Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuhaX
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 190
    • KiSkO/ToiJa

    Originally posted by JonasG View Post
    Tämähän sattu sopivasti kun vaihtoehdot on just Misukan pilotsport 2 tai sitten nää Falken 452 gummit. Kapea profiili ja hinta näissä houkuttaa jotta saa suht matalan auton alle sopimaan ilman raapimisia. 225/45 ja 245/40 17 setti noin 370€ kotiovelle, ei paha. Kiitos vinkistä!

    Tosiaan "testivoittaja" misukat eivät varmasti ole huonot jossakin kunnollisilla/tasaisilla euroopan valtateillä ja autobaanoilla.
    Micheliini on ns. neliömainen, kun taas Falkenissa reunan muoto on pyöreämpi, joten Suomen teillä Falkenit toimivat mielestäni hemmetin hyvin.

    Kestosta en osaa vielä sanoa mitään, koska falkeneilla on vasta muutama tuhat takana.

    Tiedoksi, että mielipiteeni perustuu omaan käyttökokemukseeni.
    Molemmat rengassarjat on ostettu uutena ja pyörii/pyörinyt harraste-36.sen alla. Aurauskulmat on ollut takuulla molempien sarjojen aikaan kohdallaan, koska tarkastutan ne joka kesälle.

    Edit; Misukat olivat kokoa 225/40-18 ja Falkenit 225/35-19, joten tämäkin voi olla osasyy kokemuksiini, tiedä häntä

    Ex-käyttöautossa oli myöskin Falkenit alla, tosin 14" ja traktori profiili joten se siitä. Hyvin kumminkin hoiti asiansa. Kesto kilometreistä ei mitään hajua, mutta yhteensä (kesä-talvi) noin.100tkm tuli koslalla ajettua. Renkaista jäi vielä seuraavalle omistajallekkin hieman kalua.
    Last edited by JuhaX; 25-02-2010, 13:36.
    Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
    Käyttikset:
    -Opel astra G vm.2004

    Ex-kulkineet:
    Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
    Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      Mulla omassa Michelin Pilot Sport 2 kumit edessä koossa 235/35-19 8.5x18 et 17 vanteella eikä mitään viittauksiakaan uraherkkyyteen. Kaksi kesää ollut alla ja kolmas kun joskus tulee niin taas menee alle.. pintaa vielä +5mm ja vaikka ovat nähneet niin rata-ajoa kuin kaupunkipyöritystä ja kaikkea siitä väliltä niin en voi sanoa että kuluisivat mitenkään älyttömän nopeasti...
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by JonasG View Post
        Mitä mieltä arvon raati on Falken 452 renkaista? Kannattaako pennoset sijoittaa noihin vai onko ne täyttä kuraa? Eli renkaan kuluminen, meteli ja kovuus? :think
        Siis riippuu hieman kokoluokasta, mutta jos katsotaan renkaan koko elinkaarta, eikä vain sitä miten se toimii uutena tai maksimissaan millin pari pintaa menettäneenä, niin onhan tuo ikivanha Falken 452:n loppujen lopuksi aika heikko esitys. Siis uraherkkyyden, metelin ja nopean kulumisen suhteen.
        Varsinkin näin jos sitä vertaa saman hintaluokan Korealaisiin, kuten vaikka näihin Hankook:n S1 ja V12:een.
        Nämä "testivoittaja" Hankookit eivät toki nekään ole 19"-20" kokoluokissa varsinkaan väärillä alustakulmilla ja elinkaarensa 1/4 loppupuolella täysin tunteettomia urille, mutta jos korvien väli vaatii testivoittoja pystyäkseen pitämään auton kesällä tiellä, niin kompromissejä on vain aavistuksen pakko tehdä.
        mm.Kumholta ja Nexeniltä löytyy sitten joitain täysin urille tunteettomia vaihtoehtoja kokoluokasta riippumatta, mutta sitten aletaan 2.0-minuutin ratakierroksessa jäämään 1-2 sekuntia, eikä renkaan terävyys/reagointi ole enään yhtä mikroautomaista. Eli sitten oikeasti pitää tietää mitä haluaa, koska kolikolla on AINA kaksi puolta näitä renkaiden ominaisuuksia punnitessa.
        Karrikoiden voidaan kuitenkin sanoa niin että yksikin testivoitto yli 18" kokoluokissa ja Suomen tyyppiolosuhteissa alkaa urat tuntumaan.
        Siinä vaiheessa kun testipisteytykseen ensimmäisessä testissä lasketaan
        18"-20" kokoluokissa 20-25% painotuksella uraherkkyys, muodostuu testivoittaja kolmikko aivan jostain muista tuotteista kuin nykyisistä eurooppalaisista "premium" valmistajista, ja tämä on Fakta.

        Comment

        • JonasG
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 2160
          • Porvoo/Helsinki

          Originally posted by Hemi View Post
          Siis riippuu hieman kokoluokasta, mutta jos katsotaan renkaan koko elinkaarta, eikä vain sitä miten se toimii uutena tai maksimissaan millin pari pintaa menettäneenä, niin onhan tuo ikivanha Falken 452:n loppujen lopuksi aika heikko esitys. Siis uraherkkyyden, metelin ja nopean kulumisen suhteen.
          Varsinkin näin jos sitä vertaa saman hintaluokan Korealaisiin, kuten vaikka näihin Hankook:n S1 ja V12:een.
          Nämä "testivoittaja" Hankookit eivät toki nekään ole 19"-20" kokoluokissa varsinkaan väärillä alustakulmilla ja elinkaarensa 1/4 loppupuolella täysin tunteettomia urille, mutta jos korvien väli vaatii testivoittoja pystyäkseen pitämään auton kesällä tiellä, niin kompromissejä on vain aavistuksen pakko tehdä.
          mm.Kumholta ja Nexeniltä löytyy sitten joitain täysin urille tunteettomia vaihtoehtoja kokoluokasta riippumatta, mutta sitten aletaan 2.0-minuutin ratakierroksessa jäämään 1-2 sekuntia, eikä renkaan terävyys/reagointi ole enään yhtä mikroautomaista. Eli sitten oikeasti pitää tietää mitä haluaa, koska kolikolla on AINA kaksi puolta näitä renkaiden ominaisuuksia punnitessa.
          Karrikoiden voidaan kuitenkin sanoa niin että yksikin testivoitto yli 18" kokoluokissa ja Suomen tyyppiolosuhteissa alkaa urat tuntumaan.
          Siinä vaiheessa kun testipisteytykseen ensimmäisessä testissä lasketaan
          18"-20" kokoluokissa 20-25% painotuksella uraherkkyys, muodostuu testivoittaja kolmikko aivan jostain muista tuotteista kuin nykyisistä eurooppalaisista "premium" valmistajista, ja tämä on Fakta.


          Ok, tarkennan hieman autoa ja kumien kokoa, eli e36 M3 coupe ja rengaskoko olisi 225/45 ja 245/40. Olen tässä miettinyt että mitä merkkiä kannattaisi kokeilla..ajoa tulee kuitenkin 99% kadulla ja tulee paljon ajettua motaria. Vanteilla ei varmasti mitään ajonautintoa saa kun eteen tulee 9" et 33 ja taakse 10" et 33

          Comment

          • 180578
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 172

            Originally posted by Hemi View Post
            Siis riippuu hieman kokoluokasta, mutta jos katsotaan renkaan koko elinkaarta, eikä vain sitä miten se toimii uutena tai maksimissaan millin pari pintaa menettäneenä, niin onhan tuo ikivanha Falken 452:n loppujen lopuksi aika heikko esitys. Siis uraherkkyyden, metelin ja nopean kulumisen suhteen.
            Varsinkin näin jos sitä vertaa saman hintaluokan Korealaisiin, kuten vaikka näihin Hankook:n S1 ja V12:een.
            Mitä suosittelisit koossa 285/35R22? Kriteereinä kulutuskestävyys ja uraherkkyys. Ensimmäinen painotettuna. Auto painaa 2300 kg.

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              Originally posted by 180578 View Post
              Mitä suosittelisit koossa 285/35R22? Kriteereinä kulutuskestävyys ja uraherkkyys. Ensimmäinen painotettuna. Auto painaa 2300 kg.
              Hankook Ventus on ainakin toiminut hyvin ja kestänyt käsitykseni mukaan parhaiten.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                Halpisrenkaita tarvisi E46 toukan alle 8" ja 9" vanteille.

                Mielessäni on ollut 225/40/18 ja 255/35/18-koko jolloin renkaiden ympärysmitta on mahdollisimman samankokoinen.

                Merkki ja malli sensijaan on hakusessa, Toyo T1-R olisi 619eur sarja
                Goodyear Eagle F1 olisi 690eur sarja. Onko jollaan kokemusta näistä kumeista että kumpaa kannattaisi tässä kokoluokassa käyttää?
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by 180578 View Post
                  Mitä suosittelisit koossa 285/35R22? Kriteereinä kulutuskestävyys ja uraherkkyys. Ensimmäinen painotettuna. Auto painaa 2300 kg.
                  Komppaan myös Robia tuon Hankookin Ventuksen ja siis nimenomaan
                  Ventus ST RH06:n suhteen. Tällä hetkellä se on parasta mitä tuolla rahalla saa lähellekkään näissä tosimiesten kokoluokissa.
                  Todellisuudessa se on ehkä paras kumi nautittavan vetelemättömän ajettavuuden, hiljaisuuden ja kuitenkin kohtuullisen hyvän kulutuskestävyyden suhteen näissä kokoluokissa, hintaankin katsomatta.

                  Comment

                  • Kal.ju
                    BTCF Member
                    • Mar 2003
                    • 2883
                    • Akaa / Toijala

                    Originally posted by biglimited View Post
                    Entäs Avon zz3, jota myöskin myy tämä BM Autosport?
                    Itelle on tulossa ens kesäksi juurinkin noi Avonit. Jännä ettei täällä ole tosta renkaasta juurikaan kellään kokemuksia, tai ei ainakaan ole kertonut. Kuitenkin on arvosteluissa/testeissä pärjännyt ihan kivasti.

                    Noh kokeilemallahan se selviää.:think

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1960
                      • Hki

                      Originally posted by Hemi View Post
                      mm.Kumholta ja Nexeniltä löytyy sitten joitain täysin urille tunteettomia vaihtoehtoja kokoluokasta riippumatta, mutta sitten aletaan 2.0-minuutin ratakierroksessa jäämään 1-2 sekuntia, eikä renkaan terävyys/reagointi ole enään yhtä mikroautomaista. Eli sitten oikeasti pitää tietää mitä haluaa, koska kolikolla on AINA kaksi puolta näitä renkaiden ominaisuuksia punnitessa.
                      "Se on juuri näin"

                      "Paras" riippuu siitä mitä haetaan. Ja voin vahvistaa myös hemin havainnot kumhosta K01 (?). Urille lähes tunteeton mutta taas ohjaus ei ole kovinkaan terävä. Terävyys ei näy ainoastaan rata-ajossa vaan myös jokapäiväisessä ajossa. Terävämpi sopii erinomaisesti m-sport alustan luonteeseen. Toisaalta vetelyä ei montaa viikkoa jaksa paimentaa..valintoja siis.

                      Comment

                      • Eksu
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 563
                        • Jokela

                        Originally posted by Robi View Post
                        Se kokemus mikä mull aon Yokohamoista ei ole mikään ihmeen positiivinen..melko kovia ja liukkaita renkaita suomen olihin.
                        Komppaan tätä täysin. Omassa e46:ssa oli Yokohamat muistaakseni 225/40 r 18 koossa ja yllättävän liukkaat kumit olivat, erityisesti sadekelillä. Ja kuluivatkin yllättävän nopeasti.

                        Comment

                        • Dandy
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 1438
                          • ....

                          Pitäisi zetaan hommata kesäksi uudet takakumit, kun on entiset jo sisälaidasta kuluneet. Sarjana nyt Dunlop SP Sport Maxx, jotka siis jäävät eteen. Nordenrengas myy 245/40 Dunlop paria toimituksineen 294 euroon. Ei siis paha hinta silläkään.

                          Toisaalta kiinnostaisi ostaa taakse edullinen Nokian ZG2. Parille jää hintaa toimituksineen vain 227 euroa:


                          Mitä mieltä raati on kyseisestä renkaasta? Onko Dunlop selvästi parempi kuin Nokialainen?

                          Edit: Löysinkin netistä Autobildin vertailua noista 225/45 luokassa. Molemmat kumit saaneet 22/30 pistettä ja Nokialaisessa testin pienin vierintävastus:
                          Goodyear Eagle F1 Asymmetric (Y) 24/30
                          Hankook Ventus V 12 Evo (Y) 24/30
                          Bridgestone Potenza RE050A (Y) 23/30
                          Continental SportContact 3 (Y) 22/30
                          Pirelli PZero Nero (Y) 23/30
                          Dunlop SP Sport Maxx TT (Y) 22/30
                          Firestone Firehawk SZ 90μ (Y) 22/30
                          Michelin Pilot Sport PS2 (Y) 22/30
                          Nokian Z G2 (Y) 22/30
                          Uniroyal Rain Sport 2 (Y) 22/30
                          Kumho Ecsta SPT KU31 (Y) 21/30
                          Vredestein Ultrac Sessanta (Y) 21/30
                          Barum Bravuris 2 (W) 20/30
                          Fulda Carat Exelero (Y) 18/30
                          Kenda KR 20 (Y) 13/30

                          Taitaa olla siis aika samantasoiset renkaat. Kokemukset kuitenkin kiinnostavat.
                          Last edited by Dandy; 26-02-2010, 09:08.

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            Edellisenä kesänä alla olleet Kumho Ecsta SPT KU31:t koossa 225/45/17 löysivät jälleen tiensä bemarin alle. Camskillistä pistin tilaukseen 280e/kierros kotiovelle. Y-tunnuksella pienet alennukset.

                            Pitkään mietin muitakin saman hintaluokan renkaita, mutta en uskaltanut vaihtaa rengasmerkkiä/mallia, jos oliskin saanut sitten paskemmat renkaat kuin Kumhot, jotka oli kuitenkin hyvät ajaa
                            Last edited by Antsah; 01-03-2010, 09:38.

                            Comment

                            • 180578
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 172

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Komppaan myös Robia tuon Hankookin Ventuksen ja siis nimenomaan
                              Ventus ST RH06:n suhteen. Tällä hetkellä se on parasta mitä tuolla rahalla saa lähellekkään näissä tosimiesten kokoluokissa.
                              Todellisuudessa se on ehkä paras kumi nautittavan vetelemättömän ajettavuuden, hiljaisuuden ja kuitenkin kohtuullisen hyvän kulutuskestävyyden suhteen näissä kokoluokissa, hintaankin katsomatta.
                              Kiitokset tiedosta. myös Robille. Kumhot oli alunperin kiikarissa mutta taitaapa sitten vaihtua Hankookeihin.

                              Entäs kitkat koossa 275/45R20...? Vredestein Wintrac 4 xtreme on jo napinpainallusta vaille tilauksessa. Vieläkö kannattaa perua?

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by 180578 View Post
                                Kiitokset tiedosta. myös Robille. Kumhot oli alunperin kiikarissa mutta taitaapa sitten vaihtua Hankookeihin.

                                Entäs kitkat koossa 275/45R20...? Vredestein Wintrac 4 xtreme on jo napinpainallusta vaille tilauksessa. Vieläkö kannattaa perua?
                                Ei, mikäli hinta on sopiva.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎