Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • juha77
    replied
    E36 328i vm.1995 ja M50b25 imusarjalla. Seuraavat koodit tuli ulos Carlylla. Ei oireita. Mihinkä nämä viittaa?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by juaakkopetteri View Post
    Vikakoodia pukkaa näköjään aika reippaastikin, eikä kaikki mahdu samaan viestiinkään.
    Onko autossa jotakin havaittavaa vikaa tai oiretta, vai mistä syystä noita koodeja on luettu?

    Auton akku hyväkuntoinen ja latingissa?

    Leave a comment:


  • juaakkopetteri
    replied
    ... edelliseen jatkoa.

    :think
    Attached Files

    Leave a comment:


  • juaakkopetteri
    replied
    Vikakoodia pukkaa näköjään aika reippaastikin, eikä kaikki mahdu samaan viestiinkään. Laitan ne kuitenkin kaikki, jotta jos viisaampien tietämyksellä niillä voisi olla keskenään jotain tekemistä niin tällöin auttanee nähdä "koko tilanne"..

    Myönnettäköön että nyt on peukalo kyllä keskellä kämmentä ja pahasti. Miten helekutissa nuita lähtiä purkamaan.. ? :think

    ..jatkuu
    Attached Files

    Leave a comment:


  • teevee
    replied
    Rail pressure plausibility, pressure-controlled: Minimum pressure undershot

    Click image for larger version

Name:	bemmi2.PNG
Views:	1
Size:	66.7 KB
ID:	4836891

    Click image for larger version

Name:	bemmi3.PNG
Views:	1
Size:	61.2 KB
ID:	4836892

    Click image for larger version

Name:	bemmi4.PNG
Views:	1
Size:	68.8 KB
ID:	4836893

    Mitäs viisaammat tuumaa tällaisesta virhekoodista? Näitä on nyt tullut nelisen kappaletta, aina samanlaisessa tilanteessa eli kaasua nostaessa, kolme kertaa neljästä kun on ottanut vakkarin pois päältä. Vika päällä ei mennä mihinkään, tien poskeen seis ja virrat pois ja takasin korjaa tilanteen. Mitään muita ongelmia en ole havainnut, käynnistyy, käy ja kulkee ihan hyvin.

    Hiton kalliita osia ehdottelee tuo ISTA+ syyllisiksi, ei huvittaisi joka osaa polttoaineen syötössä vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Teukka404
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Sama vikakoodi pitää sisällään ilmeisesti mallista riippuen keskikonsolin virran ulosoton, AUC sensorin virransyötön, pissapojan suuttimien lämmityksen ja ratin säätömoottorin.

    Lisätietoo tuosta.
    Elikkäs voisikos vika olla IHKAN päässä vai olisko johtosarjassa vikaa

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by Teukka404 View Post
    Elikkäs KLimalta löytyypi tälläinen koodi ja IHKAan en pääse inpalla käsiksi
    9c6c 12v - output periphery

    Mitäs voisi alkaa vikaa etsimään?

    Sama vikakoodi pitää sisällään ilmeisesti mallista riippuen keskikonsolin virran ulosoton, AUC sensorin virransyötön, pissapojan suuttimien lämmityksen ja ratin säätömoottorin.

    Lisätietoo tuosta.

    Leave a comment:


  • Teukka404
    replied
    E61 LCI Vikakoodi

    Elikkäs KLimalta löytyypi tälläinen koodi ja IHKAan en pääse inpalla käsiksi
    9c6c 12v - output periphery

    Mitäs voisi alkaa vikaa etsimään?

    Leave a comment:


  • biemer
    replied
    Inpa: 28D6 CDKCOD - HO-Proc.failure (Process Error- Coding)

    Inpa: 28D6 CDKCOD - HO-Proc.failure, coding missing
    DME noch nicht codiert (Process Error- Coding)

    Tuollaista herjaa e46, puolia vaihdettu ja dme päivitetty. Tulee aina startin jälkeen. Auto toimii ok. Parissa ulkomaan kielisessä foorumissa sama käynyt ja onnistuneet saamaan virheilmon pois. Toisessa enkoodaamalla jotakin NCS Experttillä. Ainakaan adaptaatio arvojen nollaus ei muuttanut tilannetta.

    Mitähän NCS Expertillä voisi enkoodata?

    Mitä luulette tuleeko tuolla hylky katsastuksessa?

    Kiitos kaikille, jotka viitsivät auttaa.

    Päivitys:
    Asiaa tutkittuani selvisi dme päivityksen resetoivan "readiness status", joka palaa ok arvoon sopivalla totutusajolenkillä.

    Tämän lisäksi dme päivityksen jälkeen dme:stä puuttuu auton tiedot, vin jne. NCS Expertillä pitäisi ilmeisesti lukea auton tiedot jostakin muusta modulista ja koodata ne dme:hen.

    Ratkaisu löytyi:
    Modulien päivittämisen jälkeen ne on resetoitava Ncs Expertillä, näin tein ja virheilmo poistui.
    Last edited by biemer; 20-10-2018, 09:39. Reason: lisää tietoa

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bemukka530 View Post
    E70 3.0d antaa kyseiset vikakoodit, lähinnä ihmetyttää tuo transfer box oil change...
    Kun katsot koodit, niin siellä on koodi niistä jakolaatikon öljyistä. Eli nekin vaihtoon ja ISTA:lla sitten vaihdon jälkeen kuittaus. Tuossa olet tosiaan test plan menossa, eli yksi askel aikaisemmin on ne koodit.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by Sto View Post
    Tuossahan ei itse asiassa ole vikakoodit vaan ISTA:n "test plan". Siellä on varmaan vikakoodi xdrive jakolaatikon kuluneesta/likaisesta öljystä, joten haluaa, että ne vaihdetaan.


    Edit: samoin siellä on varmaan vikakoodi hehkuboksista (ja/tai hehkuista), hiukkasuodattimesta ja PDC-tutkasta.
    Pdc failure takia rupesin tutkimaan . Eli ilmeisesti ainakin hehkujen ohjain boksi vaihtoon ja termarit myös , lämmöt 60-65, siitä varmaan seurausta hiukkassuodattimen koodi
    Last edited by Bemukka530; 06-02-2021, 19:06.

    Leave a comment:


  • Sto
    replied
    Originally posted by Bemukka530 View Post
    E70 3.0d antaa kyseiset vikakoodit, lähinnä ihmetyttää tuo transfer box oil change...

    Tuossahan ei itse asiassa ole vikakoodit vaan ISTA:n "test plan". Siellä on varmaan vikakoodi xdrive jakolaatikon kuluneesta/likaisesta öljystä, joten haluaa, että ne vaihdetaan.


    Edit: samoin siellä on varmaan vikakoodi hehkuboksista (ja/tai hehkuista), hiukkasuodattimesta ja PDC-tutkasta.
    Last edited by Sto; 10-10-2018, 13:23.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    E70 3.0d antaa kyseiset vikakoodit, lähinnä ihmetyttää tuo transfer box oil change...
    Last edited by Bemukka530; 06-02-2021, 19:06.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    F11 520d herjaa koodia p0036. Minulla ei ole tällä hetkellä mitään merkkikohtaisia vehkeitä lukuun joten luettu ihan yleismallin obd palikalla. Onko noissa ollut hajoavia antureita? Ilmeisesti tarkottaa https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...29#13627791600 osaa numero 2 kuvassa?
    Autolla ajettu 160tkm.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Näyttäisi sille ettei saa yhteyttä mittaristoon ja vaihteistoon. Pääseekö Inpalla lukemaan koodeja näistä?
    En vielä kerennyt Inpalla katsomaan. Pitää katsoa huomenna.

    Ja siis tosiaan ei ole tiedossa mitään häiriöitä autossa vaan muuten vaan koodit vilkaisin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎