Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    Mitenkäs onnistuisi kaistavilkun koodaaminen E46:seen ja uudempiin malleihin?
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      Originally posted by BreeZi View Post
      Mitenkäs onnistuisi kaistavilkun koodaaminen E46:seen ja uudempiin malleihin?
      Joku blinkhän se oli... Laita fsc valomodulilta, ei muuten toimi kuin viimeisimmissä
      E46 malleissa
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        Originally posted by Dunky View Post
        Joku blinkhän se oli... Laita fsc valomodulilta, ei muuten toimi kuin viimeisimmissä
        E46 malleissa
        Kiitoksia tästä. Pitääpä laitella tutkinnan alle, kunhan saa hallille jonkin yksilön, jossa löytyy uudemman mallin valobokseja.
        E53:ssa faceliftissa taitaa myös onnistua tämä homma, kun kaveri tuossa kyseli?

        Osaatko Dunky heittää miten saisin E39:stä koodattua tuulilasin puhalluksen läpän kokonaan pois käytöstä? Ei viitsisi piuhaa ruveta repimään irti.
        Tämä olisi kätevä, kun on tuo kiertovesipumpulla varustettu moottorilämmitin ja nesteet kiertävät myös lämppärin kennon läpi. Tulisi ohjaamoonkin kivasti lämpöä.
        Last edited by BreeZi; 31-10-2013, 12:11.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • Furior
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 177
          • Laukaa

          Originally posted by BreeZi View Post
          Mitenkäs onnistuisi kaistavilkun koodaaminen E46:seen ja uudempiin malleihin?
          E46:ssa LSZ-moduulilta löytyy CYCL_TI_BLK, mikäli tarpeeksi uusi.
          -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
          ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
          ex: -05 E87 120d

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            Originally posted by Furior View Post
            E46:ssa LSZ-moduulilta löytyy CYCL_TI_BLK, mikäli tarpeeksi uusi.
            Ja einmal on kerran ja dreimal kolmesti nuin suunnilleen.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              Originally posted by Kissvesala View Post
              Ja einmal on kerran ja dreimal kolmesti nuin suunnilleen.
              Tämä siis löytyy lsz:sta eikä car/key memorystä?
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                Originally posted by BreeZi View Post
                Osaatko Dunky heittää miten saisin E39:stä koodattua tuulilasin puhalluksen läpän kokonaan pois käytöstä? Ei viitsisi piuhaa ruveta repimään irti.
                Tämä olisi kätevä, kun on tuo kiertovesipumpulla varustettu moottorilämmitin ja nesteet kiertävät myös lämppärin kennon läpi. Tulisi ohjaamoonkin kivasti lämpöä.
                Vastailenpa itse itselleni:
                Ei löytynyt tämmöistä komentoriviä ainakaan tuosta C3 IHKA:sta.
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by BreeZi View Post
                  Vastailenpa itse itselleni:
                  Ei löytynyt tämmöistä komentoriviä ainakaan tuosta C3 IHKA:sta.
                  Piuhan irroittamisessa menee 10 minuuttia.

                  Itselläni on ollut jo pari vuotta tuo moottori sökönä ja käänsi vain läpän auki asentoon ja jätin johdon irti.

                  Jotensakin hyvin toimii automaatti-ilmastointi silti, vaikka yksi läpi onkin aina auki, en ole nähnyt suurta haittaa missään olosuhteissa tuosta.
                  Olli.

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Rocla View Post
                    Piuhan irroittamisessa menee 10 minuuttia.

                    Itselläni on ollut jo pari vuotta tuo moottori sökönä ja käänsi vain läpän auki asentoon ja jätin johdon irti.

                    Jotensakin hyvin toimii automaatti-ilmastointi silti, vaikka yksi läpi onkin aina auki, en ole nähnyt suurta haittaa missään olosuhteissa tuosta.
                    En ole vielä syventynyt sen kummemmin, niin löytyykös tuo moottori kuskin vai apparin puolelta?
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by BreeZi View Post
                      En ole vielä syventynyt sen kummemmin, niin löytyykös tuo moottori kuskin vai apparin puolelta?
                      Apparin.

                      Jalkatilan verhouksen "katto" ja keskikonsolin yli sivuverhous pois ja lampulla näkyy 3 moottoria.

                      Ylin niistä on huurteenpoiston.
                      Olli.

                      Comment

                      • kuusetti
                        Newbiemmer
                        • Jun 2012
                        • 1
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by jake2710 View Post
                        Tästä olisi hyvä saada yksityiskohtaisetkin ohjeet.

                        Lisäksi vielä Inpa ja DIS akun vaihto ilmoitus
                        Tässä DIS ohje: http://www.bimmerfest.com/forums/att...8&d=1291606974

                        Tässä joku netistä löydetty ohje akun koon/tyypin muuttamiseen, korjatkaa ne ketä tietää, niin saadaan toimiva ohje aikaiseksi

                        Note that XXXX is the possible options in your vehicle order (VO) from above. You are removing the old one in step 9 and adding the new one in step 10.

                        1. Open NCSEXPERT
                        2. File > Load profile > Select Expertmode > Click OK
                        3. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
                        4. Press F3 (CS/FA f. EC) > Select E89 > Click OK > Select CAS > Click OK
                        5. Press F6 (Back)
                        6. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
                        7. Press F2 (Enter FA) > Select E89 > Click OK
                        8. A window labeled “Enter VIN” appears with your vehicles VIN number filled in > Click OK
                        9. A window labeled Enter FA appears > scroll to find VO for old battery (-XXXX) > highlight –XXXX and press delete on keyboard
                        10. Enter –XXXX is “Attribute” box > Click Add > Click OK
                        11. Press F6 (Back)
                        12. Press F4 (Process ECU) > Select CAS > Click OK
                        13. Press F2 (Change Job) > Select FA_Write > Click OK
                        14. Press F3 (Execute Job)
                        15. Verify that the write is complete “Job Ended”
                        16. Press F1 (Change ECU) > Select FRM > Click OK
                        17. Verify lines : get coded, FRM, JOBNAME = FA_Write
                        18. Press F3 (Execute Job)
                        19. Verify that the write is complete “Job Ended”
                        20. Press F6 (Back) > Exit NCSEXPERT

                        If there are any errors please resolve them prior to continuing. Please consult forums for documentation.

                        b. Code the new VO list to the car:

                        1. Open NCSEXPERT
                        2. File > Load profile > Select Expertmode > Click OK
                        3. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
                        4. Press F3 (CS/FA f. EC) > Select E89 > Click OK > Select CAS > Click OK
                        5. Press F6 (Back)
                        6. Press F3 (Process Car)
                        7. Press F1 (Code Car)

                        pääsen kohtaan 16. jos pitäis löytää FRM mutta listas ei näy moista.. mikä neuvoksi

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by kuusetti View Post
                          pääsen kohtaan 16. Jos pitäis löytää frm mutta listas ei näy moista.. Mikä neuvoksi
                          nfrm?
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • |jaakko|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 1542
                            • Keski-Suomi

                            Saako '01 E46 saattovalot? pre-facelifti..

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by |jaakko| View Post
                              Saako '01 E46 saattovalot? pre-facelifti..
                              Kyllähän ne on vakiona käytössä jos ei kukaan ole poistanut päältä.
                              Aktivoituu vetämällä viiksestä pitkiä.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • |jaakko|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 1542
                                • Keski-Suomi

                                Originally posted by Supa View Post
                                Kyllähän ne on vakiona käytössä jos ei kukaan ole poistanut päältä.
                                Aktivoituu vetämällä viiksestä pitkiä.
                                Ahaa, eipä oo tullu kokeiltua. Tänks

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎