Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -JMV-
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 840
    • Etelä-Pirkanmaa

    Originally posted by Hemi View Post
    On. Eli nykyiseen hintaansa nähden erittäin kilpailukykyinen tuossa kokoluokassa(n.500€-560€), eikä ole niin äänekäskään kuin joissain kapeammissa kokoluokissa.
    Ehkä näissä plus asteisissa keleissä aavistuksen äänekäs, mutta heti kun kelit hyytyy hieman pakkaselle ja alla on jäätä, niin ei paha.
    Pito-ominaisuudet joka tapauksessa reilusti paremmat kuin markkinoiden uusimmassa testivoittajakitkoissa joten ainoa negatiivinen asia on tuo lievä äänekkyys lämpimimmissä asfalttikeleissä(tässä kokoluokassa ei siis kuitenkaan voi haukkua varsinaisesti äänekkääksi).
    Ok, kiitos tiedoista Mistä muuten tuohon rahaan saa uusia nokialaisia? Itse ostin käytetyt (pintaa n.8mm) renkaat 470€, nyt alko harmittaa jos jostain saa uusia tuohon hintaan.

    Ostetuissa renkaissa oli valmistus 46/06 eli onkohan noissa jo pito paljonkin kärsinyt?
    F82 harraste

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by -JMV- View Post
      Ok, kiitos tiedoista Mistä muuten tuohon rahaan saa uusia nokialaisia? Itse ostin käytetyt (pintaa n.8mm) renkaat 470€, nyt alko harmittaa jos jostain saa uusia tuohon hintaan.

      Ostetuissa renkaissa oli valmistus 46/06 eli onkohan noissa jo pito paljonkin kärsinyt?
      Tuolta: http://tuontiosa.shop.wosbee.com/Pub...emcode=1%2F18N
      Linkki ollut tässäkin ketjussa jo aikaisemmin, tarkkuutta
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by -JMV- View Post
        Ok, kiitos tiedoista Mistä muuten tuohon rahaan saa uusia nokialaisia? Itse ostin käytetyt (pintaa n.8mm) renkaat 470€, nyt alko harmittaa jos jostain saa uusia tuohon hintaan.

        Ostetuissa renkaissa oli valmistus 46/06 eli onkohan noissa jo pito paljonkin kärsinyt?
        mm.Tuontiosasta ja tuontiosan varastoista elävien pikkufirmojen hyllyiltä eri puolelta Suomea, esim. http://www.kumikapa.com/page1.aspx
        Taitaa ovh olla näissä 550-560€ ja tiskillä tinkaamalla voi saada jonkun kympin pois. Tässähän on mukana myös rengastyö.

        Comment

        • Rubu
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 809
          • Kuopio

          Originally posted by bemu2000 View Post
          HP4/5 on aikalailla samoja, samalla ulisevalla nastalla molemmat.
          Tuossa on asiakkaiden mukaan iso ero, niillä joilla on ollut 4:set ja ajaneet sitten 5:lla samassa autossa ovat kehuneet rengasta huomattavasti hiljaisemmaksi.
          Passatissa kuten kerroinkin oli tosi hyvä omassa autossa.

          4:sella oon ajanut asiakkaiden autoilla ja se huutaa kun sirkkeli minusta.

          Eli ne Gislavedit jos valinta pitää tehdä 4:sen ja frostin välillä.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by Rubu View Post
            Tuossa on asiakkaiden mukaan iso ero, niillä joilla on ollut 4:set ja ajaneet sitten 5:lla samassa autossa ovat kehuneet rengasta huomattavasti hiljaisemmaksi.
            Passatissa kuten kerroinkin oli tosi hyvä omassa autossa.

            4:sella oon ajanut asiakkaiden autoilla ja se huutaa kun sirkkeli minusta.

            Eli ne Gislavedit jos valinta pitää tehdä 4:sen ja frostin välillä.
            Ok. Kyllä ne NF5 gummit taitaa lähteä tilaukseen. Vuosileimat on niissä 2007... Kympin kalliimmalla saisi 2008 good year extreme kumit. Tainnu olla aika keskinkertaiset testeissä?

            Ainiin, katsoin ne kaikki HP2 kumit läpi, niin vanhin oli toukokuussa 2000 valmistettu ja ihan harmaat kyljet jo
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              Onkos kellään sattunut silmään paikkaa, jossa olis halvalla 215/45/17 kokosia nastarenkaita? Esim. Noi hakkis neloset kelpais, mutta ei taida mistään löytyä edulliesti tuota kokoa?
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by Fabsu View Post
                Onkos kellään sattunut silmään paikkaa, jossa olis halvalla 215/45/17 kokosia nastarenkaita? Esim. Noi hakkis neloset kelpais, mutta ei taida mistään löytyä edulliesti tuota kokoa?
                Eikö 225/45/17 kelpaa, sehän on e36:sen vakiokoko :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Eikö 225/45/17 kelpaa, sehän on e36:sen vakiokoko :think

                  joo, tuota koko lähdesmäellä Nordic+ HP2 kuviolla 100e/kappale ja Gislaved NF5 130e kappale, ei paha.

                  edit: ja tuontiosassa Nokian HP4 tuossa koossa 95e kappale... se on jo halpa.
                  Last edited by bemu2000; 22-10-2009, 16:36.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • *makke*
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 884
                    • Klaukkala

                    Tuontiosasta tuli mulle nokian rsi, paistettu oli -07 lopulla, muut renkaat varmaan saman ikästä, koska hinnat noin edullisia?

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Eikö 225/45/17 kelpaa, sehän on e36:sen vakiokoko :think
                      Ei mulla oo e36:sta oo ollu vuoteen Noi ois tulossa Miniin... Kitkatkin kelpaavat, mutta mieluiten nastat, kun vaimo ajelee tuolla enemmän.
                      Last edited by Fabsu; 22-10-2009, 16:53. Reason: lisätty tekstiä
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10058
                        • KVLA

                        Originally posted by *makke* View Post
                        Tuontiosasta tuli mulle nokian rsi, paistettu oli -07 lopulla
                        Ihmekkös tuo,kun tämä RSi on jo pari vuotta ollut vanha/lopetettu malli.Väistyi R:n tieltä.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Ihmekkös tuo,kun tämä RSi on jo pari vuotta ollut vanha/lopetettu malli.Väistyi R:n tieltä.
                          RSI on edelleen tuotannossa niiltä osin kun R:ää ei saa kaikkia kokoja.

                          Comment

                          • Convertible
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2638
                            • Turku

                            Tukholmaan ei nastoilla.

                            Nastarenkaat aiotaan kieltää Ruotsissa
                            (Kirjoittettu 12.10.2009)

                            Ruotsin tielaitos haluaa nastarenkaiden käyttöön rajoituksia. Vuodenvaihteessa Tukholmassa alkaa Södermalmin kaupunginosassa nastarenkaiden käyttökielto kadulla, jolla ilmassa olevien partikkeleiden määrä ylittää ajoittain EU:n salliman normin. Syynä katsotaan olevan nastarenkaat. Niiden kadun pinnasta irrottama kiviaines sekoittuu ilmaan. Partikkelit ovat vaarallisia keuhkoille.



                            Nastarenkaiden käyttökielto tavoitteena



                            Tukholmassa Södermalmin kaupungisosassa kulkeva Hornsgatan tulee olemaan katu, jolla ei vuodenvaihteesta eteenpäin lainkaan saa ajaa nastarenkailla. Kieltoa halutaan sen jälkeen laajentaa. Tavoitteena on nastarenkaiden täyskielto, mutta sen toteutumiseen menee vuosia. Alueelliset rajoitukset saadaan voimaan nopeasti, ja ensi syksynä useissa kaupungeissa on luultavasti alueita, joilla nastarenkailla ei saa lainkaan ajaa.

                            Nastarenkaiden alueelliseen kieltämiseen tarvitaan kuitenkin EU:n suostumus. Sitä Ruotsi hakee , ja luvan saamista pidetään selvänä. Sen jälkeen kunnat saisivat päättää nastarenkaiden käyttökieltoa koskevista rajoituksista alueellaan vapaasti.

                            Tielaitos kampanjoi selkeästi nastarenkaiden käyttöä vastaan. Nyt kieltoa perustellaan partikkeleilla. Todellisuudessa merkittävämpi syy lienee tienpidon kustannukset. Nastarenkaat kieltämällä tielaitos uskoo tienpidon kustannusten tuntuvasti alenevan.

                            Poliisilta ei tähän mennessä ole pyydetty lausuntoa lakialoitteesta. Poliisi on kuitenkin esittänyt arvioita, joissa se katsoo käyttökiellon valvomisen olevan erittäin hankalaa. Autoilija ei nimittäin saisi edes ajaa sellaisen kadun yli, jolla on nastarenkaiden käyttökielto, vaikka hänen käyttämällään kadulla nastarenkailla saa ajaa.

                            Kaikki eivät ole yksimielisiä nastarenkaiden käyttökiellon seurauksista. Ruotin autorengasliitto ja autoilijoiden etuja ajava Motormännens Riksförbund ovat selkesäti kieltoa vastaan. Syynä on liikenneturvallisuuden vaarantuminen. Lisäksi on huomautettu, että ilman puhtautta vaarantavien partikkeleiden lähteitä on paljon muitakin. Näkyvin ja helpoin keino päästä EU:n raja-arvojen alapuolelle on nastarenkaiden käyttökielto.




                            F25 X3 35d
                            E87 118i
                            E46 330ti
                            E46 M3
                            E30 M3
                            E30 M3 Convertible
                            Z3 Roadster

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Convertible View Post
                              Nastarenkaat aiotaan kieltää Ruotsissa
                              (Kirjoittettu 12.10.2009)

                              Ruotsin tielaitos haluaa nastarenkaiden käyttöön rajoituksia. Vuodenvaihteessa Tukholmassa alkaa Södermalmin kaupunginosassa nastarenkaiden käyttökielto kadulla, jolla ilmassa olevien partikkeleiden määrä ylittää ajoittain EU:n salliman normin. Syynä katsotaan olevan nastarenkaat. Niiden kadun pinnasta irrottama kiviaines sekoittuu ilmaan. Partikkelit ovat vaarallisia keuhkoille.



                              Nastarenkaiden käyttökielto tavoitteena



                              Tukholmassa Södermalmin kaupungisosassa kulkeva Hornsgatan tulee olemaan katu, jolla ei vuodenvaihteesta eteenpäin lainkaan saa ajaa nastarenkailla. Kieltoa halutaan sen jälkeen laajentaa. Tavoitteena on nastarenkaiden täyskielto, mutta sen toteutumiseen menee vuosia. Alueelliset rajoitukset saadaan voimaan nopeasti, ja ensi syksynä useissa kaupungeissa on luultavasti alueita, joilla nastarenkailla ei saa lainkaan ajaa.

                              Nastarenkaiden alueelliseen kieltämiseen tarvitaan kuitenkin EU:n suostumus. Sitä Ruotsi hakee , ja luvan saamista pidetään selvänä. Sen jälkeen kunnat saisivat päättää nastarenkaiden käyttökieltoa koskevista rajoituksista alueellaan vapaasti.

                              Tielaitos kampanjoi selkeästi nastarenkaiden käyttöä vastaan. Nyt kieltoa perustellaan partikkeleilla. Todellisuudessa merkittävämpi syy lienee tienpidon kustannukset. Nastarenkaat kieltämällä tielaitos uskoo tienpidon kustannusten tuntuvasti alenevan.

                              Poliisilta ei tähän mennessä ole pyydetty lausuntoa lakialoitteesta. Poliisi on kuitenkin esittänyt arvioita, joissa se katsoo käyttökiellon valvomisen olevan erittäin hankalaa. Autoilija ei nimittäin saisi edes ajaa sellaisen kadun yli, jolla on nastarenkaiden käyttökielto, vaikka hänen käyttämällään kadulla nastarenkailla saa ajaa.

                              Kaikki eivät ole yksimielisiä nastarenkaiden käyttökiellon seurauksista. Ruotin autorengasliitto ja autoilijoiden etuja ajava Motormännens Riksförbund ovat selkesäti kieltoa vastaan. Syynä on liikenneturvallisuuden vaarantuminen. Lisäksi on huomautettu, että ilman puhtautta vaarantavien partikkeleiden lähteitä on paljon muitakin. Näkyvin ja helpoin keino päästä EU:n raja-arvojen alapuolelle on nastarenkaiden käyttökielto.




                              http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/n...ltaa-ruotsissa
                              Ei tule käytännössä näillä leveysasteilla onnistumaan. Jos kaikki nastarenkaat poistetaan liikennevirrasta, poistuu myös niiden ajoretojen jääpintaa karhentava vaikutus. Tästä taas seuraa se että ilman jatkuvaa suolausta, höyläystä ja hiekotusta tiet kiillottuvat peilijäisiksi luistinradoiksi, josta kitkarengas ei saa enään minkäänlaista otetta.
                              Päätiet siis muuttuvat samanlaisiksi kuin nykyiset talviset risteysalueet joissa nastaton raskas liikenne sudittaa ilman jatkuvaa hiekoitusta lumen/jään erittäin liukkaaksi. Hiekoitusta vain ei pääteillä voi syntyvien tuulilasi ja maalipintavahinkojen vuoksi käyttää, joten ainoaksi käytännön vaihtoehdoksi jää massiivinen suolaus.

                              Comment

                              • mr.man-85
                                BTCF Member
                                • May 2004
                                • 37
                                • Kokkola

                                Hp4 ei pahan meluset ainakaan e39 alla koossa 225/55/16.Huomattavasti lötkömmät ku 18" kesä kumit, mut ei se ny niin haittaa talven liukkailla.Pito muuten hyvä. Uusiorengas ässä oli kyllä kans aika hyvä,ku sellaiset aikaisemmin oli. Ite tykkäsin ku oli kesä renkaan rungolla niin oli hiukan jämäkämpi ku hp4.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎