Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6022
    • Sipoo

    Veikkaan, että joku mikrokytkin on vain kulunut.. :think Ettei ois tankojen säätö Mygen keississä jotenkin vaikuttanut siihen, miten kytkin ottaa kontaktin? :think omakaan katto ei kyllä lähde heti liikkeelle pukkaamatta, mutta siellä on muutenkin välystä..
    Last edited by kmn; 09-05-2012, 20:53.

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • S^X
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 933
      • Muurame

      Hohhoijaa,hyvinhän tää alkoi...

      Eli olin laskemassa kattoa,rätti meni koteloonsa ja tultiin siihen hetkeen kun kannen pitäisi sulkeutua ja sitten tsädääm. Mitään ei tapahdu vaan jumittui tuohon lukuisista yrityksistä huolimatta.

      "Hätäkahvasta" kiskaisu,jonka jälkeen kalibrointi (yritys) niiden ohjeiden mukaan mitkä muistaakseni kmn tänne joskus linkkasi mutta ei,ei niin mitään.

      Tuntuu kuin koko systeemi olisi kuollut tohon hetkeen. Ehdotuksia? Napissa vikaa? Ohjainboksissa tai jossain? Päässä?

      E: söörtsillä löytyi muutama potentiaalinen vikakohta,pitää tänään tarkistella nuo...
      Last edited by S^X; 10-05-2012, 07:40.
      W208
      W638
      E36

      Comment

      • tigu
        BTCF Member
        • May 2006
        • 947
        • Oulu

        Tuli itsellekkin ongelmia tuon katon kanssa.
        Katto laskeutui ihan ok koteloonsa..aloin nyt illalla nostamaan rättiä päälle niin ei tapahtunut mitään.
        Hätäkahvasta vapautin moottorit ja yritin nostaa kattoa ylös niin etuosa ei painu käsipelin alas.Kyseessä täysautomaattikatto.Eli miten saan tuon katon etuosan painumaan normaalisti?Käsittääkseni tarvii jonkimoisen avaus/lukitustyökalun?

        Noh..moottorit takas kiinni,aloin jumppaamaan kattoa takaisin koteloon ja kalibroimaan sitä..avausnappi pohjaan,virrat kakkosasentoon niin lasit tippuu noin 1cm kerrallaan alas..eli virtaa tulee sykleittäin ja kattoa se ei jaksa nostaa ylös.Tuota katkaisijaa on kyllä saanut painaa aikaisemmin ihan reippaasti ennekuin toimii.Laitoin uuden tilaukseen.Vai onko jollain tietoa mistä tuo oireilu voisi johtua?:think

        Edit: http://www.youtube.com/watch?v=jY3NQSBuYik Samat oireet kuin tässä videolla.
        Last edited by tigu; 14-05-2012, 19:36.
        -e21 m50-

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          Noniin. Shitstormia odotellessa.

          Selailin tässä vähän aikaa ja ei osunut heti silmään, että millä porukka on noita kattoja "harjannut". Eli painepesua pyrin itse ainakin välttämään ja en mieluusti tota nyt millään sienellä hinkkaa joka pesun yhteydessä.

          Pesin ja kyllästin katon talvella Autoglymin setillä, mutta tietystihän pölyä ja sen sellaista katolle tulee aina ja sitä pitäisi hienovaraisesti saada pois.

          Joskus luin, että joku sanoi harjanneensa kattoa jollain hevosille tarkoitetulla harjalla? Nyt puhetta, mikä on paras tuohon katon "harjaamiseen".
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            Otan imurilla. Pehmytkarvainen "pikkusuulake".
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • Juhiis
              Bimmer Rookie
              • Feb 2010
              • 86
              • Seinäjoki

              Originally posted by Myge View Post
              Mulla tuli täysautomaagiseen kattoon juuri samanlainen onkelma yhtäkkiä viimekesänä.. Vika ratkes kun iha pikkusen sääti noita kattokotelossa olevia "työntötankoja", en nyt muista kumpaa ja minne suuntaan mut ei tarvinnu tosiaankaan paljoo ruuvata.. Ja näyttäskö tossa kuvassa olevan tuo tanko pikkusen mutkalla vai kuulukohan se ollakki tolleen :think Ei jaksa lähtee katsomaan omasta
              Originally posted by kmn View Post
              Veikkaan, että joku mikrokytkin on vain kulunut.. :think Ettei ois tankojen säätö Mygen keississä jotenkin vaikuttanut siihen, miten kytkin ottaa kontaktin? :think omakaan katto ei kyllä lähde heti liikkeelle pukkaamatta, mutta siellä on muutenkin välystä..
              Kyllä tuo toinen tanko on aavistuksen vääntynyt niinkuin sen kuvastakin näkee. Eipä tosin paljoakaan mutta voihan olla että näinkin pieni juttu vaikuttaa. Tosin itse en ole löytänyt katosta vasta kuin kaksi mikrokytkintä ( lukituspalassa oikealla puolen ja vasemmalla puolen katon rungossa) , muut taitavatkin sitten olla jossain moottorien lähellä käsitykseni mukaan :think Näin ollen niiden toimintaa ei ole tullut ihmeteltyä.

              Pitääkin koittaa noita tankoja ruuvailla suuntaan ja toiseen jos alkaisi pelittämään. Tuli ostettua uudet vaijeritkin niille lukitus systeemeille kun olivat vähän rispaantuneet . Jospa se nyt alkaisi toimimaan ennenkuin kunnon kesäkelit tulevat
              BMW F15 X5 m50D -14

              Comment

              • tigu
                BTCF Member
                • May 2006
                • 947
                • Oulu

                Originally posted by tigu View Post
                Tuli itsellekkin ongelmia tuon katon kanssa.
                Katto laskeutui ihan ok koteloonsa..aloin nyt illalla nostamaan rättiä päälle niin ei tapahtunut mitään.
                Hätäkahvasta vapautin moottorit ja yritin nostaa kattoa ylös niin etuosa ei painu käsipelin alas.Kyseessä täysautomaattikatto.Eli miten saan tuon katon etuosan painumaan normaalisti?Käsittääkseni tarvii jonkimoisen avaus/lukitustyökalun?

                Noh..moottorit takas kiinni,aloin jumppaamaan kattoa takaisin koteloon ja kalibroimaan sitä..avausnappi pohjaan,virrat kakkosasentoon niin lasit tippuu noin 1cm kerrallaan alas..eli virtaa tulee sykleittäin ja kattoa se ei jaksa nostaa ylös.Tuota katkaisijaa on kyllä saanut painaa aikaisemmin ihan reippaasti ennekuin toimii.Laitoin uuden tilaukseen.Vai onko jollain tietoa mistä tuo oireilu voisi johtua?:think

                Edit: http://www.youtube.com/watch?v=jY3NQSBuYik Samat oireet kuin tässä videolla.
                No niin..vika selvisi.Kontissa akun vieressä oleva 20ah sulake oli palanut.Se oli vielä niin nätisti katkaissut langan että juuri ja juuri näki että on poikki juuresta..nimittäin kerran tuota sulaketta jo käsissäni hypistelin ja totesin ehjäksi Varmaan sen verran antoi hyppyvirtaa että lasit nytkytteli eestakasta.
                -e21 m50-

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5519
                  • Vaasa

                  Se vääntyny tanko muuten vaikuttaa. Ajan saatossa vääntyy aina vaan enemmän ja jossain vaiheessa se sitten menee mutkalle kunnolla. uutta tilalle. Marmorilla oli jotain 180e luokkaa ja se sisälsi sen "sirpin".
                  sigpic

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    Onkos porukka jollain suojannut takalasia naarmuntumiselta? Mulla on zetassa pari vuotta vanha katto laseineen(muoveineen), mutta naarmuja siihenkin on tullut, sillä zetassa katon taitos tulee lasia vasten ja jos lasissa tai katossa on hieman pölyä jo yhdellä alaskäyttökerralla saa naarmut aikaan.

                    Nyt ois tarkoitus tuo kiillottaa, mutta mitä suojaksi. Bemarilla on tarjolla lasin päälle kangassuojaa, mutta onko kokemusta auttaako? Tässä haittapuolena se, että se pitäis aina asennella ja poistaa kattoa nostettaessa ja laskettaessa eli ei enää liikkennevalo-operaatiot onnistu. Kelasin ite jotain lamin-x:n tyyppistä. Mitä ootte mieltä?
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      Originally posted by Carbonfiber View Post
                      Onkos porukka jollain suojannut takalasia naarmuntumiselta? Mulla on zetassa pari vuotta vanha katto laseineen(muoveineen), mutta naarmuja siihenkin on tullut, sillä zetassa katon taitos tulee lasia vasten ja jos lasissa tai katossa on hieman pölyä jo yhdellä alaskäyttökerralla saa naarmut aikaan.

                      Nyt ois tarkoitus tuo kiillottaa, mutta mitä suojaksi. Bemarilla on tarjolla lasin päälle kangassuojaa, mutta onko kokemusta auttaako? Tässä haittapuolena se, että se pitäis aina asennella ja poistaa kattoa nostettaessa ja laskettaessa eli ei enää liikkennevalo-operaatiot onnistu. Kelasin ite jotain lamin-x:n tyyppistä. Mitä ootte mieltä?
                      Eikös tuohon voisi kokeilla pintaan Optimum Opti-Coat 2.0 ? :think
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • Dj Niksperi
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 2437
                        • Salo, Finland

                        Originally posted by Carbonfiber View Post
                        Onkos porukka jollain suojannut takalasia naarmuntumiselta? Mulla on zetassa pari vuotta vanha katto laseineen(muoveineen), mutta naarmuja siihenkin on tullut, sillä zetassa katon taitos tulee lasia vasten ja jos lasissa tai katossa on hieman pölyä jo yhdellä alaskäyttökerralla saa naarmut aikaan.

                        Nyt ois tarkoitus tuo kiillottaa, mutta mitä suojaksi. Bemarilla on tarjolla lasin päälle kangassuojaa, mutta onko kokemusta auttaako? Tässä haittapuolena se, että se pitäis aina asennella ja poistaa kattoa nostettaessa ja laskettaessa eli ei enää liikkennevalo-operaatiot onnistu. Kelasin ite jotain lamin-x:n tyyppistä. Mitä ootte mieltä?
                        Autonpesun yhteydessä olen omaan E30 tehnyt seuraavaa: Eli kunnon pesu autolle normaalisti ja kunnollinen huuhtelu ikkunalle jotta mahdollisimman paljon saadaan kivipölyä pois pinnasta. Kuivauksen jälkeen olen käsitellyt muovi-ikkunan pinnan Autoglymin punaisella (Super Resin Polish) vahalla. Samalla poistaa sameentumia ikkunan pinnasta. Olen itse ollut tuohon tekniikkaan tyytyväinen.
                        BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                        Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                        -Team Pussihousu-
                        Salo///Works
                        sigpic

                        Comment

                        • Carbonfiber
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 5226
                          • Hki 43

                          Originally posted by Dj Niksperi View Post
                          Autonpesun yhteydessä olen omaan E30 tehnyt seuraavaa: Eli kunnon pesu autolle normaalisti ja kunnollinen huuhtelu ikkunalle jotta mahdollisimman paljon saadaan kivipölyä pois pinnasta. Kuivauksen jälkeen olen käsitellyt muovi-ikkunan pinnan Autoglymin punaisella (Super Resin Polish) vahalla. Samalla poistaa sameentumia ikkunan pinnasta. Olen itse ollut tuohon tekniikkaan tyytyväinen.
                          Mäkin oon muutaman kerran vetänyt hiomavahalla, mutta sehän syö samalla sitä pintaa. Tuo opticoat voisi olla kokeilunarvoinen, mutta epäilyttää hieman senkin kyky estää mekaanista kulutusta.
                          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                          Z3 Roadster 2.8 '98
                          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                          Comment

                          • janne[l
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 861
                            • Ylöjärvi

                            löyty inpalla taas kaikkee jännää. montas kertaa teijän kattoa on käytetty ?
                            Last edited by janne[l; 10-06-2012, 10:57.
                            e46 330i cabriolet
                            e91 320d
                            e36 328 törpö

                            Comment

                            • -=TeePee=-
                              BTCF Member
                              • Jun 2009
                              • 185
                              • nokia

                              Olisko jollain edullisempaa ratkaisua rättikaton luukun kaasuiskareiden tilalle kun kl-varaosissa maksaa kyseinen pumppu 41€ kpl? Joku tarvike esim. olisko kellään tiedossa pumpun peksejä (esim. pituus yms) vaiko suosiolla vaan kl:ään tilaus sisään...
                              e61 530xd LCI -08

                              Ex:e32 735ia -89
                              Ex: f01 740da -12
                              Ex:e38 m62b44 -99
                              Ex:e70 x5 -08
                              Ex:e28 S38b38 -87
                              Ex:ford transit -08
                              Ex:e60 535da LCI -07
                              Ex:e61 530xd LCI -07 400hv/900nm
                              Ex:e34 525 -89 TURBO ic
                              Ex:e61 535da LCI -08
                              Ex:e39 M5 -99
                              Ex:e34 535 -90
                              Ex:kawa z1000
                              Ex:e38 740iaL -96
                              Ex:kupla -68
                              Ex:kawa Z750
                              Ex:e61 530da M-sport
                              Ex:e36 328 -96 cäpi
                              Ex:e39 530da -99 farkkupaku
                              Ex:e39 530da -98 farkkupaku
                              Ex:e38 735 -96 manuaali
                              Ex:e36 328 -95 taxi

                              Comment

                              • Taky
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 562
                                • Ola

                                Originally posted by -=TeePee=- View Post
                                Joku tarvike esim. olisko kellään tiedossa pumpun peksejä (esim. pituus yms) vaiko suosiolla vaan kl:ään tilaus sisään...

                                http://stores.ebay.de/philipklaus muistaakseni tilasin, olisiko ollut nelisen kymppiä/pari.

                                Nettisivulla sanotaan...

                                "Einbauort Verdeckkastendeckel 2 Federn mit 180 NM"
                                muut mitathan saa vanhoista.
                                Last edited by Taky; 19-05-2012, 13:32.
                                Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                                Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎