Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    Originally posted by Pred View Post
    TM:n viimeisimmässä kesärengastestissä huonoimman ja parhaimman ero märällä jarrutuksessa taisi olla jotain reilu 3m... Conti vs Sunny ja kuivalla eroa tais tulla se reilu 5m. Eli ei mistään älyttömistä eroista kuitenkaan puhuta :think
    En ole testiä lukenut, mutta tosiaanko 3m ero märällä?

    Comment

    • riuska
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1160
      • Lahti

      Mutta onhan se niinkin että ei aina kalliit ole parhaat..
      Kumpikohan on turvallisempi joku micra 155 misukan kumilla vai joku bemari alustasarjalla ja halvoilla isoilla kiinarenkailla:think:think

      E: tottahan se on että ei kannattaisi renkaissa säästää, mutta järkeä saa käyttää ja vertailla.. Ostaako ne 800e maksavat vai saman veroset 600e renkaat...
      Last edited by riuska; 11-04-2011, 18:36. Reason: lisäys
      F30 320d
      F30 320i
      E46 320i
      E36 325i
      E30 316

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7434
        • Oulu

        Originally posted by Micce///M View Post
        En ole testiä lukenut, mutta tosiaanko 3m ero märällä?
        ABS-jarrutus märällä asfaltilla:
        Continental 29,0 m
        Michelin 31,3 m
        Sunny 32,7 m

        Jarrutus kuivalla asfaltilla:

        Continental 34,1 m
        Michelin 36,3 m
        Sunny 39,6 m

        Uskaltaako tuon tuloksen valossa ajaa niissä Michelineilläkään?

        Mitenkähän suuria eroja auton alustan ja varsinkin iskareiden kunto aiheuttaa? Entä auton ABS-järjestelmän sukupolvierot? Jos niitä viimeisiä jarrutusmetrejä tosiaan haluaa painottaa jotta ei tarvitsisi kolarin ehkä sattuessa jossitella niin luulen että pitäisi ajaa muutenkin melko uudella autolla jotta kaikki nuo muut jarrutusmatkaan vaikuttavat tekijät olisi myös huippukunnossa. Ei mun E39 ainakaan tunnu pysähtyvän samalla tavalla kuin joku uusi Bemari pysähtyy.
        Last edited by Petri.Kekkonen; 11-04-2011, 18:34.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • riuska
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1160
          • Lahti

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          ABS-jarrutus märällä asfaltilla:
          Continental 29,0 m
          Michelin 31,3 m
          Sunny 32,7 m

          Jarrutus kuivalla asfaltilla:

          Continental 34,1 m
          Michelin 36,3 m
          Sunny 39,6 m

          Uskaltaako tuon tuloksen valossa ajaa niissä Michelineilläkään?

          Mitenkähän suuria eroja auton alustan ja varsinkin iskareiden kunto aiheuttaa? Entä auton ABS-järjestelmän sukupolvierot? Jos niitä viimeisiä jarrutusmetrejä tosiaan haluaa painottaa jotta ei tarvitsisi kolarin ehkä sattuessa jossitella niin luulen että pitäisi ajaa muutenkin melko uudella autolla jotta kaikki nuo muut jarrutusmatkaan vaikuttavat tekijät olisi myös huippukunnossa. Ei mun E39 ainakaan tunnu pysähtyvän samalla tavalla kuin joku uusi Bemari pysähtyy.
          Eipä noi suoran jarrutuksen tulokset paljon kerro.. koska pito irtoo sivuttain yms... ois enämmän hyötyä.
          F30 320d
          F30 320i
          E46 320i
          E36 325i
          E30 316

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            Mistä nopeuksista nuo on mitattu?

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7434
              • Oulu

              Originally posted by riuska View Post
              Kumpikohan on turvallisempi joku micra 155 misukan kumilla vai joku bemari alustasarjalla ja halvoilla isoilla kiinarenkailla:think:think
              TM 16/2006 testasi vähän tuontyyppistä asiaa:

              ABS-jarrutus märällä asfaltilla:
              Continental ContiSportContact3 225/45R17 23,0 m
              Nokian i3 185/70R14 25,3 m
              FullRun HP199 235/40R18 26,1 m
              Ambassador AMT2 175/80R14 27,1 m

              Noi oli kaikki uusia renkaita, vaikka testissä oli mukana myös käytettyjä renkaita.

              Originally posted by Micce///M View Post
              Mistä nopeuksista nuo on mitattu?
              Märällä 80 km/h, kuivalla 100 km/h.

              Originally posted by riuska View Post
              Eipä noi suoran jarrutuksen tulokset paljon kerro.. koska pito irtoo sivuttain yms... ois enämmän hyötyä.
              Väistö märällä asfaltilla (80 km/h):
              Continental 29,1 m
              Michelin 29,9 m
              Sunny 31,3 m

              Väistö kuivalla asfaltilla (100 km/h):
              Continental 31,8 m
              Michelin 33,0 m
              Sunny 35,6 m

              Kokeessa kuljettaja väistää jarruttamalla voimakkaasti ja samalla ohjauspyörää nopeasti puoli kierrosta vasemmalle kääntäen. Renkaille mitattiin auton alkuperäisessä suunnassa kulkema matka siihen asti, kunnes auto siirtyi sivusuunnassa neljä metriä.
              Last edited by Petri.Kekkonen; 11-04-2011, 18:48.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • AlpinWeiss
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 927
                • West coast

                Kyllä se sivuttaispito ja muut ominaisuudet ovat myös tärkeitä jarrutuksen lisäksi. Joka tapauksessa se ero kasvaa noiden tuomionpäivärenkaiden ja merkkirenkaiden välillä aivan järkyttäväksi esimerkiksi radalla. Ja käytetyillä renkailla sitä eroa vasta tuleekin!
                MBCLK240 -02
                E36 318 -93
                E46 320 Ci -01
                E46 330 CiA -01
                E60 520i -04
                E93 325i -07
                F36 420xi -16

                Comment

                • riuska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1160
                  • Lahti

                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  TM 16/2006 testasi vähän tuontyyppistä asiaa:

                  ABS-jarrutus märällä asfaltilla:
                  Continental ContiSportContact3 225/45R17 23,0 m
                  Nokian i3 185/70R14 25,3 m
                  FullRun HP199 235/40R18 26,1 m
                  Ambassador AMT2 175/80R14 27,1 m

                  Noi oli kaikki uusia renkaita, vaikka testissä oli mukana myös käytettyjä renkaita.
                  kappas kun ei oo osunut silmään.. tohonko lisättäisiin vaikka se väistö mitä yleensä kolari tilanteissa joutuu tekemään.. niin:think
                  F30 320d
                  F30 320i
                  E46 320i
                  E36 325i
                  E30 316

                  Comment

                  • riuska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1160
                    • Lahti

                    Originally posted by AlpinWeiss View Post
                    Kyllä se sivuttaispito ja muut ominaisuudet ovat myös tärkeitä jarrutuksen lisäksi. Joka tapauksessa se ero kasvaa noiden tuomionpäivärenkaiden ja merkkirenkaiden välillä aivan järkyttäväksi esimerkiksi radalla. Ja käytetyillä renkailla sitä eroa vasta tuleekin!
                    joo huomasin edellisessä 325 missä oli goodriden renkaat 225/45-17 ni se pito loppu niinkuin aivan varoittamatta...
                    mutta nää mitkä on nyt kokeilussa fullway hp168 225/40-18 tuntuu paljon paremmilta vaikka on vielä halvemmat, eikä oo ollu ees rengastestien arvoset

                    Radalla ajamisesta ei oo koppi autolla paljon kokemusta...
                    F30 320d
                    F30 320i
                    E46 320i
                    E36 325i
                    E30 316

                    Comment

                    • Jontsa
                      Newbiemmer
                      • Aug 2009
                      • 11
                      • Marttila

                      Nyt on markkinoilla ollut jonkun aikaa kiinalaisten insinöörien "eliittiä" nim. Rockstone.
                      Tätä on saatavilla ihan niistä "perus koosta" aina 275/40 R20 asti. Rengas on yllättävän hiljainen ja hyvä ajaa. Kulutus kestävyydestä, jarrutusmatkoista ja märkäpidosta ei ole itselläni tietoa enkä ole asiakkailta kuullut ainakaan toistaiseksi vielä minkäänlaista moitetta renkaista. Itselläni on tarkoitus laittaa kyseisen merkin renkaat taakse ihan vain "testimielessä" koossa 265/30/19.
                      E91 320i -06

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        Originally posted by Tuiske View Post
                        Ja asiaan liittyen. Tälläviikolla pitäs alle pyöräyttää e34:seen 235/40R18 ja 265/35R18 SUNNYt.
                        Mulla on ainakin ihan positiivisia kokemuksia 225/30ZR20 Sunnyista. Ihan hienosti toimivat siihen rahaan mitä maksoivat. On ollut parissakin autossa alla eturenkaina.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • tumppi$
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 457
                          • Päijät-Häme

                          Originally posted by AlpinWeiss View Post
                          Kyllä se sivuttaispito ja muut ominaisuudet ovat myös tärkeitä jarrutuksen lisäksi. Joka tapauksessa se ero kasvaa noiden tuomionpäivärenkaiden ja merkkirenkaiden välillä aivan järkyttäväksi esimerkiksi radalla. Ja käytetyillä renkailla sitä eroa vasta tuleekin!
                          ..."Esimerkiksi radalla"...

                          Kylläpä kyllä. Tuohan onkin todella tärkeä ja määräävä ominaisuus tavallisen auton/tavallisen kuljettajan renkaissa ja ostopäätöstä tehtäessä.
                          Eikö sinne radalle kannattaisi valita myös ihan kokonaan toinen autokin kuin vanha, tavallinen bemun- tai mersunlousku?

                          No mitenkäs tuo ero sitten niin järkyttäväksi kasvaa käytettynä? Miten sen huomaa/tuntee? Kuinka tuo väittämäsi sitten muuttuu "lihaksi", eli konkretisoituu todellisuudessa?
                          Last edited by tumppi$; 11-04-2011, 22:30.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            se nyt on aivan sama mitkä linglongit on alla kunhan 1. ovat suorat 2. eivät vetele

                            talvella sitten nämä misukan ja contin tms "huippurenkaiden" hehkutajat ajaakin kitkarenkailla eikä ominaisuuksilla ole niin väliä
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by peto2 View Post

                              talvella sitten nämä misukan ja contin tms "huippurenkaiden" hehkutajat ajaakin kitkarenkailla eikä ominaisuuksilla ole niin väliä
                              Heille itse asiassa riittää talvella W-nopeusluokan Saksankitkat ja silloinhan jopa kymmenkertaiset erot jarrutusmatkoissa kuitataan vain "ajamalla järki päässä"...."ennakoiden"..."muuta liikennettä tarkkaillen"....."kelien mukaan"....jne.
                              Eli kesäkelissä nuo muutaman metrin erot jarrutusmatkoissa on turvallisuusnäkökohta, kun talvirenkaissa muutamien KYMMENIEN metrien erot ovat turvallisushysteriaa???
                              Mielikuvissahan kesärenkaiden suorituskykyerot ovat toki brändiuskovaisilla todella valtaisat ja oikeasti merkitykselliset, oli sitten juuri se alla oleva rengasmalli absoluuttisesti parempi kuin jokin halvempi tai ei.
                              Ikäänkuin ostamalla Michelin merkin renkaan kylkeen, ostetaan aina se absoluuttisesti paras...ja luotto on sitten sen mukainen.
                              Oikeastihhan kesärenkaiden suorituskykyerot ovat käytännön tasolla niin pieniä ja merkityksettömiä, että missään päin maailmaa ei renkaan merkki korreloidu onnettomuustilastoissa(toisin kuin esim.kitka vastaan nastarengas), vaan ainoa mikä näkyy, on renkaan kulutuspinnan syvyys.
                              Kaikki muu on käytännössä korvien välissä.

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                Originally posted by AlpinWeiss View Post
                                Kyllä se sivuttaispito ja muut ominaisuudet ovat myös tärkeitä jarrutuksen lisäksi. Joka tapauksessa se ero kasvaa noiden tuomionpäivärenkaiden ja merkkirenkaiden välillä aivan järkyttäväksi esimerkiksi radalla. Ja käytetyillä renkailla sitä eroa vasta tuleekin!
                                Mun mielestä, jos radalla käy useasti pitäisi muutenkin valita ihan erit renkaat jos oikeasti siellä haluaa kovaa ajaa. Eli Toyon R888:t esimerkiksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎