Originally posted by bmwenthusiast
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Inpa asennus ja asetukset
Collapse
X
-
Originally posted by bmwenthusiast View PostTäällä on aiemminkin puitu kyseistä ongelmaa, mutta vastausta ei tunnu löytyvän.
Ongelmana on se, että K+Dcan USB -piuha antaa lukea moottorin koodit, mutta moniin muihin ei pääse käsiksi, kuten airbägeihin yms. Inpa antaa vain, että no response from control unit. Missä vika? Tuskin vika voi olla piuhassa kun moottoriinkin pääsee käsiksi?
Kyseessä on 2001 e46, jossa on OBD II pistoke vain jalkatilassa. Kun piuha on ns. uuden mallinen, jolla voi lukea myös Dcan mallisista autoista koodit, niin e46 varten piti 7 ja 8 pin liittää yhteen juottamalla, sillä esim airbag tarvitsee toimiakseen 8 pin liittimeltä signaalia. (Kyseessä tämä: http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vik...ion-cable.html )
Juotin nämä yhteen, ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.
Tässä selitys asialle, jonka löysin netin uumenista...
- - - - -
Our K+DCAN USB Interface
came in the beginning unlike products from
other vendors with full backward compatibility to
older K
-
Line
equipped vehicles, many of those vehicles use besides the primary K
-
Line on pin7 also the secondary K
-
Line on pin8 for additional modules
(ECUs). Unfortunately on the latest F Series DCAN equipped vehicles
that pin got re
-
used as Ethernet acti
vation which interfered with that
full backward compatibility by causing connection problems.
Because most customers prefer the ability to work on latest DCAN
equipped vehicles over the full backward compatibility to older K
-
Line
equipped vehicles
-
pin8 w
as physically removed from the Interface to
enable that. The consequence from that step is
that when used in
backward compatibility
mode on older K
-
Line equipped vehicles
that
the Interface now only covers modules (ECUs) connected to the
primary K
-
Line on
pin7. Modules (ECUs) connected to the secondary K
-
Line on pin8 will no longer be directly accessible.
- - - - - - - -
Last edited by bmwenthusiast; 25-06-2013, 18:23.
Comment
-
-
Originally posted by ARDler View Postton progmanin kans pieni ongelma.
kun käynnistän progmanin vmwaressa niin on ihan perkeleen hidas. pystyykö sitä nopeuttaan jollai asetuksilla vai onko koneesta kiinni?E38 730i -95
Comment
-
-
Originally posted by ARDler View Postnyt kun se on tossa tunnin miettiny niin tuli ruutuun "#3". onko tää oikeesti näin hidas?
nyt olis toinen ongelma, kun menen settings osioon ni siellä lukee operation statuksessa että not available. kerran sen sain jo usableks mut sit loppu läppäristä akku ja uudelleen käynnistettäessä se oli taas not available enkä tie millai sain sen aikasemmin kuntoon?
edit. vois men nukkuu osaa perkele kirjottaaLast edited by ARDler; 28-07-2013, 03:06.E38 730i -95
Comment
-
-
Originally posted by ARDler View Postongelma korjaantu ku vähensi progmanille annettua muistia ja pienensi progmanille asetettua resoluutioo.
nyt olis toinen ongelma, kun menen settings osioon ni siellä lukee operation statuksessa että not available. kerran sen sain jo usableks mut sit loppu läppäristä akku ja uudelleen käynnistettäessä se oli taas not available enkä tie millai sain sen aikasemmin kuntoon?
edit. vois men nukkuu osaa perkele kirjottaa
Todella hidasta tuolla tavalla.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostAnnoit virtuaalikoneelle liikaa muistia ja se swappasi kiintolevylle.
Todella hidasta tuolla tavalla., luin brittifoorumilta että progman on vissii aika tarkka ton resoluution kanssa.
täytyykö se operation status olla usable? ainakin pääsin cmk:lle katteleen missä asennos pallurat oli vaikka oli "not available", mutta en muuttanut mitään vielä ettei kuse tai jotain.E38 730i -95
Comment
-
-
Originally posted by pheno View Postautona 530D vm. 2009 ja moottorina M57N2, löytyykö INPA:an sopivat skriptit ? vai pitääkö turvautua DIS:iin ?
Edit: onko M57N2 sama motti kuin M57TÜ2 ?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mitäs asetuksia täytyy muuttaa jotta saan Inpan toimimaan usb portin sijasta com portilla tai vielä parempi jos saisi molemmat skulaamaan yhdessä? Äsken pääsin käsiksi e46 vm98 usb piuhalla jonka päässä 20pin adapteri.
Mutta kun minulla on vanhempiin autoihin sopiva ads kaapeli com piuhalla niin ilmeisesti täytyy jotain asetuksia muuttaa jotta kone lukee tuota com porttia usb portin sijaan? Kone ei anna mitään eloa kun com piuha on kiinni, ei siis syty edes battery täppä mustaksi joka taas tapahtuu kun liitän usb piuhan kiinni.
Luultavasti helppo juttu, mutten ymmärrä näistä yhtikäs mitään...
Comment
-
-
Originally posted by RaneMaster View PostMitäs asetuksia täytyy muuttaa jotta saan Inpan toimimaan usb portin sijasta com portilla tai vielä parempi jos saisi molemmat skulaamaan yhdessä? Äsken pääsin käsiksi e46 vm98 usb piuhalla jonka päässä 20pin adapteri.
Mutta kun minulla on vanhempiin autoihin sopiva ads kaapeli com piuhalla niin ilmeisesti täytyy jotain asetuksia muuttaa jotta kone lukee tuota com porttia usb portin sijaan? Kone ei anna mitään eloa kun com piuha on kiinni, ei siis syty edes battery täppä mustaksi joka taas tapahtuu kun liitän usb piuhan kiinni.
Luultavasti helppo juttu, mutten ymmärrä näistä yhtikäs mitään...Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostLaitehallinnasta sarjaporttia muuttamalla com1 aina sille joka käytössä ja ediabas.ini tiedostoa joutuu muokkaan joka kerta ku vaihtaa std-obd ja ads välillä. Jos tästä jotain apuja ois. On niin hankalia selittää vaikka perus juttuja omilla pikku kätösillä tehtynä
Sitten mulla on 2 bat ikonia työpöydällä joka kopsaa aina halutun konffin ediabas.ini tilalle niin ei tartte käydä käsin aina käpelöimässä.
Jos käyttää pelkää inpaa niin sittenhän noihin batteihin voi lisätä vielä että käynnistää inpan kopioinnin jälkeen.
Mutta kun itse käytän myös dis yms niin helpompi näin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostHelppo homma. Mulla on sarjaportti com1 ja usb-obd adapterin virtuaalisarjaportti com2. Obd.inissä määritelty että käyttää vaan com2:sta.
Sitten mulla on 2 bat ikonia työpöydällä joka kopsaa aina halutun konffin ediabas.ini tilalle niin ei tartte käydä käsin aina käpelöimässä.
Jos käyttää pelkää inpaa niin sittenhän noihin batteihin voi lisätä vielä että käynnistää inpan kopioinnin jälkeen.
Mutta kun itse käytän myös dis yms niin helpompi näin.
mulla on nykysellään 2 läppäriä bimmereihin. Toisessa (IBM t30) sarjaportilla vanhempaa kalustoa varten ja uudempia roplataan asuksen koneella usbin kauttaVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostLisätään nyt vielä helpompi keino
mulla on nykysellään 2 läppäriä bimmereihin. Toisessa (IBM t30) sarjaportilla vanhempaa kalustoa varten ja uudempia roplataan asuksen koneella usbin kautta
Joutuu roudaa kahta konetta mukana ja sitten aina miettimään onko kaikki softat ja työkalut kummallakin varmasti- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Tuon com portin muuttamisen laitehallinnasta sain tehtyä, mutta ediabas.ini tiedoston muuttaminen onkin kovempi pala. Kumpaa tiedostoa muutan, sitä joka löytyy EDIABAS/tutorial vai sitä joka löytyy EDIABAS/bin? Toisessa niistä on julmetusti tekstiä ja alussa lukee configuration ja toisessa vaan muutama rivi ja configuration lukee siinäkin alussa. Ja mitä niistä siis muutetaan? Ihan rautalangasta saa vääntää...
Comment
-
Comment