Originally posted by BMWE39
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
INPA kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janke View PostMiten saan Inpa 5.00 scriptit ladattua? Käyttis Win xp. Valikosta löytyvät ainoastaan vaihtoehdot F1 Information, F2 Script, Shift+F1 Change Editor ja nuo F10 poistumisnapit?Originally posted by janke View PostEikö kukaan osaa vastata? Koittanut asentaa uudestaan monta kertaa, mutta ei:thinki20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Comment
-
-
Originally posted by BMWE39 View PostPäivitin tuon version ja muuten meni ihan ok, paitsi E53:a ei valikosta löydy? Minit ja muut tulivat kyllä.
Jotain puuttuu jostain?
Pitääpä testailla iltasella.
Comment
-
-
heipähei... taas on kertaalleen asennettu INPA uusiks ja en muista kirveelläkään mistä saa alkuvalikon malleja muutettua? tätäkin on käsitelty useempaan otteeseen, mut kun ei muista ni ei muista.
Eli shift+F9 takaa pitäs saaha malli pelkän F taakse. Tämänkin tosiaan tehny moneen otteeseen, mut ei muista mikä filu nuita ohjaa....
e. Pitikin taas tulla tänne huutelee... nyt löyty sekin! Illasta pääsee kokeilee josko sai tapletilla toimii softanVikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
-
Originally posted by Kiwes View Postheipähei... taas on kertaalleen asennettu INPA uusiks ja en muista kirveelläkään mistä saa alkuvalikon malleja muutettua? tätäkin on käsitelty useempaan otteeseen, mut kun ei muista ni ei muista.
Eli shift+F9 takaa pitäs saaha malli pelkän F taakse. Tämänkin tosiaan tehny moneen otteeseen, mut ei muista mikä filu nuita ohjaa....
e. Pitikin taas tulla tänne huutelee... nyt löyty sekin! Illasta pääsee kokeilee josko sai tapletilla toimii softan
INPA/CFGDAT INPA.ini
Edit. olin hidasKIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostINPA/CFGDAT INPA.ini
Edit. olin hidasVikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
-
Pitääkö nuista K+DCAN USB -kaapeleista kolvailla 7 ja 8 pinnit yhteen, että alkaa toimimaan 2002 vuosimallin E39:ssä ?
Ennen toiminut hyvin aiempien autojen kanssa, joissa 20 pinninen adapteri käytössä. Nyt kun on tuo pelkkä OBD pistoke sisäpuolella, niin herjaa jotain erroria kun yrittää valita oikean moottorin.
Näyttää kyllä, että virrat on päällä (mustat täpät molemmissa), mutta moottoria valittaessa homma pysähtyy.E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
Ex:
E39 523iA -00 Touring
E39 520i
E38 728i
E39 523i
Comment
-
-
Originally posted by KimmoKoo View PostPitääkö nuista K+DCAN USB -kaapeleista kolvailla 7 ja 8 pinnit yhteen, että alkaa toimimaan 2002 vuosimallin E39:ssä ?
Ennen toiminut hyvin aiempien autojen kanssa, joissa 20 pinninen adapteri käytössä. Nyt kun on tuo pelkkä OBD pistoke sisäpuolella, niin herjaa jotain erroria kun yrittää valita oikean moottorin.
Näyttää kyllä, että virrat on päällä (mustat täpät molemmissa), mutta moottoria valittaessa homma pysähtyy.
Rakenna siihen samalla katkaisin, eli yhdistät pinnit johdoilla jossa katkaisin välissä, niin saat uudemmissakin toimimaan.
(jos sulla on toiminut aikasemmin niin luulen että vika on tossa OBD.ini tiedostossa.)
Mitä erroria herjaa? Onko scriptit kunnossa?
Onko sulla myös obd.ini:ssä valittuna tuo OBD pistoke, vai se vanhempi pyöreä jonka nimeä en muista?Last edited by Skunkki^; 11-03-2015, 15:22.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Moottorinohjaimeen ja vaihdelaatikkoon pitäis kyllä päästä vaikka pinnit on erillään. E39:ssä pinnit pitää olla yhdessä jos haluaa päästää kaikkiin ohjainlaitteisiin. Tuo katkaisija ratkaisee kyllä kaikki nämä ongelmat. Pinnit pitää itse asiassa olla erillään vain jos autossa on CIC professional navi, tai jos auto on F-sarjalainen.Last edited by böntti; 12-03-2015, 00:29.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostPitää.
Rakenna siihen samalla katkaisin, eli yhdistät pinnit johdoilla jossa katkaisin välissä, niin saat uudemmissakin toimimaan.
(jos sulla on toiminut aikasemmin niin luulen että vika on tossa OBD.ini tiedostossa.)
Mitä erroria herjaa? Onko scriptit kunnossa?
Onko sulla myös obd.ini:ssä valittuna tuo OBD pistoke, vai se vanhempi pyöreä jonka nimeä en muista?
En muista mitä erroria herjasi ja scriptit pitäisi olla kunnossa.
OBD.ini tiedosto näyttää tältä;
[OBD]
Port=Com1
Hardware=STD:OBD
RETRY=ON
;Tracelevel=0xFFFFFFFF
;Tracelevel=0xFFFFFFFF
;Tracelevel=0xF0000000
;Tracelevel=0x0000FFFF
; Bit 0 = Funktionsaufruf
; Bit 1 = io Ergebnis
; Bit 2 = nio Ergebnis
; Bit 3 = Detailinfos
; Nibble 0 = readchar_wait
; Nibble 1 = main
; Nibble 2 = cmd
; Nibble 3 = obd
; Nibble 4 = send_and_receive_...
; Nibble 5 = read_telegram_...
; Nibble 6 = send_telegram
; Nibble 7 = SendData
Pitääkö tuohon Port=Com1, muuttaa Com3, sillä laitehallinnassa näkyy piuha Com3 portissa ?
E: Tai olen muuttanut portin Com1:stä Com3:seen samalla kun valitaan latency timer.
Katsotaan kun kokeilen tuolla modatulla piuhallaLast edited by KimmoKoo; 12-03-2015, 12:36.E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
Ex:
E39 523iA -00 Touring
E39 520i
E38 728i
E39 523i
Comment
-
-
Originally posted by KimmoKoo View PostPitääkö tuohon Port=Com1, muuttaa Com3, sillä laitehallinnassa näkyy piuha Com3 portissa ?
E: Tai olen muuttanut portin Com1:stä Com3:seen samalla kun valitaan latency timer.
Katsotaan kun kokeilen tuolla modatulla piuhalla
Ja tosiaan OBD.ini pitää kopioida windowsin kansioon.
Ja tietty asennat ajurit tuolle uudelle piuhalle (windows 7 ainakin tunnistaa itse)Last edited by Skunkki^; 12-03-2015, 13:01.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostJuurikin näin, eli muutat vaan portin vastaamaan sitä missä piuha on kiinni
Ja tosiaan OBD.ini pitää kopioida windowsin kansioon.
Ja tietty asennat ajurit tuolle uudelle piuhalle (windows 7 ainakin tunnistaa itse)E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
Ex:
E39 523iA -00 Touring
E39 520i
E38 728i
E39 523i
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOnko vika autossa vai inpassa?
Aikaisemmin pystyin lukemaan livedataa auto käynnissä. Viime kesän jälkeen ei ole onnistunut, vikakoodien luku onnistuu, yms normaalisti kun auto ei ole käynnissä (isompi remppa viime kesänä tehty, sähköosista laturi vaihettiin).
Huomasin tänään että abs boxiin pääsee silloin kun auto käynnissä, mutta menee heti juntturiin kun kierroksia antaa ja kaatuu lopulta. Saman tyyliset herjat tulee kun ottais dme:n yhteyttä auto käynnissä.
Voiko laturi olla syyllinen? Vaihdan tuon vinkuvan laturin takuuseen, kunhan saan keulan purettua. Näkeepähän sitten olisiko tässä ollu syy :think
https://www.youtube.com/watch?v=ylJaswvxIvMEVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment