Originally posted by Pred
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mutta onhan se niinkin että ei aina kalliit ole parhaat..
Kumpikohan on turvallisempi joku micra 155 misukan kumilla vai joku bemari alustasarjalla ja halvoilla isoilla kiinarenkailla:think:think
E: tottahan se on että ei kannattaisi renkaissa säästää, mutta järkeä saa käyttää ja vertailla.. Ostaako ne 800e maksavat vai saman veroset 600e renkaat...F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostEn ole testiä lukenut, mutta tosiaanko 3m ero märällä?
Continental 29,0 m
Michelin 31,3 m
Sunny 32,7 m
Jarrutus kuivalla asfaltilla:
Continental 34,1 m
Michelin 36,3 m
Sunny 39,6 m
Uskaltaako tuon tuloksen valossa ajaa niissä Michelineilläkään?
Mitenkähän suuria eroja auton alustan ja varsinkin iskareiden kunto aiheuttaa? Entä auton ABS-järjestelmän sukupolvierot? Jos niitä viimeisiä jarrutusmetrejä tosiaan haluaa painottaa jotta ei tarvitsisi kolarin ehkä sattuessa jossitella niin luulen että pitäisi ajaa muutenkin melko uudella autolla jotta kaikki nuo muut jarrutusmatkaan vaikuttavat tekijät olisi myös huippukunnossa. Ei mun E39 ainakaan tunnu pysähtyvän samalla tavalla kuin joku uusi Bemari pysähtyy.Last edited by Petri.Kekkonen; 11-04-2011, 18:34.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostABS-jarrutus märällä asfaltilla:
Continental 29,0 m
Michelin 31,3 m
Sunny 32,7 m
Jarrutus kuivalla asfaltilla:
Continental 34,1 m
Michelin 36,3 m
Sunny 39,6 m
Uskaltaako tuon tuloksen valossa ajaa niissä Michelineilläkään?
Mitenkähän suuria eroja auton alustan ja varsinkin iskareiden kunto aiheuttaa? Entä auton ABS-järjestelmän sukupolvierot? Jos niitä viimeisiä jarrutusmetrejä tosiaan haluaa painottaa jotta ei tarvitsisi kolarin ehkä sattuessa jossitella niin luulen että pitäisi ajaa muutenkin melko uudella autolla jotta kaikki nuo muut jarrutusmatkaan vaikuttavat tekijät olisi myös huippukunnossa. Ei mun E39 ainakaan tunnu pysähtyvän samalla tavalla kuin joku uusi Bemari pysähtyy.F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by riuska View PostKumpikohan on turvallisempi joku micra 155 misukan kumilla vai joku bemari alustasarjalla ja halvoilla isoilla kiinarenkailla:think:think
ABS-jarrutus märällä asfaltilla:
Continental ContiSportContact3 225/45R17 23,0 m
Nokian i3 185/70R14 25,3 m
FullRun HP199 235/40R18 26,1 m
Ambassador AMT2 175/80R14 27,1 m
Noi oli kaikki uusia renkaita, vaikka testissä oli mukana myös käytettyjä renkaita.
Originally posted by Micce///M View PostMistä nopeuksista nuo on mitattu?
Originally posted by riuska View PostEipä noi suoran jarrutuksen tulokset paljon kerro.. koska pito irtoo sivuttain yms... ois enämmän hyötyä.
Continental 29,1 m
Michelin 29,9 m
Sunny 31,3 m
Väistö kuivalla asfaltilla (100 km/h):
Continental 31,8 m
Michelin 33,0 m
Sunny 35,6 m
Kokeessa kuljettaja väistää jarruttamalla voimakkaasti ja samalla ohjauspyörää nopeasti puoli kierrosta vasemmalle kääntäen. Renkaille mitattiin auton alkuperäisessä suunnassa kulkema matka siihen asti, kunnes auto siirtyi sivusuunnassa neljä metriä.Last edited by Petri.Kekkonen; 11-04-2011, 18:48.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Kyllä se sivuttaispito ja muut ominaisuudet ovat myös tärkeitä jarrutuksen lisäksi. Joka tapauksessa se ero kasvaa noiden tuomionpäivärenkaiden ja merkkirenkaiden välillä aivan järkyttäväksi esimerkiksi radalla. Ja käytetyillä renkailla sitä eroa vasta tuleekin!MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTM 16/2006 testasi vähän tuontyyppistä asiaa:
ABS-jarrutus märällä asfaltilla:
Continental ContiSportContact3 225/45R17 23,0 m
Nokian i3 185/70R14 25,3 m
FullRun HP199 235/40R18 26,1 m
Ambassador AMT2 175/80R14 27,1 m
Noi oli kaikki uusia renkaita, vaikka testissä oli mukana myös käytettyjä renkaita.F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostKyllä se sivuttaispito ja muut ominaisuudet ovat myös tärkeitä jarrutuksen lisäksi. Joka tapauksessa se ero kasvaa noiden tuomionpäivärenkaiden ja merkkirenkaiden välillä aivan järkyttäväksi esimerkiksi radalla. Ja käytetyillä renkailla sitä eroa vasta tuleekin!
mutta nää mitkä on nyt kokeilussa fullway hp168 225/40-18 tuntuu paljon paremmilta vaikka on vielä halvemmat, eikä oo ollu ees rengastestien arvoset
Radalla ajamisesta ei oo koppi autolla paljon kokemusta...F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Nyt on markkinoilla ollut jonkun aikaa kiinalaisten insinöörien "eliittiä" nim. Rockstone.
Tätä on saatavilla ihan niistä "perus koosta" aina 275/40 R20 asti. Rengas on yllättävän hiljainen ja hyvä ajaa. Kulutus kestävyydestä, jarrutusmatkoista ja märkäpidosta ei ole itselläni tietoa enkä ole asiakkailta kuullut ainakaan toistaiseksi vielä minkäänlaista moitetta renkaista. Itselläni on tarkoitus laittaa kyseisen merkin renkaat taakse ihan vain "testimielessä" koossa 265/30/19.E91 320i -06
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostJa asiaan liittyen. Tälläviikolla pitäs alle pyöräyttää e34:seen 235/40R18 ja 265/35R18 SUNNYt.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostKyllä se sivuttaispito ja muut ominaisuudet ovat myös tärkeitä jarrutuksen lisäksi. Joka tapauksessa se ero kasvaa noiden tuomionpäivärenkaiden ja merkkirenkaiden välillä aivan järkyttäväksi esimerkiksi radalla. Ja käytetyillä renkailla sitä eroa vasta tuleekin!
Kylläpä kyllä. Tuohan onkin todella tärkeä ja määräävä ominaisuus tavallisen auton/tavallisen kuljettajan renkaissa ja ostopäätöstä tehtäessä.
Eikö sinne radalle kannattaisi valita myös ihan kokonaan toinen autokin kuin vanha, tavallinen bemun- tai mersunlousku?
No mitenkäs tuo ero sitten niin järkyttäväksi kasvaa käytettynä? Miten sen huomaa/tuntee? Kuinka tuo väittämäsi sitten muuttuu "lihaksi", eli konkretisoituu todellisuudessa?Last edited by tumppi$; 11-04-2011, 22:30.
Comment
-
-
se nyt on aivan sama mitkä linglongit on alla kunhan 1. ovat suorat 2. eivät vetele
talvella sitten nämä misukan ja contin tms "huippurenkaiden" hehkutajat ajaakin kitkarenkailla eikä ominaisuuksilla ole niin väliäF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Post
talvella sitten nämä misukan ja contin tms "huippurenkaiden" hehkutajat ajaakin kitkarenkailla eikä ominaisuuksilla ole niin väliä
Eli kesäkelissä nuo muutaman metrin erot jarrutusmatkoissa on turvallisuusnäkökohta, kun talvirenkaissa muutamien KYMMENIEN metrien erot ovat turvallisushysteriaa???
Mielikuvissahan kesärenkaiden suorituskykyerot ovat toki brändiuskovaisilla todella valtaisat ja oikeasti merkitykselliset, oli sitten juuri se alla oleva rengasmalli absoluuttisesti parempi kuin jokin halvempi tai ei.
Ikäänkuin ostamalla Michelin merkin renkaan kylkeen, ostetaan aina se absoluuttisesti paras...ja luotto on sitten sen mukainen.
Oikeastihhan kesärenkaiden suorituskykyerot ovat käytännön tasolla niin pieniä ja merkityksettömiä, että missään päin maailmaa ei renkaan merkki korreloidu onnettomuustilastoissa(toisin kuin esim.kitka vastaan nastarengas), vaan ainoa mikä näkyy, on renkaan kulutuspinnan syvyys.
Kaikki muu on käytännössä korvien välissä.
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostKyllä se sivuttaispito ja muut ominaisuudet ovat myös tärkeitä jarrutuksen lisäksi. Joka tapauksessa se ero kasvaa noiden tuomionpäivärenkaiden ja merkkirenkaiden välillä aivan järkyttäväksi esimerkiksi radalla. Ja käytetyillä renkailla sitä eroa vasta tuleekin!
Comment
-
Comment