Originally posted by jms1601
View Post
Eli jos etsitään jopa vaarallisen vetelyn synonyymiä, se on Pirelli.
Ok, tismalleen oikeilla kulmilla senkin saa toimimaan jollakin lailla, mutta renkaanahan se on todella kaukana ”premiumista”, mikä mielikuva kuitenkin monella ko.merkistä on.
Jos testilehdistö pisteyttäisi myös uraherkkyyden, kuluneen renkaan melun nastojen karhentamalla asfaltilla ja herkkyyden tien kallistuksille, pirellin tuotteet pitäisivät joka testissä jumbosijoja ja siitäkin huolimatta että ne keräisivät mm.reagoinnista maksimipisteitä.
Eli Pirelli kannattaa AINA kiertää kaukaa mikäli ajamisesta pitää isolla vannekoolla myös Suomessa nauttia.
No, ok sinulla on siellä nyt myöskin 16-17” renkaan alustakulmat, eli siellä ei nyt toimi mikään 19”-20” kesärengas, vaan uraherkkyys alustan puolesta on tällä hetkellä maksimoitu.
Aivan liikaa negatiivista camberia niin edessä kuin takanakin 20” renkaalle, renkaan merkistä ja mallista riippumatta.
Nyt maksimi uraherkkyyden lisäksi renkaat kuluu voimakkaasti sisäreunoistaan nopeammin ja on mm.odotettavissa että takarenkaiden sisärunko pettää ennen kuin itse kulutuspinta on loppu, koska tällä hetkellä taka-akselilla renkaan pelkät sisärungot kantaa 70-80% koko akselimassasta.
Vaarallisen huono pito sadekelillä ja ääntää varmasti hiemankin kuluneella renkaalla todella kovaa.
Eli alustakulmat ja erityisesti nuo camberit pitäisi saada pikaisesti 20” renkaalle oikeiksi, jolloin jopa Pirellistä saa siedettävän ajettavan (ei hyvä, mutta jollain tapaa siedettävä).
Nyt ei siis auta pelkkä renkaan merkin vaihto, vaan ensin kulmat kuntoon ja sen jälkeen alle vaikka s1 evo2, jos haluat ihan oikeaa premiumia.
Comment