Originally posted by bemmu84
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
-
-
E39 523 03/96
Tuollaista antaa hetken lämmettyään:
Code:E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------- Date: 07/16/12 10:37:39 ECU: MS410DS3 JobStatus: OKAY Variant: MS410DS3 ------------------------------------------------------------- RESULT: 2 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 202 fuel trim limit Bank 1 Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Engine speed 768.00 rpm Engine temperature 59.58 degrees C oxygen sensor heater 80.94 % oxygen sensor voltage 1 4.82 Volt Short circuit to batt+ emission related malfunction defect code stored after filtering Error present Static error ------------------------------------------------------------- 203 fuel trim limit Bank 2 Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Engine speed 736.00 rpm Engine temperature 59.58 degrees C oxygen sensor heater 80.94 % oxygen sensor voltage 2 4.82 Volt Short circuit to batt+ emission related malfunction defect code stored after filtering Error present Static error =============================================================
Onko tuolta mahdollisesti jotain oikeasti oikosulussa vai viittaako imuvuotoon, jännitteen mukaan pikemminkin päinvastoin ?
MAF:fin irrotus/kytkentä muuttaa käyntiä, mutta ei pysäytä moottoria.
Livedatassa engine roughness pytyillä 1-3: ~0 ja 4-6: 30-350 ja analog1:ssä näkyy huutomerkkejä "air use" -kentissä, mutta palkit kuitenkin vihreällä pohjalla.
PetteriLast edited by petteriu; 19-07-2012, 09:18.BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
Originally posted by petteriu View PostTuollaista antaa hetken lämmettyään:
Code:E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------- Date: 07/16/12 10:37:39 ECU: MS410DS3 JobStatus: OKAY Variant: MS410DS3 ------------------------------------------------------------- RESULT: 2 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 202 fuel trim limit Bank 1 Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Engine speed 768.00 rpm Engine temperature 59.58 degrees C oxygen sensor heater 80.94 % oxygen sensor voltage 1 4.82 Volt Short circuit to batt+ emission related malfunction defect code stored after filtering Error present Static error ------------------------------------------------------------- 203 fuel trim limit Bank 2 Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Engine speed 736.00 rpm Engine temperature 59.58 degrees C oxygen sensor heater 80.94 % oxygen sensor voltage 2 4.82 Volt Short circuit to batt+ emission related malfunction defect code stored after filtering Error present Static error =============================================================
MAF:fin irrotus/kytkentä muuttaa käyntiä, mutta ei pysäytä moottoria.
Livedatassa engine roughness pytyillä 1-3: ~0 ja 4-6: 30-350 ja analog1:ssä näkyy huutomerkkejä "air use" -kentissä, mutta palkit kuitenkin vihreällä pohjalla.
Petteri
EDIT ja kai tuo on jo niin uusi että on titaani lambdat?Last edited by Rocla; 17-07-2012, 00:55.Olli.
Comment
-
-
exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by petteriu View PostTuollaista antaa hetken lämmettyään:
Code:E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------------------------------- RESULT: 2 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 202 fuel trim limit Bank 1 ------------------------------------------------------------- 203 fuel trim limit Bank 2 =============================================================
Bentley manual antaa tyhjäkäyntiventtiilille vastusarvot 20..40 +/- 2 Ohm riippuen mitattavista navoista. Tässä autossa kuitenkin arvot runsaat puolet noista (20 -> 12,3 Ohm, 40 -> 26 Ohm). Muilla vastaavia mittaustuloksia ?
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
Originally posted by petteriu View PostTässä autossa kuitenkin arvot runsaat puolet noista (20 -> 12,3 Ohm, 40 -> 26 Ohm).325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by petteriu View PostErottimen kalvo näkyi olevan murusina ja venttilikopasta siihen menevä putki hajosi irroitettaessa autosta. Katsotaan löytyisikö noiden vaihtamisesta apu.
Päästöt silti vielä liian kovat (HC & CO) leimalle.
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
Originally posted by petteriu View PostVirheilmoitus poistui/jäi vaihdon jälkeen ilmestymättä, ja lambda-anturien jännite vaihtelee nyt välillä 0,1...4,8V oikeastaan laidasta laitaan koko ajan.
Päästöt silti vielä liian kovat (HC & CO) leimalle.
Petteri325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostSaattanut katti lähteä kävelemään sytytyskatkosten jäljiltä (imuvuoto -> katkos), laitatko vielä viimeisen päästömittauksen arvot ja livedatasta korjausarvot.
Tyhjäkaynti:
HC 228ppm
CO% 0,41
O2% 0,8
CO2% 13,9
Lambda 0
Korotettu käynti:
HC 68ppm
CO% 0,57
O2% 0,7
CO2% 13,9
Lambda 1,01
O2%:ssa tultiin erottimen+putken vaihdolla 6,0->0,8 ja 3,2->0,7. HC ei juuri muuttunut (277/83), vähän toki tippui.
Livedata snapit alla.
Petteri
Last edited by petteriu; 24-07-2012, 23:46.BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
Broidin autosta tuli seuraavat koodit carsoft 6,5 ulos ja osaiskohan joku kertoa mitä oikeasti tarkoittavat?
CARSOFT Diagnosebericht:22.07.2012 Vehicle Type : Licence Plate : Customer :
Single diagnosis DME / DDE - Status: ERROR ! 125 not defined
Single diagnosis EGS - Status: ERROR ! 49 Gang Wechsel Stepper
Ja autonahan on E39 530iA vm 2001 M54B30 tekniikalla.
Comment
-
-
Sattui sopivasti kohdalle vähän käytetty alkuperäiskatti, jonka vaihdoin autoon. Tiivistelin samalla liitokset pakoputken tiivistemassalla:
Tyhjäkäynti:
HC 1ppm
CO% 0
O2% 0,1
CO2% 14,9
Lambda 0
Korotettu käynti:
HC 6ppm
CO% 0
O2% 0
CO2% 14,9
Lambda 1,00
Eli vaihto kannatti ! En mennyt mittaukseen tällä kertaa kovin suurilla odotuksilla, kun vanhassa katissa näkyi olevan kennosto tallella ja ehyttä.
EDIT: Autona 523iA 03/96, eli M52B25
Petteri
Originally posted by petteriu View PostKatti näkyy olevan joskus jo hitsaten vaihdettu versio.
Tyhjäkäynti:
HC 228ppm
CO% 0,41
O2% 0,8
CO2% 13,9
Lambda 0
Korotettu käynti:
HC 68ppm
CO% 0,57
O2% 0,7
CO2% 13,9
Lambda 1,01Last edited by petteriu; 04-08-2012, 21:08.BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
Comment