Juuri äsken korjattiin samanlainen vika 94vm cäbissä missä on puolimanuaali katto. Oli katon ohjausboksi rikki. Se löytyy kuskin puoleisen takakaijuttimen alta. Täys sähkökattosissa kannattaa katsoa sulake akun vierestä
Tässähän vikana oli ettei kattoa pystynyt ollenkaan kalibroimaan vaan ikkunat laski pätkissä alas ja jäi naputtamaan
okei.. mistä hommasitte boksin? maksaa varmaa marmorilla aika kivasti.. just sama vika siis ku mulla ja puoliautomaatti on tääki.. oon kyllä koittanu katella sitä boksia ja ei siellä piirilevyllä mitää vaurioita näkyny.. voi kai se silti olla rikki.. kuka haluis lainata mulle et testaan?
mikäs tähän auttas omssa e36:ssa ku katon aluksi vapauttaa kahvasta(ilmeisesti tämä on puoliautomaattinen katto),ei jaksa lähteä aukeamaan vaan pitää vähän matkaa käsin auttaa että aukeaa.joskus myös kun katto on "laatikossa" ottaa kanteen kiinni eikä kansi mene kunnolla kiinni.:think
Ensimmäiseen kohtaan vaikuttaa myös kuluneet vetokumit katon sisällä. Siellä on sellaista hieman joustavaa resorikangasta kattotolpasta toiseen ja ne auttavat kattoa vetäytymään oikein. Ne nyörit venyy aijan saatossa ja aiheuttaa mm. sen että kattoa sulkiessa katon takimmainen osuus laskeutuu pamahtaen kattokotelon kanteen.
Itse fiksailin tuota ihan tekemällä pyörän sisäkumista uudet joustavat remmit kattopalkkien väliin entisten viereen.
Mikähän sitte tuossa meidän avon katossa on? Eli talven jälkeen otin kovan katon pois eikä rättiä saa nyt ollenkaan päälle. Eli napista ei tapahdu mitään, penkin alla olevasta vivusta ei tapahdu mitään... eli mistähän lähtisin nyt vikaa etsimään?
Ja koitin hakee vastausta täältä ja muualta mut ei vaan meikäläisen silmiin sattunu...
Mikähän sitte tuossa meidän avon katossa on? Eli talven jälkeen otin kovan katon pois eikä rättiä saa nyt ollenkaan päälle. Eli napista ei tapahdu mitään, penkin alla olevasta vivusta ei tapahdu mitään... eli mistähän lähtisin nyt vikaa etsimään?
Ja koitin hakee vastausta täältä ja muualta mut ei vaan meikäläisen silmiin sattunu...
jos vivusta ei tapahdu mitään sulla on moottorit jo valmiiks irti taikka vaijerit poikki.. tarkasta kontista kuskinpuolelta onko moottorit irtii vai paikallaan.. Todennäköisesti ovat irti ja vaatii vaan paikalleen laittamisen ja kalibroinnin..
jos vivusta ei tapahdu mitään sulla on moottorit jo valmiiks irti taikka vaijerit poikki.. tarkasta kontista kuskinpuolelta onko moottorit irtii vai paikallaan.. Todennäköisesti ovat irti ja vaatii vaan paikalleen laittamisen ja kalibroinnin..
Irtihän ne oli! ja ku vielä ajatuksen kanssa katoin sen ohje videon uudelleen niin sain sen toimimaan! ihmetyttää vaan et missä välissä ne on päässy irti ku en minä ainakaan oo ennen tuosta vivusta vetässy! Ja vielä syksyllä toimi moitteettomasti.
Vielä pitäis ne luukun kaasu pumput vaihtaan jossain välissä ku ei meinaa jaksaa nousta riittävän ylös. Liekkö millanen homma ja mitä kautta ne pystyy vaihtaan? :think
Vielä pitäis ne luukun kaasu pumput vaihtaan jossain välissä ku ei meinaa jaksaa nousta riittävän ylös. Liekkö millanen homma ja mitä kautta ne pystyy vaihtaan? :think
Kontin puolelta osittain ja osittain rättikotelosta vaihellaan... Aika stnan ahtaassa paikassa ovat. Moottorit vapautat ja kikkailet sillai että kontti ja kotelo molemmat auki... Mulla ois muuten yks ylimääränen pumppu....
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Mistähän se tuo nyt johtuu... Muuten oon saanu skulaamaan katon niinku junan vessa niin ny alkanu tekemään sillai ku kattoa nostaa paikalleen niin sit ku katto on päällä ja kotelo alkaa mennä kiinni niin menee 10cm kiinni, 5cm auki 10cm kiinni ja 5cm auki näin tekee niin kauan että menee mikrokytkimeen saakka kiinni!!!
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Kontin puolelta osittain ja osittain rättikotelosta vaihellaan... Aika stnan ahtaassa paikassa ovat. Moottorit vapautat ja kikkailet sillai että kontti ja kotelo molemmat auki... Mulla ois muuten yks ylimääränen pumppu....
Aika vittumaiselta hommalta tuo näyttiki! pitää vielä koittaa sinnitellä tuon vaihdon kans...
En löydä kirveelläkään e30 cabrion takalasien alareunassa olevien kromilistojen osanumeroa. Onko kellään tiedossa tuota? Realoem ja bmwfans kahlattu jo moneen kertaan...
Onkos jollain ollut istuvuus ongelmaa tuon kattokotelon kanssa e36 mallissa, siis juuri tuo kotelo mihin katto laskee. Itsellä jää toinen puoli harottamaan jonkun verran, kun katto on mennyt sisään. Auton juuri huomasin ja olisi mukava kuulla jos jollain ollut ongelma ja saanut sen selvitettyä?
Onkos jollain ollut istuvuus ongelmaa tuon kattokotelon kanssa e36 mallissa, siis juuri tuo kotelo mihin katto laskee. Itsellä jää toinen puoli harottamaan jonkun verran, kun katto on mennyt sisään. Auton juuri huomasin ja olisi mukava kuulla jos jollain ollut ongelma ja saanut sen selvitettyä?
Jos vika on itse kotelossa niin säädetään samanlai ku esim. Konepeltiä, monesti näissä on syynä se että jää se rätti sinne kotelon väliin jos sisäkatto esim roikkuu....
Priva tai o443424479
Jos vika on itse kotelossa niin säädetään samanlai ku esim. Konepeltiä, monesti näissä on syynä se että jää se rätti sinne kotelon väliin jos sisäkatto esim roikkuu....
Sisäkatto roikkuu kyllä molemmista reunoista vähän. Onkohan paha homma fiksata kuntoon?
Hankala näkemättä sanoa minkälainen homma... Siihen on erilaisia korjaussarjoja myytävänä. Bmwfans auttaa tässäkin. Testaa ensin siinä ku se katto menee sinne koteloon niin kädellä auttaa menemään kokonaan sisään se rätti sillä selviää onko vika siinä!
Priva tai o443424479
Comment