Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rocroc
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 573
    • keminmaa

    Originally posted by JJT View Post
    Onko luukun moottori nuljahtanut paikoiltaan?
    Sulakkeet ehjät?
    Jos on, niin koita kalibrointia.

    E: Onhan takakontin luukun kytkin ehjä?
    Äkkiä katsottuna ja kokeiltuna moottori oli paikallaan ja ainakin kontin sulake ehyt, takaluukun kytkintä en ole tutkinut, tarkistamisen arvoinen paikka kyllä. Viikonloppuna paremmin aikaa asialle paneutumiseen.

    Kalibrointi, onnistuuko näin, ajan katon siihen hetkeen kun homma pysähtyy, ja sitten tempasen penkin alta kahvasta moottorit irti, laskostan katon alas, luukku kiinni ja moottorit paikalleen, ja sitten kalibrointi.

    Comment

    • rocroc
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 573
      • keminmaa

      Originally posted by rocroc View Post
      Äkkiä katsottuna ja kokeiltuna moottori oli paikallaan ja ainakin kontin sulake ehyt, takaluukun kytkintä en ole tutkinut, tarkistamisen arvoinen paikka kyllä. Viikonloppuna paremmin aikaa asialle paneutumiseen.

      Kalibrointi, onnistuuko näin, ajan katon siihen hetkeen kun homma pysähtyy, ja sitten tempasen penkin alta kahvasta moottorit irti, laskostan katon alas, luukku kiinni ja moottorit paikalleen, ja sitten kalibrointi.

      Tarkemmin tutkittuna se luukun moottori oli kuin olikin irti, napsautin sen paikalleen, kalibrointi ja toimii taas kuin junan vessa.

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5519
        • Vaasa

        Hyvä että selvis.
        Jos takakontin mikrokytkin on rikki niin katto ei inahda suuntaa eikä toiseen. Ite koin tämän kantapään kautta kun myin ekaa e36 cabriota. Myyntihetkellä kun katto piti laskea niin ei toiminut. Oli kiva selitellä että kyllä se eilen toimi. No loppujen lopuksi purin sen takaluukun verhoilun ja mikrokytkin oli irronnut. Saatiin katto toimimaan ja kaupat tehtyä. Pieni demo-efekti
        sigpic

        Comment

        • MalisMake
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 121
          • Kajaani

          Täyssähkökaton kalibrointi ongelmaa!! apua tarviis

          Juu elikkä luukun moottori piti vaihtaa ja kalibrointi sujuu ongelmitta alussa, mutta katto tulee siihen vaiheeseen että ikkunan pitäisi nousta ylös niin liikkuu hieman ylöspäin ja kalibrointi jää kesken. Mikähän mahtaa olla vikana??

          Koittanu läräillä topiikit läpi vaan ei satu ongelmaa vastaan. Sulakkeet ja akun jännite ok.

          Kuva tilanteesta
          Attached Files
          sigpic
          E39 528 toukka, E36 328 muoviamme, E30 323 "PikkuBee"

          Comment

          • Turbo-Extra
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 42
            • Vantaa

            Originally posted by Turbo-Extra View Post
            hyvä homma, pitääkin lähteä koittamaan saako tuota katon takareunaa säädettyä millä tavalla? eli nyt ongelmana on se että se takareuna ei ole kiinni luukun kannessa vaan on n.3-4cm ilmassa..
            nyt toimii katto muuten ihan hyvin mutta vieläkin on ongelmana tuo että jää 3-4cm ilmaan peräpäästä katto ylhäällä ollessa.. onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja miten olette korjanneet? tuossa vielä kuvia havainnollistamaan tilannetta:


            Comment

            • Babitzin
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 463
              • Kuopio

              Etulukoille menevät vaijerit pärähti rikki. Tai siis vaijeri lähti irti siitä päästä, mikä tuleee siihen moottoriin kiinni. Se rympätty osa, mahdollisesti messinkiä. Oiskos korjausideoita?

              Jos tuosta saa mitään selvää. Sakkas pää kun lopetti toimintansa tuo katto.

              Tai onko muille ikinä käyny näin?
              F20 118i M-sport
              E63 M6
              Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

              Comment

              • |parsakaali|
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 997

                En äkkiä selailemalla löytänyt vastausta, mutta kuitenkin.

                Katto suhisee voimakkaasti maantiellä. Aikaisempi avoauto ei suhissut. Suhina kuuluu katon etuosasta. Takareuna on tiukasti kiinni kannen reunassa peräkontinluona.

                Edit kyseessä on
                E36 Prefacelift eli vanhempi katon leikkaus / malli
                Last edited by |parsakaali|; 07-06-2013, 17:10.

                Comment

                • McBeast
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 2998
                  • Tallinn

                  Originally posted by |parsakaali| View Post
                  En äkkiä selailemalla löytänyt vastausta, mutta kuitenkin.

                  Katto suhisee voimakkaasti maantiellä. Aikaisempi avoauto ei suhissut. Suhina kuuluu katon etuosasta. Takareuna on tiukasti kiinni kannen reunassa peräkontinluona.
                  Mikähän avoautomalli mahtaa olla kyseessä?

                  e30? e36? e46? e92? e64?
                  Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                  Comment

                  • Turbo-Extra
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 42
                    • Vantaa

                    Originally posted by Turbo-Extra View Post
                    nyt toimii katto muuten ihan hyvin mutta vieläkin on ongelmana tuo että jää 3-4cm ilmaan peräpäästä katto ylhäällä ollessa.. onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja miten olette korjanneet? tuossa vielä kuvia havainnollistamaan tilannetta:


                    http://tinypic.com/view.php?pic=hwjnd3&s=5
                    osaisko joku antaa neuvoja tähän ongelmaan?

                    Comment

                    • |parsakaali|
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 997

                      Originally posted by McBeast View Post
                      Mikähän avoautomalli mahtaa olla kyseessä?

                      e30? e36? e46? e92? e64?
                      Nyt oli tullut ihan ajatuskatos. Kyseessä on e36 prefacelift, eli vanhempi katon leikkaus.

                      Comment

                      • |parsakaali|
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 997

                        Originally posted by Turbo-Extra View Post
                        osaisko joku antaa neuvoja tähän ongelmaan?
                        Tuohon auttaa se pusla, joka käyttää katon takareunaa.



                        Sinisellä nuolella oleva osa. Tai oikeastaan sen vieressä oleva pieni rulla.

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Meneekö parsa se katto kunnolla kiinni etureunastakin? Tiiviste ehjä?
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Turbo-Extra
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2012
                            • 42
                            • Vantaa

                            Originally posted by |parsakaali| View Post
                            Tuohon auttaa se pusla, joka käyttää katon takareunaa.



                            Sinisellä nuolella oleva osa. Tai oikeastaan sen vieressä oleva pieni rulla.
                            eli siis tuo holkki joka on ympyröity punaisella kuvissa 6 ja 7?

                            Comment

                            • |parsakaali|
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 997

                              Originally posted by JJT View Post
                              Meneekö parsa se katto kunnolla kiinni etureunastakin? Tiiviste ehjä?
                              On ehjä ja menee kunnolla paikalleen edestä ja takaa. Pitäisikö kangas käsitellä jollain?

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by |parsakaali| View Post
                                Tuohon auttaa se pusla, joka käyttää katon takareunaa.



                                Sinisellä nuolella oleva osa. Tai oikeastaan sen vieressä oleva pieni rulla.
                                Kyseistä autoa ihmetelleenä, ja myös omaani aikoinaan tuon holkin vaihtaneena kysyn miten se siihen voi vaikuttaa?
                                Kun katto on "kiinni" (=katto pään päällä), tuo katon takaosan haarukka liikkuu tietääkseni tuolla suht vapaana (moottorin/vaihteiston asennon takia) eikä ole tuossa holkissa millään tavalla kiinni. Katon takaosan nostovaiheessa moottori kääntää tuon holkin haarukkaan ja tanko alkaa työntää katon takaosaa ylös. Korjaa toki jos väärässä olen, toivon jopa olevani jotta tämä saataisi kuntoon.

                                P.S. Kyseisen avon ongelma ei ole millään tavalla poistunut moottorit irroitettuna, eikä myöskään takaosan tanko irroitettuna, muistaakseni sitäkin kokeiltiin? Jos ei, niin kokeile Turbo-Extra ihmeessä.

                                Toivottavasti joku osaisi tähän antaa vinkkejä, koska mulla ei enään tule muuta mieleen kuin että katon kangas on vedetty asennuksessa liian kireälle. Koko kattoa koitettiin siirrellä kiinnityspisteissään huonolla menestyksellä. Jos sai kulmaa muutettua niin että katon takaosa laskeutui vähän lähemmäksi koria, jäi taas katon etureuna irvistämään, ja tuotti vaikeuksia lukita kattoa edestä.
                                Last edited by Supra^; 09-06-2013, 01:19.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎