Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Miten tuo NS-20 eroaa NS-2:sesta? Erilainen kuvio mutta käytännössä?
    Olisiko siis nyt järkeä etsiä käsiin mieluummin NS-20 kuin vanha malli? Mutta saatavuus näyttää heikolta?
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Micce///M
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2008
      • 3552
      • Hämeenlinna

      On näköjään ihan käsittämätön ero jarrutuksessa märällä kärkipään ja häntäpään halvimpien kiinalaisten välillä.

      Vielä kun olisi samaan testiin mahtunut muutama kitkarengas, tai nypitty nasta.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Micce///M View Post
        On näköjään ihan käsittämätön ero jarrutuksessa märällä kärkipään ja häntäpään halvimpien kiinalaisten välillä.
        Oletko koskaan katsonut nasta ja kitkarenkaiden eroja jäällä? Ne on noihin verrattuna lähes tähtitieteellisiä. Siltikin moni ajaa kitkarenkailla ja kehuu hyvää pitoa, jäävät jopa eloon talven jälkeen.

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Oletko koskaan katsonut nasta ja kitkarenkaiden eroja jäällä? Ne on noihin verrattuna lähes tähtitieteellisiä. Siltikin moni ajaa kitkarenkailla ja kehuu hyvää pitoa, jäävät jopa eloon talven jälkeen.
          Olen katsonut, mutta en niitä päähänpinttymänä ole noteerannut. Kun suomen teillä on paljon muutakin olosuhdetta kun luistinrata, mihin nasta kyllä puree (uutena).

          Moni ajaa kyllä hyvillä nastoilla, mutta sitäkin isompi määrä ihmisiä ajaa järkyttävän huonoilla nastarenkailla minkä pidon voittaa mikä tahansa hyvä kitkarengas. Jopa luistinradalla.

          Comment

          • aakoo
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 777
            • Espoo

            Originally posted by bemu2000 View Post
            Miks et laita sitten 255/40 rengasta?
            Pitäisi olla 215/45/17 kanssa samankorkuinen, jota 255/40 ei valitettavasti ole. Jos tuota Kumhoa leveämpää ei ole, niin pitänee varmaan kuitenkin harkita sitten molempiin päihin eri rengaskokoa.
            E34 535i -91 ikuisuusprojekti

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Oletko koskaan katsonut nasta ja kitkarenkaiden eroja jäällä? Ne on noihin verrattuna lähes tähtitieteellisiä. Siltikin moni ajaa kitkarenkailla ja kehuu hyvää pitoa, jäävät jopa eloon talven jälkeen.
              Nimenomaan näin!
              Eli nämä erot, poislukien pahnan pohjimmainen, ovat hyttysen paska verrattuna mm.nasta vst.kitkarenkaiden eroihin niissä olosuhteissa missä kuitenkin viime talvenakin saatiin useita viikkoja ajaa.
              Eli se on kummallista kuinka talvirenkaan valinnassa mukavuus voi olla pääasiallinen renkaan valintaperuste(mikäli kyse on "merkkituotteesta"), kun kesärenkaassa mukavuus on täysin toissijainen asia.
              Kuitenkaan pääteiden ajonopeudet ei hirvittävästi Suomessa eroa talvisin ja kesäisin ja keleistä riippumtta?
              Se ero mikä esim.Nankang NS-20:llä on jarrutusmatkassa eroa testivoittajaan, on pelkkää taustahuminaa kun vertaillaa talvikäyttöön hyväksyttyjen renkaiden jarrutusmatkaeroja, jopa saman tyyppisten välillä.
              Eli kuluttajan olisi hyvä pitää varsinkin kesärenkaiden todellisten erojen suhteen jonkinlainen suhteellisuudentaju tallella ja keskittyä enemmänkin nimenomaan talvirenkaiden todellisiin eroihin.

              Comment

              • Madfexx
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3646
                • Lempäälä

                Originally posted by Supa View Post
                Miten tuo NS-20 eroaa NS-2:sesta? Erilainen kuvio mutta käytännössä?
                Olisiko siis nyt järkeä etsiä käsiin mieluummin NS-20 kuin vanha malli? Mutta saatavuus näyttää heikolta?
                Eikös tuo NS-20 mahda olla uudempi malli ja tosiaan ainakin AutoBildin jarrutustesteissä näytti pärjäävän ihan kelvollisesti niin kuivalla kuin märällä. Muista käytännön eroista en osaa sanoa sen enempää.

                Originally posted by Micce///M View Post
                Moni ajaa kyllä hyvillä nastoilla, mutta sitäkin isompi määrä ihmisiä ajaa järkyttävän huonoilla nastarenkailla minkä pidon voittaa mikä tahansa hyvä kitkarengas. Jopa luistinradalla.
                Eiköhän sitä ihan yhtä suuri prosentti aja myös järkyttävän huonoilla kitkarenkailla, jotka puolestaan voittaa jäällä mikä tahansa huono nastarengas.
                Last edited by Madfexx; 12-04-2012, 20:51.
                Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Eli kuluttajan olisi hyvä pitää varsinkin kesärenkaiden todellisten erojen suhteen jonkinlainen suhteellisuudentaju tallella ja keskittyä enemmänkin nimenomaan talvirenkaiden todellisiin eroihin.
                  Nimenomaan näin!

                  Eli ajaa renkailla, joilla 90% autoilijoista ajaa.

                  Ne renkaat on kaukana niistä TM:n testeistä.

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Originally posted by Madfexx View Post

                    Eiköhän sitä ihan yhtä suuri prosentti aja myös järkyttävän huonoilla kitkarenkailla, jotka puolestaan voittaa jäällä mikä tahansa huono nastarengas.
                    Onkohan näin, jos niistä kuluneista nastarenkaista puuttuu suurinosa nastoista

                    Comment

                    • Madfexx
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3646
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Antsah View Post
                      Onkohan näin, jos niistä kuluneista nastarenkaista puuttuu suurinosa nastoista
                      Eiköhän se näin ole. Järkyttävän huonoista kitkoista ei kuitenkaan ole jäällä yhtään mihinkään, nastarenkaissa on sentään kaikki miinus "suurinosa" nastoista vielä vauhtia hidastamassa.
                      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Noniin, nyt on tilattu NS2:set seiskaan, pitäähän se kokeilla
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • JH.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 794
                          • PKS

                          On tullut muutaman vuoden ajan selailtua tätä ketjua mielenkiinnolla. Olen aina aikaisemmin ostanut jotkut Suomi-testeissä hyvin pärjänneet renkaat, kuten Michelin, Nokia tai Continental. Halpiksista on kokemusta vain ratahuorassa, jossa ostettaessa oli alla Tornado/Merit-kombo, jotka olivat märällä kelillä täysin hengenvaaralliset. (sutii suoralla 2->3 vaihdettaessa...). Kuivalla nuo olivat ihan hyvät ja ratakierrosajat olivat vertailukelpoisia muihin perus-katurenkaisiin.

                          Nykyisessä E90:ssä oli ostaessa alla perhanan meluisat Good Year Eagle F1 Asymmetricit, joten päätin lähteä kokeilemaan toisenlaista rengasta ja tilasin BM Autosportilta vanteiden kaveriksi Nankang NS-2:t koossa 235/40-18 & 265/35-18. Hintaa tuli 350 GBP.

                          Olen nyt ajanut renkailla n. 100 km ja yhden kunnon testilenkin kaatosateella ja olen todella positiivisesti yllättynyt pidosta. Märkäpitoa on selkeästi enemmän kuin noissa kuluneissa Eagleissa. Etukäteen eniten huolestutti juuri tuo märkäpito, koska kuivalla kelillä katuajossa erot ovat joka tapauksessa marginaalisia. Ohjaustuntuma/uraherkkyys tuntuvat olevan sopivasti balanssissa. Uraherkkyyttä tuossa rengaskoossa on mielestäni juuri sopivasti, että tuntuma säilyy, mutta kuitenkin vähemmän kuin 225/40 kokoisissa Eagleissa.

                          Melutaso on hiljaisempi kuin Eagleissa, mutta ei mitenkään superhiljainen. Eron pienuus johtunee leveyden muutoksesta.

                          Summa summarum: Olen erittäin tyytyväinen ostokseeni ja jos ajan kanssa ei tule mitään ongelmia tulen aina jatkossa ostamaan käyttöautoon ns. halparenkaat! (kunhan niistä vain löytyy netistä riittävästi hyviä kokemuksia)
                          MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                          Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                          BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                          Käyttis i4 eDrive40
                          Kesällä E36 M3
                          Radalla E36 325i track day tool

                          Comment

                          • tuumas
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2564
                            • Lapland, Finland

                            Niin aivan, nuo GY:yt onkin meluisimmat renkaat jotka olen omistanut ja kuluneena yhtä huono märkäpito kuin nankangissa
                            Ite vieläkin odotan sitä hyvää rengasta joka on edullinen (hinta-laatusuhde!) ja siksi selaan tätä topicia ahkerasti. Hankook V12 oli edullinen hetken muttei enää aikoihin :think

                            Comment

                            • Budder
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2006
                              • 96

                              Eduliset talvi-stomilit,saako ?

                              Talvi alkaa olla ohi,niin kysyisin mitä mieltä porukka on ollut edullisemman pään talvirenkaista(kitkoista) hl. ~600e/sarja esim.245/40/18-koossa.
                              Ja en varmasti osta +1K€ (merkki)rengassarjaa...

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Budder View Post
                                Talvi alkaa olla ohi,niin kysyisin mitä mieltä porukka on ollut edullisemman pään talvirenkaista(kitkoista) hl. ~600e/sarja esim.245/40/18-koossa.
                                Ja en varmasti osta +1K€ (merkki)rengassarjaa...
                                Talvirengastopic on oikea paikka tutkia asiaa, mutta halvoista talvirenkaista voi suositella vain Kumho kw22 nastaa. Hiljainen, halpa, hyvä ajaa ja pitää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎