Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Terou
    BTCF Member
    • May 2005
    • 791
    • Tampere

    Originally posted by Vanquish View Post
    Oiskohan pidon heittelyn syynä se et osalla täälläkin on nankang m+s kumeja?
    Tätä juuri olen itsekin miettinyt. Nimittäin ainut huono puoli edellisessä Nankang setissä oli heikohko märkäpito asfaltilla, ja renkaissa oli tuo m+s merkintä. Olin muuten tyytyväinen kumeihin ja ostin sitten uudetkin Nankangia ja nyt ei m+s merkintää ollut. Enkä ole enää huomannut mitään lipsumista märälläkään asfaltilla. Ja rengas kyllä toimii aivan mainiosti myös suurilla nopeuksilla vesisateella, en ole vehjettä vesiliirtoon saanut. Moottoritiellä kun muut himmailevat kovassa sateessa, niin huoleti voi posotella 130 lasissa. Ei ollut kyllä vanhankaan setin kanssa vesiliirron kanssa ongelmaa. Mutta se onkin vähän eri asia kuin märkäpito.
    E46 M3 perän lukkoyksikkö
    Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

    www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7434
      • Oulu

      Originally posted by Terou View Post
      Nimittäin ainut huono puoli edellisessä Nankang setissä oli heikohko märkäpito asfaltilla, ja renkaissa oli tuo m+s merkintä.
      Mulla ei ollut M+S -merkintää noissa ja ei ne silti pitäneet märällä.

      Originally posted by Terou View Post
      Moottoritiellä kun muut himmailevat kovassa sateessa, niin huoleti voi posotella 130 lasissa. Ei ollut kyllä vanhankaan setin kanssa vesiliirron kanssa ongelmaa. Mutta se onkin vähän eri asia kuin märkäpito.
      Ei mullakaan ole yhtään havaintoa vesiliirrosta Nankangeilla, Saksassa tuli ajettua jonkinlaisesssa sateessakin 150-160 km/h välillä ja Ruotsissa kovemmassakin sateessa 120-130 km/h.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Mulla ei ollut M+S -merkintää noissa ja ei ne silti pitäneet märällä.

        Ei mullakaan ole yhtään havaintoa vesiliirrosta Nankangeilla, Saksassa tuli ajettua jonkinlaisesssa sateessakin 150-160 km/h välillä ja Ruotsissa kovemmassakin sateessa 120-130 km/h.
        Siis tarkoitatko että oli liukkaat mutta koskaan ei joutunut vesiliirtoon?

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7434
          • Oulu

          Originally posted by Vanquish View Post
          Siis tarkoitatko että oli liukkaat mutta koskaan ei joutunut vesiliirtoon?
          Juu, eli liukastelin kyllä alle 80 km/h nopeuksissa märällä ihan tarpeeksi, mutta en suuremmissa vauhdeissa havainnut mitään vesiliirtoherkkyyttä.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by -Tate- View Post
            Tuanoinnii... Nyt meni kyllä vähän ohi? Missähän minä olen kommentoinut Nangkang NS 18"-20" ominaisuuksia? En missään, joten se siitä

            Olen kommentoinut VAIN ja AINOASTAAN Nankang NS2 ominaisuuksia kokoluokassa 195/50/15 ja olen huomannut selvästi että oma sarjani NS2:sia on todella heikko muihin verrattuna. Oli sitten miten "nuljukumi" tahansa..

            Tämän kesän parin kaverin kokemukset + omat kokemukset = En aio itse enää ostaa tälläisiä halpisrenkaita (ellei laatu parane).
            ...ja minä olen puolestaan kommentoinut vain ja ainoastaan yli 18" kokoluokan NS-2:ia, joten ihan eri asiasta tämä on keskusteltu yhden ja ainoan tuotemerkin alla.
            On nimittäin niin että jokaisella rengasmallilla on se yksi optimikoko johon se on rakenteellisesti parhain ja kaikki muut helposti kompromissejä.
            On ihan selvää että koska NS-2 toimii vielä jopa 19" kokoluokissa ajomukavuuden suhteen kuin moni muu tuote 16" kokoluokassa, on päivän selvää että NS-2 onkin rakenteellisesti painotettu 17" tai 18" kokoluokkaan.
            Tälläin tietenkin nämä 15" ja 16" kokoluokat ovat aivan liian pehmeitä+ryhdittömiä "nuljukumeja".
            On siis aika absurdia mm.minulle "huudella sivusta" kuinka paska tuote NS-2 on kun jonkun käyttökokemukset 15"-16" kokoluokan NS-2:sta ovat kammottavat. Niin ne ihan varmasti ovatkin, koska ilmaisia aterioita ei kuitenkaan ole olemassakaan ja rengaskin on AINA vain ja ainoastaan kompromissiensa summa, jossa mukana on myös siitä maksettava hinta.
            Uraherkkyys on kuitenkin aivan selkeä turvallisuusriski ja mikäli tällainen ominaisuus on tuotteessa sisäänrakennettuna, vie tuote oikeasti Pentti Perusautoilijaa eikä Pentti autoa. On turha puhua mistään "premium" tuotteista niin kauan jos/kun tuote itsessää päättää sen "premium" auton ajosuunnasta Suomalaisilla pitkittäisuritetuilla pääteillä.

            Comment

            • VoDevil
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1046
              • Pohojam`maa

              Itellä oli autossa(e46 328ci) Nankang ns-2 235/35-19 joka nurkas ja en voi kyllä mitenkään kehua... äänekkäät, hakee urissa, märkäpitoa ei minkäänlaista ja pinta heiittoa löytyy myös!!
              Nyt hankook s1 evo 225/35-19 ja 265/30-19 ----> erittäin tyytyväinen!!
              -VaasaConnection-

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by VoDevil View Post
                Itellä oli autossa(e46 328ci) Nankang ns-2 235/35-19 joka nurkas ja en voi kyllä mitenkään kehua... äänekkäät, hakee urissa, märkäpitoa ei minkäänlaista ja pinta heiittoa löytyy myös!!
                Nyt hankook s1 evo 225/35-19 ja 265/30-19 ----> erittäin tyytyväinen!!
                Mikä se sinulla olikaan näissä Nankang:ssa vanteen et? Entä, olikos ne alustakulmat säädettu 19" rengastukselle?
                Entä sinulle tehty puslaremontti? Ennen vai jälkeen NS-2:sten?
                Last edited by Hemi; 20-08-2008, 14:14.

                Comment

                • jyrbba69
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2394
                  • Kouvola

                  Yhä itsellä NS2 19" 235 ja 275 koossa ja hyvin pelittää. Ei hae tippaakaan urissa mihinkään suuntaan. Toisaalta ei ole kyllä ihan hiljaiset, mutta tuskimpa 19" semmosia löytyykään.

                  -Jyri
                  2015 AMG GTS
                  -----------------------------

                  www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                  [email protected]

                  Comment

                  • MTV
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 337
                    • JKL

                    Harkitsen kumeiksi noita 17" Hankookin S1 Evoja, 16" toimivat Hankookit ihan jees, toimiiko myös 17", kokemuksia?
                    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                    E34 540iA -93

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7434
                      • Oulu

                      Originally posted by MTV View Post
                      Harkitsen kumeiksi noita 17" Hankookin S1 Evoja, 16" toimivat Hankookit ihan jees, toimiiko myös 17", kokemuksia?
                      Kuten jo sanottu, ei mulla ainakaan ole mitään valittamista noista eturenkaina. Voisin ostaa taaksekin samanlaiset. Myös testimenestys on ollut ihan hyvä, tosin yleensä 18-19" koossa testattu: http://www.zroadster.com/forum/636836-post3.html
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        Originally posted by MTV View Post
                        Harkitsen kumeiksi noita 17" Hankookin S1 Evoja, 16" toimivat Hankookit ihan jees, toimiiko myös 17", kokemuksia?
                        Ite just hankin E39:een S1 Evo 235/45 17, ihan ok tuntuset, ei melua, ei vetele, sateellakin pitää sen mitä minä tartten (en meinaa käydä radalla tällä autolla...).

                        Edelliset kumit oli myös saman kokoiset Hankookit, mallia K102, eikä nekään hullummat olleet.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • nappe74
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 2846
                          • South Carelia

                          Originally posted by VoDevil View Post
                          Itellä oli autossa(e46 328ci) Nankang ns-2 235/35-19 joka nurkas ja en voi kyllä mitenkään kehua... äänekkäät, hakee urissa, märkäpitoa ei minkäänlaista ja pinta heiittoa löytyy myös!!
                          Nyt hankook s1 evo 225/35-19 ja 265/30-19 ----> erittäin tyytyväinen!!
                          Minulla taas melko päinvastaiset kokemukset nykyään alla olevissa NS-2:ssa (225/35-19 ja 265/30-19), autona siis tuo E36 328iA.
                          Mielestäni renkaat ei ole mitenkään äänekkäät, urissa vetelyä en ole havainnut ollenkaan, rankkasateessa on saanut huoletta ajaa kovemmissakin nopeuksissa ilman minkäänlaista tuntuman menettämistä eikä flatspot-ilmiötä ole tullut kertaakaan vielä vastaan !!!
                          Aikaisemmin oli edellisessä autossa (E39 528iA) Kumhon 18" renkaat ja ne olivat paljon äänekkäämmät, edessä olleet 235 leveät renkaat veteli ihan helvetisti urissa ja flatspot-ilmiö oli päivittäinen...
                          G30 530e xDrive A M-Sport -20

                          ex-Bimmerit:
                          F10 525dA xDrive M-Sport -13
                          E21 316 -80
                          E91 330xdA M-Sport -06
                          E53 X5 3.0iA Sport -04
                          E91 335xiA M-Sport -08
                          E60 530iA M-Sport -06
                          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                          E91 320d -06
                          E39 530iAT M-Sport -01
                          E36 328iA -96
                          E39 528iA -96
                          E36 325i -92

                          Comment

                          • -Tate-
                            Moderator
                            • Jan 2004
                            • 3210
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Hemi View Post
                            ...ja minä olen puolestaan kommentoinut vain ja ainoastaan yli 18" kokoluokan NS-2:ia, joten ihan eri asiasta tämä on keskusteltu yhden ja ainoan tuotemerkin alla.
                            On nimittäin niin että jokaisella rengasmallilla on se yksi optimikoko johon se on rakenteellisesti parhain ja kaikki muut helposti kompromissejä.
                            On ihan selvää että koska NS-2 toimii vielä jopa 19" kokoluokissa ajomukavuuden suhteen kuin moni muu tuote 16" kokoluokassa, on päivän selvää että NS-2 onkin rakenteellisesti painotettu 17" tai 18" kokoluokkaan.
                            Tälläin tietenkin nämä 15" ja 16" kokoluokat ovat aivan liian pehmeitä+ryhdittömiä "nuljukumeja".
                            On siis aika absurdia mm.minulle "huudella sivusta" kuinka paska tuote NS-2 on kun jonkun käyttökokemukset 15"-16" kokoluokan NS-2:sta ovat kammottavat. Niin ne ihan varmasti ovatkin, koska ilmaisia aterioita ei kuitenkaan ole olemassakaan ja rengaskin on AINA vain ja ainoastaan kompromissiensa summa, jossa mukana on myös siitä maksettava hinta.
                            Uraherkkyys on kuitenkin aivan selkeä turvallisuusriski ja mikäli tällainen ominaisuus on tuotteessa sisäänrakennettuna, vie tuote oikeasti Pentti Perusautoilijaa eikä Pentti autoa. On turha puhua mistään "premium" tuotteista niin kauan jos/kun tuote itsessää päättää sen "premium" auton ajosuunnasta Suomalaisilla pitkittäisuritetuilla pääteillä.
                            Puhut kyllä aivan totta, mutta ehkä liikaa "Nangkang-aurinkolasit" päässä. Monille tulee helposti se mielikuva että nämä Nangkangit ynnä muut Pingpongit ovat aivan ylitse muiden ja se ei kuitenkaan ole valitettavasti totta. Miksihän taksit eivät käytä kiinanrenkaita, luulisi käyttävän jos kerta ovat niin hyvät kaikinpuolin.. Aivan - rengaskoko on eri! On siis muitakin rengaskokoja käytössä kuin 17-20"..
                            I Believed I Would Die.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by -Tate- View Post
                              Puhut kyllä aivan totta, mutta ehkä liikaa "Nangkang-aurinkolasit" päässä. Monille tulee helposti se mielikuva että nämä Nangkangit ynnä muut Pingpongit ovat aivan ylitse muiden ja se ei kuitenkaan ole valitettavasti totta. Miksihän taksit eivät käytä kiinanrenkaita, luulisi käyttävän jos kerta ovat niin hyvät kaikinpuolin.. Aivan - rengaskoko on eri! On siis muitakin rengaskokoja käytössä kuin 17-20"..
                              Tästä syystä nämä rengastopikit pitäisikin jakaa näiden 15"-16" peruskokoisten keskusteluihin ja näihin 18"-20" "tuning" kokoisten vertailuihin.
                              Nyt useimmilla menee pelkän rengasmerkin perusteella puurot ja vellit sekaisin kun samaan hengenvetoon joku puhuu 15":n renkaan ominaisuuksista johon taas joku vastaa omilla kokemuksillaan 19" kokoluokasta. Kyseessä on kuitenkin aivan eri tuotteesta, eikä pelkkä rengasvalmistajan nimi korreloi tässä kohtaa yhtään mihinkään.
                              Voin todellakin luvata, että itse asiassa minulla ei nimenomaan ole minkäänlaisia Nankang aurinkolaseja päässä vaikka niin monet haluavatkin aivan väen väkisin itselleen uskotella.
                              Eli oma pointtini on alun alkaen ollut siinä logiikassa että jos=kun puhutaan "tuning" kokoisista 18"-20" renkaista ja niiden tarjoamista ominaisuuksista suhteessa niistä maksettavaan hintaan, on NS-2 monelle ihan oikeasti varteenotettava vaihtoehto.
                              Ihan joka ukolla kun ei ole varaa pyöräyttää joka kevät uusia 19":n yli 1000€:n misukoita e36:n alle, jolloin tuon hinnan suhteen on tosielämässä tehtävä kompromissi. Ok, voisihan se kompromissi olla siirtyminen 15" "premium" rengastukseen peltivantein, mutta jos tätä kompromissia ei voida/haluta tehdä, niin sitten kai on punnittava mitä mistäkin tuotteesta saadaan irti milläkin hinnalla.
                              Usein kuitenkin näitä ylikoko rengasvalintoja tehdessä juuri vetelemättömyys, äänettömyys ja hinta ovat ne pääkriteerit mistä lähdetään ja tässä kohtaa useat "premium" merkit eivät enään olekkaan niin houkuttelevia vaihtoehtoja tavalliseen päivittäiskäyttöön. Tämä ei tarkoita sitä että NS-2 olisi se paras kompromissi joka suhteessa, vaan olen aina sanonut sitä että 18"-20" kokoluokan Korealaisvalmistajat ovat tässä kohtaa ja tällä hetkellä joka tapauksessa aika vahvoilla. 15", 16" ja nykyisin osin myös 17" ison vierintäkehän kokoluokista löytyy varmasti parempia kompromissejä juuri "premium" merkeistä Suomenkin olosuhteisiin.
                              Pitää myös huomioida se että näissä ihan oikeasti Pntti Peruskuluttajalla on selkeää plasebovaikutusta. Eli mikäli prändi on uusi/outo, eikä siis herätä automaattisesti sokeaa luottamusta, leimaantuu ko.tuote helposti paljon helpommin vähemmän "pitäväksi" kuin alitajuntainen "laatumerkki".
                              Jos oikeasti mennään AVK:lle tutkimaan siellä makaavien kolariautojen rengastuksia, niin tyhmempikin tajuaa että renkaan merkillä itsessään ei ole mitään korrelaatiota vahinkojen esiintymistiheyteen eikä niiden vakavuuteen.
                              Ainoa kaksi asiaa minkä AVK:lla ja ihan tilastoistakin voi lukea on on se että renkaan kulutuspinnan syvyys vaikuttaa onnettomuusalttiuteen sekä se onko talvella olla kitka vai nastarenkaat.
                              Nankang NS-2 EI siis todellakaan ole mikään optimi "paras tuote" minunkaan mielestä, mutta jos raha on rajallista, halutaan vähintään suhteellisen vetelemätö tuote kohtuullisella äänitasolla, on NS-2 ihan hyväkin vaihtoehto...noin minun mielestäni.
                              Joku muu saa toki esittää jotain muutakin, mutta sitten olisi hyvä esuttää myös oikeasti varteenotettava muu vaihtoehto....kuin se että joku nyt vaan sattuu "olemaan paska"?

                              Comment

                              • sailor
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2003
                                • 369
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by MTV View Post
                                Harkitsen kumeiksi noita 17" Hankookin S1 Evoja, 16" toimivat Hankookit ihan jees, toimiiko myös 17", kokemuksia?
                                Paha sanoa vielä (25km jälkeen), mutta ensivaikutelma oikein hyvä. Toisaalta kun entiset kumit olivat jo kovetuneet ja kuluneet niin ota siitä sitten selvää. 225/4517 + 245/40/17 590 euroa alle laitettuna. Samaan hintaan olisi päässyt rengasonlinestä Good yearin F1 assymmetric renkailla, mutta nämä sai lähiliikkeestä "ylihuomiseksi", niin en jaksanut odotella.

                                Valintaperusteeksi MUTU:n lisäksi oli http://www.tyretest.com/pkw_sommerre...ook/index.html sivut

                                Nankang NS-2 renkaista löytyy muuten 320 arvostelua ja se on pärjännyt ihan hyvin.

                                Jani

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎