Originally posted by Radon
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Antsah View PostOmista HKPL4 lähte semmosen rallatus 205/55/16 kokosena, että oksat pois.
Kaveri laittoi omaan E46 HKPL7 saman kokoiset, niin onhan ne kyllä ihan eri äänimaailmoista. Melkein tuli kitkat mieleen kun vertasi omiin renkaisiin.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTottakai ne kaverien 16" ja 205-leveät HKPL4:set uliseekin, mutta nyt olikin puhe nimenomaan 245/40-18" kokoluokasta joka EI ulise(lue muutama sivu taakseppäin kommentit ko.renkaasta ko.kokoluokasta?).Last edited by Antsah; 26-11-2009, 15:57.
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostNäitä pohjoisen kelejä en oikein koskaan ole sulattanut, mutta oman kokemuksen mukaan pohjoisessa nimenomaan ne kelit talvella on yleisesti paljon helpommat kun on lunta ja yleensä vähän enemmän pakkastakin mitä esimerkiksi läntisessä/eteläisessä suomessa missä kelit pyörii nykyisin nollanhuitteilla lähes koko talven, hyvin usein ja on mustaajäätä yms. usein.
Itse ajan 80tkm vuodessa ja niistä 90% maantiellä, joten empä kyllä itse omilla ajoillani uskaltaisi noiden keskieurooppakitkojen varaan laskea, kun jokapäivä pitää autolla lähteä liikenteeseen.
Eikä tätä minun kokemuksiini varmaan tarvitse perustaa. Ihan mistä rengastestistä vaan voi todeta, että oikeassa talvikelissä nuo keskieurooppakitka ovat aina altavastaajana.
Jopa Autobildin testissä, jossa nuo keskieurooppakitkat ilmeisesti voittivat, sanottiin ettei niitä kuitenkaan suositella oikeissa pohjoisen talviolosuhteissa ajaville ja hyvin vähän niitä pohjoisemmassa näkee/kuulee jollakin olevan. Kaverinkin E46 tuli Turusta, ja kun WR:t vaihtui HKPL7 niin joku etelästä ne WR:t osti häneltä pois
Kyseessä siis tuo lehti:
Auto Bild Suomi 20/2007, 205/55R16, testiauto Volvo C30
(testissä painotettu kuivan kelin ominaisuuksia)
Fulham Finillähän ei tälläistä ongelmaa ole kun toinen auto on varustettu nastarenkain ja M3 ei varmaan muutenkaan ole kaikista kurjemmilla keleillä ajossa.
Kuten sanoin aiemminkin niin paljonhan se riippuu auton käytöstä. Enkä tosiaan tarkoita, että nastarengas olisi ainut oikea vaihtoehto.Last edited by Antsah; 26-11-2009, 16:04.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostToki etelässä on mustaa jäätä varmasti, mutta niin taitaa olla myös suolaustakin. Pohjoisessa taas vastaavasti teiden kunnossapito on monesti todella heikkoa verrattuna etelään.
Itse ajan 80tkm vuodessa ja niistä 90% maantiellä, joten empä kyllä itse omilla ajoillani uskaltaisi noiden keskieurooppakitkojen varaan laskea, kun jokapäivä pitää autolla lähteä liikenteeseen.
Eikä tätä minun kokemuksiini varmaan tarvitse perustaa. Ihan mistä rengastestistä vaan voi todeta, että oikeassa talvikelissä nuo keskieurooppakitka ovat aina altavastaajana.
Jopa Autobildin testissä, jossa nuo keskieurooppakitkat ilmeisesti voittivat, sanottiin ettei niitä kuitenkaan suositella oikeissa pohjoisen talviolosuhteissa ajaville ja hyvin vähän niitä pohjoisemmassa näkee/kuulee jollakin olevan. Kaverinkin E46 tuli Turusta, ja kun WR:t vaihtui HKPL7 niin joku etelästä ne WR:t osti häneltä pois
Kyseessä siis tuo lehti:
Auto Bild Suomi 20/2007, 205/55R16, testiauto Volvo C30
(testissä painotettu kuivan kelin ominaisuuksia)
Fulham Finillähän ei tälläistä ongelmaa ole kun toinen auto on varustettu nastarenkain ja M3 ei varmaan muutenkaan ole kaikista kurjemmilla keleillä ajossa.
Kuten sanoin aiemminkin niin paljonhan se riippuu auton käytöstä. Enkä tosiaan tarkoita, että nastarengas olisi ainut oikea vaihtoehto.
Comment
-
-
Originally posted by Nurmiman View PostItse ostin WR:t talvella 05/06 ja nyt tuli G2:set eli täältä myös kehuja "saksankitkoille".BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Kyselin paikallisesta liikkeestä hintaa 2 kpl Conti CWV2 225/50R17 ja melko hyvin näytti olevan hinta linjassa http://www.nordenrengas.fi/ kanssa (tuolla 177€/kpl). Parikymppiä asennuksesta ja tasapainotuksesta ei kuulosta kohtuuttomalta. Myös 235/45R17 lähtis melkein samaan hintaan jos haluais palata takaisin oikeaan rengaskokoon.
Tuolta http://www.nordenrengas.fi/ huomasin kuitenkin Hakkapeliitta 7 löytyy sekä 225/50R17 98T XL että 225/50R17 94T ja noista tuo ensimmäinen on 57€/kpl halvempi.Mistähän tämäkin johtuu? E39 sedanin alle riittäis hyvin nuo tavalliset, enkä haluis XL:ää, mutta tässä tapauksessa hinta tuolla tavalliselle on melko kova. XL:t taas sais melkein Conti/Michelin-hintaan.
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Seuraavat neljä talvea vedetään sitten Nokian HPL 4.
Tämä talvi vielä 225/45/17 ja ensitalvesta lähtien 225/40/18.
Ei hiljaisin rengas, mutta ei vetele ja erinomainen pito tuohon hintaluokkaan.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Originally posted by M_Power View PostSeuraavat neljä talvea vedetään sitten Nokian HPL 4.
Tämä talvi vielä 225/45/17 ja ensitalvesta lähtien 225/40/18.
Ei hiljaisin rengas, mutta ei vetele ja erinomainen pito tuohon hintaluokkaan.
Kuten myös, tänään alle 225/50 17 Nokian HKPL 4 alle (tyremate.com 118€ kpl ), ääntelee vähän enemmän kuin saksan kitkat, nyt kun täälläkin on sulat tiet mutta loppuu sitten kun tulee taas lumet, renkaista ei mitään pahaa sanottavaa, ollut aiemassa autossa 16":na pari talvea.
Laatikon toimintaan tuo koko ei tunnu vaikuttavan mitään (orig. koko 235/45/17)Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Originally posted by CrazyMoto View PostMinkä kokoset nastarenkaat ois parhaat 15x8 vanteille? e30 alle tulossa.
Comment
-
-
Originally posted by CrazyMoto View PostMinkä kokoset nastarenkaat ois parhaat 15x8 vanteille? e30 alle tulossa.
Kapeammille vanteille saisi oikean kokoluokan renkaita ns. yleiskokona huomattavasti laajemmasta valikoimasta ja halvemmalla.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostPakko tehdä vastakysymys:Mitä idea on laittaa noin leveitä vanteita E30:een 15":n kokoluokassa?Ulkonäköjuttuko?
Kapeammille vanteille saisi oikean kokoluokan renkaita ns. yleiskokona huomattavasti laajemmasta valikoimasta ja halvemmalla.
Tehtaaltakin saanut E30:n 7x15" vanteella, niin tuo kyllä millään muotoa ole mikään ylilyönti.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostPakko tehdä vastakysymys:Mitä idea on laittaa noin leveitä vanteita E30:een 15":n kokoluokassa?Ulkonäköjuttuko?
Kapeammille vanteille saisi oikean kokoluokan renkaita ns. yleiskokona huomattavasti laajemmasta valikoimasta ja halvemmalla.nykynen: e30 316i -90
ex: e30 320i -87
Comment
-
-
Ostin eämäni halvimman talvirenkaat kakkosauton. Master Nordic pinnoitetut nastarenkaat koossa 225/45/17. Saman kokoiset bridgestone noranzat löytyy ykkösautosta. Mitäs eroa noissa olis ajossa... ei yhtään mitään. Noranzat ovat tosin nyt kolmatta talvea alla. Pintaa niissä on vajaa 7mm ja kaikki nastat tallella. Yllätys oli tosi suuri, kun nuo masterit osoittautuivat niin asiallisiksi varsinkin 290e hintaan nähden. En mä silti pinnattuja ykkösautoon ostais, mutta ovat kyllä olleet melko positiivinen yllätys. Painojakaan ei mennyt enempää kuin talvirenkaisiin yleensä.Last edited by Juppe; 04-12-2009, 20:18.
Comment
-
Comment