Originally posted by Antti O
View Post
Eli sinulla muuttuu renkaassa jotakin muutakin kuin pelkkä vannekoko, jos ero käyttäytymisessä on noin iso.
Se on siis varma että osasyy on tietenkin nuo GY:n renkaat ja niiden toimivuus nykyisillä alustakulmilla sekä näillä uretaanipuslilla.
Itse en näitä uretaanipuslia ja niiden funktiota ymmärrä katuautossa lainkaan, mutta jos ne nyt välttämättä näkee tarpeellisemmaksi kuin kunnossa olevat/uudet orggispuslat, niin rengasvalinnassa vain pitää tehdä kompromisseja jos etsitään alustan toiminnasta mukavuutta.
Eli uretaanipuslilla kun sitten haetaan mukavuutta ja laitetaan rengaspaineet alas ja/tai ”lötkö” korkea rengas alle, saadaan koko puslan hyödyt kerralla mitätöityä, kun hermo ei kestä koko kesää oikeita rengaspaineita ja matalia nopeasti reagoivia renkaita.
Ok, epäilen tässä myös liian suurta etupään negatiivista camberia, mutta niinhän se on että se hyvä/nautittava ajettavuus syntyykin osiensa summasta, ei mistään yksittäisestä asiasta.
Minulle henkilökohtaisesti on toki jäänyt täysin hämärän peittoon mitä niillä uretaanipuslilla oikeasti katuautossa etsitään/tavoitellaan?
Kovan ratatyyppisen kaarreajon G-voimien rutistuksessa pysyviä alustakulmia, vai välittämään sitä ”tarkkuutta” joka tuo asfalttisaumat ja pienetkin epätasaisuudet ajokokemukseen?
Sitten kun hermo loppuu jossain kohtaa ko.ajotuntumaan, laskee rengaspaineet alle 2.5bar ja/tai renkaat vaihtuu 16” ”nuljukumeihin” ja tätä kautta ne saavutetut ”kaarrenopeudet” huononee tuntuvasti?
Eli klassinen onnistunut ”viritys”....
Comment