Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duckland
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 418

    Tää ketju on kyl parasta foorumilla. Ihan ku ostostv kattois. Perustellaan kuinka polviin asennettavat mopit on maailman parhaat. Varmasti kun oikein uskottelee niin löytää hyviä puolia myös niistä.

    Harmi että tää on merkkikerhon foorumi. Varmasti kerrottaisiin kia auton huippuominaisuuksista myös suu vaahdossa.

    Kaikenkaikkiaan oma mielipide on, että renkaat on yksi tärkeimmistä komponenteista autossa ja bmw omaa parhaat ajo-ominaisuudet normaaliautoluokassa. Jos uraherkkyys on kriteeri, niin miksi ostaa bmw, johon kuuluu yleensä vähän leveemmät renkaat vakiona. Eikä eripari renkaat vielä auta asiaa suomen uraisilla teillä.

    Mikä on siis painoarvo bmw ajoominaisuuksilla renkaita valitessa ja miksi laittaa vielä normaalia leveämmät renkaat, jos uraherkkyys on päällimäisenä mielessä? Omassa kriteeripussissa lähes kaikki muut ominaisuudet voittaa. Melutasolla ei ole merkitystä eikä uraherkkyydellä. Pito, pito, pito. Noiden 3 ensimmäisen kriteerin jälkeen tulevat melutaso, uraherkkyys, kulutuskestävyys. Noita 3 viimeisen kriteerin kanssa joutuu kärsimään jokatapauksessa kun 3 ensimmäistä on pito sanoja.

    Bridgestoneilla ajellaan kesällä ja nokian nastoilla talvella. Bridgestoneihin olen niin tyytyväinen, että niitä löytyy parit kotonta. Ensiasennus ja tarvikevanteista. Varmaan olen täysin kahjo kun toiset makaa käyttämättöminä tallissa ja 2te renkaat rullailee auton alla.

    Kertokaa halpamerkkejä ostavat miksi ostatte kalliit vanteet ja ylikokorenkaat ja mietitte uraherkkyyttä ja kulutuskestävyyttä? Ja ajatte autolla, joka käsittääkseni on tehty ajettavaksi. Parhaat hifistelee vielä brembon jarruja ja kalliita alustasarjoja ja sitten laittaa renkaiksi linglongnangkangit kun ne ei ole niin uraherkät ja kestääkin pitkään.



    Tuoltahan noita voi lukea millainen rengas on kyseessä. Vähän sama kun laittaisi bmw ja kia vastakkain. On se kia auto, mutta eroja varmasti syntyy.
    Last edited by duckland; 15-04-2011, 12:37. Reason: linkki

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by duckland View Post
      Tää ketju on kyl parasta foorumilla. Ihan ku ostostv kattois. Perustellaan kuinka polviin asennettavat mopit on maailman parhaat. Varmasti kun oikein uskottelee niin löytää hyviä puolia myös niistä.

      Harmi että tää on merkkikerhon foorumi. Varmasti kerrottaisiin kia auton huippuominaisuuksista myös suu vaahdossa.

      Kaikenkaikkiaan oma mielipide on, että renkaat on yksi tärkeimmistä komponenteista autossa ja bmw omaa parhaat ajo-ominaisuudet normaaliautoluokassa. Jos uraherkkyys on kriteeri, niin miksi ostaa bmw, johon kuuluu yleensä vähän leveemmät renkaat vakiona. Eikä eripari renkaat vielä auta asiaa suomen uraisilla teillä.

      Mikä on siis painoarvo bmw ajoominaisuuksilla renkaita valitessa ja miksi laittaa vielä normaalia leveämmät renkaat, jos uraherkkyys on päällimäisenä mielessä? Omassa kriteeripussissa lähes kaikki muut ominaisuudet voittaa. Melutasolla ei ole merkitystä eikä uraherkkyydellä. Pito, pito, pito. Noiden 3 ensimmäisen kriteerin jälkeen tulevat melutaso, uraherkkyys, kulutuskestävyys. Noita 3 viimeisen kriteerin kanssa joutuu kärsimään jokatapauksessa kun 3 ensimmäistä on pito sanoja.

      Bridgestoneilla ajellaan kesällä ja nokian nastoilla talvella. Bridgestoneihin olen niin tyytyväinen, että niitä löytyy parit kotonta. Ensiasennus ja tarvikevanteista. Varmaan olen täysin kahjo kun toiset makaa käyttämättöminä tallissa ja 2te renkaat rullailee auton alla.

      Kertokaa halpamerkkejä ostavat miksi ostatte kalliit vanteet ja ylikokorenkaat ja mietitte uraherkkyyttä ja kulutuskestävyyttä? Ja ajatte autolla, joka käsittääkseni on tehty ajettavaksi. Parhaat hifistelee vielä brembon jarruja ja kalliita alustasarjoja ja sitten laittaa renkaiksi linglongnangkangit kun ne ei ole niin uraherkät ja kestääkin pitkään.
      Ajat kuitenkin Bridgestonen renkailla ja etsit ultimatum "mielikuvapitoa"?
      Miksi sitten ei esim.Hankook S1...vai eikö se anna riittävästi "mielukuvapitoa"?
      Teille "premiumuskovaisille on muuten nyt ihan oma keskustelutopik:



      ...joten tuolta voi aloittaa sen "huippu" bridgen kehumisen.

      Comment

      • Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

        Muutamien "premium" rengas uskollisten puheista minä ainakin saan sellaisen mielikuvan että kaikkein tärkeintä on se että saa vetää mutkasilla teillä sata lasissa koko ajan ja pääasia on se että se takana tuleva skyline jää viimeistään siinä moottoritien jyrkässä rampissa. Jotkut wannabe touringcar kuljettajat ei vaan muista sitä että näissä asioissa ei riitä se renkaanpito pelkästään....

        Jos laitetaan radalle kaksi täysin samanlaista autoa vierekkäin ja toiseen alle bridgestonet/misukat ja toiseen alle esim. nankangit. Toisessa ratissa on ammattilaiskuljettaja ja nankangit alla ja toisen auton ratissa kaveri joka käy muutamia kertoja radalla vuodessa istuu autossa missä misukat.

        Mitä veikkaatte mikä on lopputulos?
        MB CLS-12 350CGI AMG

        MYSTINEN.FI

        Comment

        • Ripattila
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 389
          • Wonderland

          Originally posted by Bouma View Post
          Jos laitetaan radalle kaksi täysin samanlaista autoa vierekkäin ja toiseen alle bridgestonet/misukat ja toiseen alle esim. nankangit. Toisessa ratissa on ammattilaiskuljettaja ja nankangit alla ja toisen auton ratissa kaveri joka käy muutamia kertoja radalla vuodessa istuu autossa missä misukat.

          Mitä veikkaatte mikä on lopputulos?
          Harmi, kun ajotaitoa ei voi ostaa
          E39 523iA Touring
          E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

          Comment

          • duckland
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 418

            Originally posted by Hemi View Post
            Ajat kuitenkin Bridgestonen renkailla ja etsit ultimatum "mielikuvapitoa"?
            Miksi sitten ei esim.Hankook S1...vai eikö se anna riittävästi "mielukuvapitoa"?
            Teille "premiumuskovaisille on muuten nyt ihan oma keskustelutopik:



            ...joten tuolta voi aloittaa sen "huippu" bridgen kehumisen.
            Hemi: tätä ketjua olen selannut ja luulin ihan oikeasti(rehellinen pitää olla), että olet löytänyt jotain sellaisia nappeja, joita haluaisin myös kokeilla, mutta tosiaan sen verran tutkiskelin noita että tuo hankook S1 rengas tod. näk on erittäin hyvä ja jopa altavastaajan roolista hyökkää oikeiden renkaiden kimppuun. Eli valitettavasti ne napit on vain vitamiineja joita popsit. En siis pyydä neuvoja pillereistä milla saisi nupin sekaisin

            Voisin harkita vahvasti S1 kumeja bridgestonien tilalle. Tosin renkaat on hyvässä kunnossa ja autokin taitaa lähteä kohtapuolin vaihtoon, joten ihan niin suuri lompakko ei ole, että testimielessä ostaisin nuo. mutta uuteen autoon kun tuunataan renkaita ja vanteita niin nuo on kiitos Hemin erittäin todenäköisesti alla. kustannustietoinen saa olla. En minäkään turhasta maksa. Enkä rupea tässä ketjussa enkä muussakaan ylistämään Bridgestoneja. Oikeasti michelin cupit olisi se paras kompromissi(toyot ei ole enää kadulle tehty). Potenzat on paljon paljon enemmän kompromissi lompakon mukaan.

            Sitävastoin ed. viestin kannalla olen silti. Hankookit ei mene ihan halvimpaan kastiin.

            Comment

            • duckland
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 418

              Originally posted by Bouma View Post
              Muutamien "premium" rengas uskollisten puheista minä ainakin saan sellaisen mielikuvan että kaikkein tärkeintä on se että saa vetää mutkasilla teillä sata lasissa koko ajan ja pääasia on se että se takana tuleva skyline jää viimeistään siinä moottoritien jyrkässä rampissa. Jotkut wannabe touringcar kuljettajat ei vaan muista sitä että näissä asioissa ei riitä se renkaanpito pelkästään....

              Jos laitetaan radalle kaksi täysin samanlaista autoa vierekkäin ja toiseen alle bridgestonet/misukat ja toiseen alle esim. nankangit. Toisessa ratissa on ammattilaiskuljettaja ja nankangit alla ja toisen auton ratissa kaveri joka käy muutamia kertoja radalla vuodessa istuu autossa missä misukat.

              Mitä veikkaatte mikä on lopputulos?

              Lopputulos no todennäköisesti sama kun stig istuu kian ratissa ja minä uuden M3:en. Turpiin tulee että tukka lähtee. Mikähän pointti tässäkin oli.

              Rios:lta hyvin sanottu Ei tohon voi muuta lisätä

              Comment

              • Ripattila
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 389
                • Wonderland

                No mutta vielä, onko tuo 225/45/17 ja 255/40/17 sporttialustalla varustetun 525iA touringin alle liian heppoinen setti? Millaset arvot tuon kokoluokan renkailla tulis olla?

                Ostaisin mielelläni samankokoiset vaikka joka nurkkaan, mutta vanteet sattuvat olemaan nyt 8 ja 9 tuumaa leveät, joten johonkin kompromissiin olisi pian päästävä. Niin ja unohtamatta sitä viereintäkehää, josta automaatti on ilmeisen tarkka.
                E39 523iA Touring
                E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  Ne vakiokoothan on edelleen sen 235/45R17 ja 255/40R17. 225/45R17 on ainakin liian pieni, E46-kokoa. Automaattilaatikko voi ruveta toimimaan huonommin. Mulla on siitä kokemusta. Tässä nykyisessä E39 530i touringissa oli ostaessa 205/55R16 talvirenkaat alla. Vaihdoin ne oikeankokoisiin 225/55R16-renkaisiin ja laatikko rupes toimimaan oikein.

                  Luulis nyt, että se laatikko osaa toimia oikein tehdasspeksatuilla rengaskoilla. Miksipä niitä siis muuttamaan...
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Rios View Post
                    No mutta vielä, onko tuo 225/45/17 ja 255/40/17 sporttialustalla varustetun 525iA touringin alle liian heppoinen setti? Millaset arvot tuon kokoluokan renkailla tulis olla?

                    Ostaisin mielelläni samankokoiset vaikka joka nurkkaan, mutta vanteet sattuvat olemaan nyt 8 ja 9 tuumaa leveät, joten johonkin kompromissiin olisi pian päästävä. Niin ja unohtamatta sitä viereintäkehää, josta automaatti on ilmeisen tarkka.
                    On. Eli tuo 225/255-17" setti on oikea esim. VW Golf ja BMW 300-sarja kokoluokkiin, mutta ei 500-sarjalaiseen.
                    Automaattti varmasti ilmoittelee jossain vaiheessa tyytymättömyydestään ja varsinkin hieman kuluneina alkavat näyttämään jo selvästi alikokoisilta e39:n alla.
                    Oikea koko on 235/45-17" ja 265/40-17"

                    Comment

                    • Ripattila
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 389
                      • Wonderland

                      Originally posted by Hemi View Post
                      On. Eli tuo 225/255-17" setti on oikea esim. VW Golf ja BMW 300-sarja kokoluokkiin, mutta ei 500-sarjalaiseen.
                      Automaattti varmasti ilmoittelee jossain vaiheessa tyytymättömyydestään ja varsinkin hieman kuluneina alkavat näyttämään jo selvästi alikokoisilta e39:n alla.
                      Oikea koko on 235/45-17" ja 265/40-17"
                      Ok. Ja sen verran vielä Ha2, että ei minulla ainakaan mainita automaatilla varustetussa touringissa vaihtoehtoisina renkaina tuota 235/45/17 ja 255/40/17 -settiä. Manuaalissalaatikollisissa voinee ollakin. Korjatkaa, jos oon väärässä.
                      E39 523iA Touring
                      E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        Originally posted by Rios View Post
                        Ok. Ja sen verran vielä Ha2, että ei minulla ainakaan mainita automaatilla varustetussa touringissa vaihtoehtoisina renkaina tuota 235/45/17 ja 255/40/17 -settiä. Manuaalissalaatikollisissa voinee ollakin. Korjatkaa, jos oon väärässä.
                        Kaverilla on E39 530i sedan automaatissa originaalit 8*17 ja 9*17 -vanteet ja niissä juuri nuo 235/45/17 ja 255/40/17 renkaat. Noh, en ole sitten varma tuosta takarenkaan oikeasta koosta mutta 225/45 on ainakin liian pieni.

                        Edit. katsoin bmwfans.infosta
                        Esim 530i touringiin tarjoaa vain 8" leveitä vanteita ja 235 leveitä kumeja. 530i sedaniin tarjoaa taakse 9*17" vannettakin ja 255/40R17-renkaalla.
                        Last edited by Ha2; 15-04-2011, 13:50.
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • Bouma
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 3108
                          • Tampere

                          Originally posted by duckland View Post
                          Lopputulos no todennäköisesti sama kun stig istuu kian ratissa ja minä uuden M3:en. Turpiin tulee että tukka lähtee. Mikähän pointti tässäkin oli.

                          Rios:lta hyvin sanottu Ei tohon voi muuta lisätä
                          Niin tarkoitin vaan että joku kuljettaja saa huonommasta renkaasta enemmän irti kuin huonompi kuljettaja paremmasta. Eli vielä rautalangasta vääntäen sinulle:

                          Erot voivat olla suuret renkaissa mutta se kuka ratin takana istuu hallitsee autoa, ei renkaat.
                          MB CLS-12 350CGI AMG

                          MYSTINEN.FI

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

                            Originally posted by duckland View Post

                            Harmi että tää on merkkikerhon foorumi.
                            Ei muuten ole
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • eri-ernesti
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 241
                              • Hämeenlinna / Mikkeli

                              Originally posted by reekoon View Post
                              no mutta mites ne Nexenit. Itselläni tuossa M5 on takana Hankookit Ventus K104 Sport ja eteen tuli Nexen N6000 koska oli loppu ja en jaksanut odottaa että tulee lisää. Mitäs kokemuksia näistä, lähinnä tuosta nexenistä.
                              Itse nyt toista päivää noilla n6000:lla pörräilen. Ei vielä ainakaan mitään valittamista, hiljaset ovat ja uratunteettomat. Rata-ajoista en tiedä enkä välitä. Niin ja se koko on 245 40 18.
                              VOOORT
                              K7 gsx-r 1000 rata

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7434
                                • Oulu

                                Originally posted by duckland View Post
                                Oikeasti michelin cupit olisi se paras kompromissi(toyot ei ole enää kadulle tehty).
                                Mulla oli 1/2 kesää takana vain vähän vanhat mutta ajamattomat Cupit ja en kyllä tykännyt katukäytössä yhtään niistä. Liukkaahkot ne oli kylmänä kuivallakin, märästä nyt puhumattakaan. Ja ainoat takarenkaat tähän asti jotka todella haki urissa. Ehkä tuoreempana painoksena ois toiminineet kylmänä paremmin. Radalla lämpimänä pito oli kyllä ihan loistava, sitä en vain pystyny vastaavien eturenkaiden puuttuessa mitenkään hyödyntään.

                                Jos ois joku ratapäiväauto niin siihen tietysti Cupit ois hyvä valinta, mutta ei ne mitkään perheauton renkaat ole, joten mulle ihan väärä valinta minkä tietysti tiesinkin, mutta halusin silti kokeilla kun halvalla sain. Eli varmasti hyvät renkaat siihen mihin ne on tehtykin, mutta ilmaista lounasta ne ei tarjoa vaan pitää ajaa lämpimäksi jotta pitoa löytyy.

                                Originally posted by duckland View Post
                                Sitävastoin ed. viestin kannalla olen silti. Hankookit ei mene ihan halvimpaan kastiin.
                                Ei mene, mutta jos himpun alle 500€ saa ton mun 17" setin kotiin niin en pidä kalliinakaan.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎