Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    Originally posted by HeL_rOt View Post
    Jos moottori on tiputetu alas näkee hammaspyörän, ja että pyöriikö se nappia painettaessa. Mutta tällöin pitää vaikka teipata luukun anturit pohjaan että luulee luukun olevan kiinni.

    Jos moottosi ei pyöri täytysi mitata tuleeko moottorille edes virtaa, jos tulee vika on melko varmasti moottorissa. Mutta jos virtaa tulee nii pitäisi tietää mitkä kaikki tekijät vaikuttaa moottorin ohjaukseen jne. :think
    Luukun antureilla tarkoitat takakontin luukkua?

    Comment

    • HeL_rOt
      BTCF Member
      • Mar 2011
      • 46
      • Haapavesi

      Originally posted by Antti O View Post
      Luukun antureilla tarkoitat takakontin luukkua?
      Kyllä, katto ei liiku jos takakontti on auki. Tällöin "hattuhylly" törmäisi takakontin luukkuun kun kattoa ajetaan.

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6937
        • N/A

        Originally posted by HeL_rOt View Post
        Kyllä, katto ei liiku jos takakontti on auki. Tällöin "hattuhylly" törmäisi takakontin luukkuun kun kattoa ajetaan.
        Osaatko neuvoa mistä löydän nuo anturit?
        Sitten ilmeisesti moottorien pitäisi ajella suuntaan sun toiseen kun yritän laskea kattoa? Voisiko olla, että kun en saa sitä katon takalaitaa edes käsin nostettua (vaikka moottorit on vapautettu) niin että se katon mekaaninen mekanismi on jostain jumissa..?

        Comment

        • HeL_rOt
          BTCF Member
          • Mar 2011
          • 46
          • Haapavesi

          Originally posted by Antti O View Post
          Osaatko neuvoa mistä löydän nuo anturit?
          Sitten ilmeisesti moottorien pitäisi ajella suuntaan sun toiseen kun yritän laskea kattoa? Voisiko olla, että kun en saa sitä katon takalaitaa edes käsin nostettua (vaikka moottorit on vapautettu) niin että se katon mekaaninen mekanismi on jostain jumissa..?
          Ne peräkontin anturit on luukussa samalla pinnalla missä lukko on. Löytyy kyllä.
          Kyllä se takalaidan pitäisi nousta kun moottorit on vapautettu, ja koko katon pitäsi saaha molempii ääriasentoihin. Onko sulla moottorit näkyvillä että ne on varmasti irti? itse vapautin moottorit suoraan moottorissa olevasta vivususta, johon myös vairerit tulee siitä penkin alla olevasta vapautus vivusta.

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            Originally posted by HeL_rOt View Post
            Ne peräkontin anturit on luukussa samalla pinnalla missä lukko on. Löytyy kyllä.
            Kyllä se takalaidan pitäisi nousta kun moottorit on vapautettu, ja koko katon pitäsi saaha molempii ääriasentoihin. Onko sulla moottorit näkyvillä että ne on varmasti irti? itse vapautin moottorit suoraan moottorissa olevasta vivususta, johon myös vairerit tulee siitä penkin alla olevasta vapautus vivusta.
            Juu, se kattokotelon puoleinen lähtikin helposti vivusta mutta takimmainen vaati hieman käsin nykimistä itse moottorista. Kyllä ne ovat irti, silti katon takaosaa ei saa nostettua ylös.
            Katso videota n. 45 sek kohdasta eteenpäin, tilanne on sama vaikka moottorit on irti.

            Comment

            • HeL_rOt
              BTCF Member
              • Mar 2011
              • 46
              • Haapavesi

              Originally posted by Antti O View Post
              Juu, se kattokotelon puoleinen lähtikin helposti vivusta mutta takimmainen vaati hieman käsin nykimistä itse moottorista. Kyllä ne ovat irti, silti katon takaosaa ei saa nostettua ylös.
              Katso videota n. 45 sek kohdasta eteenpäin, tilanne on sama vaikka moottorit on irti.
              Kyllä vaikuttaa siltä että jotain on mutkalla, irti tai jumissa. Antureita, vaijereita ja tankoja tuossa keksinnössä kyllä on ristiin rastiin.

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6022
                • Sipoo

                Purkuhommia tiedossa.. :think Ei muutaku takapankkiä irti ja urkkimaan mistä johtuu, että kansi ei aukea. Kyllä se kuitenkin auki lähtee, kun vaijeria nyppii. Mikään anturi tai muukaan "ohjelmallinen asia" sitä ei tuolloin estä aukeamasta.

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  Originally posted by kmn View Post
                  Purkuhommia tiedossa.. :think Ei muutaku takapankkiä irti ja urkkimaan mistä johtuu, että kansi ei aukea. Kyllä se kuitenkin auki lähtee, kun vaijeria nyppii. Mikään anturi tai muukaan "ohjelmallinen asia" sitä ei tuolloin estä aukeamasta.
                  Näkeekö takapenkin selkänojan irrottamalla tuonne "laariin" ? Pitää tänään yrittää purkaa toi selkänoja irti. Jos sitä kautta ei sinne koteloon pääse näkemään
                  on sitten mietittävä jotain valokuitukameraa jos ujuttaisi sen luukun välistä ja tutkisi sillä. Olen nyt sen verran ymmärtänyt että kun moottorit on vapautettu pitäisi katon aueta käsin kunhan sen etumoottorilla ajaa ikkunan karmista ensin ylös ja siihen puolväliin katon, sitten käsin vaan nostamalla takalasi ylös ja kannen suojakotelo auki.
                  Mihin vaijerit/tangot menevät katosta, tai mitä kautta mitkä siellä nyt ovat mahdollisesti jumissa?

                  baijeri88 laittokin pari hyvää kuvalinkkiä mistä näkee tuon vivuston:


                  takapää


                  etupää
                  Last edited by Antti O; 01-04-2013, 12:32.

                  Comment

                  • tigu
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 947
                    • Oulu

                    Tässä m-listoja hommaamassa kylkiin.Saksastahan nuo saisi aika edullisesti tarvikkeena.
                    Vai kannattaako vain suosiolla satsata oem listoihin:think Ja onko nuissa yleensä ulkonäöllisesti huomattavaa eroa tarvike vs oem?

                    Tuossa vielä ebaystä bongattua.
                    http://www.ebay.de/itm/BMW-E36-Coupe...item589dcee60a
                    -e21 m50-

                    Comment

                    • petteriu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1164
                      • Pori

                      E36 takasivupahvit (& takasivuikkunat); saako nämä irti kovakatto paikoillaan vai pitääkö ottaa Bentley manuaalin mukaisesti katto päältä pois ja rätin kansi auki ?
                      BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                      Comment

                      • juha77
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 749
                        • Vaasa

                        Originally posted by tigu View Post
                        Tässä m-listoja hommaamassa kylkiin.Saksastahan nuo saisi aika edullisesti tarvikkeena.
                        Vai kannattaako vain suosiolla satsata oem listoihin:think Ja onko nuissa yleensä ulkonäöllisesti huomattavaa eroa tarvike vs oem?

                        Tuossa vielä ebaystä bongattua.
                        http://www.ebay.de/itm/BMW-E36-Coupe...item589dcee60a
                        Muusta en osaa sanoa mutta näyttäs ainakin että M-merkit/paikat niille puuttuu.
                        e90 330ia
                        E36 328i touring
                        Ex:
                        e46 330i touring facelift
                        e46 318ci facelift
                        e36 320i cab M-Sport
                        e36 325i coupe
                        e30 318i

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by Antti O View Post
                          takapää
                          Kyllä se vaan mun korviin kuulostaisi siltä että sulla tuo kuvassa oleva vasemmanpuoleinen (päällimmäinen) vivusto jumittaisi, ei ehkä ole haarukka tuolla holkin ympärillä? Tuo vasemmanpuoleinen on se joka katon takaosaa nostaa. Molemmat moottorit vapautettuna pitäisi kyllä löytyä yhdistelmä katon + katon takaosan asennoissa (jossei siis ihan solmussa mekanismi ole) jolla saat sen takaisin raiteilleen, tai edes sen verran ylös että luukku aukeaa. Eli toisin sanoin, katon takaosahan liikkuu videon mukaisesti, mutta entäs koko kattomekanismi, saako sitä liikuteltua? Jos saa niin näitä molempia venkslaamalla ehkä löytyy jokin kohta jolla sen saa kohdilleen. JOS siis on noista tangoista kiinni, en kyllä muutakaan keksi, paitsi jos katon puolelta on menny jotenkin solmuun koko vivusto.

                          Originally posted by kmn View Post
                          Purkuhommia tiedossa.. :think Ei muutaku takapankkiä irti ja urkkimaan mistä johtuu, että kansi ei aukea. Kyllä se kuitenkin auki lähtee, kun vaijeria nyppii. Mikään anturi tai muukaan "ohjelmallinen asia" sitä ei tuolloin estä aukeamasta.
                          Mekaanisesti pakostakin solmussa jostain. Moottorit vapautettuna pitäisi tietenkin pystyä manuaalisesti koko paskan taitttamaan nippuun, ei kuitenkaan onnistu kuin tuon verran mitä videolla...
                          Last edited by Supra^; 02-04-2013, 11:12.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Kyllä se vaan mun korviin kuulostaisi siltä että sulla tuo kuvassa oleva vasemmanpuoleinen (päällimmäinen) vivusto jumittaisi, ei ehkä ole haarukka tuolla holkin ympärillä? Tuo vasemmanpuoleinen on se joka katon takaosaa nostaa. Molemmat moottorit vapautettuna pitäisi kyllä löytyä yhdistelmä katon + katon takaosan asennoissa (jossei siis ihan solmussa mekanismi ole) jolla saat sen takaisin raiteilleen, tai edes sen verran ylös että luukku aukeaa. Eli toisin sanoin, katon takaosahan liikkuu videon mukaisesti, mutta entäs koko kattomekanismi, saako sitä liikuteltua? Jos saa niin näitä molempia venkslaamalla ehkä löytyy jokin kohta jolla sen saa kohdilleen. JOS siis on noista tangoista kiinni, en kyllä muutakaan keksi, paitsi jos katon puolelta on menny jotenkin solmuun koko vivusto.


                            Mekaanisesti pakostakin solmussa jostain. Moottorit vapautettuna pitäisi tietenkin pystyä manuaalisesti koko paskan taitttamaan nippuun, ei kuitenkaan onnistu kuin tuon verran mitä videolla...
                            Olen yrittänyt nuljutella kattoa edestakasin etupäästä, rämpätä tuota takaosaa samalla.. ei auta mikään. Tällä viikolla saatan saada sellaisen narun paksuisen kameran lainaan jos saisin sillä selvyyden mitä siellä on tapahtunut.
                            Päivittelen tähän sitten tietoja.

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6937
                              • N/A

                              Nyt näyttää tilanne hyvältä!

                              Koitin Dualfunin ja Donin ohjeitten perusteella katon etulaidasta reilusti nykästä taaksepäin ja kappas katon takaosa nousi ylös!
                              No näky siellä oli tälläinen, harja on tukemassa vaan katon takaosaa ylöspäin..



                              Otin holkin irti torxista, ja tuin tuota ylempää levyä isolla kiintoavaimella. Naputin vasaralla sen paikalleen, jälkiviisaana oisi varmaan ollut hyvä laittaa jotain laakerilukitetta tai vastaavaa sinne.
                              Moottorit kiinni, virrat pois. Katon avausnappi pohjaan ja virrat päälle, hetki odottelua ja katto nousi ylös ja synkkasi itsensä.
                              Toimii Sellainen vika on vielä että laskiessa rättikotelon kansi ei aukea tarpeeksi pystyyn, kaasupumput ovat kuoleentuneet.
                              Tilasin juuri äsken 2 kpl niitä.

                              Onkohan tuo itse osa mikä nyt petti miten vaikea uusia? Katsoin etk:sta kuvaa ja ymmärsinkö oikein jos uusin osan numero 1 kaikkine hiluineen tuo ei varmasti pääse toistumaan, lähteekö tuo moottorilta irti ihan nostamalla vai onko siellä jotain lukkorenkaita?

                              Last edited by Antti O; 02-04-2013, 16:56.

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by Antti O View Post
                                Nyt näyttää tilanne hyvältä!

                                Koitin Dualfunin ja Donin ohjeitten perusteella katon etulaidasta reilusti nykästä taaksepäin ja kappas katon takaosa nousi ylös!
                                No näky siellä oli tälläinen, harja on tukemassa vaan katon takaosaa ylöspäin..



                                Otin holkin irti torxista, ja tuin tuota ylempää levyä isolla kiintoavaimella. Naputin vasaralla sen paikalleen, jälkiviisaana oisi varmaan ollut hyvä laittaa jotain laakerilukitetta tai vastaavaa sinne.
                                Moottorit kiinni, virrat pois. Katon avausnappi pohjaan ja virrat päälle, hetki odottelua ja katto nousi ylös ja synkkasi itsensä.
                                Toimii Sellainen vika on vielä että laskiessa rättikotelon kansi ei aukea tarpeeksi pystyyn, kaasupumput ovat kuoleentuneet.
                                Tilasin juuri äsken 2 kpl niitä.

                                Onkohan tuo itse osa mikä nyt petti miten vaikea uusia? Katsoin etk:sta kuvaa ja ymmärsinkö oikein jos uusin osan numero 1 kaikkine hiluineen tuo ei varmasti pääse toistumaan, lähteekö tuo moottorilta irti ihan nostamalla vai onko siellä jotain lukkorenkaita?

                                Hyvä homma että sait katon auki Puhutko nyt kuitenkin osasta 2 kaikkine hiluineen, jos tuota katon takaosan nostotankoa ja sen mekanismia olet uusimassa?
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎