Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA englanniksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi_K
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 687
    • Tyrnävä

    Tuli ebaysta ostettu rs-232 - obd2 kaapeli ja ajurilevy mikä halki... Mitenkäs tähän löytäisi ajurit jostain?
    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

    Tsekkaa myytävät osat tästä

    Comment

    • TheLoial
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 1109
      • Helsinki

      Originally posted by Pasi_K View Post
      Tuli ebaysta ostettu rs-232 - obd2 kaapeli ja ajurilevy mikä halki... Mitenkäs tähän löytäisi ajurit jostain?
      Siis itse kaapelihan ei varsinaisesti tarvitse "ajureita" vaan ohjelmiston. Onko siinä sarjaporttipää suoraan? Tökkää vaan koneeseen kiinni. Levyllä voi olla vaan INPA.

      Comment

      • Pasi_K
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 687
        • Tyrnävä

        Heh, niinhän tuo näytti toimivan merirosvolahden inpalla. Ajattelin vain että levyllä olis jotku ajurit ollu mutta ei vissiin tämmöset tarvi.

        Onko noilla laitehallinnassa olevilla com1 portin asetuksilla mitään virkaa? Arvojen päivitysnopeutta tai yhteyden luotettavuutta vai onko näin että jos toimii niin älä koske?
        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

        Tsekkaa myytävät osat tästä

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          Ajurit on tavallaan siinä paketissa mukana, EDIABAS. Tämän kanssa saa leikkiä paljon jos ei toimi. Parempi kun niihin ei koske jos vaan muuten pelittää

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5162
            • Joensuu

            Milläs versiolla pitäs saaha luettuun E34 koppasetkin? Joku miulle joskus väitti, et tarpeeks vanhalla versiolla onnistuu. Uudemmilla ei, vaikka ne vielä löytyykin vanhoista malleista.

            Paska puhetta, vai totta?
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by ruupanen View Post
              Milläs versiolla pitäs saaha luettuun E34 koppasetkin? Joku miulle joskus väitti, et tarpeeks vanhalla versiolla onnistuu. Uudemmilla ei, vaikka ne vielä löytyykin vanhoista malleista.

              Paska puhetta, vai totta?
              Ei oo niinkään softaversiosta kiinni vaan tarvitset ns. ADS piuhan 95 vanhempiin autoihin, ei mene pelkällä K-linjalla vaan vaatii myös L-linjan.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • ruupanen
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 5162
                • Joensuu

                Originally posted by Supa View Post
                Ei oo niinkään softaversiosta kiinni vaan tarvitset ns. ADS piuhan 95 vanhempiin autoihin, ei mene pelkällä K-linjalla vaan vaatii myös L-linjan.
                Piuhahan on nimimerkki Morkai:lta ostettu, eli käsittääkseni / muistaakseni OBD2 sekä 20 pinninen pyöreä pää.

                Tuolla ei ole vielä mahdollista lukea E34:sia? K-linja ja L-linja meni nyt hieman yli?
                Last edited by ruupanen; 03-11-2010, 10:42.
                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                Comment

                • Jisv
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 461
                  • Pori

                  Originally posted by ruupanen View Post
                  Piuhahan on nimimerkki Morkai:lta ostettu, eli käsittääkseni / muistaakseni OBD2 sekä 20 pinninen pyöreä pää.

                  Tuolla ei ole vielä mahdollista lukea E34:sia? K-linja ja L-linja meni nyt hieman yli?
                  Ei onnistu sillä piuhalla.
                  e46 non m-sport touring
                  Dieselin kulutus

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5162
                    • Joensuu

                    Originally posted by Jisv View Post
                    Ei onnistu sillä piuhalla.
                    No millasen piuhan sit ostan, et alkaa onnistumaan? Linkkiä peelolle kiitos
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3196
                      • Saarijärvi

                      Originally posted by ruupanen View Post
                      No millasen piuhan sit ostan, et alkaa onnistumaan? Linkkiä peelolle kiitos
                      ADS-piuha vanhoihin, ihan kohtuullisesti toimii mitä oon testaillu eri vehkeissä.

                      (ja tosiaan sillä piuhalla joka sulla on, niin onnistuu jotkin poksit uudemmista laitteista, esim. 95 540 pääsee moottorinohjaukseen, laatikkoon yms. vehkeisiin joissa tuoreet boksit)
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5162
                        • Joensuu

                        Originally posted by Morkai View Post
                        ADS-piuha vanhoihin, ihan kohtuullisesti toimii mitä oon testaillu eri vehkeissä.

                        (ja tosiaan sillä piuhalla joka sulla on, niin onnistuu jotkin poksit uudemmista laitteista, esim. 95 540 pääsee moottorinohjaukseen, laatikkoon yms. vehkeisiin joissa tuoreet boksit)
                        Kiitos. Kallis vain on eto piuha. Hyvin tolla siulta ostetulla piuhalla on päässytkin alkaen E39 mallit + tais kaveri päästä johonkin vm 1996 323i E36:seenkin.
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1996
                          • Tampere

                          Yksi hyvä ADS-palikan testi on koittaa ottaa yhteyttää ilmastoinnin moduliin (IHKA):aan E34/E32:ssa, joka vaatii L-linjan käyttöä. Ja sama testi DIS:ssä. Jos toimii, niin homma ok. Rakensin itse v. 2007 loppuvuodesta tollasen ADS- palikan ja vieläkin tuntuisi toimivan. Ohjelmoitu piiri palikkaa varten ostettiin itse K. Fisteriltä
                          Last edited by pheno; 28-12-2010, 10:55.

                          Comment

                          • thethent
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 38
                            • Helsinki

                            Originally posted by Tcdoe View Post
                            Vastaanpa itselleni, jos joku muu painii saman kanssa. Kaapeli pitää kytkeä COM1:ksi ja muuttaa kummatkin Fifo-bufferit 8:ksi. Lisäksi piti muokata Ediabas.inistä (c:\ediabas\bin) interface ADS -> STD:OBD.
                            Moi, ihan samat ongelmat on mutta mistä löytää koneesta nuo asetukset kun koneen laitehallinnasta ei ainakaan?
                            toisekseen tuo interfase ads:ää ei myöskään löydy ediabas\bin kansiosta.
                            herjaa vain createfile erroria.

                            Kiitos
                            Edeltäjät:
                            E36 328 coupé M-sport 1998
                            A6 2.7 biturbo Quottro 1999
                            A6 Avant 3.0 TDI V6 Quottro 2005
                            E60 530 dA 2005
                            A6 2.5 V6 TDI 2000
                            E39 530 dAt M-sport 2001
                            Chervolet Chevy van SL 6.5 1999

                            Comment

                            • uijui
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2010
                              • 172
                              • suomi

                              Eikö kukaan todellakaan osaa sanoa, mikä on kun INPA päästää E91 purkkeihin kiinni mut ei sitten päästä moottorinohjaukseen kiinni...????

                              Comment

                              • jartsa02
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 1131
                                • Helsinki

                                Originally posted by uijui View Post
                                Eikö kukaan todellakaan osaa sanoa, mikä on kun INPA päästää E91 purkkeihin kiinni mut ei sitten päästä moottorinohjaukseen kiinni...????
                                Tod.näk. liian vanhat scriptit INPAssa moottorinohjauksen kohdalla.
                                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎