Peltivanteet laiteaan yleensä 90-110Nm aluvanteet 120-140Nm. En ainakaan uskaltais ajella aluilla jotka on 90Nm. Yks paikallinen korjaaja joutu ostaa uudet vanteet asikkaalle ku laitto momenttisauvalla (90Nm) alut kii. Ja kyl 140Nm ainakin meikälle tuntuu avatessa tosi löysältä. Pulttipyssyllä menee 1:selläki herkästi lujempaan
No eihän tuo 13kgm ole kuin 127nm... Eli sinun tietoja vasten ihan hyvä kirraus. Perstuntumalla olen aina laittanut vanteet kiinni. Naapuri vaan ihmetteli kun laitoin sen mielestä ylitiukkaan. Noh, meinaan jatkossakin laittaa perstuntumalla. Se näyttää olevan sen ~14kgm.
Piru että on vaikea saada Kumho KU31:siä Tampereelta, soittelin virmat lävitte ja tasan yksi pysty toimittamaan renkaat...ja hintaa on, mutta ei voi mitään.
Mansen Autolla olis ehkä saattanut myös olla, mutta kun täti ei tienny mitä heillä on myynnissä, eikä voinut lähtee katsomaan niin se virma saa pitää tunkkinsa p..kele.
Niin ja asiaan; kuulin tältä Treen "ainoalta" Kumho-myyjältä, että vannetukku myy esim. KU31 tapauksessa renkaita, jotka eivät ole tarkoitettu Suomen markkinoille, pintakuvio on erilainen eikä takuuasiatkaan ole itsestäänselvyyksiä. Uskoisin, että tämä ei ole kilpailevan myyjän panettelua, koska asiasta on ilmeisesti taisteltu Kumhon maahantuojan kanssa. Tiedä sitten. Ajattelin vain kertoa, ennenkuin päätätte tilata vannetukusta.
Piru että on vaikea saada Kumho KU31:siä Tampereelta, soittelin virmat lävitte ja tasan yksi pysty toimittamaan renkaat...ja hintaa on, mutta ei voi mitään.
Mansen Autolla olis ehkä saattanut myös olla, mutta kun täti ei tienny mitä heillä on myynnissä, eikä voinut lähtee katsomaan niin se virma saa pitää tunkkinsa p..kele.
Tuli sitten ostettua Falkenin 452:et 20". Saas nähdä miten toimii nankangeihin verrattuna. Ilmeisesti ovat kulumiselle herkät, mutta eipä tuo nyt itseäni haittaa.
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Jos haluaa
-suht hiljaiset
-vetelemättömät
-kulutuskestävät
-hyvän pidon kuivalla ja kohtuullisen sateella
eli järkevänhintaiset renkaat joilla on hyvä ajaa valinta on nankang ns-2 ja jos yhtään radalle mielii niin kumhon KU-31
Näinkö?
Nyt pitäis päättää kummat tilaa! Ja kyllä olen menossa radalle ilman slicksejä!
Jos haluaa
-suht hiljaiset
-vetelemättömät
-kulutuskestävät
-hyvän pidon kuivalla ja kohtuullisen sateella
eli järkevänhintaiset renkaat joilla on hyvä ajaa valinta on nankang ns-2
Mulla ei ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa Nankang NS-2 renkaista. Olen ajanut sellaisilla useassa eri kokoluokassa, myös 18" ja 20" kokoisina, eikä koskaan ole ollut mitään huomauttamista.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
-hyvän pidon kuivalla ja kohtuullisen sateella
eli järkevänhintaiset renkaat joilla on hyvä ajaa valinta on nankang ns-2 ja jos yhtään radalle mielii niin kumhon KU-31
Näinkö?
En kyllä sanois tota NS-2 märkäpitoa edes kohtuulliseksi vaan mieluummin todella huonoksi...
En kyllä sanois tota NS-2 märkäpitoa edes kohtuulliseksi vaan mieluummin todella huonoksi...
En pysty ymmärtämään tätä väitettä, koska itsellä ei mitään ongelmia viime kesänä vesikeleillä! Tuntui, että pitää ihan pirun hyvin ainakin paikaltaan kiihdytyksissä, motarilla ja bahnalla. Mutkaisilla teillä ei muistaakseni tullut sateessa ajettua. Joo onhan E39 touring perästä sen vajaa sata kiloa raskaampi kuin limo, mutta miten paljon se sitten käytännössä vaikuttaa niin, mene ja tiedä..
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
En pysty ymmärtämään tätä väitettä, koska itsellä ei mitään ongelmia viime kesänä vesikeleillä! Tuntui, että pitää ihan pirun hyvin ainakin paikaltaan kiihdytyksissä, motarilla ja bahnalla. Mutkaisilla teillä ei muistaakseni tullut sateessa ajettua. Joo onhan E39 touring perästä sen vajaa sata kiloa raskaampi kuin limo, mutta miten paljon se sitten käytännössä vaikuttaa niin, mene ja tiedä..
Minä puolestaan väitän, että E39+luistonesto+ABS "vaimentaa" 60% ratista ja kaasupolkimesta saatavaa tuntumaa. E39 on jo valmiiksi niin tunnoton (liikaa tehostimia, yms.) auto, että pieni ero renkaan pidossa jää varmasti huomaamatta.
Minä puolestaan väitän, että E39+luistonesto+ABS "vaimentaa" 60% ratista ja kaasupolkimesta saatavaa tuntumaa. E39 on jo valmiiksi niin tunnoton (liikaa tehostimia, yms.) auto, että pieni ero renkaan pidossa jää varmasti huomaamatta.
Eli siis, jos auto on tarpeeksi paska ja valmiiksi huono ajettava, niin vika on silloin renkaissa? Ja jos halpa rengas tuntuu hyvältä kunnon auton alla, niin silloin vika on autossa? Aika erikoista logiikkaa! Kyllä E39 vaan on loistava ajettava, turha sitä asiaa on muuksi alkaa vääntämään, jos ei jostain rengasmerkistä satu pitämään.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Eli siis, jos auto on tarpeeksi paska ja valmiiksi huono ajettava, niin vika on silloin renkaissa? Ja jos halpa rengas tuntuu hyvältä kunnon auton alla, niin silloin vika on autossa? Aika erikoista logiikkaa! Kyllä E39 vaan on loistava ajettava, turha sitä asiaa on muuksi alkaa vääntämään, jos ei jostain rengasmerkistä satu pitämään.
Montako kertaa jaksoit lukea?
Eli huono rengas tuntuu huonolta autossa, joissa on olemassa hyvä ajotuntuma. Huono rengas voi puolestaan tuntua hyvältä autossa, jossa ei ole niin hyvää ajotuntumaa. Tämä johtuu juurikin luistonestosta, ABS:stä ja ylitehostetusta ohjauksesta.
Vrt. hyväkuntoinen E39 ja hyväkuntoinen E12/E28, joissa ON AJOTUNTUMAA.
Jos olet Juhis reissussa Etelä-Pohjanmaalla, niin tule koittamaan ensin E28:lla ja heti perään E39:llä, niin muistat mitä se ajotuntuma on. Vaikka en epäile, ettet sitä tiedä ja ettet olisi kummallakin autolla ajanut.
EDIT: En väittänyt, että E39 ei olisi loistava ajettava.
Minä puolestaan väitän, että E39+luistonesto+ABS "vaimentaa" 60% ratista ja kaasupolkimesta saatavaa tuntumaa. E39 on jo valmiiksi niin tunnoton (liikaa tehostimia, yms.) auto, että pieni ero renkaan pidossa jää varmasti huomaamatta.
Täytyy sanoa, että se joka kokeilee renkaiden pito-ominaisuuksia DSC päällä niin ei varmasti saa oikeaa kuvaa renkaiden käyttäytymisestä...
Enkä kyllä ole kuullut vielä kenenkään suusta väitettä, että esim. ABS vähentäisi auton ajotuntumaa!
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
En pysty ymmärtämään tätä väitettä, koska itsellä ei mitään ongelmia viime kesänä vesikeleillä! Tuntui, että pitää ihan pirun hyvin ainakin paikaltaan kiihdytyksissä, motarilla ja bahnalla. Mutkaisilla teillä ei muistaakseni tullut sateessa ajettua. Joo onhan E39 touring perästä sen vajaa sata kiloa raskaampi kuin limo, mutta miten paljon se sitten käytännössä vaikuttaa niin, mene ja tiedä..
Niin en tiedä miten ko. rengas käyttäytyy E39:n alla kun en sellasella ole koskaan edes ajanut. Mutta jos 75hv diesel NS-2:lla ja todella raskailla vanteilla sutii välillä kiihdytyksissä niin en tota märkäpitoa kovin hyväksikään kehtaisi väittää
Comment