Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16357
    • Leppävirta

    Originally posted by salppi View Post
    Tässä on vielä se erikoista, että inpassa näkyy mustana ne kaksi palluraa, kun autossa on virrat päällä. Mutta tulee tuo vikailmoitus kuitenkin. Pitää vielä kertaalleen kattoa nuo kaikki yhteysasetukset. Oisko niihin joku pikaohje olemassa, mitkä asetukset pitäisi olla?
    Onko sulla kaapelissa nappi minkä asento ois voinu vahingossa siirtyä? Kaikissa kaapeleissa sitä ei taida olla.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Lenkka
      Bimmer Rookie
      • Jul 2019
      • 183
      • Kajaani

      Originally posted by salppi View Post
      Tässä on vielä se erikoista, että inpassa näkyy mustana ne kaksi palluraa, kun autossa on virrat päällä. Mutta tulee tuo vikailmoitus kuitenkin. Pitää vielä kertaalleen kattoa nuo kaikki yhteysasetukset. Oisko niihin joku pikaohje olemassa, mitkä asetukset pitäisi olla?
      ediabas konfigurator on näppärä ohjelma, joka laittaa nuo yhteysasetukset obd-tiedostoihin automaattisesti kuntoon. Latenssiasetukset ja portti täytyy laittaa laitehallinnasta itse.

      Minulta löytyy pdf-tiedosto, josta löytyy toimiva inpa asennus. Tiedostossa myos linkki asennusohjeisiin, jotka step by step toimintamallia jos ei meinaa onnistua.

      Comment

      • salppi
        Newbiemmer
        • Sep 2016
        • 8
        • Tampere

        Originally posted by Lenkka View Post
        ediabas konfigurator on näppärä ohjelma, joka laittaa nuo yhteysasetukset obd-tiedostoihin automaattisesti kuntoon. Latenssiasetukset ja portti täytyy laittaa laitehallinnasta itse.

        Minulta löytyy pdf-tiedosto, josta löytyy toimiva inpa asennus. Tiedostossa myos linkki asennusohjeisiin, jotka step by step toimintamallia jos ei meinaa onnistua.
        Kokeilin tuota ohjelmaa. Mutta se laittaa ilmeisesti vain ediabas.ini tiedoston kuntoon vai kuinka? Eli obd.ini pitää säätää itse..
        Katoin laitehallinnasta, että porttina on COM9 ja viive 1ms. Kuvassa on minun obd.ini tiedoston asetukset, onko näissä jotain vikaa?
        Minulla on kaapelissa nappi, joka on ollut koko ajan samassa asennossa ja olen kyllä kokeillut molemmissa asennoissa. Eilen tarkistin, et kaapeli ei pitäisi olla poikki mistään.
        Attached Files

        Comment

        • Lenkka
          Bimmer Rookie
          • Jul 2019
          • 183
          • Kajaani

          Originally posted by salppi View Post
          Kokeilin tuota ohjelmaa. Mutta se laittaa ilmeisesti vain ediabas.ini tiedoston kuntoon vai kuinka? Eli obd.ini pitää säätää itse..
          Katoin laitehallinnasta, että porttina on COM9 ja viive 1ms. Kuvassa on minun obd.ini tiedoston asetukset, onko näissä jotain vikaa?
          Minulla on kaapelissa nappi, joka on ollut koko ajan samassa asennossa ja olen kyllä kokeillut molemmissa asennoissa. Eilen tarkistin, et kaapeli ei pitäisi olla poikki mistään.
          Näin minulla:

          [OBD]
          Port=Com1
          Hardware=USB
          RETRY=ON

          Ja laitehallinnasta com1 ja latenssi 1. Suosittelen kokeilemaan eri porttia ja kokeilla vaihtaa tuo hardware=USB

          Sitten tietysti voi alkaa epäillä kaapelia tai ohjelmaa.

          Comment

          • salppi
            Newbiemmer
            • Sep 2016
            • 8
            • Tampere

            Kovan yrittämisenkään jälkeen en ole saanut inpan ja auton yhteyttä toimimaan. Erroreina pyörii ifh-0018 ja ifh-0003. Ei itellä ole taitoa enää tähän hommaan.

            Mietin olisiko Tampereen seudulla ketään, joka vois kattoa nämä asetukset kuntoon, jos tulisin pyörähtämään. Tarttis saada ohjelma kuntoon.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by salppi View Post
              Kovan yrittämisenkään jälkeen en ole saanut inpan ja auton yhteyttä toimimaan. Erroreina pyörii ifh-0018 ja ifh-0003. Ei itellä ole taitoa enää tähän hommaan.

              Mietin olisiko Tampereen seudulla ketään, joka vois kattoa nämä asetukset kuntoon, jos tulisin pyörähtämään. Tarttis saada ohjelma kuntoon.
              Etänä onnistuu tarkistaa asetukset.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • polttelis
                Newbiemmer
                • Sep 2019
                • 8
                • 24100

                2000 vuoden 320CI INPA lukee sujuvasti moottoria ja askia, ei abs/dcs puolta

                Autona 11/99 valmistettu 320 bensa cuuppa. M52 kone. Probleema: ajoittainen abs/acs rutina ruudussa. Epäilys on että jokin anturi olisi antautumaan päin.



                No koitettu INPA:lla lukea että missä vika luuraa. Ei vaan suostu kertomaan auto mitään "Chassis" puolelta josta acs/dsc jne puoli löytyy ja just ABS antureidebn live data.






                Tämmönen ruutu on tullut viikon aikana aivan liian tutuksi.



                Kotimaisen firman "kytkimellinrn" OBD / USB lukija käytössä. Kaksi windows konetta kokeiltu- Windows 7 32 bit

                Windows 8 64 bit



                Lukijan mukana tullut softa koitettu - eihän siiinä ollut edes INPA asennusta mukana.

                Mikes Easy Inpa setti pääsee pisimmälle. Lukee hyvin moottorin tiedot ja kielitiedosto rutinan kera automaattilaatikon (5 - vaihteinen) tiedot. Kuittas hyvin mm moottorin alijännite pohjaiset vikakoodit kuikkaan. Com1 portti ja 1 ms vaste käytössä. Pinnit 7&8 yhdessä K-D-D-D valinnan K-asennon mukaan. Kaikki USB 2.0 ja 3.0 portit koitettu läpi.



                Mutta ei tosiaan "E46" -> "Chassis" alta lue yhtään millääb valinnalla mitään ulos. Sama juttu hupilaitteiden osalta (radio jne). Konehuoneessa on pyöreä pistoke hantin puolella ja siinä on hattu paikallaan. Kuskin jaloissa on OBD pistoke ja sitä on käytetty.



                Googlea on hinkattu ja läppäreiden akkuja tyhjennetty tässä viikon päivät, nyt puuttuu oivallus/osuma mitä pitää tehdä että pääsee eteenpäin. Olisko jollain selkeä vinkki mistä homma puristaa? Ei auta, että vika tulee ja menee miten tahtoo, lähinnä kosteuden vaihtelu tuntuupi vaikuttavan ilmenemistiheyteen.

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 929
                  • Kouvola/Myllykoski

                  Pitää lukea just siitä konehuoneen pistokkeesta, sisätilan obd pistokeesta yhteys vain moottoriin ja automaattilootaan.
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16357
                    • Leppävirta

                    Originally posted by polttelis View Post
                    Autona 11/99 valmistettu 320 bensa cuuppa. M52 kone. Probleema: ajoittainen abs/acs rutina ruudussa. Epäilys on että jokin anturi olisi antautumaan päin.



                    No koitettu INPA:lla lukea että missä vika luuraa. Ei vaan suostu kertomaan auto mitään "Chassis" puolelta josta acs/dsc jne puoli löytyy ja just ABS antureidebn live data.






                    Tämmönen ruutu on tullut viikon aikana aivan liian tutuksi.



                    Kotimaisen firman "kytkimellinrn" OBD / USB lukija käytössä. Kaksi windows konetta kokeiltu- Windows 7 32 bit

                    Windows 8 64 bit



                    Lukijan mukana tullut softa koitettu - eihän siiinä ollut edes INPA asennusta mukana.

                    Mikes Easy Inpa setti pääsee pisimmälle. Lukee hyvin moottorin tiedot ja kielitiedosto rutinan kera automaattilaatikon (5 - vaihteinen) tiedot. Kuittas hyvin mm moottorin alijännite pohjaiset vikakoodit kuikkaan. Com1 portti ja 1 ms vaste käytössä. Pinnit 7&8 yhdessä K-D-D-D valinnan K-asennon mukaan. Kaikki USB 2.0 ja 3.0 portit koitettu läpi.



                    Mutta ei tosiaan "E46" -> "Chassis" alta lue yhtään millääb valinnalla mitään ulos. Sama juttu hupilaitteiden osalta (radio jne). Konehuoneessa on pyöreä pistoke hantin puolella ja siinä on hattu paikallaan. Kuskin jaloissa on OBD pistoke ja sitä on käytetty.



                    Googlea on hinkattu ja läppäreiden akkuja tyhjennetty tässä viikon päivät, nyt puuttuu oivallus/osuma mitä pitää tehdä että pääsee eteenpäin. Olisko jollain selkeä vinkki mistä homma puristaa? Ei auta, että vika tulee ja menee miten tahtoo, lähinnä kosteuden vaihtelu tuntuupi vaikuttavan ilmenemistiheyteen.
                    Tarviit sen adapterin luultavimmin että pääset siitä konehuoneen pyöreästä pistokkeesta yrittämään. Saattaa paremmalla onnella ruveta toimimaan.

                    Edit: vähän hidas
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1838
                      • Karjaa

                      Tai sitten vaan hyppylanka sinne konetilan pistokkeeseen niin alkaa sisätilankin liitin toimia kuten pitää, lisätiedot googlaamalla.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • polttelis
                        Newbiemmer
                        • Sep 2019
                        • 8
                        • 24100

                        Kiitoksia hyvät herrat, oikea etunurkka ei anna signaalia, sielläpä se viallinen osa on. Muista tasainen nopeustieto alle 10km/h vauhdissa. Hyppylanka nakattiin tuonne pyöreän liittimen 17 ja 20 napojen väliin, se riitti

                        Comment

                        • Silmaauki
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 1838
                          • Turku

                          Mulla on taas com-portin asetukset karanneet. Mutta nyt mä ihmettelen, että miten mä pääsen latencyn muuttamaan kun ohjeiden mukaan latency
                          pitäisi löytyä portin lisäasetusten takaa?

                          Minulla siitä aukeaa ihan eri valinnat.
                          E93 335i Aarre, Montego blue
                          E90 318i talvipulkka

                          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                          Comment

                          • evilracer
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2015
                            • 218
                            • Suomi

                            Originally posted by Silmaauki View Post
                            Mulla on taas com-portin asetukset karanneet. Mutta nyt mä ihmettelen, että miten mä pääsen latencyn muuttamaan kun ohjeiden mukaan latency
                            pitäisi löytyä portin lisäasetusten takaa?

                            Minulla siitä aukeaa ihan eri valinnat.
                            Sulla on väärän COM-portin asetukset auki, tuo joku Intelin laite eikä inpa-kaapeli
                            Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                            Comment

                            • Silmaauki
                              BTCF Member
                              • Jan 2015
                              • 1838
                              • Turku

                              Muuta ei tuossa ole tarjolla. Pitääkö nyt luoda uusi porttiasetus, va miten toi menee?
                              E93 335i Aarre, Montego blue
                              E90 318i talvipulkka

                              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                              Comment

                              • aae30
                                BTCF Member
                                • May 2010
                                • 2712
                                • .fi

                                onhan sulla nyt 'kaapeli' koneen usb-portissa kiinni?
                                Sorry I'm Not Sorry
                                E34 540iA 93 sedan
                                E34 540iA 93 sedan
                                E39 530iA 00 touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎