Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by Miku View Post
    Kiitos! Eli itselläni siis puuttuu ainakin ne "korvakot" mihin pumppujen alapäät kiinnittyy. Onko ne alunperin irroitettavat vai onko ne rälläköity tuosta irti?

    Helppohan semmoiset on varmaan itsekin tehdä kunhan oikea kohta selviäå.
    Suoraan sarana kiinnikkeiden alapuolella. Parilla Pistehitsillä kiinni. Siinä saranoiden välissä kun on eka kanttaus kotelon pohjalla niin siinä kantin pohjalla 1-2cm takaseinästä ja sama kotelon pohjalta
    Voin jonkun kuvankin pistää kun on muutakin asiaa talliin Jos ei kiirettä ole
    Ihan identtinen tappi uralla kuin saranassakin mutta on pellin palassa kiinni.

    Meinaatko kotelon laittaa toimimaan sähköllä ja katto käsin.
    Eihän manuaalissa oo noita pumppuja
    Ja joku muu rajoittaa ne.
    Jos on tarvetta niin mulla on sellaset väsyneet pumput jouten jos vaikka tarvii mallausta varten tms

    Sen saa varmaan erikseenkin ostettua jos realoemista vaan löytää
    Last edited by Tonton; 15-04-2014, 00:29.
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5519
      • Vaasa

      Jos kyseessä on ne pumput mitkä minä luulen niin kyllä manuaalikatossakin pitäisi semmoset olla. Siis ne jotka pitävät luukun ylhäällä kun taitat katon koteloon. Tai sitte mulle on sattunu kolme manuaalikatolla olevaa johon on joku laittanut nuo pumput.

      Tässä osanumero 5:
      Linkd
      Last edited by MarQu; 15-04-2014, 07:07.
      sigpic

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Originally posted by MarQu View Post
        Jos kyseessä on ne pumput mitkä minä luulen niin kyllä manuaalikatossakin pitäisi semmoset olla. Siis ne jotka pitävät luukun ylhäällä kun taitat katon koteloon. Tai sitte mulle on sattunu kolme manuaalikatolla olevaa johon on joku laittanut nuo pumput.

        Tässä osanumero 5:
        Linkd
        Juurikin tuo nr.12 mutta ei näköjään saa erikseen
        Hitsaa kotelon pohjaan 90kulman ja pienellä pultilla kiinni tai jotain siihen saranan alapuolelle mutta viereen kuitenkin, ajaa asiansa kyllä
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • Miku
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 2624
          • Kajaani

          Originally posted by Tonton View Post
          Suoraan sarana kiinnikkeiden alapuolella. Parilla Pistehitsillä kiinni. Siinä saranoiden välissä kun on eka kanttaus kotelon pohjalla niin siinä kantin pohjalla 1-2cm takaseinästä ja sama kotelon pohjalta
          Voin jonkun kuvankin pistää kun on muutakin asiaa talliin Jos ei kiirettä ole
          Ihan identtinen tappi uralla kuin saranassakin mutta on pellin palassa kiinni.

          Meinaatko kotelon laittaa toimimaan sähköllä ja katto käsin.
          Eihän manuaalissa oo noita pumppuja
          Ja joku muu rajoittaa ne.
          Jos on tarvetta niin mulla on sellaset väsyneet pumput jouten jos vaikka tarvii mallausta varten tms

          Sen saa varmaan erikseenkin ostettua jos realoemista vaan löytää
          Kyllä sekä katto että kotelon kansi tulee jatkossakin toimimaan täysin manuaalisesti. On joku edellinen omistaja poistanut jo moottorit jne joten en jaksa sähköseksi värkätä.

          Kyllä nuo mun käsittääkseni pitäis manuaalikatossakin olla nuo pumput. Kiinnikkeiden teko ei ole ongelma kunhan vain näen oikean kohdan niille kiinnikkeille.

          Originally posted by MarQu View Post
          Jos kyseessä on ne pumput mitkä minä luulen niin kyllä manuaalikatossakin pitäisi semmoset olla. Siis ne jotka pitävät luukun ylhäällä kun taitat katon koteloon. Tai sitte mulle on sattunu kolme manuaalikatolla olevaa johon on joku laittanut nuo pumput.

          Tässä osanumero 5:
          Linkd
          Juu kyllä munkin mielestä manuaalikatossa kuuluu pumput olla. Siitä en aiemmin ollut varma onko sähkökattosessakin pumput kun mulla ei tosissaan noista alakiinnikkeistä ole mitään merkkejä että semmoset ois edes ollut joskus.

          Mutta kiitokset vain vastanneille! Pistetään pumput tilaukseen ja väsäillään alapäänkiinnikkeet itse.
          TEAM "Peli Menetetty"
          Nyt:
          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
          E30 320i 2d m20b27 tic project
          E38 728ia
          E46 316i sedan
          Ex:
          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Mä voin sulle mun vanhat pumput lähettää kirjeessä niin pääset mallaamaan jos on tarvetta

            Tai voin mä mittojakin ottaa korista tai pumpuista jos siitä on apua

            kyllä tossa sähkökatossakin ne pumput on.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Miku
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 2624
              • Kajaani

              Originally posted by Tonton View Post
              Mä voin sulle mun vanhat pumput lähettää kirjeessä niin pääset mallaamaan jos on tarvetta

              Tai voin mä mittojakin ottaa korista tai pumpuista jos siitä on apua

              kyllä tossa sähkökatossakin ne pumput on.
              Uudetpa ne on varmaan joka tapauksessa tilattava jos ne on väsähtänyt niin mallaillaan niillä uusilla.

              Kaverin autosta pääsen varmaan katsomaan tuossa joku päivä ne oikeat paikat niin korvakoille. Kiitoksia kuitenkin!
              TEAM "Peli Menetetty"
              Nyt:
              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
              E30 320i 2d m20b27 tic project
              E38 728ia
              E46 316i sedan
              Ex:
              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

              Comment

              • pedroo
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 58
                • helsinki

                osaako joku sanoa missä oikein on e46 rättikaton kotelossa vedenpoisto aukot? kerää meinaan vettä aika huolella sinne sisään. kuitenkin tiivisteessä on vedenohjaus aukot jotka siis ohjaa veden sinne sisälle eli ei se vesi sinne huvikseen vaan pääse..

                e61 530d lci M- sport
                e46 330i Cabriolet M- sport
                e91 325d M-sport
                e60 530d
                e46 330i M-sport cabriolet
                e39 530d M-sport
                e39 530d
                e46 323
                e36 318

                Comment

                • kani
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 699
                  • Espoo

                  Originally posted by pedroo View Post
                  osaako joku sanoa missä oikein on e46 rättikaton kotelossa vedenpoisto aukot? kerää meinaan vettä aika huolella sinne sisään. kuitenkin tiivisteessä on vedenohjaus aukot jotka siis ohjaa veden sinne sisälle eli ei se vesi sinne huvikseen vaan pääse..


                  Tsekkaa tuo ohje, ja kuten siinä sanotaan käytä viemärin avaajaa. Tarjoustalosta tms. kaustista soodaa. Helppo kokeilla ensin. Huuhtele sitten vaan kunnolla pois tai avaa perinteisin menetelmin jos ei auta.
                  E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                  Comment

                  • 4ndy
                    BTCF Member
                    • Jun 2010
                    • 186
                    • Iisalmi

                    e36 semi-auto katon kanssa ongelmia. Oireili ensin siten, että kattoa avatessa sen etupää meinaa pudota alas, kun takapää sukeltaa pystyssä olevan hattuhyllyn alle ja etupään joutuu työntämää ylös toistamiseen.

                    Sitten päivänä eräänä katto ei halunnut mennä alas ollenkaan. Seuraavana päivänä kokeillessa meni alas, muttei halunnut enää nousta. Jouduin vapauttamaan moottorit ja vetämään ylös käsin. Yritin kalibrointia videon https://www.youtube.com/watch?v=boiybaJkMrI ohjeiden mukaan. Kaikki meni ok tuohon 5.40 paikkeille asti, jolloin auto kyllä vetää "hattuhyllyn" alas, kuten videossakin, mutta sen jälkeen ei enää tapahdu yhtikäs mitään.

                    Kellään ehdotuksia, mistä lähden hakemaan vikaa tuosta?

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by 4ndy View Post
                      e36 semi-auto katon kanssa ongelmia. Oireili ensin siten, että kattoa avatessa sen etupää meinaa pudota alas, kun takapää sukeltaa pystyssä olevan hattuhyllyn alle ja etupään joutuu työntämää ylös toistamiseen.

                      Sitten päivänä eräänä katto ei halunnut mennä alas ollenkaan. Seuraavana päivänä kokeillessa meni alas, muttei halunnut enää nousta. Jouduin vapauttamaan moottorit ja vetämään ylös käsin. Yritin kalibrointia videon https://www.youtube.com/watch?v=boiybaJkMrI ohjeiden mukaan. Kaikki meni ok tuohon 5.40 paikkeille asti, jolloin auto kyllä vetää "hattuhyllyn" alas, kuten videossakin, mutta sen jälkeen ei enää tapahdu yhtikäs mitään.

                      Kellään ehdotuksia, mistä lähden hakemaan vikaa tuosta?
                      Erittäin yleinen vika että joutuu kädellä auttamaan. Ne pannat vaan valitettavasti venyy siellä katon sisällä eikä enää jaksa pitää kattoa tiukalla.

                      Kalibrointi vaan uudelleen. Eli löysäät moottorit. Painat rättikotelon KUNNOLLA kiinni ja sitte moottorit paikalleen ja kalibrointi. Muutaman kerran ku tuon oot tehny niin hoksaat jujun miten se kalibrointi menee.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • 4ndy
                        BTCF Member
                        • Jun 2010
                        • 186
                        • Iisalmi

                        Kokeilin kalibrointia uudelleen.
                        Kotelo kunnolla kiinni niin, että ottaa mikrokytkimeen->moottorit kiinni->paino pois kotelon päältä->katto ylös nappia painamaan ja virtalukko 1 asentoon->muutaman sekunnin kuluttua kattokotelo painuu alas. Tämän jälkeen katon pitäisi ilmeisesti lähteä nousemaan, ainakin tuon videon mukaan? Mulla ei tapahdu mitään. Teenkö jotain väärin vai onko jotain paskana? Vinkkejä kaivataan.

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6022
                          • Sipoo

                          Kato että on se kattokotelo oikeasti pohjassa ja siinä asennossa, että mikrokytkin on painettuna. Itse arvoin tuon kanssa myös hetken. Painaltaa kunnolla kattokotelon ensin kiinni vaan.

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • 4ndy
                            BTCF Member
                            • Jun 2010
                            • 186
                            • Iisalmi

                            No niinhän minä kerroin tuossa juuri tehneeni aiemmassa viestissä.
                            Vai teenkö jotain väärin. :think
                            Kai se sillon on pohjassa kun kuulet keskuslukon äänen painassasi koteloa?
                            Kontiinhan on lukossa, etkä pääse edes moottoreita laittamaan, jos kotelo on liian ylhäällä eikä osu mikrokytkimeen?

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6022
                              • Sipoo

                              Originally posted by 4ndy View Post
                              No niinhän minä kerroin tuossa juuri tehneeni aiemmassa viestissä.
                              Vai teenkö jotain väärin. :think
                              Kai se sillon on pohjassa kun kuulet keskuslukon äänen painassasi koteloa?
                              Kontiinhan on lukossa, etkä pääse edes moottoreita laittamaan, jos kotelo on liian ylhäällä eikä osu mikrokytkimeen?
                              No ajattelin nyt silti varmistaa, koska sen kytkimen pitää olla nimenomaan pohjassa. Laita vaikka kaveri painamaan sitä siitä kohtaa. Itselläni on nimittäin käynyt juuri niin, että kun olen perseeni auton penkkiin pistänyt, niin jo on kontti lukossa, eikä lähde synccaamaan loppuun asti..

                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              • Turbo-Extra
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2012
                                • 42
                                • Vantaa

                                e36 katossa vikaa

                                moro! Ostin tuollaisen e36 cabrioletin syksyllä ja nyt sen kanssa on pientä ongelmaa. Katto on puoliautomaattinen ja vikaa siinä on ainakin sen verran että kattokotelonkansi ei aukea sähköisesti. Synkatessa menee kyllä alaspäin ja toimii alaspäin myös jos moottorin laittaa kiinni niin että kansi on puolessa välissä laskeutumassa alaspäin. Mutta ylöspäin ei nouse sähköllä siis ollenkaan. Oisko tähän jotain vinkkejä mitä kannattaisi kokeilla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎