Originally posted by HeL_rOt
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
Originally posted by HeL_rOt View PostKyllä, katto ei liiku jos takakontti on auki. Tällöin "hattuhylly" törmäisi takakontin luukkuun kun kattoa ajetaan.
Sitten ilmeisesti moottorien pitäisi ajella suuntaan sun toiseen kun yritän laskea kattoa? Voisiko olla, että kun en saa sitä katon takalaitaa edes käsin nostettua (vaikka moottorit on vapautettu) niin että se katon mekaaninen mekanismi on jostain jumissa..?
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostOsaatko neuvoa mistä löydän nuo anturit?
Sitten ilmeisesti moottorien pitäisi ajella suuntaan sun toiseen kun yritän laskea kattoa? Voisiko olla, että kun en saa sitä katon takalaitaa edes käsin nostettua (vaikka moottorit on vapautettu) niin että se katon mekaaninen mekanismi on jostain jumissa..?
Kyllä se takalaidan pitäisi nousta kun moottorit on vapautettu, ja koko katon pitäsi saaha molempii ääriasentoihin. Onko sulla moottorit näkyvillä että ne on varmasti irti? itse vapautin moottorit suoraan moottorissa olevasta vivususta, johon myös vairerit tulee siitä penkin alla olevasta vapautus vivusta.
Comment
-
-
Originally posted by HeL_rOt View PostNe peräkontin anturit on luukussa samalla pinnalla missä lukko on. Löytyy kyllä.
Kyllä se takalaidan pitäisi nousta kun moottorit on vapautettu, ja koko katon pitäsi saaha molempii ääriasentoihin. Onko sulla moottorit näkyvillä että ne on varmasti irti? itse vapautin moottorit suoraan moottorissa olevasta vivususta, johon myös vairerit tulee siitä penkin alla olevasta vapautus vivusta.
Katso videota n. 45 sek kohdasta eteenpäin, tilanne on sama vaikka moottorit on irti.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostJuu, se kattokotelon puoleinen lähtikin helposti vivusta mutta takimmainen vaati hieman käsin nykimistä itse moottorista. Kyllä ne ovat irti, silti katon takaosaa ei saa nostettua ylös.
Katso videota n. 45 sek kohdasta eteenpäin, tilanne on sama vaikka moottorit on irti.
Comment
-
-
Purkuhommia tiedossa.. :think Ei muutaku takapankkiä irti ja urkkimaan mistä johtuu, että kansi ei aukea. Kyllä se kuitenkin auki lähtee, kun vaijeria nyppii. Mikään anturi tai muukaan "ohjelmallinen asia" sitä ei tuolloin estä aukeamasta.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostPurkuhommia tiedossa.. :think Ei muutaku takapankkiä irti ja urkkimaan mistä johtuu, että kansi ei aukea. Kyllä se kuitenkin auki lähtee, kun vaijeria nyppii. Mikään anturi tai muukaan "ohjelmallinen asia" sitä ei tuolloin estä aukeamasta.
on sitten mietittävä jotain valokuitukameraa jos ujuttaisi sen luukun välistä ja tutkisi sillä. Olen nyt sen verran ymmärtänyt että kun moottorit on vapautettu pitäisi katon aueta käsin kunhan sen etumoottorilla ajaa ikkunan karmista ensin ylös ja siihen puolväliin katon, sitten käsin vaan nostamalla takalasi ylös ja kannen suojakotelo auki.
Mihin vaijerit/tangot menevät katosta, tai mitä kautta mitkä siellä nyt ovat mahdollisesti jumissa?
baijeri88 laittokin pari hyvää kuvalinkkiä mistä näkee tuon vivuston:
takapää
etupää
Last edited by Antti O; 01-04-2013, 12:32.
Comment
-
-
Tässä m-listoja hommaamassa kylkiin.Saksastahan nuo saisi aika edullisesti tarvikkeena.
Vai kannattaako vain suosiolla satsata oem listoihin:think Ja onko nuissa yleensä ulkonäöllisesti huomattavaa eroa tarvike vs oem?
Tuossa vielä ebaystä bongattua.
http://www.ebay.de/itm/BMW-E36-Coupe...item589dcee60a-e21 m50-
Comment
-
-
Originally posted by tigu View PostTässä m-listoja hommaamassa kylkiin.Saksastahan nuo saisi aika edullisesti tarvikkeena.
Vai kannattaako vain suosiolla satsata oem listoihin:think Ja onko nuissa yleensä ulkonäöllisesti huomattavaa eroa tarvike vs oem?
Tuossa vielä ebaystä bongattua.
http://www.ebay.de/itm/BMW-E36-Coupe...item589dcee60ae90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Posttakapää
Originally posted by kmn View PostPurkuhommia tiedossa.. :think Ei muutaku takapankkiä irti ja urkkimaan mistä johtuu, että kansi ei aukea. Kyllä se kuitenkin auki lähtee, kun vaijeria nyppii. Mikään anturi tai muukaan "ohjelmallinen asia" sitä ei tuolloin estä aukeamasta.Last edited by Supra^; 02-04-2013, 11:12.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKyllä se vaan mun korviin kuulostaisi siltä että sulla tuo kuvassa oleva vasemmanpuoleinen (päällimmäinen) vivusto jumittaisi, ei ehkä ole haarukka tuolla holkin ympärillä? Tuo vasemmanpuoleinen on se joka katon takaosaa nostaa. Molemmat moottorit vapautettuna pitäisi kyllä löytyä yhdistelmä katon + katon takaosan asennoissa (jossei siis ihan solmussa mekanismi ole) jolla saat sen takaisin raiteilleen, tai edes sen verran ylös että luukku aukeaa. Eli toisin sanoin, katon takaosahan liikkuu videon mukaisesti, mutta entäs koko kattomekanismi, saako sitä liikuteltua? Jos saa niin näitä molempia venkslaamalla ehkä löytyy jokin kohta jolla sen saa kohdilleen. JOS siis on noista tangoista kiinni, en kyllä muutakaan keksi, paitsi jos katon puolelta on menny jotenkin solmuun koko vivusto.
Mekaanisesti pakostakin solmussa jostain. Moottorit vapautettuna pitäisi tietenkin pystyä manuaalisesti koko paskan taitttamaan nippuun, ei kuitenkaan onnistu kuin tuon verran mitä videolla...
Päivittelen tähän sitten tietoja.
Comment
-
-
Nyt näyttää tilanne hyvältä!
Koitin Dualfunin ja Donin ohjeitten perusteella katon etulaidasta reilusti nykästä taaksepäin ja kappas katon takaosa nousi ylös!
No näky siellä oli tälläinen, harja on tukemassa vaan katon takaosaa ylöspäin..
Otin holkin irti torxista, ja tuin tuota ylempää levyä isolla kiintoavaimella. Naputin vasaralla sen paikalleen, jälkiviisaana oisi varmaan ollut hyvä laittaa jotain laakerilukitetta tai vastaavaa sinne.
Moottorit kiinni, virrat pois. Katon avausnappi pohjaan ja virrat päälle, hetki odottelua ja katto nousi ylös ja synkkasi itsensä.
Toimii Sellainen vika on vielä että laskiessa rättikotelon kansi ei aukea tarpeeksi pystyyn, kaasupumput ovat kuoleentuneet.
Tilasin juuri äsken 2 kpl niitä.
Onkohan tuo itse osa mikä nyt petti miten vaikea uusia? Katsoin etk:sta kuvaa ja ymmärsinkö oikein jos uusin osan numero 1 kaikkine hiluineen tuo ei varmasti pääse toistumaan, lähteekö tuo moottorilta irti ihan nostamalla vai onko siellä jotain lukkorenkaita?
Last edited by Antti O; 02-04-2013, 16:56.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostNyt näyttää tilanne hyvältä!
Koitin Dualfunin ja Donin ohjeitten perusteella katon etulaidasta reilusti nykästä taaksepäin ja kappas katon takaosa nousi ylös!
No näky siellä oli tälläinen, harja on tukemassa vaan katon takaosaa ylöspäin..
Otin holkin irti torxista, ja tuin tuota ylempää levyä isolla kiintoavaimella. Naputin vasaralla sen paikalleen, jälkiviisaana oisi varmaan ollut hyvä laittaa jotain laakerilukitetta tai vastaavaa sinne.
Moottorit kiinni, virrat pois. Katon avausnappi pohjaan ja virrat päälle, hetki odottelua ja katto nousi ylös ja synkkasi itsensä.
Toimii Sellainen vika on vielä että laskiessa rättikotelon kansi ei aukea tarpeeksi pystyyn, kaasupumput ovat kuoleentuneet.
Tilasin juuri äsken 2 kpl niitä.
Onkohan tuo itse osa mikä nyt petti miten vaikea uusia? Katsoin etk:sta kuvaa ja ymmärsinkö oikein jos uusin osan numero 1 kaikkine hiluineen tuo ei varmasti pääse toistumaan, lähteekö tuo moottorilta irti ihan nostamalla vai onko siellä jotain lukkorenkaita?
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment