Jos vielä Baijerissa asuisin, niin takuulla valitsisin eri renkaat kuin täällä asuessa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMittailin tänään melut TM-tyyliin tolla RadioShack:in mittarilla. Lämmintä +11 astetta, melko tyyntä, ajelin samaa suoraa molempiin suuntiin aika monta kertaa. Lukemat mitattu keskeltä autoa kuljettajan korvan kohdalta (ei ollu paljoo vaikutusta missä mittari on).
60 km/h 63 dB(A) (+5 dB)
80 km/h 64 dB(A) (+3 dB)
100 km/h 65 dB(A) (+2 dB)
120 km/h 67 dB(A) (+1 dB)
Suluissa erot TM:n 1998 mittaukseen E39 523iA:sta, joka on tästä autosta se huonompi (ja ehkä uskottavampi) mittaustulos.
E60 535dA @ 113 km/h 66 dB(A)
E60 545iA @ 113 km/h 70 dB(A)
Aika hyvin siis vastaa mun auton tulos tuota TopGear:in pätkässä näytettyä 535dA:n mittausta. Tuo 545iA:n mittaus taas oli vain Clarksonin kertomaa, joten se jää uskon varaan. Ihme on jos noin paljon meluisampi ko. laite on.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostSattuipa tuossa juuri silmään TopGear:in E60 535dA -pätkässä että käyttivät siinä tasan samaa mittaria, ja oli myös dB(A)-asteikko käytössä. Mittauksessa käytettiin nopeutta 70 mph = 113 km/h.
E60 535dA @ 113 km/h 66 dB(A)
E60 545iA @ 113 km/h 70 dB(A)
Aika hyvin siis vastaa mun auton tulos tuota TopGear:in pätkässä näytettyä 535dA:n mittausta. Tuo 545iA:n mittaus taas oli vain Clarksonin kertomaa, joten se jää uskon varaan. Ihme on jos noin paljon meluisampi ko. laite on.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postsama rengastus? :thinkE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Sorry OT.
Voin vain allekirjoittaa tuon Juhiksen mielipiteen Saksan teiden kunnosta vs. skandinavia.
Autobahnilla ei yleensä ole lainkaan uria, sillä lailla kuin me täällä ne tunnetaan. Ja tosiaankin Tanskan ja varsinkin Ruotsin puolella vesisateella niin E4 on aivan surkeassa kunnossa paikoitellen. Urat ovat niin syviä, että kunnon sateella vesiliirto on enemmän kuin todennäköistä yli 100:sen vauhdissa, jos vahingossa rengas urassa pääsee käymään. Saksassa pystyy kohtalaisellakin sateella tärskäyttämään sitä 140:tä, ilman mitään vaaraa vesiliirrosta. Siis ainakin pääbaanoilla.
Ja on ne maantietkin hyväkuntoisia Saksassa, mitä nyt vähän kaltevia ja mutkaisia paikotellen.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Nyt tuli vanhojen takarenkaiden tilalle nankang II ja muutoksia vanhoihin dunlop sp9000
*vetelee aivan älyttömästi maantienopeuksissa, loppuun ajetuilla dunlopeilla meni kuin kiskoilla
*moottoritien rampissa 110km/h ajovakauden hallinnan valo vilkkuu..
*abs naputtavat todella herkasti rampissa jarrutettaessa
*märkäpito todella huono vaikka vertaa 2mm pintaa olleisiin dunlopeihin
itse olen kaikkea muuta kuin tyytyväinen mutta nyt auto lähtee seuraavaksi 4 pyöräsuuntaukseen jospa se sillä rauhottuisi kun alkaa kyllästyttämään kun autoa joutuu "ajamaan" maantiellä koko ajan..
ihmetyttää kyllä kun uusi rengas tuntuu huomattavasti huonommalta kuin loppuun ajettu :think ehkä säästin väärässä paikassa..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Antza View PostNS-2 pingpongit on olleet nyt alla ~2kk, koko 225/40/18.
Plussat:
- eivät vetele juuri ollenkaan
- hyvä pito ainakin kuivalla
Miinukset:
- rengasmelu hiljaisilla (taajama, <100km/h) nopeuksilla
- näyttävät selvästi kapeammilta kuin esim. vastaavan kokoiset dunlop sp9000
- nopeissa kaarteissa olevista pompuista taipumusta lähteä heittelehtimäänF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostNyt tuli vanhojen takarenkaiden tilalle nankang II ja muutoksia vanhoihin dunlop sp9000
Eipä ole taas kauaa kun testailin Nankangien märkäpitoa ja vaikeahan sitä on mihinkään verrata kun ei ole samaan aikaan toisia renkaita laittaa oman auton alle. Pitoa voisi kuitenkin kuvata lähinnä sanalla vaihteleva. Välillä tuntuu pitävän ihan hyvin eikä lipsu vaikka yrittää, mutta jossain toisessa paikassa taas mennään kuin jäällä.Last edited by Petri.Kekkonen; 18-08-2007, 08:57.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostNyt tuli vanhojen takarenkaiden tilalle nankang II ja muutoksia vanhoihin dunlop sp9000
*vetelee aivan älyttömästi maantienopeuksissa, loppuun ajetuilla dunlopeilla meni kuin kiskoilla
*moottoritien rampissa 110km/h ajovakauden hallinnan valo vilkkuu..
*abs naputtavat todella herkasti rampissa jarrutettaessa
*märkäpito todella huono vaikka vertaa 2mm pintaa olleisiin dunlopeihin
itse olen kaikkea muuta kuin tyytyväinen mutta nyt auto lähtee seuraavaksi 4 pyöräsuuntaukseen jospa se sillä rauhottuisi kun alkaa kyllästyttämään kun autoa joutuu "ajamaan" maantiellä koko ajanLast edited by hurtta; 18-08-2007, 10:13.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKiinnostais tietää minkä kokoiset renkaat ja mikä auto. Se nyt lienee selvä että ovat rungoltaan pehmeämmät kuin useimmat muut ja tästä on varmasti vain haittaa vauhdikkaammassa ajossa ja pidon rajoilla liikuttaessa. Eli tuo vetely on oikeastaan ainoa juttu jota enemmän hämmästelen.
Eipä ole taas kauaa kun testailin Nankangien märkäpitoa ja vaikeahan sitä on mihinkään verrata kun ei ole samaan aikaan toisia renkaita laittaa oman auton alle. Pitoa voisi kuitenkin kuvata lähinnä sanalla vaihteleva. Välillä tuntuu pitävän ihan hyvin eikä lipsu vaikka yrittää, mutta jossain toisessa paikassa taas mennään kuin jäällä.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Tuntuu melko paljon heittelevän kokemukset samasta renkaaasta. Mistähän moinen johtuu..:think Itsellä NSII:stä ainut miinus jäi tuosta flat spotista. Muuten renkaan ominaisuudet aika lailla kohdallaan. Se miksi näyttävät kapeammilta miltä vaikka tuo SP9000:nen johtuu siitä, että renkaan reunat ovat melko pyöreät kun taas esim. SP9000 rengas on huomattavasti kulmikkaampi. Voihan se olla, että rengas on myös mitoiltaan kapempi mene ja tiedä.
Comment
-
-
Vaihteeksi jotain muutakin kuin Nankangia...
Nyt pari viikkoa e24:ssä alla meikäläiselle ekat halppiskumit, kun vanteet vaihtuivat ja nuo kumit tuli mukana. Edessä Marshal matrac (??) 235/45/17 ja takana Champiro HPZ-40 255/40/17 (onko nää nyt ne GT-Radialit?). Pintaa ~7 mm, kaikissa päiväys 2003 vuoden puolelta.
Kyllähän noi pyöreiltä vaikuttaa, mutta etupäästä kuuluu maantienopeuksissa tolkuton meteli. Takaa ei kuulu mitään, vaikka leveämpi temmi? Edellisellä rengastuksella tuli tasainen mekkala edestä ja takaa. Melusta pisteet Champiroille.
Pidosta sen verran, että ainakin tässä kärryssä etupäästä loppuu kuivalla pito suht helposti, paremmat voisivat siinä suhteessa olla. Märällä taas takapää lähtee kaarteessa heti alta, siis ihan ilman kaasunkäyttöäkin. Ja pidon reuna on todella jyrkkä, ei varoita yhtään vaan lähtee heti. Marshallien märkäpidosta on paha sanoa mitään, kun takapää on tuollainen... Mihinkään pahaan vesiliirtoon noita ei silti ole vielä maantienopeuksissa saatu?
Marshallit lähtee vaihtoon, jahka joutaa... Kukaan polttorenkaita vailla?6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by Erich View PostVaihteeksi jotain muutakin kuin Nankangia...
Nyt pari viikkoa e24:ssä alla meikäläiselle ekat halppiskumit, kun vanteet vaihtuivat ja nuo kumit tuli mukana. Edessä Marshal matrac (??) 235/45/17 ja takana Champiro HPZ-40 255/40/17 (onko nää nyt ne GT-Radialit?). Pintaa ~7 mm, kaikissa päiväys 2003 vuoden puolelta.
Kyllähän noi pyöreiltä vaikuttaa, mutta etupäästä kuuluu maantienopeuksissa tolkuton meteli. Takaa ei kuulu mitään, vaikka leveämpi temmi? Edellisellä rengastuksella tuli tasainen mekkala edestä ja takaa. Melusta pisteet Champiroille.
Pidosta sen verran, että ainakin tässä kärryssä etupäästä loppuu kuivalla pito suht helposti, paremmat voisivat siinä suhteessa olla. Märällä taas takapää lähtee kaarteessa heti alta, siis ihan ilman kaasunkäyttöäkin. Ja pidon reuna on todella jyrkkä, ei varoita yhtään vaan lähtee heti. Marshallien märkäpidosta on paha sanoa mitään, kun takapää on tuollainen... Mihinkään pahaan vesiliirtoon noita ei silti ole vielä maantienopeuksissa saatu?
Marshallit lähtee vaihtoon, jahka joutaa... Kukaan polttorenkaita vailla?
Comment
-
-
Originally posted by sipi View PostSamat kokemukset myös GT-Radialeista (245/40/17). Märällä lähtee perä irti todella helposti ja ei paljoa varottele, autona oli e36 328i. Ero oli todella iso verrattuna 245/35/17 Toyo Proxes T1R:aan.
Comment
-
-
Alla oli 2,5 kesää GT-Radiaalit (235/40) ja nyt noin 2 viikkoa sitten vaihdoin alle Nexen N3000 (235/40).
Kokemuksia GT:istä
- Kulutuskestävät
- Ei vedellyt (ainakaan alle 160km/h nopeuksissa)
- Ehkä hivenen meluisat
- Sadepito huonohko, varsinkin kuluneempana
Erot Nexen N3000
- Hiljaiset
- Ei vetele (ainakaan alle 160km/h nopeuksissa)
- Ainakin kaatosateella uusi rengas piti hyvin
- Huomattavasti hiljaisempi kuin GT
Aikanaan kierros GT:tä maksoi 410€, nyt Nexen about saman asennuksineen. Mielestäni GT oli hinta-laatu suhteeltaan hyvä, mutta Nexen tuntuu vieläkin paremmalta. Uskallan suositella! Pito rata-ajossa (195/45 15" koossa) on myös tasainen ja yllätyksetön.Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
Comment