Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    Senkö saa ajastimella sen restin toimimaan? Öö eikö se ventilation ole nimenomaan vaan tuuletus ja sitte jos webasto löytyy niin on myös ajastettavissa tuo lämmitys...
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • halooseppo
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 123

      On olemassa ajastettua restiä ilman webastoakin.
      Individual 530d - e46 320Ci Cabriolet - S211 7G-tronic - Monza M50 - Audi A4 18tq - Sprinter 316 - S202 Taxi

      Comment

      • enins
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 513
        • Rauma

        Talvi tekee väkisinkin tuloaan ja kun ei aina jaksa selata salavalikosta moottorin lämpötiloja (jotenkin vuosien varrella tottunut, että autossa on moottorin lämpötilamittari), niin tuli mieleen saako lämpöjä koodattua näkyviin BC:n taakse. Auto allekirjoituksen -03 E60.
        Autokalusto: 320d f30

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          Originally posted by enins View Post
          Talvi tekee väkisinkin tuloaan ja kun ei aina jaksa selata salavalikosta moottorin lämpötiloja (jotenkin vuosien varrella tottunut, että autossa on moottorin lämpötilamittari), niin tuli mieleen saako lämpöjä koodattua näkyviin BC:n taakse. Auto allekirjoituksen -03 E60.

          Ei saa. Mutta siinä kiekkamittarin kehällä on tuossa sun pirssissä sellanen suuntaa antava lämpömittari.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • enins
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 513
            • Rauma

            Originally posted by Kissvesala View Post
            Ei saa. Mutta siinä kiekkamittarin kehällä on tuossa sun pirssissä sellanen suuntaa antava lämpömittari.
            Joo on, mutta sehän "sallii" täydet kiekat jo alta 60 °C koneelle. Siitä ei pysty päättelemään saavutetaanko normaalilämpöjä. Tietty, jos tuon parametreja pystyisi muokkaamaan lämpötilanmittauskäyttöön, niin kävisi sekin. Taitaa vaan olla vielä syvemmälle koodattuna, mitä itse lämpötila.
            Autokalusto: 320d f30

            Comment

            • ippeex
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 99
              • Suomi

              onnistuuko

              onnistuuko -99 e39 mittariston koodaus ncs dummyllä vai pitääkö expertillä tms tehdä se.
              olisi mittaristo vaihdettu ja pitäis kilsat,vin yms. koodata vanhasta

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Ncs dummy on vain apuohjelma, sillä itsellään ei koodata mitään.
                Pitää vaihtaa VIN, kirjoittaa ZCS koodit ja koodata itse mittaristo uudestaan.
                Kilsoja et todennäköisesti saa kohdalleen ilman piirin fyysistä lukemista/kirjoittamista. Toinen vaihtoehto on ajaa mittaristo signaaligeneraattorilla ympäri.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Juize
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 231
                  • Joensuu

                  Originally posted by Supa View Post
                  Ncs dummy on vain apuohjelma, sillä itsellään ei koodata mitään.
                  Pitää vaihtaa VIN, kirjoittaa ZCS koodit ja koodata itse mittaristo uudestaan.
                  Kilsoja et todennäköisesti saa kohdalleen ilman piirin fyysistä lukemista/kirjoittamista. Toinen vaihtoehto on ajaa mittaristo signaaligeneraattorilla ympäri.
                  Mitä tarkoitat piirin fyysisellä lukemisella ja kirjoittamisella?
                  BMW Scannerilla onnistuu VIN:in vaihto ja kilometrien kohdalleen laitto aika kivuttomasti.
                  i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
                  ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

                  ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                  ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                  ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    Originally posted by Juize View Post
                    Mitä tarkoitat piirin fyysisellä lukemisella ja kirjoittamisella?
                    BMW Scannerilla onnistuu VIN:in vaihto ja kilometrien kohdalleen laitto aika kivuttomasti.
                    Tuo riippuu mittaristosta ja siitä milloin se on valmistettu; n. vuoden -00 taikka -01 jälkeisissä mittareissa on m35080-piiri ja siitä ei kilsoja muuteta enää bmwscannerilla vaan mittaristo tarvii purkaa päreiksi ja piirin dataa on muutettava suoraan sen jaloista programmerilla. Sitten tuossa 98 - tuohon saakka löytyy myös mittaristoja, joissa kilsojen muuttaminen onnistuu bmwscannerilla, mutta niihin tarvii ajaa sopiva nopeus-signaali muuttamisen aikana, käytännössä tarkoittaa sitä että mittari on otettava pöydälle.

                    Originally posted by Supa
                    Toinen vaihtoehto on ajaa mittaristo signaaligeneraattorilla ympäri.
                    e39:n mittaristo ei "ajamalla" mene ympäri vaan stoppaa lukemaa 999999, joten tuo ei toimi.
                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    • rlevanen
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2004
                      • 114
                      • Ylivieska

                      E90 MP3 toisto

                      Potilas loppuvuoden 2005 E90 jossa Professional Navi ja 6cd vaihtaja. Lisäsin NCS Expertillä VO:iin +KMP3 ja CAPPL moduuliin MP3_CCC full. Ennen tätä operaatiota MP3-levyt eivät toimineet mistään, mutta nyt soivat kuitenkin vaihtajasta. Levyt eivät kuitenkaan toimi suoraan soittimessa. Johtuuko tämä laitteistosta (vanha soitin/softaversio) vai pitääkö jotain muita koodauksia tehdä vielä?
                      f30 330e m-sport -16

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Originally posted by rlevanen View Post
                        Potilas loppuvuoden 2005 E90 jossa Professional Navi ja 6cd vaihtaja. Lisäsin NCS Expertillä VO:iin +KMP3 ja CAPPL moduuliin MP3_CCC full. Ennen tätä operaatiota MP3-levyt eivät toimineet mistään, mutta nyt soivat kuitenkin vaihtajasta. Levyt eivät kuitenkaan toimi suoraan soittimessa. Johtuuko tämä laitteistosta (vanha soitin/softaversio) vai pitääkö jotain muita koodauksia tehdä vielä?
                        Mystistä. Toimiiko dvd soittimessa? Nuilla koodauksilla pitäs toimia kaikkialla missä vaan rautapuolella löytyy tuki. Ja kyllä pitäs tuossa soittimessakin olla...
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          Originally posted by Supa View Post
                          Ncs dummy on vain apuohjelma, sillä itsellään ei koodata mitään.
                          Pitää vaihtaa VIN, kirjoittaa ZCS koodit ja koodata itse mittaristo uudestaan.
                          Kilsoja et todennäköisesti saa kohdalleen ilman piirin fyysistä lukemista/kirjoittamista. Toinen vaihtoehto on ajaa mittaristo signaaligeneraattorilla ympäri.
                          Olisko ohjetta tuon genun rakentamiseen? Tarvis yhdestä nostaa kilometrejä, kun mittarin vaihdoin. Vaihdoin kyllä ensihätään LCM metrit mittaristolle sopivaksi, niin ei enää tule koodia. Mutta mieluusti tän tekis kunnollakin. Scannerilla ei onnistunut vaikka ajoin autoa nosturilla samaan aikaan.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • opal
                            Newbiemmer
                            • Dec 2013
                            • 8
                            • Sipoo

                            Inpa 5.00 UK ongelma E60 2006

                            E60 2006 inpa antaa seuraavaa virhelokia, eikä mihinkään moduuleihin pääse käsiksi (ncs expert lukee moduuleja, mutta process car keskeytyy ilmeisesti yhteysongelmaan tms):

                            ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_E65.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
                            COAPI-2000: EDIABAS or SGBD error
                            IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

                            >> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN

                            >> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadCodierIndexFromSg, LineNr: 05, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN: A_E65

                            >> ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_E60KMB.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
                            IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

                            >> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN

                            >> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadCodierIndexFromSg, LineNr: 05, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN: A_E60KMB

                            >> ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_E65R.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
                            IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

                            >> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN

                            >> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadCodierIndexFromSg, LineNr: 05, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN: A_E65R

                            >> ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_E65.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
                            IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

                            >> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN

                            >> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadCodierIndexFromSg, LineNr: 05, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN: A_E65

                            >> ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_SMCKWL.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
                            IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

                            >> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN

                            >> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadCodierIndexFromSg, LineNr: 05, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN: A_SMCKWL

                            >> ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_E65.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
                            IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

                            >> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN

                            >> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadCodierIndexFromSg, LineNr: 05, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN: A_E65

                            >> ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_E65R.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
                            IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

                            >> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN

                            >> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadCodierIndexFromSg, LineNr: 05, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN: A_E65R

                            >> ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_E65DR.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2020
                            IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

                            >> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2020
                            CODIERINDEX_LESEN

                            >> ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_VGSG.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
                            IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

                            >> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN

                            >> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadCodierIndexFromSg, LineNr: 05, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN: A_VGSG

                            >> ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_GKE11.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
                            SYS-0008: JOB NOT FOUND

                            >> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN

                            >> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadCodierIndexFromSg, LineNr: 05, ErrorNr: 2000
                            CODIERINDEX_LESEN: A_GKE11

                            >> ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_E65MMI.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
                            IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

                            >> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2000
                            SG_CODIEREN


                            Inpa 5.00 UK asennettu k-väyläisen ohjeen mukaan. Kaikki toimii E46 2000:ssa normaalista. Pitääköhän asentaa inpan ohjeissa mainittu D-CAN.exe ja jos asentaa, toimiikohan sen jälkeen myös K-väyläisessä?

                            Pitäisi pystyä siis operoimaan E46 2000 ja E60 2006:sta.

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              Tod näk se NCS pelaa just niinku pitää. Code car harvemmin noissa uudemmissa on missään määrin järkevää! Moduli kerrallaan paljon viisaampi tehä koodaukset...

                              Eli vika on inpan scripteissä tai ite kaapelissa... Mikä piuha sulla on?
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • opal
                                Newbiemmer
                                • Dec 2013
                                • 8
                                • Sipoo

                                Originally posted by Kissvesala View Post
                                Tod näk se NCS pelaa just niinku pitää. Code car harvemmin noissa uudemmissa on missään määrin järkevää! Moduli kerrallaan paljon viisaampi tehä koodaukset...

                                Eli vika on inpan scripteissä tai ite kaapelissa... Mikä piuha sulla on?
                                Tällanen BMW INPA K+CAN



                                E46:ssa Inpakin toimii moitteettomasti.

                                E60:ssä piuhan boksin ledit ja INPAn "ignitio"-täppä vilkkuu tiheään ja epäsäännöllisesti, ehkä noin parin sekunnin välein puolen sekunnin tiheä vilkkuminen.

                                Olisikohan noihin scripteihin/niiden tarkistamiseen jotain hyvää ohjetta?

                                Minulla on NCS saksankielinen, saakohan siihen jollain tavoin muutettua englannin kielen?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎