Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiguan
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 135
    • Tampere

    Originally posted by Antsah View Post
    Sain vastauksen camskillistä liittyen KU31 Kumhoon:

    "Good morning

    The Ku31 has been replaced by the KU39."

    Oletteko muuten huomanneet, että tuo Hemin mainitsema Kumho 712 valmistetaan nykyään Admiral 712 merkillä Kumhon toimesta.

    Admiral:


    Kumho:

    Tänne on näemmä tullut paljon jo vastauksia. kiitos niistä.

    Lisätään tuohon alkuperäiseen TOP3 joukkoon vielä Falken FK452. Rengas-online tarjoaa siitä takarenkaiksi tulevaa kokoa tarjous hinnalla:think

    Admiral voisi olla kanssa mielenkiintoinen rengas mutta koko taulukko ainakin Camskill:ä on suppea:http://www.camskill.co.uk/brand.php?bid=1534
    ex:BMW E46 320i Touring M-Sport II

    Entinen Bemaristi,

    Comment

    • CabMaku
      Newbiemmer
      • Jun 2005
      • 25
      • Pohjanmaa

      Tuo falken fk452 kesti minulla mesessä noin 5000 km takana ja edessä meni 8000km jälkeen sileeks.

      Pieni huom:
      en sutinut kertaakaan enkä rataillu tuona aikana.
      autossa vajaa 800nm + paljon täyskaasu kiihdytyksiä 80-> (=ohituksia)

      Eli voimakkaaseen dieseliin jossa paljon alaväätöä en noita ostaisi.

      Siirryin nankangin ns-2:seen ja niillä pääsi koko kesän.
      Sateella sutii isoistakin vaudistakin huomamatta kun lähtee ohittelemaan mutta espihän ton korjaa jos on hoksannu laittaa sen päälle.
      Sivuttaispito siinäkin sateella riittävä.

      Comment

      • Mikaatm
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 559
        • Vantaa

        Originally posted by Tiguan View Post
        Nyt ratkeaa ensikesän rengasmerkki. Kovan seulonnan jälkeen TOP3 on Seuraavanlainen:

        Kumho ku31

        Nankang NS-2

        GT Champiro 328

        Eteen 235/35R19

        Taakke 265/30R19

        Renkaalta haetaan seuraavia ominaisuuksia:Vetelemätön,Hiljainen,Kestävä. Onko kaikissa kolmessa merkissä muuten vannesuoja? Se täytyy myös ehdottomasti löytyä.

        Itse olen jokatoinen päivä toista mieltä ja taas sitten jokatoinen päivä..

        Ehdota ja lisää pienet perustelut
        Itsellä pyöri sama koko viime kesänä ja alla Nankang NS-2. Ei ainakaan e90:ssä vedellyt ja on kestävä. Hiljaisuuteen en osaa sanoo kun vertauskuvaa noihin muihin ei ole.

        Itsellä ollut yhteensä nyt kolme edellistä sarjaa Nankang ja ei ole mitään pahaa sanottavaa niistä.
        450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          Falkeneista voin lämpimästi suositella ZE-912:sta. Ei ole läheskään niin vetelevä ja nopeasti kuluva kuin FK452:nen. Zetakin uraherkkäalttiina autona täysin vetelemätön 17" ZE912:lla, kun taas 10 mm. leveemmillä ja 18" Nokian NRV:eillä oli tuskan takana pitää tiellä. Niin ja märkäpito kokemani perustella parempi kuin NS-2:sella. Katotaan mitä toinen kausi tuo tullessaan.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Tiguan
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 135
            • Tampere

            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Falkeneista voin lämpimästi suositella ZE-912:sta. Ei ole läheskään niin vetelevä ja nopeasti kuluva kuin FK452:nen. Zetakin uraherkkäalttiina autona täysin vetelemätön 17" ZE912:lla, kun taas 10 mm. leveemmillä ja 18" Nokian NRV:eillä oli tuskan takana pitää tiellä. Niin ja märkäpito kokemani perustella parempi kuin NS-2:sella. Katotaan mitä toinen kausi tuo tullessaan.
            Falken ZE912 ei saa "19 tuumaisena vissiin ollenkaan.
            ex:BMW E46 320i Touring M-Sport II

            Entinen Bemaristi,

            Comment

            • hoikkas
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 1579
              • TURKU

              BMW E46 Coupe 330Cd faceliftiin rengasta valinta APUA

              Hei, olen tässä lueskellut jonkun verran eri topicceja, enkä ole ihan päässyt ymmärrykseen tai tulokseen mitkä renkaat hankkisin.
              Näihin spekseihin renkaat tulee:
              BMW E46 330Cd facelift, alusta tehtaan sport, kohta KW:n 40/30 jousisarja alle. Vanteiksi kesälle tulee BBS CH 19" ja kaikki 8,5" leveinä (ne vielä puuttuu ,mutta kuukauden sisällä nekin on jo). Olen siinä ymmärryksessä, että tuohon vanteeseen passaa 235/35/19 kumi, onko näin? Ajan kilometreistäni paljon TKU-Halikko väliä moottoritiellä, ehkä 20% kilmetreistä tulee sitten sekalaisesta ajosta. Renkaiden ominaisuuksista arvostan "normaali" suorituskykyä ääritilanteissa ja pieni märän alusta pito ei ole paha, tosin jarrutuksissa kaipaisi kyllä vähän potentiaalia. Muutoin voisi olla suht hiljaiset ja kulutuskestävyyskin saisi olla ihan ok luokkaa. Tietysti urissa ei saisi ihan mahtottomasti vaellellakkaan...

              Voisiko joku joka renkaista tietää ja/tai on kokemuksia suurinpiirtein tuon kokoluokan kumeista suositella jotain edullista rengasmerkkia ja mallia? Kumho, Nankang, Nexen, Hankook tms. merkkejä tässä tarkoitan...
              BMW i4M50

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by hoikkas View Post
                ... Renkaiden ominaisuuksista arvostan "normaali" suorituskykyä ääritilanteissa ja pieni märän alusta pito ei ole paha, tosin jarrutuksissa kaipaisi kyllä vähän potentiaalia. ... kulutuskestävyyskin saisi olla ihan ok luokkaa. ...
                Märkäpito ja kulutuskestävyyskin ovat aina saman kolikon eri puolia.
                Eli painottamalla toista, menetetään toisessa ja päinvastoin.
                Toki tasoerija jonkinverran on, mutta pääsääntöisesti on näin.
                Markkinoinnin luomassa romanttisessa mikämikä mielikuvamaailmassa asiat toki voi olla hieman erilailla, mutta käytännössä tämä on näin.
                Korealaislta valmistajilta löydät varmasti lähimmäksi vaatimuksiasi vastaavan tuotteen(varo kuitenkin Kumho Ku-19 kulumisen suhteen).
                Markkinoinen teknisesti ylivoimaisin tuote Suomessa käytettynä ja yli 17" kokoluokissa löytyy Hankook S1 tai V12 tuotteista.
                Last edited by Hemi; 22-02-2011, 12:59.

                Comment

                • hoikkas
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 1579
                  • TURKU

                  Kiitos Hemi vastauksesta! Ymmärrän mitä tarkoitat. Mikä olisi mielestäsi kakkosvaihtoehto Hankook S1 ja V12 renkaille?
                  BMW i4M50

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by hoikkas View Post
                    Kiitos Hemi vastauksesta! Ymmärrän mitä tarkoitat. Mikä olisi mielestäsi kakkosvaihtoehto Hankook S1 ja V12 renkaille?
                    Ei, en tarkoittanut että S1 tai V12 suinkaan olisi niitä ykkösvaihtoehtoja, vaikka tämän hetken lähes ylivoimaisia testivoittajia ovatkin isoimmissa kokoluokissa.
                    Näissä kolikon kääntöpuolella on kalliimpi hinta ja jonkin verran suurempi uraherkkyys kuin muissa vaihtoehdoissa.
                    Uraherkkyyttähän ei missäänpäin maailmaa testata eikä sitä testeihin pisteytetä, joten ei kannata olettaa että testivoittaja olisi suinkaan samalla se markkinoiden vähiten uraherkkä...vaan nimenomaan päinvastoin.
                    Kaikkea ei voi saada samassa paketissa renkaassakaan luki sen kyljessä ihan mitä tahansa, vaan aina pitää ominaisuuksien suhtteen tehdä kompromissejä.
                    Eli hieman tarkemmin pitää tietää mitä oikeasti tuotteelta haluat ja onko sinulla halua+valmiutta säätää autosi alustakulmat valitulle vannekoolle+rengastyypille oikeiksi(pelkkä tehdostoleranssin sisällä oleminen EI riitä)?

                    Comment

                    • hoikkas
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 1579
                      • TURKU

                      Kaksi tärkeintä mitä renkaalta haluan on, etteivät ne olisi kauhean uraherkkiä ja kulutuskestävyys olisi kohtalainen. Siinä varjossa niinkuin olet kirjoittanut, se märkäpito voi sitten vähän ehkä heikentyä. Hinnaltaan saisivat olla edukkaat. Mitä sinulle tulee näillä taustatiedoilla mieleen harkittaviksi renkaisi, jo aikaisemmin mainittujen Hankookkien lisäksi.

                      Itsellä ei ole kovinkaan paljoa mitään asiantuntevaa kokemusta. Kumhon renkaisiin on joku luotto tullut, ostin täksi talveksi 225/40/18 nastat ja ovat minusta olleet oikein hyvät.

                      Aurauskulmat tulee uudelleen säädetyksi kun on jousisarja asennettu alle. Tämä olikin toinen mitä olen tässä miettinyt, että millä keinoin tavis-autoilija saa autonsa alustan "säädätettyä" oikein. Eli toisinsanoen menemällä mihin (Turun liepeillä) ja mitä tulisi edellettää että tekevät. Mitä ehdottaisit ko. autoni alustan osia vaihdettavaksi ensisijaisesti? Sillä ajatuksella ettei kaikki mahdollisia tukivarsia ja puslia yms. heti vaihda. Eli mistä kannattaisi lähteä liikkeelle minun spekseillä?
                      BMW i4M50

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Markkinoiden paras kulutuskestävyys lähes täydellisellä uriin tunnottomuudella löytyy GT-Radialeista, eivätkä myöskään ole kovin meluisat. Muut ominaisuudet ei nyt sitten ole kovin kummoisia, mutta jos joku pärjää kitkoilla Suomen talvessa, niin kyllä näillä pärjää Suomen kesässä kuka tahansa.
                        Näillä kriteereillä ehkä itse siltikin katselisin parhaat tarjoukset Nexen/Roadstone ja Kumho osastoilta. Hankook toki olisi, mutta sitä ei taida saada lähellekkään Nexen/Roadstone hintaluokkaan, eikä hankook sitten enään ole hintansa väärtti kuin mielukuvissa ja radalla.
                        Eli näistä Korealaisista kun välttää Kumhon KU-19:n(-kulutuskestävyys), niin lähinnä hinta ratkaisee.
                        Aina saat joko täysin tai korkeintaan lähes täysin urille tunteettoman renkaan.
                        Kulutuskestävyydeltään ne pääosin on vähintään markkinoiden keskitasoa(Nexenin Roadstone merkillä myyty ehkä kestävin).
                        Nankang NS-2 on sitten aina perusvarma valinta ja suhteellisen kulutuskestävä sekä vetelemätön.
                        Muut ominaisuudet ei välttämättä yllä aivan Korealaisten tasolle, eikä lähellekkään Hankook:in huippumalle/"testivoittajia".
                        Melun suhteen se on aika tarkka alustakulmista, mutta perustaltaan kuitenkin hiljaisempi kuin moni eurooppalainen "premium" merkki.

                        Comment

                        • hoikkas
                          BTCF Member
                          • Oct 2005
                          • 1579
                          • TURKU

                          Kiitos rengasinfosta
                          BMW i4M50

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7434
                            • Oulu

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Nankang NS-2 on sitten aina perusvarma valinta ja suhteellisen kulutuskestävä sekä vetelemätön.
                            Mun takarenkaina koon 255/40R17 NS-2 kulutuskestävyys on ollut aivan loistava. Ja mukavuudessa ne on myös hyvät, rata-ajoon taas ei.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • FusionWolf
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 96

                              Originally posted by hoikkas View Post
                              Tämä olikin toinen mitä olen tässä miettinyt, että millä keinoin tavis-autoilija saa autonsa alustan "säädätettyä" oikein.

                              Tämä on juuri se pointti jota itsekin olen tässä miettinyt. Keväälle menee E90:n alusta uusiksi. Perus satsi poistuu ja tilalle tulee M-Sportti jouset sekä iskarit.

                              Lisäksi on nuo uudet 18" nexenit sekä vanteet niin, niin... nyt jos vien autoni johonkin euromasteriin, vianoriin, ad-varaosaan tai autoasille niin nehän tekävät just niin kuin ohjeet sanovat. Laittavat pyörät tasapainoon ja alle sekä säätää kulmat raja-arvojen sisään.

                              Mitä tässä nyt pitäisi osata vaatia??? On olemassa aurausta, haritusta, nelipyöräsuuntausta ja mitä ties muuta. Mistä sitä tietää mitkä arvot noille renkaille ja vanteille pitää olla, jos kerta raja-arvojen sisällä olo ei ole tarpeeksi hyvä tai tarkka säätö??

                              Hemi, kun tunnut tietävän niin vastaappa tähän.

                              Profiilissasi lukee Pirkanmaa. Säädätkö autoni, jos tuon sinne (Lahdesta)?
                              Last edited by FusionWolf; 23-02-2011, 15:19.

                              Comment

                              • Macinaggio
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2010
                                • 119
                                • Espoo

                                [QUOTE=Hemi;2290837]...mutta jos joku pärjää kitkoilla Suomen talvessa, niin kyllä näillä pärjää Suomen kesässä kuka tahansa...QUOTE]

                                Epäilemättä pärjää, mutta voi olla liian suuri haaste ajaa kesäkelillä kuten kitkoilla pitää ajaa talvella. Ja sitten jos jotain tapahtuu, on vauhtia todennäköisesti paljon enemmän eikä lumipenkkoja vaimentamassa tapahtumia. Mikä tavisautoilijan kannalta on ikävintä, juuri märkäpito näyttää olevan noissa testijumboissa huonoimpia ominaisuuksia.

                                Uraherkkyyttä ei rengastesteissä erikseen testata, ellei se nyt sitten sisälly ajomukavuuteen, koska uraherkkyys ei nykyautoissa ole mikään ongelma. Eikä edes E39:ssä oikeilla säädöillä ja maltillisella rengaskoolla ja oikealla ET:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎