Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by pheno View PostEi ole vikakoodia mutta tutkailin pitkästä aikaa livedataa INPAlla:
multiplicative1 : 3
multipliclative2 : 4
ja
adaptation value additiv 1 : 6
adaptation value additiv 2 : -5
Ilmeisesti sallitun rajoissa, kun ei ole vikakoodeja. Mutta onko nyt niin että bank2 eli kuskin puolen ruiskutusta on säädetty pienemmäs (-5 onko nää prosentteja ?) ja vastaavasti bank1:stä lisätty 6%.
Mitkä on ns. normaali arvot ?
Tyhjäkäyntiä kone käy kyllä suloisesti ja värisemättä.
Jos nuo pahenee (varsinkin silleen että toinen korjaa miinukselle ja toinen plussan puolelle) ja jossain vaiheessa rupeaa vikavaloa sytyttämään niin eka imuvuotojen tsekkaus, jos ok, niin MAF vaihtoon. Mulla paheni hiljalleen E39 M62B35TÜ:ssä nuo kokoajan. Kone kävi aina nätisti, mutta pientä puutuneisuutta oli havaittavissa. Imuvuotoja etsiskeltiin kissojen ja koirien kanssa mutta mitään ei löytynyt. Adaptioarvojen nollauksen jälkeen haki samat korjausarvot takaisin viikon sisällä. Loppupeleissä MAFfin vaihto+adaptioarvojen nollaus, niin alkoi vetoja pikkuhiljaa löytymään, ja korjausarvot rupes näyttää ihan eri lukemia, eikä vikavalosta ollut tietoakaan.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by adr-jouni View Post7728-joku säätöpoikkeama..... Mikä lie tääki
4704-Esisiirtopaineen valvonta alle käyttöpaineen ???? Tarkoittaako tää että siirtopumpunpaine liian matala ?? Elikkä siirtopumpun vaihto edessä. Suodattimet vaihdettu vuosi sitten..
2550--Tuntematon vika... Mikä lie
Comment
-
-
Originally posted by adr-jouni View PostVastaan itte..... Kuseva suutin vei paineet eikä lähtennä enää pakkasesta käyntiin riittämättömän kommaripaineen vuoksi...Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostJos nuo pahenee (varsinkin silleen että toinen korjaa miinukselle ja toinen plussan puolelle) ja jossain vaiheessa rupeaa vikavaloa sytyttämään niin eka imuvuotojen tsekkaus, jos ok, niin MAF vaihtoon. Mulla paheni hiljalleen E39 M62B35TÜ:ssä nuo kokoajan. Kone kävi aina nätisti, mutta pientä puutuneisuutta oli havaittavissa. Imuvuotoja etsiskeltiin kissojen ja koirien kanssa mutta mitään ei löytynyt. Adaptioarvojen nollauksen jälkeen haki samat korjausarvot takaisin viikon sisällä. Loppupeleissä MAFfin vaihto+adaptioarvojen nollaus, niin alkoi vetoja pikkuhiljaa löytymään, ja korjausarvot rupes näyttää ihan eri lukemia, eikä vikavalosta ollut tietoakaan.
Edit: satutko muistamaan mitkä oli arvot kun tuli koodi päälle ?Last edited by pheno; 03-04-2012, 09:30.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEn nyt ihan varmaksi muista mitä noissa arvoissa on mutta muistelisin että voi olla kaksi numeroisiakin lukuja.
Jos kaikki on hyvin kone käy hyvin eikä päästöissä ole sanomista niin en tekisi tuolle yhtään mitään.
Comment
-
-
apuja kaivataan muutamien koodien kanssa, haku ei löytänyt ja ei jaksa koko threadia selata läpi, X5 '05 ja koodeja oli
D35C can-message/VG-Error: clutch gerabox - message DXC1 (ID 0x192) absent (rcv) (received from DSC-contorl unit)
53FF Kl15Plausibility
55C4 Can_message_DSC1
4x4 valo palaa ja abs-valo palaa, sammuvat kun laittaa vaihteiston activatesta clutch activaten päälle
kiitos jo etukäteen, ja lisää hyviä kysymyksiä seuraa kun saan toisen koneen aukiKehonsiirtovälineitä: Dodge Ram 2500, '06 busa ja vääräuskoisten iloksi Taunus turboprokkis
Vikakoodinlukua Vantaan suunnalla, myös pienet korjaukset onnistuu.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostKiitti vastauksesta! MAF voisi kyllä olla yksi syyllinen tuohon, kun normi imuvuotokohteet on aikaisemmin jo tukittu. Ja MAFfi voi hyvinkin olla vieläpä alkuperäinen. Tosiaan mielestäni vetää hyvin eikä anna vikakoodia.
Edit: satutko muistamaan mitkä oli arvot kun tuli koodi päälle ?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostM60:ssä noi adaptaatiot voi mennä ~50 luokkaan ilman ongelmia, uudemmissa koneissa on sitten vähän eri asteikot. Ja nollattua ei saa kuin akun irrotuksella.
Tein ohjelman, millä voi kattella noita lambdaintegraattorin arvoja livenä. Käyttää samaa rajapintaa kuin INPA. Näkee kyllä hyvin koska vetää laihalle tai rikkaalle, tai niin hyvin mitä kapeakaistalambdalla nyt voi nähdä. Huomasin pari pientä imuvuotoa imusarjassa tällä keinoin. Etu INPA:aan on, että päivitysnopeus on nopeampi, kun ohjelma lukee vaan yhtä tai kahta arvoa. Vaikkei sekään nyt mikään järisyttävä ole, esim. lambdaintegraattorin arvoja päivittää n. 5 kertaa sekunnissa omalla autolla.
Alkutekijöissään vielä mutta siihen voi periaatteessa laittaa lukemaan mitä tahansa arvoa, pitää tool32:n puolelta vaan katsoa etukäteen .prg filen nimi ja 'job'. Ennakoitakin oli kiva seurata ajon aikana. Seuraavaksi varmaan koodailen datan loggauksen tiedostoon. Etenkin maf:n antama kg/h arvo kiinnostaa.
Comment
-
-
E39 BMW 523i vm 96
vikakoodeja antoi 202, 203, 83, 65 ja 12. Itse tutkiskelin ja ainakin kampiakselin asentoanturi näyttäis olevan tuo 83. Oireilee niin, että tyhjäkäynnillä anturin "tiltatessa" auto sammuu ja käynnistyksen jälkeen siitä on veto pois. Auto sammuksissa ~10min, sen jälkeen homma toimii taas kunnes tilttaa uudestaan. Mitä noi muut koodit voisi tarkoittaa, ja millä niistä pääsisi eroon? Myös airbagin valo palaa taulussa, eikä lähtenyt nollaamalla pois (viimeksi vuosi sitten sama ja nollaus auttoi).
Comment
-
-
E46 Compact 316i N42-moottorilla sytyttää välillä vaikavalon. Vuosi sitten nollasin adaptaatiot puola- ja imuvuotovian jälkeen.
DIS vikakoodi:
2738 Catalytic converter conversion, bank 1
Catalytic-converter effiency below threshold
Fault currently present
Fault would cause a warning lamp to light up
Kattiinhan se viittaa, mutta enemmän epäilen lambdoja. Päästöt on mittattu ja ovat täysin normaalit.
Autossa on neljä lambdaa.
Tässä hieman arvoja jotka otin DIS:stä ajatuksena että joku osaa järkeillä:
Multiplicative lambda adaptation bank 1: 1.02
Multiplicative lambda adaptation bank 2: 1.00
Additive lambda adaptation, bank 1: -0.70
Additive lambda adaptation, bank 2: 0.37
Lamda value, bank 1: 1.00
Lamda value, bank 2: 1.00
Engine speed: 699
Mass air flow: 7.5 kg/h
Vacuum pressure, intake manifold: 49.2 mbar
Load signal: 11.6 %
INPASTA:
Lamdasensor before cat bank 1: 1.50
Lamdasensor before cat bank 2: 1.52
Lamdasensor after cat bank 1: 0.20
Lamdasensor after cat bank 2: 0.46Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by Doni View PostE46 Compact 316i N42-moottorilla sytyttää välillä vaikavalon. Vuosi sitten nollasin adaptaatiot puola- ja imuvuotovian jälkeen.
DIS vikakoodi:
2738 Catalytic converter conversion, bank 1
Catalytic-converter effiency below threshold
Fault currently present
Fault would cause a warning lamp to light up
Kattiinhan se viittaa, mutta enemmän epäilen lambdoja. Päästöt on mittattu ja ovat täysin normaalit.
Autossa on neljä lambdaa.
Tässä hieman arvoja jotka otin DIS:stä ajatuksena että joku osaa järkeillä:
Multiplicative lambda adaptation bank 1: 1.02
Multiplicative lambda adaptation bank 2: 1.00
Additive lambda adaptation, bank 1: -0.70
Additive lambda adaptation, bank 2: 0.37
Lamda value, bank 1: 1.00
Lamda value, bank 2: 1.00
Engine speed: 699
Mass air flow: 7.5 kg/h
Vacuum pressure, intake manifold: 49.2 mbar
Load signal: 11.6 %
INPASTA:
Lamdasensor before cat bank 1: 1.50
Lamdasensor before cat bank 2: 1.52
Lamdasensor after cat bank 1: 0.20
Lamdasensor after cat bank 2: 0.46
Skoopista tai piirturista vertailemaan säätävän ja diagnosoivan lambdan signaaleita.
Tuo vikakoodi tallentuu silloin, kuin diagnoosilambdan signaalijännitteen amplitudin korkeus on liian suuri suhteessa säätävän lambdan vastaavaan, joka kertoo suoraan katalysaattorin heikentyneestä hapen varastointikyvystä.
Additiiviset ja multiplikatiiviset korjauskertoimet näyttäisivät olevan varsin pieniä.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
Comment