Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aleksi510
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 35
    • Nummela

    Nyt on tension strapit vaihdettu ja vieläkin katon laskuvaiheessa katto ottaa kiinni kattokoteloon. Vanhoista tension strapeista kyllä huomas, että olivat pilalle löystyneet. Sitten vaihdoin myös tuon yhden kaasujousen kattokoteloon. Oli sekin löysä. Vielä ottaa kiinni, mutta ei niin pahasti, kun ennen noiden osien vaihtoa. Kun vertasin vanhoja tension strappeja uusiin, niin huomasin, että uudet oli muutaman sentin pidemmät. Pitäisikö vaan lyhentää noita uusia ja kokeilla, jos toimis oikein?

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5520
      • Vaasa

      Ostikko aleksi nuo strapit mistä? Muutama kuva työvaiheista/pieni kertomus ois ihan jees. Tietäis muutki miten korjailla tuota ongelmakohtaa cäbissä.
      sigpic

      Comment

      • mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5202
        • Stadi

        Originally posted by MarQu View Post
        Ostikko aleksi nuo strapit mistä? Muutama kuva työvaiheista/pieni kertomus ois ihan jees. Tietäis muutki miten korjailla tuota ongelmakohtaa cäbissä.
        Joo +1 tälle. Ebayssa noita ainakin tuntuu olevan.
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

        Comment

        • MarQu
          Moderator
          • Mar 2006
          • 5520
          • Vaasa

          Originally posted by mikkod View Post
          Joo +1 tälle. Ebayssa noita ainakin tuntuu olevan.
          Kappas, kiitoksia. Mä muistin löytäneeni ohjeet korjaukselle kans mutta siinä käytettiin jotain vaihtoehto "pyörän sisäkumi"? tyyppistä ratkasua.
          sigpic

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by MarQu View Post
            Kappas, kiitoksia. Mä muistin löytäneeni ohjeet korjaukselle kans mutta siinä käytettiin jotain vaihtoehto "pyörän sisäkumi"? tyyppistä ratkasua.
            Yks vaihtoehto on "kuminauha" jossa joku kangaspunos päällä. Saattaa kestää jopa paremmin kun nuo alkuperäiset.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Aleksi510
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 35
              • Nummela

              Hommasin nuo tension strapit ebaysta. Ne on nyt vaihdettu ja katto koottu takasin. Ennen vaihtoa yritin ettiä tietoa työvaiheista ja enpä paljon muuta löytänyt, kun ovat vaikeat vaihtaa. Mulla meni muutama ilta ja oli tehty. Mielestäni ei ollu ees paha homma, välillä vaan vitutti tilan puute. Jos nyt lyhykäisyydessään yrittäis kertoo työvaiheet:

              1. Edestä katon avausmekanismi irti.
              2. Sisäverhoilu pois.
              3. Sisäverhoilun jälkeen pääsee näkemään tension strapit. Ne on kiinnitetty pienillä ristipää ruuveilla katon rautoihin. Edessä muistaakseni oli vain yksi, muissa kohdissa kaksi ruuvia ja takana kaksi popniittiä.
              4. Vanhat tension strapit pois ja uudet paikalleen.
              5. Kasaus

              Tosiaan vanhat tension strapit oli mulla ihan pilalle löystyneet. Luulin, että vaihtamalla uudet, katto alkaa taas toimia normaalisti. Ei kuitenkaan auttanut mitään! Vaihdoin myös tosiaan sen yhden kaasujousen (mulla semiautomaatti katto) ja ei mitään apua. Seuraavaksi säädin tangostoja, mutta tuntui menevän huonompaan suuntaan. Kohta loppuu keinot&hermot Tosiaan, kun tuon sisäkaton ottaa irti, sieltä paljastuu ne kiristyslangat. Kannattaa tilailla tuo korjaussetti niin saa sisäkatosta timmin. Samoin siinä sisäkatossa on kiinni 2 sellasta muovipalaa, jonka kautta langat kulkee, niitäkin saatavilla järkevään hintaan.

              Comment

              • ässä lavaan
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1717
                • Savo

                Itellä on ongelmana juurikin c-pilarien liimauksien pettäminen ja etenkin siinä takapenkin kohdalla repsottaa sisäkatto sen pitkän "listan" (suunta:takasivulasilta toiselle, olikohan katon taitoskohdassa?) kohdalta ja kun painat sitä "listaa" läheltä sivulasia kattoa kohti niin se hetkeksi lukittuu ja sisäkatto on taas kunnossa. Kestää joitakin ajokertoja. On hankala selittää:think Parissa cäpissä ollu juurikin tämä vika.

                korjautuuko juurikin tuolla setillä tämä repsotus ongelma?
                Last edited by ässä lavaan; 03-03-2014, 10:30.
                E91

                Exät:
                E36 325i -93 Cabriolet
                E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
                E36 325i -91 Sedan
                E30 325i -85

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by ässä lavaan View Post
                  Itellä on ongelmana juurikin c-pilarien liimauksien pettäminen ja etenkin siinä takapenkin kohdalla repsottaa sisäkatto sen pitkän "listan" (suunta:takasivulasilta toiselle, olikohan katon taitoskohdassa?) kohdalta ja kun painat sitä "listaa" läheltä sivulasia kattoa kohti niin se hetkeksi lukittuu ja sisäkatto on taas kunnossa. Kestää joitakin ajokertoja. On hankala selittää:think Parissa cäpissä ollu juurikin tämä vika.

                  korjautuuko juurikin tuolla setillä tämä repsotus ongelma?
                  Jos se sisäverhoilu näyttää suunnilleen tältä niin sitten korjautuu noilla em. osilla.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • emx
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2008
                    • 65
                    • finland

                    ...............
                    Last edited by emx; 18-09-2024, 15:51.
                    E38 740d Cosmosschwarz metallic
                    E36 320i Coupe M-sport Diamantschwarz metallic
                    ex. E61 530d M-sport titansilber metallic
                    ex. E36 328i M-sport Cabrio Cosmosschwarz metallic
                    ex. E36 323i M-sport Touring Cosmosschwarz metallic
                    ex. E36 328iA Touring Montrealblau metallic
                    ex. E36 320i Coupe Granitsilber Metallic
                    ex. E34 535i -88 Diamantschwarz metallic
                    sigpic

                    Comment

                    • tryfor
                      Newbiemmer
                      • Aug 2013
                      • 7
                      • Helsinki

                      Tuli hommattua viime syksynä e36 cabriolet ja eilen kävin herättelemässä sitä tallin perältä, kun alkaa tuo kesä lähestymään. Syksyllä puoliautomaatti kattomekanisti toimi normaalisti, mutta nyt hetken seisonnan jälkeen kattoa avatessani kuitenkin törmäsin tähän perus ongelmaan eli avausvaiheessa katon takareuna ei nouse tarpeeksi ja kattokotelon luukku ei mahdu avautumaan.

                      Lueskelin tämän threadin läpi ja nyt kyselisinkin, että tekeekö täälä vielä joku noita ko. ongelmaan auttavia puslia/onko jollain ylimääräisiä puslia joista haluaa luopua ja kaikki tietenkin rahaa vastaan?

                      Uskon siis ongelman johtuvan noista puslista ja löysistä tension strapeista, mutta kertokaa vielä aloittelijalle, että voiko pelkästään akun irroitus sotkea kattomekanismin avautumisen. Tällöin siis asia voisi korjaantua pelkällä katon uudelleen synkronoinnilla?

                      Comment

                      • Playpig
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 889
                        • Iisalmi

                        Kokeile nyt ensin stä synkkausta ja katsotaan sen jälkeen jatkotoimenpiteitä.
                        Nyt: E39 530DA Touring -98

                        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                        Comment

                        • Miku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 2624
                          • Kajaani

                          E30 Cabriolet -92

                          Ollut aiemmin sähkökatolla ja joku aiempi omistaja muuttanut "manuaalitoimiseksi" kaikenlaisine haistavittu systeemeineen ja tässä yritys "palauttaa" katon toiminta alkuperäisen manuaalikaton kaltaiseksi.

                          Hyllyyn siis tupsahti ensiksi manuaalikaton lukot,vaijerit ja avauskahva.

                          -Montako kaasujousta tuohon kattokotelon kanteen tulee? Yksi vai kaksi....

                          -Kaasujousen yläpäät ilmeisesti tulee noihin saranoihin kiinni mutta minne/miten alapäät kiinnittyy?

                          -Onko tuossa vielä erikseen jokin rajoitin ettei kansi aukea liikaa vai rajoittavatko kaasujouset myös liikaa aukeamisen?

                          -Onko sähkökatollisessa ollut alunperin ollenkaan noita kaasujousia vai onko kannen nosto ollut pelkästään moottorin varassa?

                          Kuvat auttas myös paljon, en googlettamalla löytänyt oikein huonostikaan.
                          Last edited by Miku; 04-04-2014, 22:33.
                          TEAM "Peli Menetetty"
                          Nyt:
                          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                          E30 320i 2d m20b27 tic project
                          E38 728ia
                          E46 316i sedan
                          Ex:
                          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6022
                            • Sipoo

                            Nyt arvon cäbimiehet! Musta sisusta, amme ja auringonpaiste. Tappava yhdistelmä.

                            Mitä kiisseliä olette sotkeneet tuohon hattuhyllyyn ja kojelautaan esim? :think Kokeiltu nyt vähän kaikkea ja paras tähän hetkeen taitaa olla Auto Glymin Interior Shampoo, mutta ei silläkään saa ihan helvetin hyvää lopputulosta, vaan tahtoo väkisin jäädä hattuhylly esim. vähän laikukkaaksi..

                            EDIT: Myös se Valet Pron joku vedellä mataksi laimennettava oli ihan ok kamaa.. Sitä vaan on helvetin hankala löytää mistään. Ja nimenomaan mattaa lopputulosta haetaan, eikä mitään gigolo-kiiltoa.
                            Last edited by kmn; 14-04-2014, 10:43.

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              Originally posted by Miku View Post
                              E30 Cabriolet -92

                              Ollut aiemmin sähkökatolla ja joku aiempi omistaja muuttanut "manuaalitoimiseksi" kaikenlaisine haistavittu systeemeineen ja tässä yritys "palauttaa" katon toiminta alkuperäisen manuaalikaton kaltaiseksi.

                              Hyllyyn siis tupsahti ensiksi manuaalikaton lukot,vaijerit ja avauskahva.

                              -Montako kaasujousta tuohon kattokotelon kanteen tulee? Yksi vai kaksi....

                              -Kaasujousen yläpäät ilmeisesti tulee noihin saranoihin kiinni mutta minne/miten alapäät kiinnittyy?

                              -Onko tuossa vielä erikseen jokin rajoitin ettei kansi aukea liikaa vai rajoittavatko kaasujouset myös liikaa aukeamisen?

                              -Onko sähkökatollisessa ollut alunperin ollenkaan noita kaasujousia vai onko kannen nosto ollut pelkästään moottorin varassa?

                              Kuvat auttas myös paljon, en googlettamalla löytänyt oikein huonostikaan.
                              on siinä pumput ja niitä on kaksi
                              pumpun molemmissa päissä on reikä tapille johon tulee sokka
                              toinenpää saranaan ja toinen koriin.

                              pumput rajoittaa aukeamisen mutta sitten on vaijeri rajoittamassa että takaluukku ja kattokotelo ei aukea samaan aikaan
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • Miku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 2624
                                • Kajaani

                                Originally posted by Tonton View Post
                                on siinä pumput ja niitä on kaksi
                                pumpun molemmissa päissä on reikä tapille johon tulee sokka
                                toinenpää saranaan ja toinen koriin.

                                pumput rajoittaa aukeamisen mutta sitten on vaijeri rajoittamassa että takaluukku ja kattokotelo ei aukea samaan aikaan
                                Kiitos! Eli itselläni siis puuttuu ainakin ne "korvakot" mihin pumppujen alapäät kiinnittyy. Onko ne alunperin irroitettavat vai onko ne rälläköity tuosta irti?

                                Helppohan semmoiset on varmaan itsekin tehdä kunhan oikea kohta selviäå.
                                TEAM "Peli Menetetty"
                                Nyt:
                                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                                E30 320i 2d m20b27 tic project
                                E38 728ia
                                E46 316i sedan
                                Ex:
                                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎