Originally posted by Kilpuri
View Post
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuo nexen taitaa olla hyvin pitkälti sama rengas mitä nankang. Kaveri sellaiset osti ja pisti silmään, että kuvio sama ja valmistusmaa taisi olla Korea jne..
-
Mielestäni Nexen on ihan oma merkkinsä, ainakaan runko ei ole pehmeä. Ja kokemuksieni mukaan hyvä rengas, myös märällä. (N3000 mallista kokemuksia)Originally posted by Stone View PostTuo nexen taitaa olla hyvin pitkälti sama rengas mitä nankang. Kaveri sellaiset osti ja pisti silmään, että kuvio sama ja valmistusmaa taisi olla Korea jne..Last edited by ZoMbiE; 19-08-2007, 20:56.
Comment
-
Nankang NS-I
Nankang NS-II
Nexen N3000
Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
Minullekin tuli nyt viikolla 235/45-17 V Nankang NS2:set taakse ja ennen oli Mabor Sport-Jet nopeusluokka W, sama koko. Rengasliikkeeltä lähtiessä ajoin heti motarille ja uraisesta rampista kiihdyttäessä tuntui nuljuavan tosi pahasti. Menin katsomaan paineet niin rengasliikkeen jampat oli laittanu 3,0 bar niihin. Pudotin paineet 2,6:een niin enää ei vetele yhtään. Nankangien runko tuntuu kyllä pehmeämmältä mutkatiellä kovaa ajaessa, muttei häiritsevästi. Märkäpidosta ei vielä ole kovinkaan kokemusta, mutta ainakin kaatosateella kärsi ajaa motarilla urissa ja risteyksestä polkaistessa ei lyönyt tyhjää kun taas Maboreilla tuntui kuin olisi elokuvarenkaat alla ollut.Originally posted by fraatti View PostNyt tuli vanhojen takarenkaiden tilalle nankang II ja muutoksia vanhoihin dunlop sp9000
*vetelee aivan älyttömästi maantienopeuksissa, loppuun ajetuilla dunlopeilla meni kuin kiskoilla
*moottoritien rampissa 110km/h ajovakauden hallinnan valo vilkkuu..
*abs naputtavat todella herkasti rampissa jarrutettaessa
*märkäpito todella huono vaikka vertaa 2mm pintaa olleisiin dunlopeihin
itse olen kaikkea muuta kuin tyytyväinen mutta nyt auto lähtee seuraavaksi 4 pyöräsuuntaukseen jospa se sillä rauhottuisi kun alkaa kyllästyttämään kun autoa joutuu "ajamaan" maantiellä koko ajan..
ihmetyttää kyllä kun uusi rengas tuntuu huomattavasti huonommalta kuin loppuun ajettu :think ehkä säästin väärässä paikassa..
Samalla voineekin todeta, että Mabor Sport-Jetejä en suosittele. Tarraavat hurjana kapeisiin pitkittäisiin pikisoiroihin joilla teiden halkeamia korjaillaan, ovat meluisat ja märkäpito on ihan perseestä. Plussana voinee todeta että ainakin W luokan kumi on todella jämäkkä kun ajaa mutkatiellä isoa kovaa
Edit: Minkälaisia threadwear lukuja (kulumisenkestoindeksi) teillä on eri renkaissa? Nankangeissa näköjään 340.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
nexenistä todella hyviä kokemuksia myös ja piti myös minulla hyvin märällä... tukeva runko ja hiljaiset. kumiseos on suht pehmeää, eli radalle niistä ei ole ja kuluu melko nopeasti.Originally posted by ZoMbiE View PostMielestäni Nexen on ihan oma merkkinsä, ainakaan runko ei ole pehmeä. Ja kokemuksieni mukaan hyvä rengas, myös märällä. (N3000 mallista kokemuksia)
Comment
-
Onhan noissa selkeä ero kuviossa siis N3000 ja NS-2 välillä.. Eli joopa joo taas.Originally posted by Kilpuri View Post
No valmistusmaa oli kuitenkin molemmissa Korea.
Comment
-
Nankang kokemuksia
Mulla olleet NS-2:t nyt alla vajaan viikon. Tässä tuntemuksia ja spekulaatiota.. Ensikokemus oli että uravetely oli tiessään, kuten täällä on moni mainostanut. Ei tosin 100%:sti mutta lähes. Nämä on reinforced malli, joka saattaa myös vaikuttaa asiaan. Rengaskoko on 225/40/18, autona E46 sedan.
Renkaan rungon pehmeydestä on haittaakin. Entisiin 225/50/16 Michelineihin verrattuna ohjaus ei terävöitynyt ollenkaan (vaikka vannekoko kasvoi 2 tuumaa!), sanoisin jopa päinvastoin. Noin satasen nopeuksissa tuntuma häviää. Uraisilla teillä ja hitaammassa vauhdissa todella miellyttävät mutta muuten jotenkin "lurjut". Painetta on 3.0. Tuntuis aika erikoiselta, että ohjaustuntuma paranee paineita laskemalla. En suosittelisi ainakaan korkeammalla profiililla näitä hankkimaan. Jollain 35 profiililla saattaisi olla parhaimmillaan. Saksan baanoille varmaan virhehankinta.
Muisti-ilmiötä en ole näillä huomannut, mikä jännitti Nankangeissa. Kenties juuri RF mallin ansiota. En ei-RF-malliin lähtisi, jos se on vielä löysempirunkoinen. Omaan makuuni ei ole optimirenkaat, toivoisin parempaa tuntumaa tiehen. Seuraaviin renkaisiin joku kompromissi pitäisi löytää urissa vetelyn ja ajotuntuman väliltä.
Pidossa kuivalla ja märällä ei ole valittamista. Pidon rajalla ja luistossa ehkä helpompi hallita joka kielisi vähän huonommasta pidosta verrattuna edellisiin "merkkirenkaisiin".
Yhteenvetona, NS-2:t on ajomukavuutta ajotuntuman kustannuksella.E46 328isigpic
Comment
-
Itellä ollut ainakaan tuolla mitään ongelmaa enkä kaivannut jäykempää rengasta kun kuitenkin enimmäkseen suoraan ajetaan ja monin paikoin jatkuvaa poikittaissaumaa pinta. Toisaalta en kyllä juurikaan päässyt ajamaan isoa kovaa mutkiin baanalla koska ruuhkaa oli yleensä liikaa. Ehkä sitten olisi kaivainnut muuntyyppistä rengasta, mutta oli nuo kyllä tälläisella perheautolla tapahtuvaan perhematkailuun melko sopiva valinta. Ringillä vaan alkoi nopeat mutkat pelottaa, liekö vika renkaassa vai kuskissa.Originally posted by Throes View PostSaksan baanoille varmaan virhehankinta.
Hallinta luistossa märällä tuntuu tosiaan olevan hyvin helppoa, eli aika pehmeästi alkaa luisto märälläkin.Originally posted by Throes View PostPidon rajalla ja luistossa ehkä helpompi hallita joka kielisi vähän huonommasta pidosta verrattuna edellisiin "merkkirenkaisiin".
Tämän voin myös allekirjoittaa.Originally posted by Throes View PostYhteenvetona, NS-2:t on ajomukavuutta ajotuntuman kustannuksella.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
No niin.. Takapyöränlaakeri oli tullut tiensä päähän ja ilmaisi asian ulvomisella mutta se ei mihinkään aikaisemmin mainitsemistani asioista vaikuttanut.. Auto on e46 328 ja takafillareiden koot ovat 255/35/18.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKiinnostais tietää minkä kokoiset renkaat ja mikä auto. Se nyt lienee selvä että ovat rungoltaan pehmeämmät kuin useimmat muut ja tästä on varmasti vain haittaa vauhdikkaammassa ajossa ja pidon rajoilla liikuttaessa. Eli tuo vetely on oikeastaan ainoa juttu jota enemmän hämmästelen.
Eipä ole taas kauaa kun testailin Nankangien märkäpitoa ja vaikeahan sitä on mihinkään verrata kun ei ole samaan aikaan toisia renkaita laittaa oman auton alle. Pitoa voisi kuitenkin kuvata lähinnä sanalla vaihteleva. Välillä tuntuu pitävän ihan hyvin eikä lipsu vaikka yrittää, mutta jossain toisessa paikassa taas mennään kuin jäällä.
Edelleen suurinta hämmästystä aiheuttaa dsc:n valon todella herkkä toiminta..
esim ripeässä kaistanvaihdossa valo vilkuttelee.. samoin kaartuvassa rampissa jarrutettaessa abs:t naputtavat todella herkästi.. siis sellaisessa vauhdissa missä edes ladan pyörät eivät vielä menisi lukkoon..
Nyt tuli saksasta tilattua meylen vahvistetuttukivarret sekä -puslat etupäähän ja vaihdan ne vielä ennen suuntausta.. katsotaan miten homma etenee..
voi olla että renkaiden vetely on hiukan rauhoittunut heti siitä asennuksen jälkeisestä tai sitten siihen on vain tottunut..Last edited by fraatti; 22-08-2007, 16:25.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Uudet renkaat vetelee usein jonkun aikaa kunnes asettuvat kunnolla vanteelle ja hieman kovettuvat.
Tossa ois pieni rengasvertailu, mukana halpiskumeja. Vertailun painoarvo on tosin jarrutusmatkoissa ja kilparadan kierrosajoissa eikä niinkään normaalikäytössä (uraherkkyys, hiljaisuus, kulutuskestävyys).
Last edited by himonussija; 22-08-2007, 17:36.
Comment
-
Onko edessä ja takana yhtäsuuret vierintäkehät? Jos ei ole, niin se juurikin voisi vaikuttaa ABS:n ja DSC:n toimintaan, koska järjestelmät luulevat että pyörät luistavat. E39:ssä ainakin luistonesto käy vilkuttamaan jos vierintäkehät poikkeavat toisistaan liikaa.Originally posted by fraatti View PostNo niin.. Takapyöränlaakeri oli tullut tiensä päähän ja ilmaisi asian ulvomisella mutta se ei mihinkään aikaisemmin mainitsemistani asioista vaikuttanut.. Auto on e46 328 ja takafillareiden koot ovat 255/35/18.
Comment
-
No joo, ei mullakaan ole kuin kolmesta uudesta rengassarjasta kokemusta. GoodYear UltraGrip 500 setti oli tosi lepsu ensimmäisten satojen kilometrien ajan, mutta asettui. Nankankisetissä sama juttu, mutta pehmeys kesti vähemmän aikaa. Regal merkkisissä kumeissa ilmiö oli lievin mutta huomattavissa että ajan myötä paranivat. Eikä kyse ollut tottumuksesta tai paineiden muutoksesta, muutos oli sen verran huomattava.Originally posted by Heguli 31 View PostTämä oli minulle kyllä uutta tietoa.Ei ole vastaavaa omalle kohdalle sattunut.
Comment
-
Kiitos, tämä tuli joskus luettua mutta tuosta PDF:stä nyt selviää heti mm. sellainen mielenkiintoinen juttu että melumittauksissa renkaiden väliset erot ovat lähes nopeudesta riippumatta luokkaa 2 dB.Originally posted by himonussija View PostTossa ois pieni rengasvertailu...
http://eu.goodyear.com/middle_east_e...m195-19101.pdf

Eli jos tähän on uskomista, ei huonokaan rengasvalinta muuta oikeasti hiljaista autoa meluisaksi, tai toisinpäin (minkä nyt toki käytännön kokemuksen perusteella voi varmaan jokainen todeta). Jos siis vaikka katsoo noita TM:n eri automalleille mittaamia meluja niin renkaiden vaikutus lienee tuossa 2 dB haarukassa, kun taas eri autojen haarukka on luokkaa 13 dB, ja hiljaisten ja keskimääräistenkin autojen väliin jää 6-7 dB haarukka.Last edited by Petri.Kekkonen; 27-08-2007, 17:01.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
e46 touring + NS-II (Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa?)
Tilasin Rengas-onlinestä takarenkaiksi nuo Nankangin NSII:set, koko on 255/35/18. Nyt ne on asennettu alle, ja fiilis on pettynyt. Renkaat on suht meluttomat, siitä plussaa, mutta runko tuntuu veltolta. Tuli vähän samanlaiset fiilikset kuin syksyllä talvirenkaisiin vaihdettaessa, lievästi tuntuu että perä lähtee alta, ja edellisten renkaiden (Bridgestone Potenza) mikroautomainen "kanttailu tuntuma" on poissa. Eilen tein tavanomaisen "formula ohituksen" noin 120 vauhdissa, kaistalle palatessa tuntui että auto lähtee käsistä, taisi DCS:n valokin vilahtaa.
Kysymys kuuluukin onko minulla nyt alla ne ns. vahvistamattomat versiot? mitä merkintöjä renkaan kupeessa on jos vahvistettu versio?
Näillä on kantavuus 600kg ja kokomerkinnän perässä 90W.
Tällainen suht painava auto(omapaino 1610kg) varmaan tarvisi ne vahvistetut versiot...niin, paineitten kanssa myös pelasin, koittelin useita eri paineita, ja yritin löytää parsta, nyt niissä on 3.3Last edited by Murska; 23-08-2007, 10:41.e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Comment

Comment