Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    Onko kukaan koittanut tätä ohjelmaa ENET-kaapelilla esim. F-sarjalaisen kanssa ? Kuulin, että yhdellä on ollut pientä ongelmaa saada TestO toimimaan. Jos on INPA ollut auki ensin, niin senjälkeen on joskus lähtenyt TestOkin toimimaan. Eli aika huonosti..

    ediabas.ini:ssä on rivi:

    interface=ENET

    riittääkö se vai tarvitaanko jotain muutakin vielä ?
    Last edited by pheno; 24-03-2015, 09:45.

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      Kyllä tuo mulla toimi kun edabas on oikein konffattu, eli niin että myös inpa ja tool32 toimii. Voi sinne tarvita muutakin kuin sen interface = enet, en muista enää kun on jo aikaa kun tuon konffasin.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        Originally posted by böntti View Post
        Kyllä tuo mulla toimi kun edabas on oikein konffattu, eli niin että myös inpa ja tool32 toimii. Voi sinne tarvita muutakin kuin sen interface = enet, en muista enää kun on jo aikaa kun tuon konffasin.
        Kiitos varmistuksesta

        Comment

        • BMWFW24
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 276
          • Jämsä

          Pystyykö e46 316i -03:sta saamaan nokka-akseleiden ajoituksesta käyrää? Koitin tänään etsiä mutta en löytänyt, tosin tuo germaanisen kielen taito on surkea, mitään missä olisi mainittu nokka-akseleita. Auton konehan on n42 ja ME9.2 NG-motoren alta löytyvä ME9.2_NG4:n pitäisi olla oikea, ainakin INPAn mukaan ja Testokin löytää saman.
          Aiemmin olen käyttänyt softaa m62b44tu:n kanssa ja sille löytyy onneksi se serial-vaihtoehto, helpottaa huomattavasti amatöörin elämää.
          ex. 316i e36 1991
          ex. 318iS Coupe e36 1992
          ex. 528iA Touring e39 1997
          ex 316i e30 1990, vaimon
          ex. X5 4.4i e53 2001
          ex 316 e46 2003, vaimon
          525iX e60 2008
          Z4 e85 2003, vaimon​

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            Originally posted by BMWFW24 View Post
            Pystyykö e46 316i -03:sta saamaan nokka-akseleiden ajoituksesta käyrää? Koitin tänään etsiä mutta en löytänyt, tosin tuo germaanisen kielen taito on surkea, mitään missä olisi mainittu nokka-akseleita. Auton konehan on n42 ja ME9.2 NG-motoren alta löytyvä ME9.2_NG4:n pitäisi olla oikea, ainakin INPAn mukaan ja Testokin löytää saman.
            Aiemmin olen käyttänyt softaa m62b44tu:n kanssa ja sille löytyy onneksi se serial-vaihtoehto, helpottaa huomattavasti amatöörin elämää.
            Niin sen täytyy olla tämä: me9k_ng4. Kyllä tosta löytyi mun mielestä nokka-akselin arvot, yksikkönä GradKW. Eli asteet kampiakselista.

            WNWI_0 GradKW
            WNWI_1 GradKW

            Kaks noita on eli toinen varmaankin imu ja toinen pakopuolen anturi

            Voisin tehdä tosta samanlaisen 'serial'- version kun muistakin.
            Last edited by pheno; 02-04-2015, 10:28.

            Comment

            • BMWFW24
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 276
              • Jämsä

              Originally posted by pheno View Post
              Niin sen täytyy olla tämä: me9k_ng4. Kyllä tosta löytyi mun mielestä nokka-akselin arvot, yksikkönä GradKW. Eli asteet kampiakselista.

              WNWI_0 GradKW
              WNWI_1 GradKW

              Kaks noita on eli toinen varmaankin imu ja toinen pakopuolen anturi

              Voisin tehdä tosta samanlaisen 'serial'- version kun muistakin.
              Tuo 'serial' olisi kyllä hieno juttu, tälläinen palveluhan melkein 'pakottaa' painamaan donate-nappia
              ex. 316i e36 1991
              ex. 318iS Coupe e36 1992
              ex. 528iA Touring e39 1997
              ex 316i e30 1990, vaimon
              ex. X5 4.4i e53 2001
              ex 316 e46 2003, vaimon
              525iX e60 2008
              Z4 e85 2003, vaimon​

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                Originally posted by BMWFW24 View Post
                Tuo 'serial' olisi kyllä hieno juttu, tälläinen palveluhan melkein 'pakottaa' painamaan donate-nappia
                Nyt löytyis toi ME9K_NG4 serial-versiona myös laitoin yhden jobin josta löytyy noi nokka-akselien tiedot. Ilmottele toimiiko vaiko ei .

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  Mitähän tuo 'injection time' käytännössä tarkoittaa. Kyseessä siis job: STATUS_EINSPRITZZEIT'. Suuttimien aukioloaikaa varmasti mutta ilmeisesti yhden suuttimen aukioloaikaa imutahdin aikana ?

                  Toisella foorumilla vähän ihmetelty mikä yksikkö on kyseessä M62:ssa non-vanos jossa Bosch DME 5.2? Siellä 'injection time' näyttö tyhjäkäynnillä 0.6888 ms, kun ME7.2 M62 Vanos näyttää n. 3.012 millisekuntia..

                  Olisko kellään ajatuksia mitä tuo 0.6888 ms tarkoittaa?
                  Last edited by pheno; 08-07-2015, 13:04.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11086
                    • Oulu

                    Koitin eilen loggailla vähän m52 koneen sielunelämää, muta vähän meinas olla ongelmallista. ms41 for m52 jobilla näytti arvoja ok, mut välillä pukkas jotain BAD COMMAND erroria ja piti samuutella ediabaksesta lähtien ja käyttää USB liitin irti, että pääsi errorista eroon. Välillä saatto pelata viiskin minsaa oikein, mutta välillä ei kerenny montaa arvoa tulla, kun jo tilttas.

                    Toinen ongelma oli tossa ms41 serialissa, mikä on kyllä tosi näppärä toiminto. Vaan mulla ainakin se pukkas connection timeout erroria heti kun hipasi kaasuun. Kun kone oli tyhjäkäynnillä se pelas vaikka kuinka pitkään.

                    Ja mistä se ottaa käytettävän com portin tuohon serial moodiin? Mulla ainakin se haulaa käyttää com1:stä, mutta normaali jobissa pelaa sillä com portin valinnalla asetuksissa.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Koitin eilen loggailla vähän m52 koneen sielunelämää, muta vähän meinas olla ongelmallista. ms41 for m52 jobilla näytti arvoja ok, mut välillä pukkas jotain BAD COMMAND erroria ja piti samuutella ediabaksesta lähtien ja käyttää USB liitin irti, että pääsi errorista eroon. Välillä saatto pelata viiskin minsaa oikein, mutta välillä ei kerenny montaa arvoa tulla, kun jo tilttas.

                      Toinen ongelma oli tossa ms41 serialissa, mikä on kyllä tosi näppärä toiminto. Vaan mulla ainakin se pukkas connection timeout erroria heti kun hipasi kaasuun. Kun kone oli tyhjäkäynnillä se pelas vaikka kuinka pitkään.

                      Ja mistä se ottaa käytettävän com portin tuohon serial moodiin? Mulla ainakin se haulaa käyttää com1:stä, mutta normaali jobissa pelaa sillä com portin valinnalla asetuksissa.
                      Hmm... eli siinä 'serial':ssa com- portti haetaan tiedostosta: testo.ini ja [serial] kohdan alta.

                      Muistatko, mikä se error virhe oli ihan tarkkaan ottaen kun käytit "ms41 for m52":a ? Ediabas- jobien kanssa ei juuri paljoa säätöjä ole olemassa. Joko toimii tai ei.

                      'Serial':ssa voi koittaa [serial]:n alta 'pause_after_job' arvoa laittaa isommaksi. Se tarkoittaa taukoa millisekunneissa jokaisen eculta tulevan viestin jälkeen.


                      Tohon häiriöön, ei sulla ois mahollisuutta skoopilla kattoa K-linjan signaalia.. Jotenkin epäilen että tulee häiriötä sinne ja sitten yhteys katkeaa sen takia. Ei tuohon oikeen muuta syytä voi olla.
                      Last edited by pheno; 03-08-2015, 14:16.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11086
                        • Oulu

                        Pitääpä koittaa muuttaa tuota arvoa isommaksi ja kattoo se errori tarkemmin. Periaatteessa onnistuu skoopilla linjan katselukin, kunhan jossain välissä on tarpeeksi ylimäärästä aikaa.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • zordiack
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 73
                          • Nokia

                          Oliskohan DDE 4.0 mahollista mitenkään saada serial versiota? On tässä pihassa tommonen railipainevammanen seiska ja sitä tässä nyt koittanu debugata. Ihan ei kerkee toi normaali mukaan noihin kaasun polkasuihin.

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1985
                            • Tampere

                            Originally posted by zordiack View Post
                            Oliskohan DDE 4.0 mahollista mitenkään saada serial versiota? On tässä pihassa tommonen railipainevammanen seiska ja sitä tässä nyt koittanu debugata. Ihan ei kerkee toi normaali mukaan noihin kaasun polkasuihin.

                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=330436
                            No siihen suosittelisin ehdottomasti "custom job":eja. Siinä voi määritellä haluamansa parametrit eculle ja ne tulee yhdessä "paketissa" takaisin eli on huomattavasti nopeampi.

                            Tässä olisi yksi aika bueno loggaussetti nimenomaan DDE4:lle, erään saksalaisen harrastelijan tekemä:

                            <customjob ecu="DDE40KW0">
                            <jobname>MW_SELECT_LESEN_NORM</jobname>
                            <virtualname>SET_1</virtualname>
                            <comment>M57_special</comment>
                            <argument>0F100F400F421F060FFC1F5E0F8C22110F080F7E </argument>
                            </customjob>

                            En tiedä passaako suoraan sun ongelmaasi. Lisää siis tuonne testo/config/customjobs.xml - tiedostoon ja käynnistä TestO uudelleen. Tätä ei ole vielä ladattavassa versiossa.

                            ..josta pitäis tulla tämänäköinen:




                            Pistä käppyrää tännekin näytille :-)

                            Alla video miten noita voi itse tehdä.
                            Last edited by pheno; 20-08-2015, 20:03.

                            Comment

                            • zordiack
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 73
                              • Nokia

                              Ahaa, tuotahan täytyykin kokeilla

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1985
                                • Tampere

                                Originally posted by zordiack View Post
                                Ahaa, tuotahan täytyykin kokeilla
                                Joo, siis tuolle DDE4:llekin löytyy aimo läjä noita parametreja. Valitettvasti kaikki saksaksi, mutta kyllä noista selkoa saa.

                                Niin sulla oli nyt ilmeisesti railpaineen tasaisuuden kanssa jotain ongelmaa mitä lueskelin ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎