Väri väriin, gp0 maihin ja oxy out oxy1:een. Jos käytät kdfo:n imtegroitua laajakaista ohjainta. Jos ulkoista, niin ohjaimen 0-5v lähtö oxy1:een.
joo käytän kdfi:n omaa ohjainta. anturin olen johdottanut jo mutta tuota gp0 nastaahan en löydä! vapaana on: 5V, GND, GP2, OXY out, OXY1 ja OXY2. Eli hyppyjohto oxy out ja oxy1 ja tuota gp0 ee löövy...
Itellä kans kierrosluku ja lämpömittari mykkänä.. jos vedän suoran johdon tilalle, musta johto ilmeisesti mutta, mistä tiedän vetää oikean johdon poikki ecun päästä vai pitääkö seurata johtoa mittarilta asti niin selvinee?
Täällä kans kierros ja lämpömittarit pimeänä Autona e39 528i eli m52 konneella En löydä sähkökuvia että vois kokeilla suoralla johdolla. Löytyskö täältä apua että mikä johto se on mikä pitää korvata suoralla johdolla??
Täällä kans kierros ja lämpömittarit pimeänä Autona e39 528i eli m52 konneella En löydä sähkökuvia että vois kokeilla suoralla johdolla. Löytyskö täältä apua että mikä johto se on mikä pitää korvata suoralla johdolla??
Käsittääkseni kiekka- ja lämpömittari toimii can bus väylän kautta e39:ssä. Itse en saanut toiminaan 528i:ssa kdfi:n kanssa. Teoriassa arduinolla ja can bus shieldillä saisi muutettua signaalit.
Käsittääkseni kiekka- ja lämpömittari toimii can bus väylän kautta e39:ssä. Itse en saanut toiminaan 528i:ssa kdfi:n kanssa. Teoriassa arduinolla ja can bus shieldillä saisi muutettua signaalit.
Itseasiassa tämä riippuu siitä minkäikäinen e39 on kyseessä. Olettaen että kohteena on bensa e39, niin sinkkuvanos m52:lla olevissa tulee perinteinen kiekkasignaali ecu:lta mittaristolle:
Tämä pitäs kyl KDFI:n kanssa toimia ongelmitta, mutta jostain x-syystä tuon johdon on joutunut vetään erikseen että alkaa pelaamaan.
Ja lohkossa on tupla-lämpötila-anturi, joista toista käyttää mittaristo. Netti TIS on vaan niin ärsyttävä, etten siitä löytänyt kaaviota. Joka tapauksessa tämän toiminta ei pitäisi riippua ECU:sta mitenkään koska on täysin erillinen systeemi. Mutta taas jostain x-syystä lämpötila ei pelaa mittaristossa jos ei kiekkasignaalikaan. Liekkö sit joku mittariston oma juttu :think Itselläni ei noita ongelmia ole ollut, niin en osaa sanoa tarkemmin.
Mut joo sit tuplavanos koneissa (m52tu ja m54) lämpötila ja kiekkatiedot kulkee väylän kautta. Nämäkään ei ole mahdottomia toteuttaa, sillä ainakin ms3 osaa pukata oikeanlaiset viestit can väylään, että e39/e46 mittaristoihin saa elämää. En ole kylläkään katsonut onnistuuko tämä ms2:lla (esim. kdfi).
Itseasiassa tämä riippuu siitä minkäikäinen e39 on kyseessä. Olettaen että kohteena on bensa e39, niin sinkkuvanos m52:lla olevissa tulee perinteinen kiekkasignaali ecu:lta mittaristolle:
Tämä pitäs kyl KDFI:n kanssa toimia ongelmitta, mutta jostain x-syystä tuon johdon on joutunut vetään erikseen että alkaa pelaamaan.
Ja lohkossa on tupla-lämpötila-anturi, joista toista käyttää mittaristo. Netti TIS on vaan niin ärsyttävä, etten siitä löytänyt kaaviota. Joka tapauksessa tämän toiminta ei pitäisi riippua ECU:sta mitenkään koska on täysin erillinen systeemi. Mutta taas jostain x-syystä lämpötila ei pelaa mittaristossa jos ei kiekkasignaalikaan. Liekkö sit joku mittariston oma juttu :think Itselläni ei noita ongelmia ole ollut, niin en osaa sanoa tarkemmin.
Mut joo sit tuplavanos koneissa (m52tu ja m54) lämpötila ja kiekkatiedot kulkee väylän kautta. Nämäkään ei ole mahdottomia toteuttaa, sillä ainakin ms3 osaa pukata oikeanlaiset viestit can väylään, että e39/e46 mittaristoihin saa elämää. En ole kylläkään katsonut onnistuuko tämä ms2:lla (esim. kdfi).
Itse huomasin tuon E36 cabrion kanssa että taitaa kiekkamittarin ongelma olla se kun sen tietoa on jaettu eripuolille autoa, esim. abs-boksin kun otti irti lähtee kiekkamittari pelaamaan.
Joko nuo muut yksiköt tekee sille signaalille jotain tai sitten ne heikentää sitä signaalia ja ei teho vaan riitä mittaristolle??
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Itse huomasin tuon E36 cabrion kanssa että taitaa kiekkamittarin ongelma olla se kun sen tietoa on jaettu eripuolille autoa, esim. abs-boksin kun otti irti lähtee kiekkamittari pelaamaan.
Joko nuo muut yksiköt tekee sille signaalille jotain tai sitten ne heikentää sitä signaalia ja ei teho vaan riitä mittaristolle??
Jep sehän voi olla että kaikki boksit linjassa imee sen verran virtaa, että polonen kdfi ei jaksa nostaa signaalin jännitettä tarpeeksi suureksi, et se kelpais mittaristolle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Jep sehän voi olla että kaikki boksit linjassa imee sen verran virtaa, että polonen kdfi ei jaksa nostaa signaalin jännitettä tarpeeksi suureksi, et se kelpais mittaristolle.
Aika varmasti on näin, koska mulla on vm -97 e39 M52B20-koneella ja ite tehty MS1/V3 alkuperäseen johtosarjaan adapterilla ja mittaristo pelaa moitteetta. Ylösveto kierrosluvun ohjaukseen on 1kohm vastuksella +12V:iin.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Mulla kyllä kun auton käynnistää kierrosmittari toimii sekunnin ajan ja putoaa nollille Että jotain tietoa sinne tulee kuitenkin Ois vaan mukava kun sais mittarit toimimaan niin ei lämpöjä tarvis aina piilovalikosta seurailla
Comment