Originally posted by Vanquish
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
-
-
Originally posted by Terou View PostNimittäin ainut huono puoli edellisessä Nankang setissä oli heikohko märkäpito asfaltilla, ja renkaissa oli tuo m+s merkintä.
Originally posted by Terou View PostMoottoritiellä kun muut himmailevat kovassa sateessa, niin huoleti voi posotella 130 lasissa. Ei ollut kyllä vanhankaan setin kanssa vesiliirron kanssa ongelmaa. Mutta se onkin vähän eri asia kuin märkäpito.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMulla ei ollut M+S -merkintää noissa ja ei ne silti pitäneet märällä.
Ei mullakaan ole yhtään havaintoa vesiliirrosta Nankangeilla, Saksassa tuli ajettua jonkinlaisesssa sateessakin 150-160 km/h välillä ja Ruotsissa kovemmassakin sateessa 120-130 km/h.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostSiis tarkoitatko että oli liukkaat mutta koskaan ei joutunut vesiliirtoon?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by -Tate- View PostTuanoinnii... Nyt meni kyllä vähän ohi? Missähän minä olen kommentoinut Nangkang NS 18"-20" ominaisuuksia? En missään, joten se siitä
Olen kommentoinut VAIN ja AINOASTAAN Nankang NS2 ominaisuuksia kokoluokassa 195/50/15 ja olen huomannut selvästi että oma sarjani NS2:sia on todella heikko muihin verrattuna. Oli sitten miten "nuljukumi" tahansa..
Tämän kesän parin kaverin kokemukset + omat kokemukset = En aio itse enää ostaa tälläisiä halpisrenkaita (ellei laatu parane).
On nimittäin niin että jokaisella rengasmallilla on se yksi optimikoko johon se on rakenteellisesti parhain ja kaikki muut helposti kompromissejä.
On ihan selvää että koska NS-2 toimii vielä jopa 19" kokoluokissa ajomukavuuden suhteen kuin moni muu tuote 16" kokoluokassa, on päivän selvää että NS-2 onkin rakenteellisesti painotettu 17" tai 18" kokoluokkaan.
Tälläin tietenkin nämä 15" ja 16" kokoluokat ovat aivan liian pehmeitä+ryhdittömiä "nuljukumeja".
On siis aika absurdia mm.minulle "huudella sivusta" kuinka paska tuote NS-2 on kun jonkun käyttökokemukset 15"-16" kokoluokan NS-2:sta ovat kammottavat. Niin ne ihan varmasti ovatkin, koska ilmaisia aterioita ei kuitenkaan ole olemassakaan ja rengaskin on AINA vain ja ainoastaan kompromissiensa summa, jossa mukana on myös siitä maksettava hinta.
Uraherkkyys on kuitenkin aivan selkeä turvallisuusriski ja mikäli tällainen ominaisuus on tuotteessa sisäänrakennettuna, vie tuote oikeasti Pentti Perusautoilijaa eikä Pentti autoa. On turha puhua mistään "premium" tuotteista niin kauan jos/kun tuote itsessää päättää sen "premium" auton ajosuunnasta Suomalaisilla pitkittäisuritetuilla pääteillä.
Comment
-
-
Originally posted by VoDevil View PostItellä oli autossa(e46 328ci) Nankang ns-2 235/35-19 joka nurkas ja en voi kyllä mitenkään kehua... äänekkäät, hakee urissa, märkäpitoa ei minkäänlaista ja pinta heiittoa löytyy myös!!
Nyt hankook s1 evo 225/35-19 ja 265/30-19 ----> erittäin tyytyväinen!!
Entä sinulle tehty puslaremontti? Ennen vai jälkeen NS-2:sten?Last edited by Hemi; 20-08-2008, 14:14.
Comment
-
-
Yhä itsellä NS2 19" 235 ja 275 koossa ja hyvin pelittää. Ei hae tippaakaan urissa mihinkään suuntaan. Toisaalta ei ole kyllä ihan hiljaiset, mutta tuskimpa 19" semmosia löytyykään.
-Jyri2015 AMG GTS
-----------------------------
www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by MTV View PostHarkitsen kumeiksi noita 17" Hankookin S1 Evoja, 16" toimivat Hankookit ihan jees, toimiiko myös 17", kokemuksia?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by MTV View PostHarkitsen kumeiksi noita 17" Hankookin S1 Evoja, 16" toimivat Hankookit ihan jees, toimiiko myös 17", kokemuksia?
Edelliset kumit oli myös saman kokoiset Hankookit, mallia K102, eikä nekään hullummat olleet."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by VoDevil View PostItellä oli autossa(e46 328ci) Nankang ns-2 235/35-19 joka nurkas ja en voi kyllä mitenkään kehua... äänekkäät, hakee urissa, märkäpitoa ei minkäänlaista ja pinta heiittoa löytyy myös!!
Nyt hankook s1 evo 225/35-19 ja 265/30-19 ----> erittäin tyytyväinen!!
Mielestäni renkaat ei ole mitenkään äänekkäät, urissa vetelyä en ole havainnut ollenkaan, rankkasateessa on saanut huoletta ajaa kovemmissakin nopeuksissa ilman minkäänlaista tuntuman menettämistä eikä flatspot-ilmiötä ole tullut kertaakaan vielä vastaan !!!
Aikaisemmin oli edellisessä autossa (E39 528iA) Kumhon 18" renkaat ja ne olivat paljon äänekkäämmät, edessä olleet 235 leveät renkaat veteli ihan helvetisti urissa ja flatspot-ilmiö oli päivittäinen...G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post...ja minä olen puolestaan kommentoinut vain ja ainoastaan yli 18" kokoluokan NS-2:ia, joten ihan eri asiasta tämä on keskusteltu yhden ja ainoan tuotemerkin alla.
On nimittäin niin että jokaisella rengasmallilla on se yksi optimikoko johon se on rakenteellisesti parhain ja kaikki muut helposti kompromissejä.
On ihan selvää että koska NS-2 toimii vielä jopa 19" kokoluokissa ajomukavuuden suhteen kuin moni muu tuote 16" kokoluokassa, on päivän selvää että NS-2 onkin rakenteellisesti painotettu 17" tai 18" kokoluokkaan.
Tälläin tietenkin nämä 15" ja 16" kokoluokat ovat aivan liian pehmeitä+ryhdittömiä "nuljukumeja".
On siis aika absurdia mm.minulle "huudella sivusta" kuinka paska tuote NS-2 on kun jonkun käyttökokemukset 15"-16" kokoluokan NS-2:sta ovat kammottavat. Niin ne ihan varmasti ovatkin, koska ilmaisia aterioita ei kuitenkaan ole olemassakaan ja rengaskin on AINA vain ja ainoastaan kompromissiensa summa, jossa mukana on myös siitä maksettava hinta.
Uraherkkyys on kuitenkin aivan selkeä turvallisuusriski ja mikäli tällainen ominaisuus on tuotteessa sisäänrakennettuna, vie tuote oikeasti Pentti Perusautoilijaa eikä Pentti autoa. On turha puhua mistään "premium" tuotteista niin kauan jos/kun tuote itsessää päättää sen "premium" auton ajosuunnasta Suomalaisilla pitkittäisuritetuilla pääteillä.Monille tulee helposti se mielikuva että nämä Nangkangit ynnä muut Pingpongit ovat aivan ylitse muiden ja se ei kuitenkaan ole valitettavasti totta. Miksihän taksit eivät käytä kiinanrenkaita, luulisi käyttävän jos kerta ovat niin hyvät kaikinpuolin.. Aivan - rengaskoko on eri! On siis muitakin rengaskokoja käytössä kuin 17-20"..
I Believed I Would Die.
Comment
-
-
Originally posted by -Tate- View PostPuhut kyllä aivan totta, mutta ehkä liikaa "Nangkang-aurinkolasit" päässä.Monille tulee helposti se mielikuva että nämä Nangkangit ynnä muut Pingpongit ovat aivan ylitse muiden ja se ei kuitenkaan ole valitettavasti totta. Miksihän taksit eivät käytä kiinanrenkaita, luulisi käyttävän jos kerta ovat niin hyvät kaikinpuolin.. Aivan - rengaskoko on eri! On siis muitakin rengaskokoja käytössä kuin 17-20"..
Nyt useimmilla menee pelkän rengasmerkin perusteella puurot ja vellit sekaisin kun samaan hengenvetoon joku puhuu 15":n renkaan ominaisuuksista johon taas joku vastaa omilla kokemuksillaan 19" kokoluokasta. Kyseessä on kuitenkin aivan eri tuotteesta, eikä pelkkä rengasvalmistajan nimi korreloi tässä kohtaa yhtään mihinkään.
Voin todellakin luvata, että itse asiassa minulla ei nimenomaan ole minkäänlaisia Nankang aurinkolaseja päässä vaikka niin monet haluavatkin aivan väen väkisin itselleen uskotella.
Eli oma pointtini on alun alkaen ollut siinä logiikassa että jos=kun puhutaan "tuning" kokoisista 18"-20" renkaista ja niiden tarjoamista ominaisuuksista suhteessa niistä maksettavaan hintaan, on NS-2 monelle ihan oikeasti varteenotettava vaihtoehto.
Ihan joka ukolla kun ei ole varaa pyöräyttää joka kevät uusia 19":n yli 1000€:n misukoita e36:n alle, jolloin tuon hinnan suhteen on tosielämässä tehtävä kompromissi. Ok, voisihan se kompromissi olla siirtyminen 15" "premium" rengastukseen peltivantein, mutta jos tätä kompromissia ei voida/haluta tehdä, niin sitten kai on punnittava mitä mistäkin tuotteesta saadaan irti milläkin hinnalla.
Usein kuitenkin näitä ylikoko rengasvalintoja tehdessä juuri vetelemättömyys, äänettömyys ja hinta ovat ne pääkriteerit mistä lähdetään ja tässä kohtaa useat "premium" merkit eivät enään olekkaan niin houkuttelevia vaihtoehtoja tavalliseen päivittäiskäyttöön. Tämä ei tarkoita sitä että NS-2 olisi se paras kompromissi joka suhteessa, vaan olen aina sanonut sitä että 18"-20" kokoluokan Korealaisvalmistajat ovat tässä kohtaa ja tällä hetkellä joka tapauksessa aika vahvoilla. 15", 16" ja nykyisin osin myös 17" ison vierintäkehän kokoluokista löytyy varmasti parempia kompromissejä juuri "premium" merkeistä Suomenkin olosuhteisiin.
Pitää myös huomioida se että näissä ihan oikeasti Pntti Peruskuluttajalla on selkeää plasebovaikutusta. Eli mikäli prändi on uusi/outo, eikä siis herätä automaattisesti sokeaa luottamusta, leimaantuu ko.tuote helposti paljon helpommin vähemmän "pitäväksi" kuin alitajuntainen "laatumerkki".
Jos oikeasti mennään AVK:lle tutkimaan siellä makaavien kolariautojen rengastuksia, niin tyhmempikin tajuaa että renkaan merkillä itsessään ei ole mitään korrelaatiota vahinkojen esiintymistiheyteen eikä niiden vakavuuteen.
Ainoa kaksi asiaa minkä AVK:lla ja ihan tilastoistakin voi lukea on on se että renkaan kulutuspinnan syvyys vaikuttaa onnettomuusalttiuteen sekä se onko talvella olla kitka vai nastarenkaat.
Nankang NS-2 EI siis todellakaan ole mikään optimi "paras tuote" minunkaan mielestä, mutta jos raha on rajallista, halutaan vähintään suhteellisen vetelemätö tuote kohtuullisella äänitasolla, on NS-2 ihan hyväkin vaihtoehto...noin minun mielestäni.
Joku muu saa toki esittää jotain muutakin, mutta sitten olisi hyvä esuttää myös oikeasti varteenotettava muu vaihtoehto....kuin se että joku nyt vaan sattuu "olemaan paska"?
Comment
-
-
Originally posted by MTV View PostHarkitsen kumeiksi noita 17" Hankookin S1 Evoja, 16" toimivat Hankookit ihan jees, toimiiko myös 17", kokemuksia?
Valintaperusteeksi MUTU:n lisäksi oli http://www.tyretest.com/pkw_sommerre...ook/index.html sivut
Nankang NS-2 renkaista löytyy muuten 320 arvostelua ja se on pärjännyt ihan hyvin.
Jani
Comment
-
Comment