Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

Originally posted by Hemi View Post
    Loistava kiekko tuossa kokoluokassa, mutta hintaansa nähden ei vielä tänä talvena niin loistava kun vertaa nykyiseen neloseen(siis edelleen TÄSSÄ kokoluokassa). Paljonko kierroksesta maksoit?
    Tottakai "liikaa" tänne kuulutettavaksi .
    Toistaiseksi alla on vielä Hakkapeliitta 5:t koossa 225/50 R17 ja nekin on olleet ihan loistavat.

Comment

• Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

Originally posted by Hemi View Post
      Loistava kiekko tuossa kokoluokassa, mutta hintaansa nähden ei vielä tänä talvena niin loistava kun vertaa nykyiseen neloseen(siis edelleen TÄSSÄ kokoluokassa). Paljonko kierroksesta maksoit?
      Omista HKPL4 lähte semmosen rallatus 205/55/16 kokosena, että oksat pois.

Kaveri laittoi omaan E46 HKPL7 saman kokoiset, niin onhan ne kyllä ihan eri äänimaailmoista. Melkein tuli kitkat mieleen kun vertasi omiin renkaisiin.

Comment

• Fulham Finn
        Newbiemmer
        • Nov 2009
        • 6
        • Espoo

Keskieuroopalaiset kitkat

Moikka, mulla on vähän ongelmia päättää talvirenkaista. Olen tuomassa mukaan Suomeen UKsta M3 cabriota, E46. Olen ostamassa 18" vanteet, mutta haluaisin hankkia samalla UKsta talvirenkaat jotta pystysin heti ajamaan auton sieltä Suomeen. Tietysti sieltä saa ainoastaan kitkarenkaita, ja vaikuttaa siltä että ne ovat ns keskieuroopalaisia. Onko kellään käsitystä siitä, mikä olisi paras valinta, esimerkiksi seuraavista:
        Kumho KW-27
        Nokian WR G2
        Vredestein Wintrac xtreme
        Dunlop SP Winter Sport M3
        Bridgestone Blizzak LM-25
        Pirelli W 240 Sottozero
        Goodyear Ultragrip Performance
        Michelin Pilot Alpine PA3

Comment

• Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

Originally posted by Fulham Finn View Post
          Moikka, mulla on vähän ongelmia päättää talvirenkaista. Olen tuomassa mukaan Suomeen UKsta M3 cabriota, E46. Olen ostamassa 18" vanteet, mutta haluaisin hankkia samalla UKsta talvirenkaat jotta pystysin heti ajamaan auton sieltä Suomeen. Tietysti sieltä saa ainoastaan kitkarenkaita, ja vaikuttaa siltä että ne ovat ns keskieuroopalaisia. Onko kellään käsitystä siitä, mikä olisi paras valinta, esimerkiksi seuraavista:
          Kumho KW-27
          Nokian WR G2
          Pirelli W 240 Sottozero
          Omat kokemukset tuosta WR G2:sta on sellaiset, että oikealla talvikelillä ei kyllä tee juuri mitään.

Itse ostasin melkeimpä halvimmat ja vaihtaisin sitten Suomessa paremmin talveen sopivat renkaat alle (jos siis talvi joskus tulee).

Comment

• Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7434
            • Oulu

Onko kellään käsitystä siitä, mikä olisi paras valinta, esimerkiksi seuraavista:
            Kumho KW-27
            Nokian WR G2
            Pirelli W 240 Sottozero
            TM 19/2009 H-nopeusluokan kitkarenkaiden tulokset meni näin:

1. Continental ContiWinterContact TS830 7,2 / **
            2. Michelin Primacy Alpin 7,1 / *
            3. Dunlop SP Winter Sport 3D 7,1 / *
            4. Goodyear UltraGrip 7+ 7,1 / *
            5. Pirelli Sottozero Winter 210 Serie II 7,1 / *

Loput eivät saaneet yhtäkään tähteä. Eikä ole kyllä tietoa saako näitä yleensäkään sun tarvitsemaa kokoa.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• Fulham Finn
              Newbiemmer
              • Nov 2009
              • 6
              • Espoo

Originally posted by Antsah View Post
              Omat kokemukset tuosta WR G2:sta on sellaiset, että oikealla talvikelillä ei kyllä tee juuri mitään.

Itse ostasin melkeimpä halvimmat ja vaihtaisin sitten Suomessa paremmin talveen sopivat renkaat alle (jos siis talvi joskus tulee).
              Mun listalla olevat vaikuttaa siis kaikki aika heikoilta vaihtoehdoilta. Ehkä kannattaisi renkaitten osto vasta Suomessa, koska olen lähdössä ajamaan Travemundeen ja sieltä lautalla Hesaan, joten ei mulla oikeastaan ole pakko ostaa näitä englannista, mietin vaan kun sekä vanteet että renkaat vaikuttavat niin paljon halvemmilta englannissa. Ja lisäksi olen kuullut että moni tilaa talvirenkaat ulkomailta postitse - kai nekin ovat tilanneet kunnon renkaat jostain joten kai munkin pitäisis saada tilattua niitä yhtä hyvin Englantiin kuin Suomeen? Kuka voisi ehdottaa hyvää KANSAINVÄLISTÄ mailorder firmaa josta saisi tilattu pohjoisen kitkat englantiin (koska nastoilla en voi ajaa Euroopan läpi, muuten ottaisin kyllä nastat...)?

Comment

• Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

Kumho KW-27
                Nokian WR G2
                Pirelli W 240 Sottozero
                Tilaa Michelin X-ice Xi2 nettikaupasta toimitettavaksi britteihin tai kysy Michelin diileriä hommaamaan sellaiset sinulle sinne. Noillakin Suomi kitkoilla saa ajaa jo 190kmh.

225/45 18" esim. www.nordenrengas.fi
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

Comment

• Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

Nokian WR G2
                  Mulla oli viime talven Nokian WR, eli vanhempi malli tuosta G2:sta. Hyvin pärjäsi talvikelissä, turha pelotella.

Comment

• Nurmiman
                    Newbiemmer
                    • Sep 2004
                    • 4
                    • Kotka

Originally posted by Bmw Master View Post
                    Mulla oli viime talven Nokian WR, eli vanhempi malli tuosta G2:sta. Hyvin pärjäsi talvikelissä, turha pelotella.
                    Itse ostin WR:t talvella 05/06 ja nyt tuli G2:set eli täältä myös kehuja "saksankitkoille".

Comment

• Fulham Finn
                      Newbiemmer
                      • Nov 2009
                      • 6
                      • Espoo

Originally posted by Nurmiman View Post
                      Itse ostin WR:t talvella 05/06 ja nyt tuli G2:set eli täältä myös kehuja "saksankitkoille".
                      Hienoa! Kiitos näistä kahdesta kommenteista! Itse en paljon ole ajannut viimeiset 20+ vuotta lumella tai jäällä, siksi vähän huolissani tästä, mutta perheeseen tulee myöskin toinen auto nastoilla, joten pahimmassa tapauksessa kun on ihan pääkallokeli voin ajaa sillä toisella. Ei vaimo muutenkaan sellaisessa kelissä mihinkään kehtaa lähteä...

Comment

• Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

Originally posted by Bmw Master View Post
                        Niin, PÄRJÄÄhän sitä vaikka vanhoilla nastarenkailla, joista on nypitty nastat pois

Kyllä noissa WR:ssä on oikeisiin talviolosuhteisiin tehtyihin renkaisiin nähden pito melko heikkoa talvikelissä. Riippuu missä ajelee, pohjoisessa nuo on aika toivottomat, etelässä varmaan ihan ok renkaat. Muutenhan ne on mukavan jämäkät ajella asfaltilla.

Kaverilla tuli E46 alla myös nuo WR:t ja ensimmäisten talvikelien jälkeen ne vaihtuivat HKPL7:n
                        Last edited by Antsah; 26-11-2009, 13:02.

Comment

• Convertible
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2638
                          • Turku

Hienoa! Kiitos näistä kahdesta kommenteista! Itse en paljon ole ajannut viimeiset 20+ vuotta lumella tai jäällä, siksi vähän huolissani tästä, mutta perheeseen tulee myöskin toinen auto nastoilla, joten pahimmassa tapauksessa kun on ihan pääkallokeli voin ajaa sillä toisella. Ei vaimo muutenkaan sellaisessa kelissä mihinkään kehtaa lähteä...
                          No, miksi ostaa saksan kitkat kun suomi kitkojakin saa alle? Nastoilla ei tee mitään.
                          F25 X3 35d
                          E87 118i
                          E46 330ti
                          E46 M3
                          E30 M3
                          E30 M3 Convertible
                          Z3 Roadster

Comment

• Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

Kyllä noissa WR:ssä on oikeisiin talviolosuhteisiin tehtyihin renkaisiin nähden pito melko heikkoa talvikelissä. Riippuu missä ajelee, pohjoisessa nuo on aika toivottomat, etelässä varmaan ihan ok renkaat. Muutenhan ne on mukavan jämäkät ajella asfaltilla.
                            Viime talvena tuli pohjoisessa käytyä, nopeusrajoitusten mukaan ja tiellä pysyttiin. Ei mitään läheltä piti tilanteita, eikä kiinni jäämisiä. Millaista sen pärjäämisen pitäisi olla?

Originally posted by Convertible View Post
                            No, miksi ostaa saksan kitkat kun suomi kitkojakin saa alle? Nastoilla ei tee mitään.
                            Suomi kitkoilla pito kuivalla ja märällä asfaltilla on kelvoton. Saksankitka on paras vesikelillä ja sitä täällä etelässä ainakin riittää.

Comment

• Radon
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 463
                              • Suomi-Finland

Näitä pohjoisen kelejä en oikein koskaan ole sulattanut, mutta oman kokemuksen mukaan pohjoisessa nimenomaan ne kelit talvella on yleisesti paljon helpommat kun on lunta ja yleensä vähän enemmän pakkastakin mitä esimerkiksi läntisessä/eteläisessä suomessa missä kelit pyörii nykyisin nollanhuitteilla lähes koko talven, hyvin usein ja on mustaajäätä yms. usein.

Comment

• Fulham Finn
                                Newbiemmer
                                • Nov 2009
                                • 6
                                • Espoo

Originally posted by Convertible View Post
                                Koska vaikuttaa siltä että englannissa ei kukaan myy suomikitkoja. Ja jos tilaan ne täältä niin kallista on!

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎