Announcement

Collapse
No announcement yet.

Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    [QUOTE=JKK;3545304]Rauhoitu hyvä mies, ei tässä suinkaan ollut tarkoitus loukata ketään Ei minulla mitään Nexenin renkaita vastaan ole, eikä nämä niin vakavia asioita ole... Kyse on ihan vaan autonrenkaasta..

    Sinä nyt kuitenkin väittämässäsi minulle totesit nimenomaan Nexenin valmistavan näitä ”pompottavia” renkaita:

    Originally posted by JKK View Post
    Onko nämä Nexenit nykyään jo pyöreitä? .
    Eli ikäänkuin Nexen olisi tai olisi koskaan ollut tyypillisesti valmistaja joka myy viallisia tuotteita ihan tarkoituksellisesti. kuitenkin ihan jokaisesta rengasvalmistajasta voidaan heittää vastaava epäilys/ongelma joka kerran kun joku suosittelee kysyjälle jotakin tuotetta?
    Googlettamalla ja jo ihan BTCF:ltä löydät JOKAISESTA rengasvalmistajasta vastaavia kommentteija/ongelmia siitä kuinka kulloinkin renkaissa on ollut selkäheittoa...ihan myös siitä Hankookista ja Uniroyalista.

    Ihan aikuisten oikeasti Nexenin malleista suurin osa on perinteisesti ollut suhteellisen helppoja asennettavia niin että näitä selkäheitto-ongelmia on ollut juuri normaalia vähemmän, ei suinkaan päinvastoin.
    Se on toki ikävää että sinulle on osunut ammattitaidoton asentaja tai todellakin viallinen sarja, mutta se ei todellakaan tee Nexenistä valmistajaa joka myy tai on koskaan myynyt selkäheitollista tuotetta tieten tahtoen...tai jos olisi, siitä olisi tuhansia ja taas tuhansia juttuja googlen ulottuvilla.

    Eli minulle heittämääsi kysymykseen, ”ovatko Nexenit pyöreitä": Kyllä, Nexenit ovat ihan yhtä pyöreitä tai vähemmän pyöreitä kuin muidenkin valmistajien renkaat, ennen ja nyt (eli mm.Hankookkiin vaihtamalla ei saa yhtään enemmän tai vähemmän pyöreämpää rengasta) .

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2325
      • Uusimaa

      Originally posted by Hemi View Post
      Eli minulle heittämääsi kysymykseen, ”ovatko Nexenit pyöreitä": Kyllä, Nexenit ovat ihan yhtä pyöreitä tai vähemmän pyöreitä kuin muidenkin valmistajien renkaat, ennen ja nyt (eli mm.Hankookkiin vaihtamalla ei saa yhtään enemmän tai vähemmän pyöreämpää rengasta) .
      Hienoa! Oikeastaan vain tämän halusin kuulla. Saatan vaikka uskoakin tuon, koska Korealaisilla on käsittääkseni edes jonkinlainen ylpeys tehdä laatua. Tällä en tosin miltään osin tarkoita korealaisia älypuhelimia....

      Tässä nyt olen vähän kahden vaiheilla lähdenkö säätämään enää noiden kumien kanssa... Nyt on 8,5" vanteella joka kulmassa uudet Eagle F1 Asy2:t koossa 245/40R18. Tokihan tuo pahimmat urat tuntee, mutta ei lopulta mikään pahinta laatua oleva reuhtoja. Vähän hangoittelee vastaan kun uraisella motarilla vaihtaa kaistaa.... Joten tässä samassa koossa tuskin paljoa muuksi muuttuu vaikka mitkä vaihtaisi tilalle? Vai muuttuisiko? Käsittääkseni tuota uudempaa Eagle F1:stä ei pidetä ihan pahimpana uratutkana kallimpien kumien joukossa?

      Ainoa järkevä vaihtoehto olisi varmaan pienentää vannekokoa 18" > 17" tuumaan ja ostaa joku.. noh esim. vaikka tuo Nexen tai vaikkapa Hankook. Mutta siinä koossa kärsii auton ulkonäkö pahasti... Mukavuus epäilemättä lisääntyisi.

      Olisikos 225/45R18 rengaskokona mitenkään järkevä E61:ssä? Taitaa vaan 8,5" olla jo liian leveä 225/45R18-kokoiselle?
      Last edited by JKK; 04-05-2015, 22:51.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • deemu79
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 453
        • Helsinki

        Tähän voisin laittaa vertailun vuoksi; E39:ssä 225/50-17 Michelin tai Continental --> Veteli urissa aivan holtittomasti. Sitten taas 235/35 ja 265/30-19 Nankangit alle niin kaikki uravetelyt hävisi, esim. tutun uraisella Itäväylällä pystyi vaihtamaan kaistaa useamman kaistan yli edes rattiin koskematta. Veikkaan ettei Nexenit 18"-koossa paljon noille häviä.
        sigpic
        328i Coupe M-Sport -95

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11126
          • Oulu

          Originally posted by JKK View Post
          Hienoa! Oikeastaan vain tämän halusin kuulla. Saatan vaikka uskoakin tuon, koska Korealaisilla on käsittääkseni edes jonkinlainen ylpeys tehdä laatua. Tällä en tosin miltään osin tarkoita korealaisia älypuhelimia....

          Tässä nyt olen vähän kahden vaiheilla lähdenkö säätämään enää noiden kumien kanssa... Nyt on 8,5" vanteella joka kulmassa uudet Eagle F1 Asy2:t koossa 245/40R18. Tokihan tuo pahimmat urat tuntee, mutta ei lopulta mikään pahinta laatua oleva reuhtoja. Vähän hangoittelee vastaan kun uraisella motarilla vaihtaa kaistaa.... Joten tässä samassa koossa tuskin paljoa muuksi muuttuu vaikka mitkä vaihtaisi tilalle? Vai muuttuisiko? Käsittääkseni tuota uudempaa Eagle F1:stä ei pidetä ihan pahimpana uratutkana kallimpien kumien joukossa?

          Ainoa järkevä vaihtoehto olisi varmaan pienentää vannekokoa 18" > 17" tuumaan ja ostaa joku.. noh esim. vaikka tuo Nexen tai vaikkapa Hankook. Mutta siinä koossa kärsii auton ulkonäkö pahasti... Mukavuus epäilemättä lisääntyisi.

          Olisikos 225/45R18 rengaskokona mitenkään järkevä E61:ssä? Taitaa vaan 8,5" olla jo liian leveä 225/45R18-kokoiselle?
          Nankangit vaan alle, niin loppuu urissa seilailu. Kokemuksia itellä on kyllä vain vanhemmista eagle f1:stä ja niistä jäi mieleen, että ei enään ikinää alle semmosia.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Mulla myös Nankangit toista kesää ja tasaisesti kulkee. Ainut mikä häirittee on pieni jurina joka johtuu hampaalle kulumisesta, mutta ei muuta valittamista.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2325
              • Uusimaa

              Onkohan kellään vielä kokemuksia tästä uusimmasta Nexen N Fera Su1 -kumista?

              Jostain oli lukevinani että tuo on saavuttanut jonkinlaista tunnustusta myös sadekelin renkaanakin?

              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by JKK View Post
                Nexen N Fera Su1...
                Jostain oli lukevinani että tuo on saavuttanut jonkinlaista tunnustusta myös sadekelin renkaanakin?
                Taitaa kuitenkin tuo Nexenin Blue olla saanut enemmän kehuja juuri märkäpidostaan? Tuossa mm.autoexpressin testi kolmanneksi tulleesta Bluesta (nämä uusimmat versiot selvästi kehittyneet tästä):

                Comment

                • deemu79
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 453
                  • Helsinki

                  Originally posted by janke View Post
                  Mulla myös Nankangit toista kesää ja tasaisesti kulkee. Ainut mikä häirittee on pieni jurina joka johtuu hampaalle kulumisesta, mutta ei muuta valittamista.
                  Ja seuraavat kun otat NS-20 niin ei mene hampaalle jos pyöräkulmat edes jotenkin kohdillaan.
                  sigpic
                  328i Coupe M-Sport -95

                  Comment

                  • OEM
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2014
                    • 142
                    • Pk

                    Tuleeko E39:stä ihan hölmö (ajettavuus/näkö), jos vaihtaa orggis koon renkaat 225/55/16 vähän pienempiin 215/55/16? Lähinnä siksi kyselen kun tipahti syliin edullinen sarja tuota väärää kokoa..
                    Last edited by OEM; 05-05-2015, 22:05.
                    www.bmwharrastaja.com

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by deemu79 View Post
                      Ja seuraavat kun otat NS-20 niin ei mene hampaalle jos pyöräkulmat edes jotenkin kohdillaan.
                      Nankang ns-2 ovat juuri sellaiset renkaat jotka pitää osata suunnata siten että pyörän pinta saadaan tasaisesti tiehen kiinni ja että alusta on täysin timmissä, eli ei välystää puslissa tms. Kun nämä asiat on kunnossa,niin silloin tämä rengas toimii todella hienosti. Maksaako tämä sitten vaivan, kun jotkut renkaat eivät ole näin tarkkoja? Itsellä juurikin auraus ei ole ollut kohdallaan, kun hampaalle kuluivat.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by OEM View Post
                        Tuleeko E39:stä ihan hölmö (ajettavuus/näkö), jos vaihtaa orggis koon renkaat 225/55/16 vähän pienempiin 215/15/16? Lähinnä siksi kyselen kun tipahti syliin edullinen sarja tuota väärää kokoa..
                        Sulla taitaa olla pieni typo tuossa rengaskoossa

                        Jos profiili on sama 55 niin menee vielä alkupään malleissa automaatinkin kanssa muuta 99-> en laittaisi.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • OEM
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2014
                          • 142
                          • Pk

                          Originally posted by peto2 View Post
                          Sulla taitaa olla pieni typo tuossa rengaskoossa

                          Jos profiili on sama 55 niin menee vielä alkupään malleissa automaatinkin kanssa muuta 99-> en laittaisi.
                          Kappas Hyvä huomio, elikä profiili kyllä sama. -00 vm. ja manuaali.
                          www.bmwharrastaja.com

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by janke View Post
                            Nankang ns-2 ovat juuri sellaiset renkaat jotka pitää osata suunnata siten että pyörän pinta saadaan tasaisesti tiehen kiinni ja että alusta on täysin timmissä, eli ei välystää puslissa tms. Kun nämä asiat on kunnossa,niin silloin tämä rengas toimii todella hienosti. Maksaako tämä sitten vaivan, kun jotkut renkaat eivät ole näin tarkkoja? Itsellä juurikin auraus ei ole ollut kohdallaan, kun hampaalle kuluivat.
                            Näin.
                            Oikeilla kulmilla saa kuitenkin joka tapauksessa mm.vierintävastusta kovemmissa nopeuksissa huomattavasti pudotettua, varsinkin vähän matalammilla ja isomman vannekoon pyörillä. Ainakin polttoainetta kuluu vähemmän ja sadekelin pito on myös parempi.
                            Summa summarum...vääristä kulmista ei kuitenkaan ole mitään hyötyäkään, vaikka rengas ei vääriä kulmia kovin helposti indikoisikaan.
                            Last edited by Hemi; 06-05-2015, 01:30.

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6937
                              • N/A

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Niin no, siinähän se, eli moni matalampi rengas muuttuu aika epämukavaksi sillä painetasolla minkä se käytännössä kuitenkin vaatisi, jos/kun alla on uretaanipuslaa. Eli koska ilmaisia aterioita ei ole olemassakaan, pitää ”urheilullisutta” uretaanipuslilla haettaessa hyväksyä sen mukanaan herkästi tuoma pieni epämukavuus. Yritetään siis poimia ”rusinat pullasta”, tässä kuitenkaan onnistumatta.
                              Paradoksista toki sikäli että ensin niillä uretaanipuslilla saadaan ”urheilullinen kivireki” ja sitten juuri useinkin joudutaan rengaspaineet jättämään traktoriluokkaan jotta autolla yleensäkkään viitsii ajaa. Samalla se uretaanipuslista saatu tarkkuus ja reagointihyöty heitetään lapsiveden mukana ulos ikkunasta ja samalla tuhotaan varsinkin takarenkaat varsin nopeasti.
                              Kuitenkin bemari alustat alkuperäisillä EHJILLÄ orggis kumipuslilla on todella tarkka ja reagoiva ilman mukavuusongelmia, jolloin nämä uretaanipuslaviritykset ovat usein samassa gategoriassa vapaavirtaussuodattimien kanssa suhteessa saatuihin hyötyihin....ja haittoihin.
                              Tähän vielä pyytäisin lisäkommenttia Hemiltä.
                              Renkaina Eagle f1 asymmetric 2 koossa 225/45/17 + 245/40/17 (Styling 68 vanteet)
                              Powerflexit edessä alatukivarsien takapäissä. Mitä olen testaillut eri renkaita, niin 17" kesärengastuksella ohjaukseen tulee pientä levottomuutta huonokuntoisilla teillä ja nuo asfaltin saumat ja vastaavat tuntee kyllä ohjauksessa. En oikein millään keksi mikä muu sen voisi tehdä. Alusta kun ei ole mikään mallia kivireki. (H&R Comfort), ainoastaan -35/10mm madallettu, hyvin lähellä M-Sport alustan korkeutta.
                              16" pyörällä tätä epätasaisuuksien havainnointia ei tietenkään tapahdu kun se paksumpi rengas vaimentaa noita, ja kyyti on jopa mukavaa.

                              Pitäisköhän testiksi vaihtaa tilalle uudet lemförderin kumipuslat (tietääkseni hyvin lähellä alkuperäistä)


                              Muuttuukohan tuossa kulmat miten merkittävästi jos ne uretaaniset ottaa pois ja puskee kumiset tilalle ja kasaa etupään. ?
                              Minulla on meinaan roadsterissa lemförderin uudet kumipuslat, ja ajettavuudessa ei kyllä ole valittamista vaikka on 18" pyörät alla.
                              Last edited by Antti O; 06-05-2015, 08:15.

                              Comment

                              • jani
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 5169
                                • Kuopio

                                Originally posted by JKK View Post
                                Mitähän rengasta tai rengasmallia pidetään tällä hetkellä parhaana, jos hakusessa on kolme ominaisuutta tässä järjestyksessä:

                                1. Minimaalinen uraherkkyys
                                2. Alhainen melutaso
                                3. Asialliset sadekelin ominaisuudet

                                Renkaan koko olisi maltillinen 225/50R17. Heittäkääpä kommenttia ketkä toimite enemmän kumien kanssa tai kenellä on asiasta tuoreempaa kokemusta.
                                Good Year Efficient Grip Performance.

                                Kyseinen rengas ei ole mikään "ultra urheilullinen" nimestään huolimatta, joten voi olla toisille liian rento. Itselläni nuo on 225/40-18" kokoisena E46sen alla ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

                                Aikaisemmin on ollut Hankookia, Nankangia, Bridgestonee, Nokiaaa ja seuraavat kesäkkäät tulee myös olemaan Good Yearit, joko nämä Efficient Gripit tai siite Eagle F1set.
                                F33 435d Mineral-grau metallic
                                K40 K1200s sondermodell

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎