Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tabasco
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 851
    • fin

    Originally posted by Tommix View Post
    Kiitos. Eihän BMWhat:in koodauspuolella tosiaankaan ole kuin osa asioista. Käyttöliittymä on kuitenkin helppo vrt. NCS Expert ja voisin ajatella, että virheen tekemisen paikkoja olisi vasta-alkajalla vähemmän.

    Tuo koodaushomma kun kuitenkin on sellainen, etten minä ainakaan uskalla alkaa kokeilemaan kolmannen osapuolen työkaluilla, jos edes OEM-softilla... Joten kokemukset BMWhat:in käytöstä koodailuun ovat tervetulleita.

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      Onko kellään kokemusta rengaspaineantureiden (tps) retrofittaamisesta e9x:ään?

      Riittääkö pelkkä koodaus päälle ja antureiden initialisointi vai vaatiiko antureiden lisäksi jotain vastaanottimia/purkkeja?

      Tuo pyörimisnopeuteen perustuva on aivan p:stä matalaprofiilirenkailla. Ilmoittaa paineesta vasta kun rengas on tyhjä
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • Juzaari
        Bimmer Rookie
        • Feb 2014
        • 31
        • Kouvola

        Minulla olisi tämmöinen ongelma, mitä tuolla ketjun 25 sivulla joku jo kysyikin.

        Kun yrittää ottaa autoon yhteyttä pukkaa seuraavaa erroria.

        VIN is faulty, No response from ECU.

        INPA toimii ja eikös silloin pitäisi NCS:kin toimia?

        Eli minun pitää naputella manuaalisesti tuohon tuo VIN ja silti tulee tämä herja.

        Sp datenit on nyt v. 50.2 ja muukin softa ajantasalla.

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          Juzaari: Jos inpa toimii niin silloin toimii yhteys autoon. Eri juttu onko ncs asennettu oikein. Missä vaiheessa tuo virhe tulee? Ensimmäisenähän pitää lukea varustelista tai keskuskoodausavain (FA tai ZCS) autosta eli F1, "vin/zcs/fa", F3, "zcs/fa f. Ecu", valitaan korimalli listasta, valitaan moduuli johon FA/ZCS on tallennettu. Jos ei löydy ensimmäisestä moduulista niin sitten kokeilet seuraavaa, riippuu korimallista mihin on tallennettu. Uusin sp-daten on muuten 52.3.

          JP-76: Näyttäis tulevan ainakin konttiin moduuli, joka kulmaan vastaanotin, piuhat vastaanottimilta moduuliin, joka renkaaseen anturit, virta ja k-can väylä moduuliin. Työläältä hommalta vaikuttaa.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            Saakos -00 E38 koodattua vilkkujen välähtävän, kun lukitaan/avataan ovet? Entäs mukavuustoiminnot avaimesta käsin? Eli ikkunat auki avausnapista ja vastaavasti kiinni lukitusnapista?

            BMW Scanner 1.4 käytössä ja NCS:kin löytyy. Automaattivalot sain koodattua kyllä helposti.
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              Originally posted by McBeast View Post
              Saakos -00 E38 koodattua vilkkujen välähtävän, kun lukitaan/avataan ovet? Entäs mukavuustoiminnot avaimesta käsin? Eli ikkunat auki avausnapista ja vastaavasti kiinni lukitusnapista?

              BMW Scanner 1.4 käytössä ja NCS:kin löytyy. Automaattivalot sain koodattua kyllä helposti.

              Vilkut:
              Lisäät varustelistalle hälyttimen. Ja muokkaat nämä aktiv:
              QUIT_OPT_ENTSCH : visualy acknowledge remote un-locking (two flashes)
              QUIT_OPT_SCHAERF : visualy acknowledge remote locking (one flash)


              Ikkunat:

              Nämä aktiv:

              KOMFORTSCHLIESSUNG_FB
              KOMFORTOEFFNUNG_FB

              Löytyy gm modulista
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

                Originally posted by Kissvesala View Post
                Vilkut:
                Lisäät varustelistalle hälyttimen. Ja muokkaat nämä aktiv:
                QUIT_OPT_ENTSCH : visualy acknowledge remote un-locking (two flashes)
                QUIT_OPT_SCHAERF : visualy acknowledge remote locking (one flash)


                Ikkunat:

                Nämä aktiv:

                KOMFORTSCHLIESSUNG_FB
                KOMFORTOEFFNUNG_FB

                Löytyy gm modulista
                Kiitos.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • JP-76
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 1060
                  • Kanta-Häme

                  Originally posted by böntti View Post

                  JP-76: Näyttäis tulevan ainakin konttiin moduuli, joka kulmaan vastaanotin, piuhat vastaanottimilta moduuliin, joka renkaaseen anturit, virta ja k-can väylä moduuliin. Työläältä hommalta vaikuttaa.
                  Ok, eipä tuota sitten jaksa ruveta väkästämään.

                  Oli ilmestynyt ruuvi renkaaseen ja ilmeisesti rengas tyhjentynyt parissa päivässä. En huomannu renkaan tyhjyyttä ennen kuin "tunnistin" ilmoitti asiasta, tällöin rengas oli jo nnin tyhjä että huoltoaseman mittarin viisari ei värähtänytkään

                  Täytyy varmaan ruveta joka kerta kattomaan paineet ennen kun lähtee ajamaan Onneksi on omassa tallissa rengaspainemittari.
                  Kalusto:
                  BMW 550i xDrive -14
                  BMW S1000R -17
                  Toyota Proace -15

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    Ei mtn...
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • Jakuza
                      BTCF Member
                      • Nov 2006
                      • 516
                      • Brisbane

                      Yritin koodata autoon (e39 M5) jossa ZCS mukaan kuuluu LCM III (C18) vanhempaa valomoduulia LCM II (C16). VIN ja kilometrit koodattu kohdalleen, mutta NCS antoi virheilmoituksen eikä koodaus onnistunut. C16-valomoduulia on käytetty e39-mallisarjassa, ja LCM III ja LCM IV ovat varmasti yhteensopivia alaspäin LCM II käyttävien autojen kanssa, mutta tietääkö kukaan kuinka pitkälle LCM II on yhteensopiva uudempiin malleihin jotka käyttävät alunperin LCM III ja LCM IV? LCM on varmsti toimiva, missä vika?

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        Originally posted by Jakuza View Post
                        Yritin koodata autoon (e39 M5) jossa ZCS mukaan kuuluu LCM III (C18) vanhempaa valomoduulia LCM II (C16).
                        Miksi ihmeessä vanhan liiton LCM, kun noita III-malleja on maailma väärällään taskurahalla?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Jakuza
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 516
                          • Brisbane

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Miksi ihmeessä vanhan liiton LCM, kun noita III-malleja on maailma väärällään taskurahalla?
                          Broidilla on tuollainen ylimääräisenä ja myytävänä. Mutta edelleen kiinnostaisi tietää onko M5-mallissa jotain erityistä jotta se vaatisi vähintään LCM III, vai vaatiiko mikä tahansa tehtaalla LCM III:lla varustettu auto vähintään LCM III:n?

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            Originally posted by Jakuza View Post
                            Broidilla on tuollainen ylimääräisenä ja myytävänä. Mutta edelleen kiinnostaisi tietää onko M5-mallissa jotain erityistä jotta se vaatisi vähintään LCM III, vai vaatiiko mikä tahansa tehtaalla LCM III:lla varustettu auto vähintään LCM III:n?
                            Eipä ole tullut koskaan kokeiltua. Virheilmoitus lienee tuo tyypillinen, jos purkin CI on eri, kuin auton varustelistan (ZCS) mukainen oletusarvo. Koodatessahan siinä aukeaa räppänä, jossa näkyy koodauksessa käytettävät IPO- ja PRG-filut sekä coding index. Muutat siihen vain käsin oikean CI:n ja jatkat koodausta normaaliin tapaan.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Jakuza
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 516
                              • Brisbane

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Eipä ole tullut koskaan kokeiltua. Virheilmoitus lienee tuo tyypillinen, jos purkin CI on eri, kuin auton varustelistan (ZCS) mukainen oletusarvo. Koodatessahan siinä aukeaa räppänä, jossa näkyy koodauksessa käytettävät IPO- ja PRG-filut sekä coding index. Muutat siihen vain käsin oikean CI:n ja jatkat koodausta normaaliin tapaan.

                              Jep, tämä kyllä kokeiltu, mutta ei auttanut.

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                Saatko luettua sitä modulia?
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎