E46 325i facelifti, orkkis 17" style 68 rengastuksella. Alustana H&R comfort kit paketti. Mielestäni kyyti menee epämukavaksi jos nostaa kovin ylös paineet. Muistaakseni ohjepaineet on 2.4 / 2.8 bar. 225/45/17 + 245/40/17 pyörät.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Antti O View PostOon ite huomannut sen että jos paineita lähtee kovin suosituksista nostamaan kyydistä tulee aika epämukavaa.
Comment
-
-
Autona on F30 320i, olivatko ne nyt 235/50-17 kumit, 2.2/2.2 min ja 2.2 / 2.7 bar max. Taakse tuli laitettua 2.6 kokeilun vuoksi ja kyllähän se nosto 2.2:sta vaikutti. Mutta kannattaako jos ajelee suurimmaksi osaksi yksin? Ei vedellyt uriin mitenkään edes tuolla 2.2, nyt on kokeilukausi edessä. Hakka Bluet alla, RF-renkaiksi oudon hyvät vaikka ovatkin jo 3-vuotiaat.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJos tarkoitat ”suosituksilla” niitä autonvalmistajan antamia arvoja, niin nehän ei ole ”suosituksia” lainkaan vaan ehdottomat minimipaineet. Jos 3.0bar paineet muuttaa ison vannekoon auton erityisen epämukavaksi, on alustassa uretaanipuslaa tai jotain rikki.
- Etupäässä alatukivarsien takapuslat
- Taka-akselistossa kynkkien etupuslat on powerflexit.
Olen nyt ajanut 2.6/2.8 bar, melko siedettävä vielä. Yli ei viitsi enää nostaa.Last edited by Antti O; 24-04-2015, 08:47.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostPowerflexiä on alustassa 4 puslaa.
- Etupäässä alatukivarsien takapuslat
- Taka-akselistossa kynkkien etupuslat on powerflexit.
Olen nyt ajanut 2.6/2.8 bar, melko siedettävä vielä. Yli ei viitsi enää nostaa.
Paradoksista toki sikäli että ensin niillä uretaanipuslilla saadaan ”urheilullinen kivireki” ja sitten juuri useinkin joudutaan rengaspaineet jättämään traktoriluokkaan jotta autolla yleensäkkään viitsii ajaa. Samalla se uretaanipuslista saatu tarkkuus ja reagointihyöty heitetään lapsiveden mukana ulos ikkunasta ja samalla tuhotaan varsinkin takarenkaat varsin nopeasti.
Kuitenkin bemari alustat alkuperäisillä EHJILLÄ orggis kumipuslilla on todella tarkka ja reagoiva ilman mukavuusongelmia, jolloin nämä uretaanipuslaviritykset ovat usein samassa gategoriassa vapaavirtaussuodattimien kanssa suhteessa saatuihin hyötyihin....ja haittoihin.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNiin no, siinähän se, eli moni matalampi rengas muuttuu aika epämukavaksi sillä painetasolla minkä se käytännössä kuitenkin vaatisi, jos/kun alla on uretaanipuslaa. Eli koska ilmaisia aterioita ei ole olemassakaan, pitää ”urheilullisutta” uretaanipuslilla haettaessa hyväksyä sen mukanaan herkästi tuoma pieni epämukavuus. Yritetään siis poimia ”rusinat pullasta”, tässä kuitenkaan onnistumatta.
Paradoksista toki sikäli että ensin niillä uretaanipuslilla saadaan ”urheilullinen kivireki” ja sitten juuri useinkin joudutaan rengaspaineet jättämään traktoriluokkaan jotta autolla yleensäkkään viitsii ajaa. Samalla se uretaanipuslista saatu tarkkuus ja reagointihyöty heitetään lapsiveden mukana ulos ikkunasta ja samalla tuhotaan varsinkin takarenkaat varsin nopeasti.
Kuitenkin bemari alustat alkuperäisillä EHJILLÄ orggis kumipuslilla on todella tarkka ja reagoiva ilman mukavuusongelmia, jolloin nämä uretaanipuslaviritykset ovat usein samassa gategoriassa vapaavirtaussuodattimien kanssa suhteessa saatuihin hyötyihin....ja haittoihin.
Sen sijaan e46 kohdalla nuo puslat taka-akseliin laittoi entinen omistaja, olen minä muutamia kertoja harkinnut jos vaihtaisin kumiset sinne taakse.
No, tarvii nyt miettiä. Ei tuo siis mitenkään lippistuunatun epämukava ole.Last edited by Antti O; 24-04-2015, 13:24.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostParadoksista toki sikäli että ensin niillä uretaanipuslilla saadaan ”urheilullinen kivireki” ja sitten juuri useinkin joudutaan rengaspaineet jättämään traktoriluokkaan jotta autolla yleensäkkään viitsii ajaa. Samalla se uretaanipuslista saatu tarkkuus ja reagointihyöty heitetään lapsiveden mukana ulos ikkunasta ja samalla tuhotaan varsinkin takarenkaat varsin nopeasti.
Kuitenkin bemari alustat alkuperäisillä EHJILLÄ orggis kumipuslilla on todella tarkka ja reagoiva ilman mukavuusongelmia, jolloin nämä uretaanipuslaviritykset ovat usein samassa gategoriassa vapaavirtaussuodattimien kanssa suhteessa saatuihin hyötyihin....ja haittoihin.
Särähti vaan korvaan tuo "uretaanipuslaviritykset" tai vapariin vertaaminen koska ite niistä (PU-puslista) ainoastaan positiivisia kokemuksia...okei no hinta ja se minimaalinen ajomukavuuden menetys, mutta itselleni hyödyt suurempia...mutta miksei ne toki voi itselleen perustella miten tykkää, vaikka sitten vaparivirityksenä tms.
Ite vaihdoin e30 vanhat perstoutuneet taka-akselin isot kumipuslat uretaanisiin eikä siitä nyt IMO mitenkään epämukavaa tullut, kiva kun oli jämy, varmaan ois ollu iha ok vakioillaki, jotka tosin menettää ominaisuutensa jo 2-3 vuoden aikana...Last edited by Make H.; 24-04-2015, 19:54.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostIsän autossa on edessä nuo samat powerflexit 16" rengastuksella ja se on oikein mukava ajaa (m-sport alusta).
Originally posted by Make H. View PostSärähti vaan korvaan tuo "uretaanipuslaviritykset" tai vapariin vertaaminen koska ite niistä (PU-puslista) ainoastaan positiivisia kokemuksia...okei no hinta ja se minimaalinen ajomukavuuden menetys, mutta itselleni hyödyt suurempia...mutta miksei ne toki voi itselleen perustella miten tykkää, vaikka sitten vaparivirityksenä tms.
Ite vaihdoin e30 vanhat perstoutuneet taka-akselin isot kumipuslat uretaanisiin eikä siitä nyt IMO mitenkään epämukavaa tullut, kiva kun oli jämy, varmaan ois ollu iha ok vakioillaki, jotka tosin menettää ominaisuutensa jo 2-3 vuoden aikana...
Kukaan ei väittänytkään että uretaanipuslien vaikutus olisi mitenkään suoraviivaista, vaan nimenomaan niin että JOILLAKIN renkailla näillä on suuri vaikutus ajomukavuuteen silloin kun varioidaan nimenomaan rengaspaineita.
On 100% varma että jollakin 16” ”nuljukumeilla” uretaanipuslien vaikutus mukavuuteen on minimaalinen vaikka painehaarukka olisikin 2.2-3.2bar.
Se on tietenkin totta että alustassa kaikki muukin vaikuttaa mukavuuteen, mutta jos uretaanipusla yleisesti ottaen ei olisi mukavuuspuolelta mitenkään pois (eri rengaskoko/merkkivariaatioiden suhteen), autotehtaat itse käyttäisivät niitä toki kumipuslien sijasta.
Itse en ole vielä koskaan tuntenut tarvetta uretaanipusliin omissa autoissani varsinkaan koska meidän käyttämät vannekoot ovat suhteellisen isoja.
Kunnolliset / kunnossa olevat alkuperäispuslat ovat riittäneet aivan mainiosti kun vannekoot ovat 18”-20”.
Pointti on myös se että me emme käytä nykyreinaissa koskaan varsinkaan takana alle 3.0bar paineita.
Näistä meidän myyntiautoista taas on useinkin jouduttu uretaanit heivaamaan pois ja tilalle uutta orggista jos alle on laitettu vähän isompaa vannetta ja renkaisiin ne paineet mitkä niihin ihan oikeasti kuuluu.
Ok, olisi helppo toki saada sama ”mukavuusvaikutus” esim.20” pyörillä kun paineet pudottaisi johonkin kahden ja kahden puolen välille, mutta tässäkin kohtaa on jo kauan sitten päätetty pitää ”housut jalassa” ja mm.paineet siellä mitä ne pitää ollakkin ilman että mukavuudesta tarvitsee tinkiä isoillakaan vennekoon pyörillä. Kukin tietenkin tyylillään, mutta esim.meillä näin.Last edited by Hemi; 25-04-2015, 16:49.
Comment
-
-
Tuleeko uretaanipuslilla helpommin läpi myös vanteen lievästä vammaisuudesta johtuvat tärinät rattiin?
Auto on sellainen kivireki ja saa ollakin, että mukavuus on joka tapauksessa kaukana, mutta tää kiinnostas tietää.
(Edessä on suorat vanteet, molemmat takavanteet lievästi vialliset. Autossa käsittääkseni kaikki mahdolliset puslat uretaania. Mietin vain, että auttaako uusien vanteiden osto edes mitään. Renkaat on 205/45/16.)Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Comment