Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11703
    • Kouvola

    Originally posted by BMWE39 View Post
    Päivitin tuon version ja muuten meni ihan ok, paitsi E53:a ei valikosta löydy? Minit ja muut tulivat kyllä.
    Jotain puuttuu jostain?
    Ei näyttäny pikaisen vilaisun perusteella olevan. Ei tuo ainakaan itteä haittaa.

    Comment

    • Juize
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 235
      • Joensuu

      Originally posted by janke View Post
      Miten saan Inpa 5.00 scriptit ladattua? Käyttis Win xp. Valikosta löytyvät ainoastaan vaihtoehdot F1 Information, F2 Script, Shift+F1 Change Editor ja nuo F10 poistumisnapit?
      Originally posted by janke View Post
      Eikö kukaan osaa vastata? Koittanut asentaa uudestaan monta kertaa, mutta ei:think
      Eikös ne tule siinä asennuspaketin mukana? Ainakin näihin vanhempiin riittävän tuoreet. Ei niitä erikseen tarvinnut latailla aikoinaan kun inpan asensin
      i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
      ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

      ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
      ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
      ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

      Comment

      • BMWE39
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 134

        Originally posted by BMWE39 View Post
        Päivitin tuon version ja muuten meni ihan ok, paitsi E53:a ei valikosta löydy? Minit ja muut tulivat kyllä.
        Jotain puuttuu jostain?
        Jaa, tuohan taisi olla helpommin hoidettu kuin arvasikaan; nyt on E53:kin valikossa yhden Minin paikalla ja ainakin scriptit näyttäisivät olevan valittavissa.
        Pitääpä testailla iltasella.

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Eipä löydy scrptejä, vaikka kolmea eri versioa inpasta asennellu? Kerron heti tänne, kun joku ratkaisee mistä tää asentaminen kiikastaa!!!!
          Last edited by janke; 03-03-2015, 23:40.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Kiwes
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 707
            • JKL

            heipähei... taas on kertaalleen asennettu INPA uusiks ja en muista kirveelläkään mistä saa alkuvalikon malleja muutettua? tätäkin on käsitelty useempaan otteeseen, mut kun ei muista ni ei muista.

            Eli shift+F9 takaa pitäs saaha malli pelkän F taakse. Tämänkin tosiaan tehny moneen otteeseen, mut ei muista mikä filu nuita ohjaa....

            e. Pitikin taas tulla tänne huutelee... nyt löyty sekin! Illasta pääsee kokeilee josko sai tapletilla toimii softan
            Last edited by Kiwes; 10-03-2015, 13:25. Reason: löyty jo!
            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
            INPA, BMW Scanner 1.4.0

            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

            Comment

            • Skunkki^
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 688
              • Espoo

              Originally posted by Kiwes View Post
              heipähei... taas on kertaalleen asennettu INPA uusiks ja en muista kirveelläkään mistä saa alkuvalikon malleja muutettua? tätäkin on käsitelty useempaan otteeseen, mut kun ei muista ni ei muista.

              Eli shift+F9 takaa pitäs saaha malli pelkän F taakse. Tämänkin tosiaan tehny moneen otteeseen, mut ei muista mikä filu nuita ohjaa....

              e. Pitikin taas tulla tänne huutelee... nyt löyty sekin! Illasta pääsee kokeilee josko sai tapletilla toimii softan

              INPA/CFGDAT INPA.ini

              Edit. olin hidas
              KIA Optima PHEV

              Exät:
              520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

              Comment

              • Kiwes
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 707
                • JKL

                Originally posted by Skunkki^ View Post
                INPA/CFGDAT INPA.ini

                Edit. olin hidas
                jjep. Kiitoksia kuitenki
                Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                INPA, BMW Scanner 1.4.0

                Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                Comment

                • KimmoKoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2012
                  • 206
                  • Oulu / Suomussalmi

                  Pitääkö nuista K+DCAN USB -kaapeleista kolvailla 7 ja 8 pinnit yhteen, että alkaa toimimaan 2002 vuosimallin E39:ssä ?

                  Ennen toiminut hyvin aiempien autojen kanssa, joissa 20 pinninen adapteri käytössä. Nyt kun on tuo pelkkä OBD pistoke sisäpuolella, niin herjaa jotain erroria kun yrittää valita oikean moottorin.

                  Näyttää kyllä, että virrat on päällä (mustat täpät molemmissa), mutta moottoria valittaessa homma pysähtyy.
                  E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                  E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                  Ex:
                  E39 523iA -00 Touring
                  E39 520i
                  E38 728i
                  E39 523i

                  Comment

                  • Skunkki^
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 688
                    • Espoo

                    Originally posted by KimmoKoo View Post
                    Pitääkö nuista K+DCAN USB -kaapeleista kolvailla 7 ja 8 pinnit yhteen, että alkaa toimimaan 2002 vuosimallin E39:ssä ?

                    Ennen toiminut hyvin aiempien autojen kanssa, joissa 20 pinninen adapteri käytössä. Nyt kun on tuo pelkkä OBD pistoke sisäpuolella, niin herjaa jotain erroria kun yrittää valita oikean moottorin.

                    Näyttää kyllä, että virrat on päällä (mustat täpät molemmissa), mutta moottoria valittaessa homma pysähtyy.
                    Pitää.

                    Rakenna siihen samalla katkaisin, eli yhdistät pinnit johdoilla jossa katkaisin välissä, niin saat uudemmissakin toimimaan.
                    (jos sulla on toiminut aikasemmin niin luulen että vika on tossa OBD.ini tiedostossa.)

                    Mitä erroria herjaa? Onko scriptit kunnossa?

                    Onko sulla myös obd.ini:ssä valittuna tuo OBD pistoke, vai se vanhempi pyöreä jonka nimeä en muista?
                    Last edited by Skunkki^; 11-03-2015, 15:22.
                    KIA Optima PHEV

                    Exät:
                    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      Moottorinohjaimeen ja vaihdelaatikkoon pitäis kyllä päästä vaikka pinnit on erillään. E39:ssä pinnit pitää olla yhdessä jos haluaa päästää kaikkiin ohjainlaitteisiin. Tuo katkaisija ratkaisee kyllä kaikki nämä ongelmat. Pinnit pitää itse asiassa olla erillään vain jos autossa on CIC professional navi, tai jos auto on F-sarjalainen.
                      Last edited by böntti; 12-03-2015, 00:29.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • KimmoKoo
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2012
                        • 206
                        • Oulu / Suomussalmi

                        Originally posted by Skunkki^ View Post
                        Pitää.

                        Rakenna siihen samalla katkaisin, eli yhdistät pinnit johdoilla jossa katkaisin välissä, niin saat uudemmissakin toimimaan.
                        (jos sulla on toiminut aikasemmin niin luulen että vika on tossa OBD.ini tiedostossa.)

                        Mitä erroria herjaa? Onko scriptit kunnossa?

                        Onko sulla myös obd.ini:ssä valittuna tuo OBD pistoke, vai se vanhempi pyöreä jonka nimeä en muista?
                        Asensin varmuuden vuoksi inpan uudestaan, täytyy tänään asentaa kytkin tuohon 7&8 pinnin väliin ja testata toimiiko. Voi olla, että vika oli OBD.ini tiedostossa, mutta nyt tiedosto löytyy C-asemalta.

                        En muista mitä erroria herjasi ja scriptit pitäisi olla kunnossa.

                        OBD.ini tiedosto näyttää tältä;

                        [OBD]
                        Port=Com1
                        Hardware=STD:OBD
                        RETRY=ON
                        ;Tracelevel=0xFFFFFFFF
                        ;Tracelevel=0xFFFFFFFF
                        ;Tracelevel=0xF0000000
                        ;Tracelevel=0x0000FFFF
                        ; Bit 0 = Funktionsaufruf
                        ; Bit 1 = io Ergebnis
                        ; Bit 2 = nio Ergebnis
                        ; Bit 3 = Detailinfos
                        ; Nibble 0 = readchar_wait
                        ; Nibble 1 = main
                        ; Nibble 2 = cmd
                        ; Nibble 3 = obd
                        ; Nibble 4 = send_and_receive_...
                        ; Nibble 5 = read_telegram_...
                        ; Nibble 6 = send_telegram
                        ; Nibble 7 = SendData


                        Pitääkö tuohon Port=Com1, muuttaa Com3, sillä laitehallinnassa näkyy piuha Com3 portissa ?
                        E: Tai olen muuttanut portin Com1:stä Com3:seen samalla kun valitaan latency timer.


                        Katsotaan kun kokeilen tuolla modatulla piuhalla
                        Last edited by KimmoKoo; 12-03-2015, 12:36.
                        E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                        E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                        Ex:
                        E39 523iA -00 Touring
                        E39 520i
                        E38 728i
                        E39 523i

                        Comment

                        • Skunkki^
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 688
                          • Espoo

                          Originally posted by KimmoKoo View Post
                          Pitääkö tuohon Port=Com1, muuttaa Com3, sillä laitehallinnassa näkyy piuha Com3 portissa ?
                          E: Tai olen muuttanut portin Com1:stä Com3:seen samalla kun valitaan latency timer.


                          Katsotaan kun kokeilen tuolla modatulla piuhalla
                          Juurikin näin, eli muutat vaan portin vastaamaan sitä missä piuha on kiinni

                          Ja tosiaan OBD.ini pitää kopioida windowsin kansioon.

                          Ja tietty asennat ajurit tuolle uudelle piuhalle (windows 7 ainakin tunnistaa itse)
                          Last edited by Skunkki^; 12-03-2015, 13:01.
                          KIA Optima PHEV

                          Exät:
                          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                          Comment

                          • KimmoKoo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2012
                            • 206
                            • Oulu / Suomussalmi

                            Originally posted by Skunkki^ View Post
                            Juurikin näin, eli muutat vaan portin vastaamaan sitä missä piuha on kiinni

                            Ja tosiaan OBD.ini pitää kopioida windowsin kansioon.

                            Ja tietty asennat ajurit tuolle uudelle piuhalle (windows 7 ainakin tunnistaa itse)
                            Muutanko porttia laitehallinnasta (Com3 > Com1, vai pystynkö muuttamaan tuohon OBD.ini tiedostoon portiksi Com3 ?
                            E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                            E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                            Ex:
                            E39 523iA -00 Touring
                            E39 520i
                            E38 728i
                            E39 523i

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1996
                              • Tampere

                              Originally posted by KimmoKoo View Post
                              Muutanko porttia laitehallinnasta (Com3 > Com1, vai pystynkö muuttamaan tuohon OBD.ini tiedostoon portiksi Com3 ?
                              Voit kyllä suoraan muuttaa obd.ini:ä.

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Onko vika autossa vai inpassa?

                                Aikaisemmin pystyin lukemaan livedataa auto käynnissä. Viime kesän jälkeen ei ole onnistunut, vikakoodien luku onnistuu, yms normaalisti kun auto ei ole käynnissä (isompi remppa viime kesänä tehty, sähköosista laturi vaihettiin).

                                Huomasin tänään että abs boxiin pääsee silloin kun auto käynnissä, mutta menee heti juntturiin kun kierroksia antaa ja kaatuu lopulta. Saman tyyliset herjat tulee kun ottais dme:n yhteyttä auto käynnissä.

                                Voiko laturi olla syyllinen? Vaihdan tuon vinkuvan laturin takuuseen, kunhan saan keulan purettua. Näkeepähän sitten olisiko tässä ollu syy :think

                                https://www.youtube.com/watch?v=ylJaswvxIvM
                                Toinen laturi on nyt autossa. Inpalla pystyy lukemaan livedataa. :think
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎