memebuy23buy

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2979
    • Uusimaa

    Asiasta seitsemänteen, tarvitsisin uudet daten filet E60:een. Ainakin 47,5 mielelään uudemmat, jos löytyisi, esim 48 tai 48,1.
    Omaan on tehty iDirve-pylpyrän päivitys merkkihuollossa viime vuonna ja todennäköisesti auto koodattu silloin. En pääse kaikkia moduleita, V46 daten fileillä, koodaamaan NCS:llä :(

    Edit: löytyi jopa V49
    Last edited by jaki; 09-03-2013, 19:45.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      Minkäslaisia latureita porukka on käyttänyt tuohon koodaushommaan? Itselläni on vain "perus 10A" palikka, mutta ajatus olisi päivittää se tehokkaampaan, ettei vain satu tiilettämään pirssiä.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by BreeZi View Post
        Minkäslaisia latureita porukka on käyttänyt tuohon koodaushommaan? Itselläni on vain "perus 10A" palikka, mutta ajatus olisi päivittää se tehokkaampaan, ettei vain satu tiilettämään pirssiä.


        Mutta kannattaa harkita samantien jo 60A mallia.
        E39 528iA

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          Originally posted by TJJ View Post
          http://www.maas-elektronik.com/MAAS-...-Ampere.2.html

          Mutta kannattaa harkita samantien jo 60A mallia.
          Kiitoksia infosta.

          Kuulema nuo uudemmat bemarit vie jo helposti tuon 60A

          Eli varmaankin tämä peli olisi varsin pätevä:
          Last edited by BreeZi; 12-03-2013, 12:55. Reason: Lisäys
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            Originally posted by BreeZi View Post
            Kiitoksia infosta.

            Kuulema nuo uudemmat bemarit vie jo helposti tuon 60A

            Eli varmaankin tämä peli olisi varsin pätevä:
            http://www.ebay.de/itm/MAAS-HCS-3600...item53f186114d
            Muuten hyvä mut tuossa on kovin heppoiset nuo piuhojen liitännät... Ruuvi kiinnitteiset niin saa tarpeeksi paksut kaapelit kiinni... Jokusen neliön tarvii piuhoille paksuutta jos 45-60A paukuttaa niistä läpi Näithän sä mun virtalähteen
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2979
              • Uusimaa

              Originally posted by BreeZi View Post
              Kuulema nuo uudemmat bemarit vie jo helposti tuon 60A
              ?
              Jostakin luin, että E60 veisi n 8 - 10 A. Valot tietysti poisa päältä. Ehkä tuuletinkin hiljaisimmalla.
              Tuo 60 kuulostaa kyllä aika kovalta. Toisaalta, ei auto kovin pitkään virrat päällä kestä ennen kuin tulee akun kuva näyttöön. Äh, kulutuksen on pakko olla paljon enemmän kuin tuo 8 - 10A.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4048
                • Turku

                Koodaukseen nyt ei useemmiten tarvi muutaku auton käydä, tietysti Winkfp:llä tehdyt suoritukset on asia erikseen.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Muuten hyvä mut tuossa on kovin heppoiset nuo piuhojen liitännät... Ruuvi kiinnitteiset niin saa tarpeeksi paksut kaapelit kiinni... Jokusen neliön tarvii piuhoille paksuutta jos 45-60A paukuttaa niistä läpi Näithän sä mun virtalähteen
                  Tuossa Maassissa on takana isommat ruuvi-liitospaikat ja niihin saa akkukaapelit kiinni.
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    Kauheaa välineurheilua 7A CTEK ja menee kaikki koodailut ja lastutukset. Jos kaikki sähkönkuluttajat on pois päältä mitä normaalisti saa, pimeneekö muka E60 alle tunnissa kun on sytytysvirta päällä? Eli onko virrankulutus yli 60A?

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Ei ehkä silloin mutta jos ajaa virallista tietä softapäivityksiä, se tunti ei tunnu misään vaan olisi hyvä että jaksaisi puskea virtaa koko päivän tarvittaessa
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Dunky View Post
                        Muuten hyvä mut tuossa on kovin heppoiset nuo piuhojen liitännät... Ruuvi kiinnitteiset niin saa tarpeeksi paksut kaapelit kiinni... Jokusen neliön tarvii piuhoille paksuutta jos 45-60A paukuttaa niistä läpi Näithän sä mun virtalähteen
                        Tuollahan takana on nuo jytymmät liittimet vielä. Tuosta etupaneelistahan ei saa ottaa pihalle kuin max 5A.

                        No siitä sinun virtalähteestä tuli itsellenikin tämä idea mieleen, kun taas tuli vastaan sellainen E39 missä oli mittaristossa:
                        BF/88 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete

                        Tuota virtalähdettähän voisi käyttää samalla myös hyvin testipenkkinä tasavirralla toimiville laitteille, kuten MID ja Mittaristo:think
                        Vai mitä mieltä olette asiasta?
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by jaki View Post
                          ?
                          Jostakin luin, että E60 veisi n 8 - 10 A. Valot tietysti poisa päältä. Ehkä tuuletinkin hiljaisimmalla.
                          Tuo 60 kuulostaa kyllä aika kovalta. Toisaalta, ei auto kovin pitkään virrat päällä kestä ennen kuin tulee akun kuva näyttöön. Äh, kulutuksen on pakko olla paljon enemmän kuin tuo 8 - 10A.
                          Rautaisesti varustellussa E6X:ssä alkaa olemaan useita kymmeniä ohjausyksiköitä. Siitä voi miettiä tuota kulutusjuttua
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            Jos E60:ssä vähänkin akku vajaa ja laturin laitat kiinni niin että autossa on virrat päällä niin menee hetkittäin yli 60 amppeerinkin.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • BreeZi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 2371
                              • Jyväskylä

                              Jep, mutta palataanpas takaisin asiaan..

                              Saakos E39:sin IHKA:n koodattua sillain, ettei sammuttaessa sulkisi noita ilmanohjausläppiä? Tai lähinnä vain noita tuulilasin läppiä.
                              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                              - E- ja F- sarjan avaimet.
                              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                              .

                              Finmodi oy
                              050-3063926
                              [email protected]

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4927
                                • Kotka

                                Originally posted by jartsa02 View Post
                                Tuossa Maassissa on takana isommat ruuvi-liitospaikat ja niihin saa akkukaapelit kiinni.
                                No sitten En tarkemmin katsonut ko härpäkkeen selostetta...
                                Mutta tosiaan 60A on melko minimi virtalähteen koko jos kauemmin kuin tunnin räppää virrat päällä ja jos akku heikko niin eipä riitä joku Ctek 7A mihinkään...

                                Originally posted by BreeZi View Post
                                Tuota virtalähdettähän voisi käyttää samalla myös hyvin testipenkkinä tasavirralla toimiville laitteille, kuten MID ja Mittaristo:think
                                Vai mitä mieltä olette asiasta?
                                Kyllä vain
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X