.20
                              Lamdasensor after cat bank 2: 0.46
                              Eipä tuossa oikein mikään lambda -vikaan viittaa.
                              Skoopista tai piirturista vertailemaan säätävän ja diagnosoivan lambdan signaaleita.
                              Tuo vikakoodi tallentuu silloin, kuin diagnoosilambdan signaalijännitteen amplitudin korkeus on liian suuri suhteessa säätävän lambdan vastaavaan, joka kertoo suoraan katalysaattorin heikentyneestä hapen varastointikyvystä.
                              Additiiviset ja multiplikatiiviset korjauskertoimet näyttäisivät olevan varsin pieniä.
                              E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                              F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                              Comment

                              • Zomber_
                                Newbiemmer
                                • Apr 2012
                                • 2
                                • Helsinki

                                Olisiko täällä joku joka haluaisi nollata meikäläisen e90 325d vm-07 vikakoodit.. Syttyi airbag ja turvavyö valo kun oli penkki irti ja iskin erheessä akun kiinni, kun penkin töpseli oli irti.

                                Meiäläisen tavoittaa privalla
                                Last edited by Zomber_; 20-05-2012, 04:05.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎