Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NHB
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1120

    Jos vielä Baijerissa asuisin, niin takuulla valitsisin eri renkaat kuin täällä asuessa.

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7434
      • Oulu

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Mittailin tänään melut TM-tyyliin tolla RadioShack:in mittarilla. Lämmintä +11 astetta, melko tyyntä, ajelin samaa suoraa molempiin suuntiin aika monta kertaa. Lukemat mitattu keskeltä autoa kuljettajan korvan kohdalta (ei ollu paljoo vaikutusta missä mittari on).

      60 km/h 63 dB(A) (+5 dB)
      80 km/h 64 dB(A) (+3 dB)
      100 km/h 65 dB(A) (+2 dB)
      120 km/h 67 dB(A) (+1 dB)

      Suluissa erot TM:n 1998 mittaukseen E39 523iA:sta, joka on tästä autosta se huonompi (ja ehkä uskottavampi) mittaustulos.
      Sattuipa tuossa juuri silmään TopGear:in E60 535dA -pätkässä että käyttivät siinä tasan samaa mittaria, ja oli myös dB(A)-asteikko käytössä. Mittauksessa käytettiin nopeutta 70 mph = 113 km/h.

      E60 535dA @ 113 km/h 66 dB(A)
      E60 545iA @ 113 km/h 70 dB(A)

      Aika hyvin siis vastaa mun auton tulos tuota TopGear:in pätkässä näytettyä 535dA:n mittausta. Tuo 545iA:n mittaus taas oli vain Clarksonin kertomaa, joten se jää uskon varaan. Ihme on jos noin paljon meluisampi ko. laite on.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Sattuipa tuossa juuri silmään TopGear:in E60 535dA -pätkässä että käyttivät siinä tasan samaa mittaria, ja oli myös dB(A)-asteikko käytössä. Mittauksessa käytettiin nopeutta 70 mph = 113 km/h.

        E60 535dA @ 113 km/h 66 dB(A)
        E60 545iA @ 113 km/h 70 dB(A)

        Aika hyvin siis vastaa mun auton tulos tuota TopGear:in pätkässä näytettyä 535dA:n mittausta. Tuo 545iA:n mittaus taas oli vain Clarksonin kertomaa, joten se jää uskon varaan. Ihme on jos noin paljon meluisampi ko. laite on.
        sama rengastus? :think
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7434
          • Oulu

          Originally posted by bemu2000 View Post
          sama rengastus? :think
          Tuskin, mutta aika iso ero silti.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Sorry OT.

            Voin vain allekirjoittaa tuon Juhiksen mielipiteen Saksan teiden kunnosta vs. skandinavia.

            Autobahnilla ei yleensä ole lainkaan uria, sillä lailla kuin me täällä ne tunnetaan. Ja tosiaankin Tanskan ja varsinkin Ruotsin puolella vesisateella niin E4 on aivan surkeassa kunnossa paikoitellen. Urat ovat niin syviä, että kunnon sateella vesiliirto on enemmän kuin todennäköistä yli 100:sen vauhdissa, jos vahingossa rengas urassa pääsee käymään. Saksassa pystyy kohtalaisellakin sateella tärskäyttämään sitä 140:tä, ilman mitään vaaraa vesiliirrosta. Siis ainakin pääbaanoilla.

            Ja on ne maantietkin hyväkuntoisia Saksassa, mitä nyt vähän kaltevia ja mutkaisia paikotellen .

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4629
              • Tampere

              Nyt tuli vanhojen takarenkaiden tilalle nankang II ja muutoksia vanhoihin dunlop sp9000

              *vetelee aivan älyttömästi maantienopeuksissa, loppuun ajetuilla dunlopeilla meni kuin kiskoilla
              *moottoritien rampissa 110km/h ajovakauden hallinnan valo vilkkuu..
              *abs naputtavat todella herkasti rampissa jarrutettaessa
              *märkäpito todella huono vaikka vertaa 2mm pintaa olleisiin dunlopeihin

              itse olen kaikkea muuta kuin tyytyväinen mutta nyt auto lähtee seuraavaksi 4 pyöräsuuntaukseen jospa se sillä rauhottuisi kun alkaa kyllästyttämään kun autoa joutuu "ajamaan" maantiellä koko ajan..

              ihmetyttää kyllä kun uusi rengas tuntuu huomattavasti huonommalta kuin loppuun ajettu :think ehkä säästin väärässä paikassa..
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4629
                • Tampere

                Originally posted by Antza View Post
                NS-2 pingpongit on olleet nyt alla ~2kk, koko 225/40/18.

                Plussat:
                - eivät vetele juuri ollenkaan
                - hyvä pito ainakin kuivalla

                Miinukset:
                - rengasmelu hiljaisilla (taajama, <100km/h) nopeuksilla
                - näyttävät selvästi kapeammilta kuin esim. vastaavan kokoiset dunlop sp9000
                - nopeissa kaarteissa olevista pompuista taipumusta lähteä heittelehtimään
                mites sulla on ollut noiden ajovakauden hallinnan ja absien kanssa kun laitoit pingpongit? itsellä noi renkaat vielä tuntuvat niin pehmeiltä kuin olisi jotkut kaposet kumit nurkissa.. vähän kuin taipuisi alle..
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7434
                  • Oulu

                  Originally posted by fraatti View Post
                  Nyt tuli vanhojen takarenkaiden tilalle nankang II ja muutoksia vanhoihin dunlop sp9000
                  Kiinnostais tietää minkä kokoiset renkaat ja mikä auto. Se nyt lienee selvä että ovat rungoltaan pehmeämmät kuin useimmat muut ja tästä on varmasti vain haittaa vauhdikkaammassa ajossa ja pidon rajoilla liikuttaessa. Eli tuo vetely on oikeastaan ainoa juttu jota enemmän hämmästelen.

                  Eipä ole taas kauaa kun testailin Nankangien märkäpitoa ja vaikeahan sitä on mihinkään verrata kun ei ole samaan aikaan toisia renkaita laittaa oman auton alle. Pitoa voisi kuitenkin kuvata lähinnä sanalla vaihteleva. Välillä tuntuu pitävän ihan hyvin eikä lipsu vaikka yrittää, mutta jossain toisessa paikassa taas mennään kuin jäällä.
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 18-08-2007, 08:57.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • hurtta
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 444

                    Originally posted by fraatti View Post
                    Nyt tuli vanhojen takarenkaiden tilalle nankang II ja muutoksia vanhoihin dunlop sp9000

                    *vetelee aivan älyttömästi maantienopeuksissa, loppuun ajetuilla dunlopeilla meni kuin kiskoilla
                    *moottoritien rampissa 110km/h ajovakauden hallinnan valo vilkkuu..
                    *abs naputtavat todella herkasti rampissa jarrutettaessa
                    *märkäpito todella huono vaikka vertaa 2mm pintaa olleisiin dunlopeihin

                    itse olen kaikkea muuta kuin tyytyväinen mutta nyt auto lähtee seuraavaksi 4 pyöräsuuntaukseen jospa se sillä rauhottuisi kun alkaa kyllästyttämään kun autoa joutuu "ajamaan" maantiellä koko ajan
                    - renkaissa tuskin on vika vaan - jos ei sitten ole yksilövika, meinaan mullakin oli yksi soikea Nanakang alkuun jonka tosin sain vaihdettua uuteen pyöreään. Mulla on ollut NS2-kumit alla about kaksi vuotta ja kaikki OK.
                    Last edited by hurtta; 18-08-2007, 10:13.

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5226
                      • Hki 43

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Kiinnostais tietää minkä kokoiset renkaat ja mikä auto. Se nyt lienee selvä että ovat rungoltaan pehmeämmät kuin useimmat muut ja tästä on varmasti vain haittaa vauhdikkaammassa ajossa ja pidon rajoilla liikuttaessa. Eli tuo vetely on oikeastaan ainoa juttu jota enemmän hämmästelen.

                      Eipä ole taas kauaa kun testailin Nankangien märkäpitoa ja vaikeahan sitä on mihinkään verrata kun ei ole samaan aikaan toisia renkaita laittaa oman auton alle. Pitoa voisi kuitenkin kuvata lähinnä sanalla vaihteleva. Välillä tuntuu pitävän ihan hyvin eikä lipsu vaikka yrittää, mutta jossain toisessa paikassa taas mennään kuin jäällä.
                      Aivan saman huomannu omissa Wanleissa. Väillä lähtee kakkosella puolikaasulla nättiin sladiin märällä, kun taas toisinaan pitoa tuntuu olevan paljon paremmin. Autona e34 525i ja renkaina Wanli S-1099 225-45/17 ja 245-45/17.
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        Tuntuu melko paljon heittelevän kokemukset samasta renkaaasta. Mistähän moinen johtuu..:think Itsellä NSII:stä ainut miinus jäi tuosta flat spotista. Muuten renkaan ominaisuudet aika lailla kohdallaan. Se miksi näyttävät kapeammilta miltä vaikka tuo SP9000:nen johtuu siitä, että renkaan reunat ovat melko pyöreät kun taas esim. SP9000 rengas on huomattavasti kulmikkaampi. Voihan se olla, että rengas on myös mitoiltaan kapempi mene ja tiedä.
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • Erich
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 783
                          • Hämeenkyrö

                          Vaihteeksi jotain muutakin kuin Nankangia...

                          Nyt pari viikkoa e24:ssä alla meikäläiselle ekat halppiskumit, kun vanteet vaihtuivat ja nuo kumit tuli mukana. Edessä Marshal matrac (??) 235/45/17 ja takana Champiro HPZ-40 255/40/17 (onko nää nyt ne GT-Radialit?). Pintaa ~7 mm, kaikissa päiväys 2003 vuoden puolelta.

                          Kyllähän noi pyöreiltä vaikuttaa, mutta etupäästä kuuluu maantienopeuksissa tolkuton meteli. Takaa ei kuulu mitään, vaikka leveämpi temmi? Edellisellä rengastuksella tuli tasainen mekkala edestä ja takaa. Melusta pisteet Champiroille.

                          Pidosta sen verran, että ainakin tässä kärryssä etupäästä loppuu kuivalla pito suht helposti, paremmat voisivat siinä suhteessa olla. Märällä taas takapää lähtee kaarteessa heti alta, siis ihan ilman kaasunkäyttöäkin. Ja pidon reuna on todella jyrkkä, ei varoita yhtään vaan lähtee heti. Marshallien märkäpidosta on paha sanoa mitään, kun takapää on tuollainen... Mihinkään pahaan vesiliirtoon noita ei silti ole vielä maantienopeuksissa saatu?

                          Marshallit lähtee vaihtoon, jahka joutaa... Kukaan polttorenkaita vailla?
                          6 - E24 635
                          7 - E38 740
                          8 - E31 850

                          Comment

                          • sipi
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 320
                            • Helsinki

                            Originally posted by Erich View Post
                            Vaihteeksi jotain muutakin kuin Nankangia...

                            Nyt pari viikkoa e24:ssä alla meikäläiselle ekat halppiskumit, kun vanteet vaihtuivat ja nuo kumit tuli mukana. Edessä Marshal matrac (??) 235/45/17 ja takana Champiro HPZ-40 255/40/17 (onko nää nyt ne GT-Radialit?). Pintaa ~7 mm, kaikissa päiväys 2003 vuoden puolelta.

                            Kyllähän noi pyöreiltä vaikuttaa, mutta etupäästä kuuluu maantienopeuksissa tolkuton meteli. Takaa ei kuulu mitään, vaikka leveämpi temmi? Edellisellä rengastuksella tuli tasainen mekkala edestä ja takaa. Melusta pisteet Champiroille.

                            Pidosta sen verran, että ainakin tässä kärryssä etupäästä loppuu kuivalla pito suht helposti, paremmat voisivat siinä suhteessa olla. Märällä taas takapää lähtee kaarteessa heti alta, siis ihan ilman kaasunkäyttöäkin. Ja pidon reuna on todella jyrkkä, ei varoita yhtään vaan lähtee heti. Marshallien märkäpidosta on paha sanoa mitään, kun takapää on tuollainen... Mihinkään pahaan vesiliirtoon noita ei silti ole vielä maantienopeuksissa saatu?

                            Marshallit lähtee vaihtoon, jahka joutaa... Kukaan polttorenkaita vailla?
                            Samat kokemukset myös GT-Radialeista (245/40/17). Märällä lähtee perä irti todella helposti ja ei paljoa varottele, autona oli e36 328i. Ero oli todella iso verrattuna 245/35/17 Toyo Proxes T1R:aan.
                            e39 M5 Carbonschwarz '2001
                            ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                            ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                            Comment

                            • ZoMbiE
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2583
                              • Lohja, Virkkala

                              Originally posted by sipi View Post
                              Samat kokemukset myös GT-Radialeista (245/40/17). Märällä lähtee perä irti todella helposti ja ei paljoa varottele, autona oli e36 328i. Ero oli todella iso verrattuna 245/35/17 Toyo Proxes T1R:aan.
                              No joo, on toi Toyo ja GT-radial hiuka eritasoisia renkaita muutenkin. Toyossa pitoa kuin pienessä kylässä, niin kuivalla kuin märälläkin. Molemmist siis kokemuksia itselläkin. Ja huomasin GT:stä saman tuon märkäpidon osalta... Ilman eri varoitusta loppuu pito.

                              Comment

                              • Kilpuri
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 831
                                • Tampere

                                Alla oli 2,5 kesää GT-Radiaalit (235/40) ja nyt noin 2 viikkoa sitten vaihdoin alle Nexen N3000 (235/40).

                                Kokemuksia GT:istä

                                - Kulutuskestävät
                                - Ei vedellyt (ainakaan alle 160km/h nopeuksissa)
                                - Ehkä hivenen meluisat
                                - Sadepito huonohko, varsinkin kuluneempana

                                Erot Nexen N3000

                                - Hiljaiset
                                - Ei vetele (ainakaan alle 160km/h nopeuksissa)
                                - Ainakin kaatosateella uusi rengas piti hyvin
                                - Huomattavasti hiljaisempi kuin GT

                                Aikanaan kierros GT:tä maksoi 410€, nyt Nexen about saman asennuksineen. Mielestäni GT oli hinta-laatu suhteeltaan hyvä, mutta Nexen tuntuu vieläkin paremmalta. Uskallan suositella! Pito rata-ajossa (195/45 15" koossa) on myös tasainen ja yllätyksetön.
                                Now: 525xd -09
                                Ex: 330d -07
                                Ex: 328i -96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎